Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:51

Dat dan weer wel _O-

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:55

liekec schreef:
Nog eentje: ik vind dat moeders met kinderen die niet kunnen fietsen lekker op een pleintje bezig moeten. Dat gekut op die fietspaden buiten de bebouwde kom is levensgevaarlijk, zeker als je op een scooter zit en er langs moet.

Helemaal mee eens :j Hoevaak ik wel niet een kind bijna onder de scooter heb gehad....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:56

LadyMadonna schreef:
Dat dan weer wel _O-

Al erg zat natuurlijk :=

Hoe oud was dat spul ongeveer...?
Laatst bijgewerkt door pmarena op 18-09-19 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:56

Euh, 4 en 6? Gokje...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:57

Dan zou er toch al een beetje verstand in moeten zitten....

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 19:17

Cinnepin schreef:
liekec schreef:
Nog eentje: ik vind dat moeders met kinderen die niet kunnen fietsen lekker op een pleintje bezig moeten. Dat gekut op die fietspaden buiten de bebouwde kom is levensgevaarlijk, zeker als je op een scooter zit en er langs moet.

Helemaal mee eens :j Hoevaak ik wel niet een kind bijna onder de scooter heb gehad....

Natuurlijke selectie noemen we dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 19:22

liekec schreef:

Eens. Ik werd laatst bijna aangereden door een kindje op de fiets, midden in het centrum, gelukkig maar dat hij mijn kant op kwam slingeren want als ie de andere kant op gegaan was had ie onder een auto gezeten.. Ik snap sowieso niet dat je dat op zo'n druk punt durft tenzij je graag van je kind af wil.

Nog een niet zo'n populaire mening: Er zijn al te veel mensen op de wereld en daarom vind ik de "zorg" soms te ver gaan. Als iemand graag euthanasie wil dan zou dat niet zo moeilijk moeten zijn als dat het nu is, en er zou niet alles aan gedaan moeten worden om meer kinderen op de wereld te zetten als het niet op de natuurlijke manier wil. Ook vind ik dat mensen met erfelijke afwijkingen beter zouden moeten nadenken voordat ze kinderen op de wereld zetten.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 19:54

UP: Cola is niet lekker.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 19:59

Coca Cola en Pepsi zijn niet lekker. Gewoon een huismerk daar heb ik 2 keer per jaar ineens ècht trek in een paar koude slokken :9

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:09

Shaggy09 schreef:
UP: Cola is niet lekker.

*\o/*

Sterker nog, ik vind bijna geen enkele frisdrank lekker. Eigenlijk heb ik een hekel aan koolzuur, maar qua drinken het ik liever sap of gewoon water. En dan kraanwater, dat vind ik veel lekkerder dan spa blauw...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:12

Ik vind Ice Tea op zijn tijd wel lekker maar drink voornamelijk Thee, koffie en water. Oh en een koude ranja vind ik ook lekker! :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:14

Ik lust geen thee en koffie, ik vind het echt vies. Dat is ook redelijk unpopular

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:26

En koffie ruikt toch zo heerlijk :+: Maar het is gewoon niet te zuipen joh Y;(

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:26

Hoe is dat een mening?
Dat is gewoon hoe he lichaam er op reageerd toch?
Ik moet altijd rillen van rode wijn, dat is geen mening...dat is gewoon zo.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:27

Dan is het gewoon de mening van je lichaam toch? ;)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:28

Sizzle schreef:
Hoe is dat een mening?
Dat is gewoon hoe he lichaam er op reageerd toch?
Ik moet altijd rillen van rode wijn, dat is geen mening...dat is gewoon zo.

Hoezo als iedereen dol is op wijn en jij niet dat is dat toch een on populaire mening? Als in 'ik vind wijn niet lekker'

Dan is het toch niet ineens een feit dat wijn niet lekker is. :P

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:33

Dan is mijn mening dat ik dat zo niet zie _O-

Ik krijg buikpijn van ijs na een warme maaltijd. Wat kan een ander dat boeien? Waarom is dat wel/ niet populair?
Toen ik zwanger was moest ik kotsen van kaas, dat is toch ook geen mening?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:36

Huh, kotsen is toch niet hetzelfde als iets niet lekker vinden. Kotsen is een reactie van het lichaam op een bacterie/virus/vergiftiging. Iets niet of wel lekker vinden is smaak, smaak veranderd ook weer.

