[VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-25 17:37

Oktober '24!! Weer wat drukker!

Knoflook in de grond gedaan :D

Afbeelding

Onder toeziend ook van Snowy <3 Die als kat zijnde natuurlijk weer een doosje vond waar ze wel in past :P

Afbeelding

En ook de uien zitten in de grond! Ziet er mooi opgeruimd uit zo! <3

Afbeelding

Helaas deze maand ook twee zieken... Zowel Jay als Finn hadden tegelijk zandkoliek!
Als de drollen er zo uit zien, weet je dat het foute boel is....

Afbeelding

En natuurlijk ook in de handschoen.... oops....

Afbeelding

Dus dan loop je ineens op de meest vreemde tijdstippen in je bak... wachtend op de dierenarts... kun je wel genieten van mooi licht :') :=

Afbeelding

Langzaam knappen ze op, maar wat is het toch altijd een sneu gezicht.. :+:

Afbeelding

En dat terwijl ik eigenlijk altijd juist goed in de weer ben met psyllium.... nu dus maar weer een extra zak besteld, na enkele liters paraffine..

Afbeelding

We waren met Finn net zo lekker bezig met het inrijden...

Afbeelding

Gelukkig tegen het eind van de maand weer terug op kunnen pakken <3

Afbeelding

Een bekende van haar kwam haar vergezellen hier op stal! Misty!! <3 <3
Van dezelfde eigenaren ook weer. Het doel: zadelmak maken en verkopen.... zadelmak is ze... :7

Afbeelding

Ook nog lekker met Dije in de weer! Lotte heeft 'm meegenomen in haar vrachtwagentje voor een les bij haar instructeur!

Afbeelding

Knap stel <3

Afbeelding

En m'n buurmeisje kan er soms ook lekker mee uit de voeten, sowieso met longeren gaat dat echt super :+:

Afbeelding

En af en toe al uitstappen ook! <3

Afbeelding

Tamme kreeg een hoop zand in z'n paddock :') Boeit 'm niet heel erg veel :=
Spoiler:
Deze hoop ligt er grotendeels nog steeds _O-

Afbeelding

We kregen bezoek, vinden de honden leuk.. ja, honden, Celine ligt hier bedolven onder 2 honden in de auto _O-

Afbeelding

Knappe Brego <3

Afbeelding

Lekker wandelen met de doggies <3

Afbeelding

En dan allerlei moois tegenkomen <3

Afbeelding

Natuurlijk ook ritjes met de honden, en gezellig met Chayenne :+:

Afbeelding

Chayenne en haar moeder hebben mij ook geholpen om een weiland vrij te maken van vervelende takken/bomen en een gevaarlijke oude omheining.. superfijn!

Afbeelding

Afbeelding

Brego moest daar natuurlijk ook weer bij zijn _O- Als ik toch tijd had gehad, had hij zo z'n eigen Instagram pagina kunnen rocken :')

Afbeelding

De laatste kitten die nog op een nieuw thuis wacht... niemand wilde die knappe zwarte jongen.... uiteindelijk een heel leuk huisje gevonden <3

Afbeelding

Met mijn eigen knappe zwarte jongen, Donder, de konijnen voeren :D

Afbeelding

Wat zijn die toch altijd schattig <3

Afbeelding

Een avondje leren: College tour in Ermelo!

Afbeelding

En een nieuw groot project: nieuwe palen voor de verlichting naast de bak... :oo
Spoiler:
Ook deze liggen nog klaar om mee aan de slag te gaan _O-

Afbeelding

Mijn vader en Zy zijn begonnen aan het bestraten van Splash z'n schuilstal :D

Afbeelding

Mooie stoofpeer gekregen van mijn oom <3

Afbeelding

Lekker aan 't werk met al ons speelgoed... de konijnen uitmesten met deze kruiwagen is ineens een stuk minder werk! 8-)

Afbeelding

En lekker mindful de bak slepen :D

Afbeelding

Blijft zo'n mooi gezicht <3

Afbeelding

Over mooi gezicht gesproken!! Deze maand was het noorderlicht zichtbaar!! Ik als een mongool, midden in de nacht op de weg staan om foto's te maken <3 <3 <3 maar wat bijzonder zeg!!

