[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:31

Sheehan schreef:
Mijn beste vriend zit vast in Amersfoort op school, er rijd geen enkel verkeer. Ik ga hem zo ophalen met de auto. Vind ik doodeng om te doen, maar ik maak me zoveel zorgen om hem.

Ik merk dat het me toch best veel doet. Gister hadden we het er over, vanochtend was het me bijna gebeurd. Ik besef het me bijna niet, zit echt in shock maar alles te checken. :

Rustig aan :(:) Dit heeft logischerwijs impact op je. Succes met de rit.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:40

Sheehan schreef:
Mijn beste vriend zit vast in Amersfoort op school, er rijd geen enkel verkeer. Ik ga hem zo ophalen met de auto. Vind ik doodeng om te doen, maar ik maak me zoveel zorgen om hem.

Ik merk dat het me toch best veel doet. Gister hadden we het er over, vanochtend was het me bijna gebeurd. Ik besef het me bijna niet, zit echt in shock maar alles te checken. :

Waarom ben je in shock? Je vriend zit tientallen kilometers verderop gewoon op school? Je kunt jezelf ook bang maken hè. Probeer een beetje te relativeren.

nine1987

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:43

Waarom in shock? Er zijn velen in shock.. Dit is (mocht het terrorisme zijn) wat men wil.. De bevolking bang maken.. En zie, het werkt..

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:44

Nabster schreef:
Sheehan schreef:

Waarom ben je in shock? Je vriend zit tientallen kilometers verderop gewoon op school? Je kunt jezelf ook bang maken hè. Probeer een beetje te relativeren.

Omdat dat een vrij normale reactie is?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:46

Inderdaad. Ik woon zelf 4 kilometer van de schietplek af, maar ik ga zo gewoon op de fiets naar de supermarkt hoor :j Er zijn geen meerdere schietpartijen geweest vandaag, die gast(en) zit waarschijnlijk allang onder gedoken.
Weiger om mijn leven te leiden onder angst. Daarnaast is Amersfoort gelukkig wel een stukkie verderop! :j

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 18:47

Dat was mijn reactie naar nabster..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 19:38

:(:) Sheehan!

Brussel/Zaventem is voor mij buiten de spits hooguit 20 minuutjes via de autosnelweg, en algemeen genomen is Brussel-Centrum misschien 30km? Kan me perfect inbeelden in hoe je je voelt. Laat je niet van de wijs brengen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 19:48

Ik zat vandaag ook vast in Utrecht op mijn werk vlakbij de locatie. Maar er is al een topic over, laten we het hier ontopic houden. Al is schieten in een tram ook wel een beetje luguber natuurlijk.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 20:56

Ik weet niet of jullie uberhaupt gelezen hebben hoor, maar ik heb verteld dat ik normaal altijd die tram pak. Was ik niet vrij geweest had ik op dat tijdstip in die trein gezeten. Ik heb vanochtend al mijn vrienden opgebeld die die tram ook pakken, en ik kreeg van een hele hoop mensen geen gehoor. Weet je hoe dood eng dat is? Als er geen info is en je geen gehoor krijgt? Terwijl ze in een straal van 1 km daar wonen? Daarom ben ik in shock. Maar bedankt voor het begrip :evaw:

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:25

Sheehan schreef:
Ik weet niet of jullie uberhaupt gelezen hebben hoor, maar ik heb verteld dat ik normaal altijd die tram pak. Was ik niet vrij geweest had ik op dat tijdstip in die trein gezeten. Ik heb vanochtend al mijn vrienden opgebeld die die tram ook pakken, en ik kreeg van een hele hoop mensen geen gehoor. Weet je hoe dood eng dat is? Als er geen info is en je geen gehoor krijgt? Terwijl ze in een straal van 1 km daar wonen? Daarom ben ik in shock. Maar bedankt voor het begrip :evaw:

Ik snap dat wel hoor.