Maar als jij zegt ik moet kotsen van kaas want ik ben allergisch is dat geen mening maar een feit. Als jij zegt ik vind wijn niet lekker dat is dat jouw mening, aka opinion.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:39

Bij koffie, wijn enz is het toch vaak zo dat je het moet leren drinken.. Ik heb dat ook nooit gedaan. Ik vind het echt vies, anders dan melk want daarvan kan ik wel echt over mijn nek gaan dus dat is nog iets sterker dan ik lust het niet. Chocolademelk vind ik ook vies.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:40

pmarena schreef:
De èchte wetenschap wel. Maar er wordt bijzonder veel gerommeld met allerlei testresultaten, die voor "wetenschappelijk" worden weggezet...tegen betaling natuurlijk. Misschien is een betere stelling dat de naam van de wetenschap wordt misbruikt voor zaken die helemaal niet ècht onbezoedeld wetenschappelijk onderzocht zijn :)

Gut dat nou uitgerekend jij dit zegt :o Ik denk bij dit stukje tekst namelijk gelijk aan die idioot die een keer heeft verkondigd dat je autisme krijgt van vaccinaties, maar dat is volgens mij niet iemand die jij erg in twijfel trekt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:43

Shaggy, Nee ik moest kotsen omdat ik toen de smaak en geur niet kon verdragen, het dus tijdelijk niet lekker vond (daarna weer wel).
Iets niet lekker vinden is altijd een signaal van je lichaam, soms ook genetisch of hormonaal bepaald of je iets überhaupt kan proeven bijvoorbeeld.
Dat valt voor mij onder hetzelfde als dat de een de soep nog te heet vind en de ander niet. Hoe kan iemand het (on)populair vinden dat jij iets wel/niet prettig waarneemt met je zintuigen?

Is het dan ook een onpopulaire ‚mening‘ dat ik kneiterende hoofdpijn krijg (inclusief misselijk worden) van sigarenrook en parfum?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:47

Sizzle schreef:
Shaggy, Nee ik moest kotsen omdat ik toen de smaak en geur niet kon verdragen, het dus tijdelijk niet lekker vond (daarna weer wel).
Iets niet lekker vinden is altijd een signaal van je lichaam, soms ook genetisch of hormonaal bepaald of je iets überhaupt kan proeven bijvoorbeeld.
Dat valt voor mij onder hetzelfde als dat de een de soep nog te heet vind en de ander niet. Hoe kan iemand het (on)populair vinden dat jij iets wel/niet prettig waarneemt?

Is het dan ook een onpopulaire ‚mening‘ dat ik kneiterende hoofdpijn krijg (inclusief misselijk worden) van sigarenrook en parfum?

Ik ken niemand die koffie, bier of wijn meteen lekker vond. Kinderen vinden het sowieso (bijna) altijd smerig volgens mij.
Anders is dat met melk of chocolademelk, al ben ik de enige in ons gezin die geen melk of chocolademelk hoeft dus dat het genetisch zou zijn gaat dan ook niet op..

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:49

Nee want iets niet lekker vinden is niet hetzelfde als een heftige lichamelijke reactie. Vandaar dat je ook bepaalde dranken moet leren drinken en je als je ouder bent bepaalde smaken (zoals bitter) beter kunt verdragen en lekkerder vind.

Je haalt 2 verschillende dingen door elkaar.

Maar we gaan nogal off-topic.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:53

Ik vond als kind al iets met alcohol lekker (koffie likeur), toen liet m'n vader rum proeven ervanuit gaande dat ik dat iig niks zou vinden, en dat vond ik nog veel lekkerder.

Dat zag niemand aankomen maarja thats me _O-

Melk en koffie daarentegen.. Nope. Zodra ik geen melk meer hoefde te drinken direct mee gestopt. Zo vies. Smaakt naar zeep vind ik

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 20:54

Ik heb nooit koffie en bier hoeven leren drinken hoor. Vond het meteen prima.
Ik haal niets door elkaar.

Zo haten sommige mensen asperges vanwege de geur in de urine daarna, maar niet iedereen kan dat ruiken, dat is genetisch bepaald. Sommige etenswaren worden bijv ook door de aan/afwezigheid van een bepaald gen als bitter of juist niet bitter waargenomen. Smaken zijn ook sterk onderhevig aan hormonale toestand.

Uiteraard kun je sommige dingen leren waarderen maar niet alles.

Lets agree to disagree ;)
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 18-09-19 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt