Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leprycorn

Re: Dingen waarbij 'het muntje' wel heel erg laat viel..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 06:22

Koopzegels hoor ik sommige vrouwen nog wel eens zeggen dat ze die willen, maar waar ze voor dienen....???? Geen idee :')

Maar wist dus ook niet dat je ervoor moest betalen :') dacht dat je er gewoon speciaal om moest vragen om ze te krijgen :=

Ik ga zo eerst mijn wasmachine goed inspecteren :') Heb een I en een II staan en in het midden kan ik het niet lezen.
Maar moet zeggen dat ik alles altijd in de I gooi. Maar die is minder diep dan II := Maar het is wel altijd gewoon weg. Dus zal wel haha!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 10:59

Koopzegels moet je dus kopen en in een spaarboekje plakken. Als het boekje vol is kun je dat bij de kassa inleveren en is dat 50 euro waard.
Weet niet wat de zegeltjes kosten want ik spaar ze niet.
Mijn collega heeft het mij gister uitgelegd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:04

jorika1986 schreef:
Koopzegels moet je dus kopen en in een spaarboekje plakken. Als het boekje vol is kun je dat bij de kassa inleveren en is dat 50 euro waard.

Maar hoe duur zijn die zegels dan? Want het is toch een beetje nutteloos om eerst zegels te kopen en vervolgens je eigen geld weer terug te krijgen? :+ of krijg je dan meer geld terug ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:05

Voor ieder vol boekje (490 zegels a 10ct per stuk) krijg je 52 euro :) dus je hebt er 3 euro winst op zegmaar. Ik vind het erg leuk en spaar dus als een malle :')

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:07

verootjoo schreef:
jorika1986 schreef:

Maar hoe duur zijn die zegels dan? Want het is toch een beetje nutteloos om eerst zegels te kopen en vervolgens je eigen geld weer terug te krijgen? :+ of krijg je dan meer geld terug ofzo?

Wisselt per winkel. Bij mijn buurt winkel als boekje vol is hebt je 25 euro uitgegeven en 26 euro krijg je terug.
Heel veel mensen sparen die boekjes en geven ze uit met de kerst zodat ze dus iets luxer kunnen eten

VivianHesen
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 11:49

Bij de plus geef je 4 euro uit en krijg je er 6 voor terug :)
Best wel de moeite waard om te sparen dus!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 13:19

Het is meer dan mijn huidige spaarrekening met zn 0,7% :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:01

Hier krijgen mensen gratis zegels en bij een volle kaart (100 zegels) krijgen ze €2,50 contant of voor €5 aan een cadeau uit de catalogus. Bij elke €2,50 krijgen ze een zegel en bij een aantal producten die in de aanbieding zijn krijgen ze vaak extra zegels.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:03

Bij de plus zijn ze 2ct ofzo?

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:03

Nooit geweten dat die koopzegels per winkel verschillend zijn, dacht altijd dat je ze allemaal in hetzelfde boekje kon plakken..., mijn muntje van vandaag dus :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:07

Per franchise zijn ze idd anders :D Niet dat je die pluszegels bij de AH in kan wisselen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:22

Zijn inderdaad verschillend, hier heten ze ook geen koopzegels, gewoon zegels.. En wij vragen het inderdaad na het betalen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:26

Die koopzegels zijn fijn om op te sparen tot de vakantie en dan in een keer inplakken en inleveren! Voorheen deed ik gelijk plakken maar is geen strak plan als je ze op wil sparen -O-

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:44

Ik begin door dit topic wel te twijfelen om ze toch maar te sparen :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 15:55

Ik ook, zeker als ze bij plus maar 2ct per stuk zijn.
Is toch elke keer weer een klein beetje extra wat je dan te besteden hebt als je een volle kaart hebt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 23:10

Dat occasions gewoon tweedehands is :') ik dacht speciale edities hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 07:02

Ik gisteren op het werk; "Wist je dat ze nu indicatiestrips op de luiers hebben die blauw kleuren als ze nat zijn?" (Had ik de dag ervoor ineens gezien toen ik een cliënt verschoonde)

Antwoord van een collega; "Dan heb je het afgelopen halfjaar toch echt zitten slapen want dat was altijd al zo!"

:+ :o :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:32

Ik doe onderzoek naar de achtergronden van namen van kinderen uit mijn klas. En Youssef = Jozef :P

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:43

Ik heb de boeken van Harry Potter al wel 10x gelezen (in het Nederlands!), nu maar voor de lol ze weer aan het lezen en nu viel er bij mij pas een muntje.
In het eerste deel komt Harry op een gegeven moment bij de spiegel van Negereb. In het boek staat een spreuk beschreven
"Neregeb jiz taw raam neiz nesnem taw tein noot ki"
Ik vond het al zo'n rare spreuk/taal, maar ik kwam er serieus van de week pas achter dat er andersom staat : "Ik toon niet wat mensen zien maar wat zij begeren" 8)7 8)7 Dat ik daar nu pas achter kom _O-

AnnetteFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:59

Oh huh! Dat heb ik nooit geweten, muntje valt hier ook!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:03

smurfje schreef:
Para plu sol vent.

Hoorde je hem vallen? Jeetje

neeeee.... leg eens uit..... -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:11

Para = tegen
para plu = tegen regen
para sol = tegen zo'n
Para vent = tegen wind

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:12

Para glide .... :D

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:13

Bedankt Varekaj :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 17:18

MarlindeRooz schreef:
Para glide .... :D

Wat ik een paar dagen geleden nog las (maar waar ook alweer?) was dat para-chute wel degelijk 'tegen vallen' betekent. Alleen toen er een woord verzonnen (blijkbaar in de VS?) moest worden werd per ongeluk alleen maar de klank overgenomen, ipv de betekenis.

Maar dat doen we zelf ook, denk aan het woord 'digibeet'. We hebben '-beet' overgenomen als een soort achtervoegsel dat gebrek aan kennis zou moeten aangeven. Maar... het komt van 'analfabeet', en dat is weer samengesteld uit 'an-' wat 'niet' betekent, en 'alfabet'. Kortom, taaltechnisch slaat digibeet eigenlijk nergens op, maar goed, het klonk leuk en inmiddels kent iedereen het woord wel zo'n beetje.

Ah, nog een leuke waarbij de betekenis een beetje verschoven is, vind ik 'mailen'. Dat kwam natuurlijk van 'e-mail' en dat kwam weer van 'electronic mail'. Het grappige is dat in het Engels dat voorvoegsel 'e-' heel belangrijk is, als tegenovergestelde van de normale mail (de ouderwetse post). Maar omdat wij daar al een Nederlands woord voor hadden, hebben wij die 'e-' niet nodig om het verschil aan te geven en hebben we inmiddels gewoon twee losse woorden: post en mail. En is juist die belangrijke 'e- verdwenen :)