Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:16

juliar99 schreef:
Dat je gewoon maar 1 op de 10 x wordt gecontroleerd.. Tegenwoordig is het bijna goedkoper om altijd zwart te reizen en die ene x de boete te betalen in plaats van altijd een kaartje te kopen.. Super irritant

Daarom is dus laatst het boetetarief verhoogd, zodat ze nog meer kunnen bezuinigen op controles/personeel op de trein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:44

oomens schreef:
juliar99 schreef:
Dat je gewoon maar 1 op de 10 x wordt gecontroleerd.. Tegenwoordig is het bijna goedkoper om altijd zwart te reizen en die ene x de boete te betalen in plaats van altijd een kaartje te kopen.. Super irritant

Daarom is dus laatst het boetetarief verhoogd, zodat ze nog meer kunnen bezuinigen op controles/personeel op de trein.

Je betaalt voor een reis van a naar b. En die dienst wordt geleverd. Wel of geen controle staat daar helemaal los van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:20

juliar99 schreef:

Ook heel irritant is dat als je in de stilte coupe zit en er twee dames rond de 60 hele gesprekken hebben en een meisje van 25 ofzo zegt er wat van, en dat ze dan een volle laag krijgt van die twee dames..

Dat wanneer de trein erg vol is en je moet staan bij de uitgang van de trein.. Ik betaal net zoveel als de mensen die zitten dus verwacht ik dat ns enzo gewoon groenige plekken heeft..

Je betaalt toch niet voor de trein zodat je door de controle heen komt? Je betaalt voor de trein omdat je gebruik maakt van een dienst waar mensen keihard voor werken, die ervoor zorgt dat jij snel van A naar B komt. Vind dit zo'n kromme gedachtegang.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:37

Gloa schreef:
Je betaalt voor een reis van a naar b. En die dienst wordt geleverd. Wel of geen controle staat daar helemaal los van.

Zeker, maar het is nooit een heel fijn idee om te weten dat je echt heel veel geld betaalt voor een dienst die je ook gratis zou kunnen gebruiken. De controles geven je in ieder geval de feedback dat je niet alleen maar het braafste jongetje van de klas bent wanneer je wél voor je kaartje betaalt, en dat je jezelf niet vooral hoeft te zien als een dief van je eigen portemonnee maar gewoon als een normale, nette reiziger.

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:52

Dus je vind het een normale gedachtengang om niet te betalen voor een geleverde dienst als de pakkans 0% is?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:55

Eerlijk? Ik zou het misschien wel doen ja :')
Maar goed, dit ging niet over mij :P

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 18:56

oomens schreef:
Zeker, maar het is nooit een heel fijn idee om te weten dat je echt heel veel geld betaalt voor een dienst die je ook gratis zou kunnen gebruiken.

Vind je? Ik heb daar eigenlijk helemaal geen moeite mee. Dus dat 'nooit' lijkt me wat overdreven.

Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik opzettelijk zwart heb gereden. Ik geloof niet dat het extremer is dan een buskaartje dat een uur geldig is, gebruiken voor een overstap op 65 minuten.

Wat ik veel erger van dit systeem vind, is dat als je een keer een fout maakt, dat enorm hard bestraft wordt. Ik heb namelijk wel een keer onopzettelijk zwart gereden door mijn kaartje in de automaat te vergeten, en verder heb ik meerdere onterechte boetes gehad vanwege niet-werkende automaten en verkeerde voorlichting. (Via bezwaar enzo heb ik daar dan weer een deel van terug gekregen, maar dat kost veel tijd en gedoe.)

Dat het risico van reizen met de trein ineens een gigantische boete oplevert, door een kleine storing of een seconde onoplettendheid waardoor je niet doorhebt dat je niet ingecheckt bent... maakt het reizen niet ontspannener (en het maakt ook niet dat ik ineens perfect kan zijn en nooit een foutje kan maken - en storingen in het inchecken zijn niet eens te bewijzen, want je hebt geen kaartje meer.)

