Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 07:53

Ik moet eerlijk bekennen dat ik je ook niet erg vriendelijk vind in die berichten.
Met stroop van je meer vliegen en als ze het dan graag willen kan het best zijn dat ze toch je prijs gaan betalen, zo niet.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 07:55

Ik vind jou ook niet heel erg vriendelijk. Schelden is natuurlijk ook niet ok.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 07:57

Er was al wat meer vooraf gegaan overigens.. dus niet te snel oordelen,dat had ik al verwijderd geen foto van. Inmiddels is het geblokkeerd ik ga hier absoluut geen energie insteken .ze was er al over uit dat het te duur was .. Reageer dan niet meer en al helemaal niet zo ,tja dan kun je deze reactie verwachten van mij
Laatst bijgewerkt door paddraigh op 15-05-20 07:59, in het totaal 1 keer bewerkt

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 07:58

Ook ik oordeel over wat jij plaatst en vind het zeker niet netjes overkomen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 07:59

Dan kap je het af door niet te reageren.
Maar ook al de zin,dat gaat niet gebeuren dan koop je toch een nieuwe. Niet vriendelijk.
Zet er dan neer, dat ga ik niet doen want een nieuwe kost 1450,-

De efteling zeg ik maar niets over.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:00

Ik reageer dan gewoon niet meer, of met iets als het is graag of niet. De nieuwprijs was...
Vind zulke mensen wel vermoeiend. Als de koper aangeeft niet verder te zakken in prijs blijf dan niet zeuren.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:05

Wat fijn dat sommigen weten wat ik neer had moeten zetten... Nogmaals alles is niet geplaatst enkel het laatste gesprek..wat daarvoor geschreven is (door potentiële koper) had ik dus verwijderd en niet meer op gereageerd.
. Zei blijft wel reageren tja dan zo'n reactie .. Maar ik verwijder het wel van bokt .ik ben straks de gebeten hond..
Geen probleem.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:09

Tsja ik snap dat zulke mensen je kunnen frustreren maar wees dan de betere en reageer niet. Dit lijkt meer op uitlok gedrag. Al helemaal omdat je zegt dat er nog meer aan vooraf is gegaan, maakt mijn oordeel juist slechter over jou.

Ik had met een vrouw een prijs afgesproken voor zadel, pad, hoofdstel, 2 bitten en 2 singels. Alles akkoord mits het ook allemaal onbeschadigd was zoals op de foto. Nou alles was helemaal super maar hier eenmaal aan de deur zegt ze dat ze 50 euro minder dan afgesproken prijs heeft meegenomen en nu met corona was alles zo moeilijk rondom haar werk dus ze had eigenlijk echt geen geld meer. Daar word ik wel echt moe van.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:10

Ik had haar gewoon laten vertrekken zonder spullen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:10

Als een potentiële koper weer reageert op de chat nadat je het gesprek verwijderd hebt, komt alles toch weer terug? Bij mij wel in elk geval.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:11

Volgens mij mag je geen conversaties delen hier op bokt. Maar ik vind van allebei de kanten de reacties niet correct. Ik zou nooit zo reageren in ieder geval. Zo moeilijk is het toch niet om gewoon antwoord te geven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:13

paddraigh schreef:
Wat fijn dat sommigen weten wat ik neer had moeten zetten... Nogmaals alles is niet geplaatst enkel het laatste gesprek..wat daarvoor geschreven is (door potentiële koper) had ik dus verwijderd en niet meer op gereageerd.
. Zei blijft wel reageren tja dan zo'n reactie .. Maar ik verwijder het wel van bokt .ik ben straks de gebeten hond..
Geen probleem.

Nou je mag sowieso geen printscreens van gesprekken op bokt zetten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:14

hoikimmmy schreef:
Ik had met een vrouw een prijs afgesproken voor zadel, pad, hoofdstel, 2 bitten en 2 singels. Alles akkoord mits het ook allemaal onbeschadigd was zoals op de foto. Nou alles was helemaal super maar hier eenmaal aan de deur zegt ze dat ze 50 euro minder dan afgesproken prijs heeft meegenomen en nu met corona was alles zo moeilijk rondom haar werk dus ze had eigenlijk echt geen geld meer. Daar word ik wel echt moe van.

