Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:09

Tot nu toe al 5 mensen gehad die bieden op mijn tent , ik geef aan dat ik akkoord ga met het bod en hoor er nooit meer iets van. Frustratie!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:05

Hier weer positief: gistermiddag een advertentie gezet voor mijn viool met een vraagprijs van 45 euro, een uur later een bericht of ie er nog was en of de koffer erbij zat voor die 45 euro. Of ze vandaag om 11 uur kon komen kijken. Prima. Om 11:05 stond ze netjes voor de deur, bekeek het ding, zei dat ze er geen verstand van had, dat ie wel heel mooi was en drukte me 45 euro in de hand en zei dat haar dochter 'm kreeg met kerst. Ze is nog geen 10 minuten binnen geweest :D

Heel blij mee, want ik had het idee dat het nou niet direct makkelijk is om een viool te verkopen, de doelgroep is wel erg klein :')

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:10

Ik had even een tegenvallertje. 1 vd dekens die ik had overgenomen bleek in slechtere staat dan op de foto's te zien was (vulling hing eruit aan de binnenkant enzo) dus zelf maar weer op mp gezet. Helaas helaas.

En nog gereageerd op een deken die precies hetzelfde is als degene die ik moest afschrijven dit jaar. Kennelijk nooit een paard van dichtbij gezien, maar ze willen er alsnog ruim 2/3e van de aanschaf voor hebben. Wat ik snap, zeker als ie nog nieuw is. Maar is meer dan ik uit wil geven aan een 2e hands deken, zelfs al is ie nieuw (snappen jullie het nog? :p )
Laatst bijgewerkt door Dott op 02-10-16 18:12, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:11

Zo jammer he, dat vindt ik toch een manier van de boel flessen van de verkoper... mankementen hoor je te vermelden en op de foto te zetten.

Dott

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:13

Ja. Scheur in de buitenkant wist ik, die konden we ook zelf nog maken. Maar het klitteband plakt niet meer en de binnenkant is dus niet zo geweldig meer.. is de moeite van het maken (in mijn ogen) niet meer waard.
Kan ook nog wel zijn dat ie een enkeltje kliko krijgt

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 19:20

Dott schreef:
Ja. Scheur in de buitenkant wist ik, die konden we ook zelf nog maken. Maar het klitteband plakt niet meer en de binnenkant is dus niet zo geweldig meer.. is de moeite van het maken (in mijn ogen) niet meer waard.

Ik zou ze wel even een berichtje sturen aangezien het dus schijnbaar ook niet gemeld is en het we gemeld hoort te zijn...

Maar sommige mensen kunnen ook niet lezen hoor heb de laatste kitten van nestje van mijn poes maar op marktplaats gezet voor de 2e keer (vorige keer kwamen de mensen niet opdagen) krijg ik echt heel veel berichtjes op gelukkig. Maar kreeg ik vandaag een berichtje van "is de kitten er nog zo ja kunnen we hem over 10 min wel komen ophalen wonen in ...." terwijl er echt duidelijk in de advertentie staat dat ze met 10/11 weken weg mogen en hij nu 5 weken is.
Heb er eerlijk al een hekel aan de kitten via marktplaats een huisje te zien te vinden de rest van de kittens gaan ook naar familie of vrienden.

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:00

vrijdagmiddag kan ik een leuk poloshirt van HH ophalen voor maar 3(!) euro. Superblij mee, want ik wou al langer een poloshirt maar heb niet zo veel te besteden

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:15

renskesanne schreef:
Dott schreef:

Ik zou ze wel even een berichtje sturen aangezien het dus schijnbaar ook niet gemeld is en het we gemeld hoort te zijn...

Maar sommige mensen kunnen ook niet lezen hoor heb de laatste kitten van nestje van mijn poes maar op marktplaats gezet voor de 2e keer (vorige keer kwamen de mensen niet opdagen) krijg ik echt heel veel berichtjes op gelukkig. Maar kreeg ik vandaag een berichtje van "is de kitten er nog zo ja kunnen we hem over 10 min wel komen ophalen wonen in ...." terwijl er echt duidelijk in de advertentie staat dat ze met 10/11 weken weg mogen en hij nu 5 weken is.
Heb er eerlijk al een hekel aan de kitten via marktplaats een huisje te zien te vinden de rest van de kittens gaan ook naar familie of vrienden.