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:21

Een aanbiedings dagkaartje waarvan de chip kapot is _-:( (zo'n kaartje die je bij kruidvat koopt voor 16euro en dan onbeperkt een dag kan reizen).
Waardoor ik me door poortjes heen heb moeten wurmen en 3 conducteurs heb moeten uitleggen dat ik niet aan het zwart rijden was. Gelukkig begrepen ze het wel en kwam het vaker voor.
En op die treinreis waren mijn vriendin en ik een vervelend stel, want we waren blijkbaar in de stilte coupe gaan zitten terwijl we hartstikke luidruchtig zijn :')
De conducteur zei er wat van na 10 minuten en in verbazing hebben we ons geëxcuseerd en zijn ergens anders gaan zitten.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:46

En ik ben zo'n iemand die half in paniek raakt als mijn ov kaartje gebroken is.. En niet eens kan uitchecken.. En moest nog naar huis. :+
Gelukkig toen een aardige conducteur, was op het perron hem gaan zoeken en meteen gezegd en kaartje laten zien.. Dus hij zei: ach ga der maar in en ga rustig zitten. :D

Maarja scheelt ook dat ik student ben.. Meeste zullen dan wel studenten ov hebben. :P

Dus ik reis liever niet zwart. :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 23:10

Laatst kon iemand haar ov niet vinden in de tram en die kreeg een boete. Ze had hem gevonden toen ze werd beboet. Volgens mij was het iets van 55 euro.
Leuk moment gehad vandeweek. Liep naar de halte en zag de bus aankomen. Ik besloot niet te rennen en de bus stopte voor m'n neus en vroeg of ik mee wilde. Aardige chauffeur :D

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:12

Dus terwijl ze haar ov uiteindelijk wel bij had werd ze alsnog beboet??

Over dat je baalt als je niet gecontroleerd wordt kan ik inkomen, maar bedenk het eens vanuit een ander punt. Hoe vaak word je nou aangehouden in de auto? Is dat ook een reden om maar te zeggen ik neem geen rijbewijs, want dan ben ik die +- €2000 rijker? ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:32

Klopt. Omdat ze niet gelijk had ingecheckt. Er zitten bij ons ook controleurs in burger

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:35

Ah zo, ja dan is het wel je eigen schuld vind ik..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 20:44

Met je vieze schoenen op een bank zitten

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:27

Met je blote voeten op het bankje tegenover je leunen %)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:31

Flying_Angel schreef:
Met je blote voeten op het bankje tegenover je leunen %)

Blote voeten vind ik minder vies dan schoenen. Blijft allebei ranzig

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 09:37

Beide is goor ja :\

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 10:59

Ik erger me op dit moment aan 2 vrouwen, type kortpittig met legging als broek, die aan het "fluisteren" zijn in de stiltecoupe. (Het is meer schreeuwfluisteren, hoor het zelfs door mn muziek heen :') )

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:10

Dat sommige mensen bij je in de trein gaan zitten, je als een walvis je zitten aan te kijken en na een paar seconden weer weggaan... waaait wut?! Heb ik iets gedaan? :/

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:59

Legging als broek aantrekken is sowieso al een ergernis :')

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:09

verootjoo schreef:
Legging als broek aantrekken is sowieso al een ergernis :')

Bestáán die dingen nog? :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:25

Morgenochtend staakt Arriva in Groningen. Er rijden minder tot geen treinen. Goed de sociale media in de gaten houden.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:42

juliar99 schreef:

Ook heel irritant is dat als je in de stilte coupe zit en er twee dames rond de 60 hele gesprekken hebben en een meisje van 25 ofzo zegt er wat van, en dat ze dan een volle laag krijgt van die twee dames..

Dat wanneer de trein erg vol is en je moet staan bij de uitgang van de trein.. Ik betaal net zoveel als de mensen die zitten dus verwacht ik dat ns enzo gewoon groenige plekken heeft..

Ohhh, ik wordt tegenwoordig altijd gecontroleerd terwijl ik jaren naar school reisde en nooit werd gecontroleerd ( behalve 1x, toen had ik geen tijd om aan te vullen en trein kwam, toen kwam er wel een conducteur, maar die had het te druk met sjanzen met mijn reisvriendin, zo vergat hij mij :D )

juliar99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 00:13

Emmaa_ schreef:
juliar99 schreef:

Je betaalt toch niet voor de trein zodat je door de controle heen komt? Je betaalt voor de trein omdat je gebruik maakt van een dienst waar mensen keihard voor werken, die ervoor zorgt dat jij snel van A naar B komt. Vind dit zo'n kromme gedachtegang.

Als ik een weekend naar een vriendin ga en hier 60 euro aan kwijt ben voor alleen de trein en je geen enkele x gecontroleerd bedenk ik me wel dat ik het geld ook ergens anders aan had kunnen besteden haha

maar oke mn gedachtengang zal wel anders zijn XD

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 05:47

Je betaalt voor een geleverde dienst. De auto was ook niet gratis geweest. >;)