Afbeelding

En zelfs m'n eigen huis in het noorderlicht... zó bijzonder...

Afbeelding

Nog meer bijzonder: Blue als landingsbaan voor libellen :? :')

Afbeelding

En deze vond ik, levend, in het hooi.... :+:

Afbeelding

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 18:10

Woooow gaaf dat Noorderlicht <3 <3 <3

De rest ook natuurlijk :D

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-25 22:53

Wat een ellende met die koliek gelukkig beide snel weer bovenop gekomen :knuffel:

Wat een werkje was dat met de omheining maar veel beter zo :j

Ik kan me nog wel herinneren dat we die tegels op zijn gaan halen en dat die man verbaast was dat er 2 meiden zo veel grindtegels kwamen halen/tillen en we zo moeiteloos al die tegels ‘ff’ deden versjouwen <<)
Waren dat die voor het bestraten bij splash of ergens anders weet het niet meer…

Eigenlijk was dat nog best een mooie droge oktober nog!! {:}

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-25 23:56

Skessa_ schreef:
Woooow gaaf dat Noorderlicht <3 <3 <3

Jaa, zo gaaf inderdaad! Heb echt m'n ogen uit staan kijken!

Happy_Hippie schreef:
Ik kan me nog wel herinneren dat we die tegels op zijn gaan halen en dat die man verbaast was dat er 2 meiden zo veel grindtegels kwamen halen/tillen en we zo moeiteloos al die tegels ‘ff’ deden versjouwen <<)
Waren dat die voor het bestraten bij splash of ergens anders weet het niet meer…

Dat waren die tegels ja haha, kan me die dag dat we ze gingen halen ook nog goed herinneren :') Paardenmeisjes for the win! :')

Mer1980

Re: [VOLG] A dream coming true: paarden aan huis - verbouwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 07:02

Wauw gave update weer, wel schrikken van de koliek.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 09:27

Lekkere updates weer!

Ik heb met Olaf demontabele containers hier thuis afgebroken samen (met zn tweeën dus) en hij ging die met 2 mannelijke vrienden weer opbouwen in Frankrijk. Die stonden ook even raar te kijken toen hij zei dat ze niet moesten mekkeren omdat ik het in mijn eentje kon en zij met zn tweeën waren :+

Denk dat veel paarden meisjes wel sterker fysiek maar ook mentaal (voor zichzelf harder) zijn.

Noorderlicht vorig jaar heb ik gemist en daar baal ik nog steeds echt enorm van ^)

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 09:46

Je had er zin in voor september _O- en je hebt zelfs oktober ook al voor elkaar, heb jij ergens een blikje tijd opengetrokken zonder het te delen met mij >;)

Die smoel van Mhysa terwijl Brego frambozen staat te knagen :') zo oblivious dat ding :') leeft in dr eigen wereld, zich van geen kwaad bewust

Ik wist helemaal niet dat jij je eigen knoflook aan het groeien was! Chill, nu wil ik ook, meteen maar even regelen... morgen... :') of overmorgen

Ohh die zandkoliek ja... zo poedersuiker

Dat noorderlicht is wel heel bijzonder, het lijkt haast nep man, stomme AI ;) Je hebt in oktober een hoop te vertellen _O- allemaal leuke dingen! Al heb ik het noorderlicht ook gemist, ik denk dat ik lag te slapen en de memo niet gekregen had _O-

Ohhh die tegels! Daar heb ik ook over gehoord _O-

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 13:03

Oh, dat noorderlicht. Helemaal niet jaloers hoor!

Zandkoliek is altijd balen. Gelukkig allemaal weer hersteld.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 13:49

ooh ben er een poosje uit geweest, dus had veel updates om langs te scrollen, maar wat ziet het er nu allemaal chique uit.

Als salamanderliefhebber vind ik die salamander uit je hooi ook wel echt heel cute

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-25 12:54

Mer1980 schreef:
Wauw gave update weer, wel schrikken van de koliek.