Hou je er rekening mee dat het in Nederland van de wet pas vanaf 12 weken mag ;-)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:36

is dat nieuw? 7 weken was het bij mijn weten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:45

Neem me niet kwalijk, dat is hier :')

Ik haal wel vaker de twee landen en hun regels door elkaar -O-

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:52

GamblersCup schreef:
Neem me niet kwalijk, dat is hier :')

Ik haal wel vaker de twee landen en hun regels door elkaar -O-

wat is "hier"? Wel goede wet!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:55

Hier in NL is het vanaf 7 weken idd, daarvoor zijn zowel fokker als koper strafbaar.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 00:43

Duitsland.
En als iemand hier op facebook (gebeurt nogal vaak) kittens aanbied van 6 weken dan hakt de hele stad er op in omdat dat te vroeg is. Heerlijk om te zien! :j

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:45

Varekaj schreef:
Lowara, je bent mijn held van de dag! Nu jij zegt dat het een tuinhuisje was bedenk ik me dat er bij oma ook nog zoiets staat. Ideaal om op mijn ene nieuwe weiland te zetten als materiaalhok en als zadel ruimte. Door de groene kleur valt het niet op tussen de bomen :D

*\o/*

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:16

Urona447 schreef:
Tot nu toe al 5 mensen gehad die bieden op mijn tent , ik geef aan dat ik akkoord ga met het bod en hoor er nooit meer iets van. Frustratie!

Heb hetzelfde voor men fiets.. En dan vragen ze zelfs al men adres om te komen halen. Man man, zeg dan gewoon dat je het niet wil ipv zo aan het lijntje te houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:29

Ik heb al een tijdje een Winterdeken te koop staan, nu is wel weer de tijd dus ook wel geïnteresseerden maar nu alweer een hoop mensen gehad die een bod doen die ik accepteer of mensen die hem over willen nemen en als je dan akkoord geeft niks van zich laten horen... Vermoeiend!

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:40

Ja word er niet goed van. Nu ook een overkomst getroffen over een hondenrek. Vraagt hij opeens of dat in zijn auto past. Ja uhh geen idee, ik de maten gegeven en nu hoeft hij hem niet meer. Vraag dat soort dingen dan van tevoren.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 14:41

Urona447 schreef:
Ja word er niet goed van. Nu ook een overkomst getroffen over een hondenrek. Vraagt hij opeens of dat in zijn auto past. Ja uhh geen idee, ik de maten gegeven en nu hoeft hij hem niet meer. Vraag dat soort dingen dan van tevoren.

Pak 'n Bak misschien een optie? :P

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:15

Oké zadel verkocht maar hoe kan ik hem nu het best verzenden?
Gewoon met track and trace? Of best aangetekend?
Op welke wijze heb ik het meeste zekerheid? Is een pakket van +300 euro

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:16

_mexx_lady_ schreef:
Oké zadel verkocht maar hoe kan ik hem nu het best verzenden?
Gewoon met track and trace? Of best aangetekend?
Op welke wijze heb ik het meeste zekerheid? Is een pakket van +300 euro

Ik liet altijd aan de koper over.
Was ook welleens boven dat bedrag, maar koper wilde niet aangetekend, was maar 2 euro meer geloof ik maargoed. Het is gewoon gelukkig goed gegaan! :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:19

Moest ik dan niet aangetekend doen en het gaat onderweg mis dan kan ze niks op mij verhalen onder de vorm van eigen risico?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:22

_mexx_lady_ schreef:
Moest ik dan niet aangetekend doen en het gaat onderweg mis dan kan ze niks op mij verhalen onder de vorm van eigen risico?

Pfoe, dat durf ik niet te zeggen.
Soms heb je tot 500€ "schadevergoeding", maar weet niet precies hoe of wat..

Wie mag ik overigens even een PB sturen over iets?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 15:32

Oké dank je! Dan liever aangetekend.

Je mag mij wel een pb doen

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:07

Zodra je tegen de koper zegt dat versturen op eigen risico is, dan kan er sowieso niks op jouw (als verkoper) worden verhaald.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 20:26

GamblersCup schreef:
Duitsland.
En als iemand hier op facebook (gebeurt nogal vaak) kittens aanbied van 6 weken dan hakt de hele stad er op in omdat dat te vroeg is. Heerlijk om te zien! :j

aha...ja daar zijn ze beetje verder in aommige dingen...hier (ook in dl ) geld ook castratieplicht voor buitenlopende katten en poezen...enige jammere is dan weerdat wildernde katten afgeknald mogen worden (en wildern is al 500 m van huis weg)