Pepperrr schreef:Eten wasmachines sokken op? Op de een of andere magische wijze raak ik ALTIJD mijn sokken kwijt....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janneke2 schreef:Goed, ik was off topic.
Maar de ×=_¥€× reactie (ik parafraseer)
"Oh, maar dat dure ding geeft geen boete- en is dus niet belangrijk" maakte mij kwaad.
Accoord, a-sociaal autorijden is net zoals veel andere overtredingen en misdaden niet tot nauwelijks bij te sturen dmv straf.
Daarom hebben die dure dingen op zich zin.
....maar deze opmerking ging dus in een verkeerd keelgat.
Memories schreef:Nou het grappige is dat het bij mij dus andersom is, meter is lager dan op het bord staatdaarom heb ik altijd de indruk dat die dingen veel te overdreven zijn. Staan hier ook altijd op van die plekken dat je gewoon weet dat mensen erom hebben zitten zeiken dat er een keer 55 tot 60 wordt gereden ipv 50.
Froukje schreef:Hebben brugwachters een camera om te voorkomen dat de brug omhoog/slagbomen naar beneden gaan als er een auto op staat? We hebben hier een aantal bruggen waar je door filevorming op stil komt te staan als je niet goed oplet en de slagbomen zakken dan ook gewoon als de bel gaat en er staat een auto op. Voel me nooit op m'n gemak op zo'n moment.
iiSunshine schreef:er staat hier een mona toetje met de datum 13-7 in (wss van de voedselbank, vandaar over datum) is dit nog eetbaar?
Citaat:De flitspalen van nu werken met radargolven. Ook wel het Doppler-effect genoemd. Er wordt een radarstraal op het voertuig gericht. Uit de golflengte van de teruggekaatste straal blijkt de snelheid. De auto rijdt langs, naar de kant waar de auto rijdt verdichten de golven zich en aan de rechterkant (wanneer de auto voorbij is) zie je juist dat er een grotere tussenruimte tussen de golven zit.
Een roodlichtcamera (die flitst wanneer je door rood en te hard rijdt) werkt weer anders. Er zitten dan een soort lussen in het wegdek. En dat lijkt op het principe van de Gatsometer. De snelheid wordt dan op twee punten gemeten, voor het stoplicht en na het stoplicht.
Friesfanaat schreef:Iets wat mij al jaren bezig houdt maar waar ik nog steeds niet achter ben:
Hoe scheren mensen hun oksels zodanig dat deze ook echt 'kaal' zijn. Ik krijg het nooit goed voor mekaar met een gewoon mesje. Van ellende nu maar ontharingscreme gehaald maar dat is ook zo'n gedoe