Ik heb er weinig van mee gekregen hoorde alles pas na 15:30 ofzo.
Maar als het om mijn stad/dorp/werklocatie/reislocatie zou gaan zou ik me ook druk hebben gemaakt. Is menselijk toch

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:31

En dat terzijde maar de ene raakt in shock en de ander is nou eenmaal heel nuchter. Allemaal menselijke reacties dus om het nou overdreven te noemen als iemand zegt in shock te zijn..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:34

Ik begrijp prima dat je daarvan geshockeerd kan zijn, het voelt ook heel onwerkelijk. Het is in dat opzicht luguber dat je door een heel klein detail, 1 kleine verandering in je dagelijkse routine eigenlijk, net de dans kan ontspringen. Of net de pech hebben dat je er middenin zit.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:34

Nja, in principe is shock dit: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Shock
Aangezien ik in de zorg werk, denk ik gelijk hieraan :+

Dus ik snap wel dat sommigen dat een beetje overdreven vinden.

Maar ik snap dat je er erg door van slag bent. Zelf ben ik er te nuchter voor.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 21:55

Kunnen we nu weer door?

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:01

Wie o wie heeft er weer een interessante lugubere zaak.

Heb laatst pp YouTube die documentaire gekeken van dat meisje (Gipsy geloof ik) die jaren door der moeder ziek gehouden werdt en uiteindelijk heeft 'der' vriend haar moeder vermoord.
Ze was dus volkomen gezond. Terwijl der moeder zei dat ze niet kon lopen, epilepsie, leukemie, gehoor en zicht problemen had. En ze geestelijk achterliep.
(We hadden deze zaak al besproken hier of niet?!?)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:04

blokje schreef:

Heb laatst pp YouTube die documentaire gekeken van dat meisje (Gipsy geloof ik) die jaren door der moeder ziek gehouden werdt en uiteindelijk heeft 'der' vriend haar moeder vermoord.
Ze was dus volkomen gezond. Terwijl der moeder zei dat ze niet kon lopen, epilepsie, leukemie, gehoor en zicht problemen had. En ze geestelijk achterliep.

Heb laatst zo’n film op videoland gezien. Meisje zou een zeldzame ziekte hebben en dr moeder hield dr binnen. Ze werd idd ziek toen ze buiten was geweest en lag in het ziekenhuis. Toen kwam ze eruit was ze thuis en werd ze gebeld door de arts dat ze alleen een virus had en geen zeldzame andere ziekte. Ik weet even niet meer hoe die heet.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:07

SavannahNx schreef:
blokje schreef:

Heb laatst zo’n film op videoland gezien. Meisje zou een zeldzame ziekte hebben en dr moeder hield dr binnen. Ze werd idd ziek toen ze buiten was geweest en lag in het ziekenhuis. Toen kwam ze eruit was ze thuis en werd ze gebeld door de arts dat ze alleen een virus had en geen zeldzame andere ziekte. Ik weet even niet meer hoe die heet.

O ja dat is een film!
Was laatst op tv. Donker meisje.
Mooi luxe huis waar alles steriel was
Ze had idd helemaal niets maar die moeder hield der binnen omdat ze bang was haar te verliezen. Haar broer en vader hadden een auto ongeluk gehad ofzo?

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:15

Nabster schreef:
Sheehan schreef:

Sorry, maar ik vind dit wel een heel weinig empathische reactie! Wie ben jij om te bepalen wat Sheehan wel of niet mag ervaren?

Maar goed, laten we weer overgaan naar lugubere zaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:25

Hier kun je over moordzaken lezen. Zitten ook gruwelijke verhalen tussen... Valt voor sommigen misschien ook onder de noemer luguber. Zelf lees ik het niet meer, ik wil geen podium aan de daders geven.
http://www.moordzaken.com/Hoofdpagina

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:49

Blokje: ja precies! En die moeder wilde niet nog een kind/geliefde kwijtraken. Donker meisje idd.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:50

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:51

Ik wilde net vragen naar de titel. Thnx!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 22:52

Saskia9 schreef:
Ik wilde net vragen naar de titel. Thnx!

Geen idee die wist ik niet.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 23:18

Ik heb jaren geleden een aflevering van volgens mij Oprah gezien waarin een vrouw vertelde over een auto ongeluk wat haar gezin had gehad. Haar dochter was daarbij onthoofd en ze heeft heel lang in de berm gezeten met dat hoofd in haar schoot.