Jij hebt toch wel gezegd dat dat heel jammer is, maar niet de afspraak dus tot ziens en zonder spullen laten vertrekken?

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:15

Muze schreef:
Ik had haar gewoon laten vertrekken zonder spullen

Dat gevoel had ik ook.. maar door het gesprek met haar wist ik dat ze er wel op terug zou komen. En dat deed ze dus ook. Ze had namelijk al eerder afgewezen vanwege de prijs en na 3 dagen kreeg ik toch bericht dat ze niks anders kon vinden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:16

Ineke2 schreef:
hoikimmmy schreef:

Jij hebt toch wel gezegd dat dat heel jammer is, maar niet de afspraak dus tot ziens en zonder spullen laten vertrekken?

Nou inderdaad. Dan gaat het over hoor.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:18

Ook al is er van alles aan vooraf gegaan, ben dan wel benieuwd, want zo lijkt de conversatie niet want die begint met zoals in de advertentie staat. Dan kun je ook aangeven, zoals eerder aangegeven, of dat hebben we al besproken het is een vaste prijs.
Jij wilt verkopen. Ben dan aardig, ook al is de ander en zeur.
Ik heb echt wel zeur mensen aan de chat gehad, die uiteindelijk toch betaald hebben wat ik wilde.

HoiKimmy, daar had ik mijn spullen niet aan meegegeven. Iedereen kan zijn geld hard gebruiken, jij ook.
Is het te duur moet ze niet overeenkomen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:43

Die had ik ook weer laten vertrekken. Dat vind ik not done, prijs overeenkomen en dan alsnog over de prijs zeuren. Doe ik nooit.

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 08:57

Eens hoor, ik ben ook niet altijd heel hard, maar het zijn wel 'luxe' dingetjes, dus als ze het echt zo moeilijk heeft dan maar even een dingetje minder.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:00

Ik ben blij dat ik de blokkeer knop weet te vinden. Als een bepaald persoon echt te irritant wordt gebruik ik die gewoon.

Ik had denk ik ook voet bij stuk gehouden als ze aan de deur met minder geld staan, ik vind dat een vervelende techniek. Voor Corona deden mensen dat ook ( gelukkig niet bij mij nog).

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:32

Inderdaad Cobiie,
Ik denk ook dat het een tactiek is.
Mensen vinden het dan moeilijker om nee te zeggen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:22

Ik wilde eigenlijk niet zakken in mijn prijs, maar voor een 13 jarig kind ( die ik ook ken) ben ik gezwicht om der wat korting te geven :+
Kind blij en ik ben weer wat spul kwijt.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:41

Ineke2 schreef:
hoikimmmy schreef:

Nou, die had ik ter plekke dat geld laten overboeken en anders huiswaarts gestuurd.

Veel hier vinden het maar gek da ik dus met vooraf (aan)betaling werk, maar ik kan je garanderen dat mensen die (aan)betalen gewoon op komen dagen op de afgesproken dag en tijd en ook niet nogmaals bij het ophalen dat gezeur over de vooraf afgesproken prijs.

hoikimmmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:09

Ze heeft uiteindelijk ook betaald wat afgesproken was. Anders had ze weg kunnen wezen inderdaad.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:11

Jee, Dan moet je wel een bord voor je kop hebben....

Gisteren een Scheermachine verkocht en via Tikkie ter plekke betaling laten doen.
Heb ik in het verleden ook gedaan en dan staat het direct op je rekening.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 11:13

Ik heb wel een goede ervaring nu.

We hadden nog een Mengkraan van: Dornbracht liggen. Van onze oude keuken. Net ding nog, blijkbaar nieuwwaarde van €300-400. Gewoon online gezet, vraagprijs €150.
Gister een bod, na een paar dagen op MP. €120. Nou, prima. Moet verzonden worden, gelijk betaald via betaalverzoek en binnen 10 minuten geregeld. Fijn als het zo soepel gaat!