Ja, je probeert 't altijd voor te blijven, zeker zandkoliek.. maar overkwam me toch!
Note to self: weer ff zandkuurtje geven :7

Prairy schreef:
Ik heb met Olaf demontabele containers hier thuis afgebroken samen (met zn tweeën dus) en hij ging die met 2 mannelijke vrienden weer opbouwen in Frankrijk. Die stonden ook even raar te kijken toen hij zei dat ze niet moesten mekkeren omdat ik het in mijn eentje kon en zij met zn tweeën waren :+

Denk dat veel paarden meisjes wel sterker fysiek maar ook mentaal (voor zichzelf harder) zijn.

Dat denk ik ook zeker wel inderdaad! Maar vind het wel extra tof dat Olaf dat dan ook gewoon zegt! 8-)

DeniseES schreef:
Ik wist helemaal niet dat jij je eigen knoflook aan het groeien was! Chill, nu wil ik ook, meteen maar even regelen... morgen... :') of overmorgen

Ja, ik moet ze voor dit jaar (of dan dus eigenlijk volgend jaar) ook nog doen, maar ben eigenlijk al zeker een maand te laat _O- :')

uxgranta schreef:
Oh, dat noorderlicht. Helemaal niet jaloers hoor!

Zandkoliek is altijd balen. Gelukkig allemaal weer hersteld.

Ja, weer even met de neus op de feiten gedrukt wat betreft de zandkoliek...
Noorderlicht was dan wel weer een cadeautje ja <3

Lara schreef:
ooh ben er een poosje uit geweest, dus had veel updates om langs te scrollen, maar wat ziet het er nu allemaal chique uit.

Als salamanderliefhebber vind ik die salamander uit je hooi ook wel echt heel cute

Wat leuk dat je dan toch de moeite neemt om het nog weer helemaal bij te scrollen! :oo _/-\o_

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-25 09:47

November 2024!! We zijn er weer: maar een jaar achter :')

Misty en Infinity kennen elkaar duidelijk nog, het is een lekker stel zo saampjes <3

Afbeelding

Afbeelding

Lekker met Finn aan het trainen, ze gaat als een trein en is zo leuk om mee te werken!

Afbeelding

Door de koliek helaas wel wat ingeleverd... maar dat komt wel weer goed :knuffel:

Afbeelding

Afbeelding

Na gedane arbeid lekker met warm water afspoelen en opdrogen onder het solarium <3

Afbeelding

En Misty laat d'r nuchtere karakter gelijk goed zien.. nog niet eens 3, maar nergens echt van onder de indruk _O-

Afbeelding

Deze maand kwam er nog een nieuwe! Namelijk: Gigi, een dravermerrie, wiens eigenaresse er al een tijd niet op heeft gezeten en de laatste keer was voor beide een klein trauma'tje geworden. Dus weer opnieuw oppakken, paard vertrouwen geven en eigenaresse helpen de langzaam gegroeide angst te overwinnen :+:

Afbeelding

Afbeelding

Lekker begonnen met grondwerk, dat heeft ze in de tussentijd wel nog veel gedaan. De spanning bij beide zit echt alleen onder het zadel, maar zo kunnen wij ook even aan elkaar wennen.

Afbeelding

Zadel erbij betrokken! Lekkere aquatraining :Y)

Afbeelding

En uiteindelijk ook weer erop geklommen! En voor mij iets uit m'n comfort zone: bitloos := Maar deze meid is zó heerlijk gevoelig en goed aan de hulpen dat ze me in de eerste meters direct alle vertrouwen gaf <3 Bijzondere ervaring, zo'n draver.. wat een lieverd <3

Afbeelding

Ook nog een bijzondere ervaring... vriendin die me ook vaak helpt met de jonge paarden, en Dije regelmatig rijdt, doet aan trickriding en had een clinic georganiseerd.... toen moest ik natuurlijk mee doen, en dankzij m'n lengte mocht ik gelijk op het grootst beschikbare paard :7 maar wat is dat gaaf zeg!! In galop allerlei trucs doen!! Begint natuurlijk vrij simpel/veilig, maar toch ook al wat leuke dingen mogen doen :D De filmpjes bespaar ik jullie (of mij :') ), hier een leuke still _O- De truc zit 'm, voor mij, vooral in het terugkomen in het zadel vanuit deze (benarde :') ) situatie hahaha

Afbeelding

Ook met Dije heeft ze deze maand mooie stappen gemaakt! We gingen nog een keer voor een lesje, om te oefenen voor een proefje. En later kwam dan dat proefje!! Wat waren ze mooi <3 De punten weet ik natuurlijk al lang niet meer, maar dat maakte mij ook niet uit. Wat een bink is die Dije aan het worden <3

Afbeelding

Ik mocht uitstappen :):)

Afbeelding

En thuis is het gewoon onze free-roaming hengst _O-

Afbeelding

M'n andere véél te knappe, supersexy, lekkerding hengst <3 <3 <3 Tamme!!

Afbeelding

En met de kleine 'erbij' (even goed zoeken :') ), allemaal op een kluitje _O-
Wat ben ik trots op m'n zooitje met ballen <3

Afbeelding

Uiteraard ook weer de nodige buitenritjes <3 Met m'n knappe Tamme en de hondjes mee :+:

Afbeelding

En gezellig met Jay, en Chayenne op Dije <3

Afbeelding

Mhysa is 't er niet mee eens dat ze niet mee mocht _O-

Afbeelding

Maar ze hebben genoeg in 't bos ook mogen wandelen <3

Afbeelding

Brego, nog zo'n lieverd... die vertrouw ik echt voor 100% met alle dieren <3 Oké, misschien kippen iets minder :=

Afbeelding

De bestrating in Splash z'n huisje is afgemaakt!!

Afbeelding

Het ligt nu nog als een huis, en het is zó fijn!! De randjes hebben ze met een laagje beton gedaan, als zijnde 'bandjes', maar die zijn natuurlijk alweer gebroken _O-

Afbeelding

Ach, de kat heeft er weer van mogen genieten :') Die weten dit soort momenten en plekken altijd feilloos te vinden _O-

Afbeelding

Er zijn vorige maand babykonijntjes geboren en die groeien heel mooi <3

Afbeelding

Met z'n allen in de voerbak :=

Afbeelding

Ook de knoflook groeit goed! Met een eerste winterse bui op hun kop.. mooi gezicht <3

Afbeelding

Het werd sowieso ineens wat winters weer, maar het is zo mooi dan buiten <3

Afbeelding

Afbeelding

En tot slot; met een vriendin bij Danny Vera geweest. Wat een geweldig optreden en heerlijke muziek :D

Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 09:52

Breken van beton kan ook komen door de vorst kom door het vocht wat erin zit en uitzet.

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 11:06

Je gaat lekker zo!!! Nog ff en je bent bij :))

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 12:02

Heerlijke update weer, je verwent ons wel met je snelheid :D
Zie ik nou goed bij het trickriden, dat je linkerbeen onder de beugelriem zit? Wel gaaf dat je dat een keer gedaan hebt!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-25 12:19

Marcella schreef:
Breken van beton kan ook komen door de vorst kom door het vocht wat erin zit en uitzet.

Haha ja dat zal, het stomme is dat ik wel gewoon insluitbandjes had gehaald ook.. maar dit vonden ze een beter idee :P :Y)

Happy_Hippie schreef:
Je gaat lekker zo!!! Nog ff en je bent bij :))

Zou die tijd óóit komen?! _O-

Nymphe schreef:
Heerlijke update weer, je verwent ons wel met je snelheid :D
Zie ik nou goed bij het trickriden, dat je linkerbeen onder de beugelriem zit? Wel gaaf dat je dat een keer gedaan hebt!

Ja klopt! Met deze oefening gooi je je rechterbeen over de kont en zwaait 'm richting voorkant/hoofd, dus dan draai je 180graden en komt je knie onder de stijgbeugelriem! M'n vriendin kan 't vast beter uitleggen _O- En zo bungelen is even gek, maar om vanuit deze positie weer terug in het zadel te komen is ff een kunst :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-25 14:21

Wauw wat een flinke update en je hebt Misty dus echt ook al heel erg lang staan :=

En trick riding :D mij niet bellen... maar wel echt iets voor jou ook!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-25 17:38

Mer1980 schreef:
Wauw wat een flinke update en je hebt Misty dus echt ook al heel erg lang staan :=

Yep :7 Begint een beetje een Dije verhaal te lijken _O-

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:17

Hahahahaha ja ik vrees het, kan best een leuk veulen van komen hoor...