mvdende schreef:Wat jullie even vergeten, is dat er achter mij dus voldoende ruimte was om in te voegen, maar Volvo wilde Persé vóór mij...
Hij bleef gewoon nét zo lang naast me rijden, met waarschijnlijk de gedachte dat ik hem er dan wel tussen zou laten.
Hij was de enige nog op de linkerbaan, alle anderen waren al naar rechts.
En ik weet niet of de regels veranderd zijn, maar bijvoorbeeld als er op de uitvoegstrook naar een andere snelweg file staat, dan vind ik het echt hoogst asociaal om dat tot het uiterste op de doorrijdende linker baan te blijven rijden en hem op het allerlaatste moment er tussen gooien. En zo soms 100den meters tot enkele km "voordringen"
Je hoeft echt niet helemaal achteraan aan te sluiten, doe ik soms óók niet, zeker als ik ergens de weg niet ken en mijn navigatie zegt de afslag over 2,5km te nemen. Dan ga ik met nog zn 500m / 1km invoegen als het me duidelijk is dat ik echt die file in moet. Tis me nl wel eens gebeurd dat ik te snel achteraan wilde aansluiten maar dat de file afslag helemaal mijn afslag niet bleek te zijn.
Maar alsnog is op 500m van het einde invoegen, niet hetzelfde als 50m voor het einde invoegen, dat noem ik gewoon voordringen....
En als je dus al verschillende 100den meters de ruimte hebt gehad een plekje te zoeken, dan laat ik je er inderdaad op een gegeven moment niet meer tussen. Dan had je maar eerder de file in gemoeten.
Aan het begin van een ritsstrook/ uitvoegstrook met file wil ik best enkele auto's voor laten. Maar ik wil zélf óók vooruit komen....
ANWB zegt het volgende: Voor de doorstroming is het het beste de hele invoegstrook te gebruiken, ook in de file, maar sympathiek is het niet. De sympathieke aanpak is met aangepaste snelheidkomen aanrijden, inschatten waar je ertussen past en met een minimaal snelheidsverschil ernaar toe om daar in te voegen. (bron: ANWB: anwb.nl/verkeer/veiligheid/invoegen)
Dus het is technisch gezien niet fout wat de Volvo doet, maar sympathiek is het niet.
Laatst bijgewerkt door Kairos op 05-07-21 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt