Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 22:37

Biebz schreef:
Toevallig meer mensen er last van dat pakketjes van AliExpress blijven hangen op post NL? De langste ligt er nu al bijna 2 maanden. Moeten nu 4 pakketten van mij liggen, maar komt niks meer binnen.

Ze liggen niet in mijn groens container iig :')

Maar wel zuur dat ze daar blijven liggen bij de douane zeg.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 08:26

Biebz schreef:
Toevallig meer mensen er last van dat pakketjes van AliExpress blijven hangen op post NL? De langste ligt er nu al bijna 2 maanden. Moeten nu 4 pakketten van mij liggen, maar komt niks meer binnen.

Yep. Hier ook. 4 bestellingen. Zie en hoor er niks van. Van de eerste twee maar een dispute aangevraagd vast. Die waren almover tijd

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:17

-:(- snuif. Post.nl is weer lekker bezig. Door hun traagheid heeft een leverancier waar ik besteld heb zijn bestelling pas na 1,5 week ontvangen dankzij post.nl. Omdat ze weten dat de bestellingen haast hebben hebben ze zelf al hun pakketten naar een groot postpunt gebracht ipv wachten tot ophalen door post.nl. Om daar nog extra vertraging te voorkomen.

Dan zou je toch zeggen dat het vandaag bezorgd wordt want al aanwezig. Ik kreeg ook een vrij precies bezorgblok van 12.45/14.45 vandaag. dus ik gisteravond naar dat adres gereden om het vandaag te kunnen opvangen. Ik heb het adres vorige week gewijzigd omdat ons postpunt weg is en ik geen enkel idee heb welk postpunt nu gebruikt wordt bij niet thuis of doorrijden van de bezorger. En omdat er geen briefjes meer in de bus komen weet ik ook niet waar het heen is en of ze bezorgd zouden hebben.

Maar de melding net, het komt pas op zijn vroegst morgen want het zou niet meer bekend zijn bij ze. Hetzelfde tijdsblok weer.

Daar zit ik dan op een ander adres in afwachting op iets dat dus niet komt. -O-

MyWishMax

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:58

Hier vandaag pakket van Ups wat bij afhaalpunt geleverd zou worden. Track and trace zei dat het bezorgd was, dus ik erheen gereden. Maar ze hebben het niet ontvangen? Die zogenaamde ontvanger is iemand die niet op het punt werkt en ik ben al de 3e of 4e die afgelopen week komt voor een pakketje die volgens t&t geleverd zou zijn bij hen maar er niet is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:08

DPD heeft van mij onlangs een fikse klacht gehad, daar gingen ze de bezorger over aanspreken. Had een pakket met flinke waarde waarvoor getekend moest worden op straat onder de brievenbus gelegd. Zonder handtekening. Waar dagelijks een halve school kinderen langs loopt naar school om de hoek en minstens evenveel mensen naar het station, de bakker, de slager, de bank en de kruidenier. Want ik woon echt pal in het centrum en het voetpad is 3 tegels breed.

Nu met GLS aan het klooien. Had wat besteld en voor de zekerheid een pakketautomaat gekozen als bezorgpunt. Die is 24/7 beschikbaar en nog gewoon actief. Kreeg eerst melding "pakket retour naar depot, ontvanger niet aanwezig". Dat was vorige woensdag. Donderdag was feestdag en erna is tot en met vandaag steeds iemand thuis, dus gewijzigd naar leveren op adres. Status bleef echter tot gistermiddag ongewijzigd, en toen plots "pakketgeschiedenis beëindigd". Huh? De FAQ doorgelezen en wat is de mop? Dat als je die melding krijgt, de ontvanger niet thuis was, het pakket 10 dagen in het depot blijft zodat je er zelf heen kan en anders retour afzender.

Die hebben nu toch ook een pittige mail ontvangen op de klantendienst. Dat depot zit op 45min enkele rit met enkel autostrade...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:11

Dpd is nu een van de weinige bezorgdiensten die wel aardig ok loopt inmiddels.

Post.nl heeft nu idd alles op morgen staan. Als het dan komt tenminste. Bedrijf is aardig boos op post.nl nu. Ze hebben juist alles naar een groter postpunt gebracht en krijgen nu klanten aan de telefoon waarom het niet bezorgd wordt vandaag. Alle ter plekke ingescande pakketen staan als onbekend bij post.nl nu blijkt. :? Ik ben gebeld door ze om dit te melden. Ze gaan een heel stevige klacht indienen in ieder geval. :j

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:19

Hier zou gisteren een pakket bezorgd zijn. Waren niet thuis, geen briefje gevonden waar het wel is. Buren aan de ene kant waren niet thuis andere kant huis staat leeg. Contact opgenomen met bol.com moest vandaag ook nog afwachten en vanaf morgen kunnen ze een onderzoeken openen bij postnl, zou wel enkele dagen kunnen duren, bol.com zei ja bestel het desnoods opnieuw, ja nee ga ik niet doen, weer betalen om dan met dubbel zoveel luiers te zitten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:20

Ellende is ze doen niet meer aan briefjes. Dan is het maar gokken waar het is als het al ergens is. Jullie vaste postpunt als dat bekend is?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:24

Het staat er bij de T&T meestal wel bij is mijn ervaring, maar dat werkt ook alleen maar als je überhaupt een T&T krijgt. Dat systeem zonder briefjes faalt hopeloos als je niet weet dat er wat onderweg is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:29

Ik heb in België nooit kunnen uitvinden met de T&T van PostNL waar het lag als ze het elders bezorgd hadden, tenzij het naar een afhaalpunt werd gebracht. Maar bij buren of ergens gedropt? Dat zetten ze gewoon op afgeleverd hoor. Tekenen voor ontvangst? Doen ze ook niet aan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:33

Sinds corona doet geen enkel bedrijf hier nog aan handtekening. Ook niet als dat uitgebreid op pakket in bij de t&'t staat dat het verplicht is. Ze zetten het altijd zelf, lekker makkelijk. Dat het niet de bedoeling is en dat die handtekening juist bedoeld is zodat we bewijs hebben dat het ontvangen is boeit ze niet.

Leuke is dat je als ontvanger ook niks kan. Alleen de verzender. Ik moet dus de particulier gaan contacten dat de afleverbevestiging niet klopt. Niet geleverd bij het pakketpunt ook al zegt bezorger van wel... en dan serieus nog naam opgeschreven wie het in ontvangst heeft genomen. Maar die persoon werkt daar niet. Op papier is de levering dus correct omdat ze dat zelf zeggen, in de praktijk niet, maar kan je weinig mee.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:36

DPD is hier altijd een dag vertraagd. PostNL is helemaal drama met pakketjes. Kan soms dagen duren. DHL is de enige die eigenlijk altijd goed gaat.
Bedrijven die met GLS werken bestel ik niet eens meer bij. Bezorger gooit hier de pakketjes gewoon buiten meer (ook als we thuis zijn). Laatst ook met een dure smartphone in de stromende regen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:46

Nou, volgens GLS is het pakket ernstig beschadigd en mogen ze het daarom niet leveren, maar ik moet zelf er achteraan met de verkoper.
Die heb ik nu een mailtje verstuurd.

Het kromme is dat het vanaf ontvangst in land van verzending wel gewoon pijlsnel en vlekkeloos tot in België is geraakt. Met GLS. En nu in eigen land weigeren ze omwille van schade? Dat is dan toch ook wel hoe zij het tijdens transport gaan behandeld hebben lijkt me.
Desnoods rij ik er wel gewoon heen om op te pikken, maar dan krijgen ze alsnog de wind van voren. Ze hadden dan zelf kunnen melden waarom er niet geleverd werd in de T&T.

Bij Bpost, voor corona, ook een bezorger gehad die zelf tekende en God weet waar de brief had achtergelaten (ging om documenten voor mijn auto van de verzekering, was aangetekend verzonden) Deden ze heel laks over. Tot ze mail kregen dat er een aanklacht zou volgen voor vervalsen handtekening en valsheid in geschrifte. Dat werd toen heel snel rechtgezet.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:59

Ik zit ook te wachten op een pakket dat via post nl komt nog geen eens een track and trace code gehad Vorige week besteld al contact gehad met de shop daar ligt het niet aan hoop dat het niet te lang meer duurt

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 18:40

Westerntrail schreef:
Ik zit ook te wachten op een pakket dat via post nl komt nog geen eens een track and trace code gehad Vorige week besteld al contact gehad met de shop daar ligt het niet aan hoop dat het niet te lang meer duurt

De shop heeft ook de T&T code, dus die zou je sowieso wel eens op kunnen vragen.

Mijn ervaring is dat zolang je nog geen T&T code hebt, het pakket nog niet bij postnl is. Vaak wel de schuld van de shop

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 18:51

karuna schreef:
Dpd is nu een van de weinige bezorgdiensten die wel aardig ok loopt inmiddels.

Post.nl heeft nu idd alles op morgen staan. Als het dan komt tenminste. Bedrijf is aardig boos op post.nl nu. Ze hebben juist alles naar een groter postpunt gebracht en krijgen nu klanten aan de telefoon waarom het niet bezorgd wordt vandaag. Alle ter plekke ingescande pakketen staan als onbekend bij post.nl nu blijkt. :? Ik ben gebeld door ze om dit te melden. Ze gaan een heel stevige klacht indienen in ieder geval. :j

Precies dit probleem had ik als bedrijf zijnde met een pakket. Is gewoon totaal onbekend gek genoeg. Wat bleek; hij stond nog ergens random op dat pakketpunt bij een verkeerde stapel. Nogmaals ingescand en nu gaat het hopelijk wel goed.

Was allang bij dat het niet kwijt was, maar alsnog gewoon irritant..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 19:06

vandaag een dhl frustratietje.. pakketje van de paardendrogist hadden ze zo strak in de brievenbus gepropt zodat ik het er met geen mogelijkheid meer uitkreeg. staan hannessen en uiteindelijk de doos maar kapot gescheurd om het eruit te kunnen krijgen.
geen ramp verder, maar wel heel lastig. Er hangt een briefje dat ze pakketjes gewoon bij de voordeur mogen zetten, en we waren ook thuis, dus aanbellen was zelfs ook een optie.. maar goed. de inhoud was nog heel, daar gaat het om.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 19:15

Sukkels |o

Maar het lijkt erop, mail van het bedrijf gehad na een stevig gesprek van ze is de melding van post.nl nu een stap verder. het pakket is in ieder geval bekend nu weer bij ze. Net als de 26 andere pakketjes die ze daar hebben afgeleverd bij het pakketpunt :')

Nu hopen dat het morgen ook echt komt :=

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 19:22

Nirvana_ schreef:
Westerntrail schreef:

De shop heeft ook de T&T code, dus die zou je sowieso wel eens op kunnen vragen.

Mijn ervaring is dat zolang je nog geen T&T code hebt, het pakket nog niet bij postnl is. Vaak wel de schuld van de shop

Oke had al gemaild met de shop dat ik nog geen track en trace heb dit zou ik dan krijgen van hun maar tot op heden nog niets ontvangen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 19:31

Biebz schreef:

Jup, mijn dochter had een tijd terug wat besteld en ligt ook al weken bij de douane. Waren 3 pakketjes verzonden. 2 Ervan liggen nog bij de douane, en de andere had ze met anderhalve week na verzending in huis.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 19:49

kiki1976 schreef:
Biebz schreef:

Jup, mijn dochter had een tijd terug wat besteld en ligt ook al weken bij de douane. Waren 3 pakketjes verzonden. 2 Ervan liggen nog bij de douane, en de andere had ze met anderhalve week na verzending in huis.

Heel apart.
2 weken terug het laatste pakket besteld en die lag vandaag in de brievenbus, van de andere pakketten nog geen spoor :Y)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:31

Geen ervaring met ali express bestellingen.

Maar hoezee hoera als het goed is komt mijn pakket eindelijk dadelijk.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 11:23

Westerntrail schreef:
Nirvana_ schreef:

Oke had al gemaild met de shop dat ik nog geen track en trace heb dit zou ik dan krijgen van hun maar tot op heden nog niets ontvangen

Nou dan vraag ik me af of het niet daar fout gaat ipv Postnl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 18:06

Bericht van de verkoper: zij hadden van GLS alleen "einde transport" ontvangen en zijn na mijn mail verhaal gaan halen. Blijkbaar is door GLS zelf mijn pakket dermate beschadigd tijdens transport dat ze het maar gewoon vernietigd hebben, zonder iemand hierover te informeren := Had ik niets nagevraagd, dan hadden we nog een tijd helemaal niks geweten.

Verkoper gaat het nu opnieuw verzenden :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 18:12

hier ook weer iets. manlief had onderdelen besteld bij een grote technische firma. zou door dhl worden bezorgd afgelopen zaterdag... maar helaas. Ze geven melding adres onjuist en retour afzender :( ... adres uiteraard gecontroleerd, dat klopte gewoon.

maar goed, pakket zou retour afzender zijn, dus wij contact opnemen met de afzender om de onderdelen toch te krijgen. We hadden namelijk al betaald. Nu durven ze voor te stellen dat we dan de nieuwe bezorgkosten delen.... waaaat!?!? aparte klantenservice. we zijn uiteraard niet akkoord gegaan, maar ik ben heel benieuwd of we het pakket dus nog gaan ontvangen.