Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yanick29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:31

Martine_R schreef:
Selina schreef:

Hij kan niet eens over de kop gaan want je hebt alleen een beugel om je benen, niet om je bovenlichaam.

Achtbaan in Slagharen gaat ook over de kop met alleen een beugel over je benen :))

Maat toch hebben achtbanen andere beugels over je benen dan villa volta. Die bij villa volta zit een hele bank onder (ongeveer 4 mensen) en bij een achtbaan heb je individuele beugels

Chasingmood

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:38

Op zn kop en alleen een schootbeugel? Dat is toch niet veilig?! :oo

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:43

Lijkt mij van niet nee..

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:46

Ja, maar die bij villa volta zit wel heel losjes :P Mag hopen dat die in slagharen iets strakker zit.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:14

Ik vraag me trouwens ook af hoe mensen op dit soort ontzettend droge maar ook geniale tweets komen _O-

Citaat:
@MBBAGELS
vroeger trokken paarden karren met mensen er in en nu vervoeren wij karren met paarden er in hoe hebben die paarden dat voor elkaar gekregen

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:27

In Walibi Belgie heb je ook een achtbaan die alleen een schootbeugel heeft, en toch heel erg zeker over de kop gaat. Vooruit en ook nog achteruit.

De hele grote megarollercoasters, zoals in Europapark en de VS, hebben ook niet altijd een beugel die over je schouders heen gaat, maar wel over de kop gaan. Maar die hebben wel speciaal gevormde stoeltjes en beugels zodat je een optimale beleving hebt zonder dat je echt het gevoel hebt opgesloten en vast te zitten. Terwijl je in werkelijkheid echt geen kant op kan.

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:48

Brrr mij niet gezien :o Heeft iemand misschien een plaatje/filmpje van hoe dat er dan uit ziet? Lijkt me doodeng!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:45

Zolang het een gewone looping is en geen schroef kan je zelfs zonder schootbeugel in zo'n bakje gaan zitten. Als de karretjes maar vlot genoeg gaan om de middelpunt vliegende kracht op te wekken kom je nog geen cm met je billen van de bank af ;)

Die in Slagharen had in "mijn tijd", dus zeker 15 tot 20 jaar terug een schootbeugel die je ook bij de octopus op de kermis ziet. Kon je gewoon onderdoor schuiven ala je dat wilde hoor

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:49

Liselot schreef:
Zolang het een gewone looping is en geen schroef kan je zelfs zonder schootbeugel in zo'n bakje gaan zitten. Als de karretjes maar vlot genoeg gaan om de middelpunt vliegende kracht op te wekken kom je nog geen cm met je billen van de bank af ;)

Die in Slagharen had in "mijn tijd", dus zeker 15 tot 20 jaar terug een schootbeugel die je ook bij de octopus op de kermis ziet. Kon je gewoon onderdoor schuiven ala je dat wilde hoor

Geef mij dan toch liever een stang om je bovenlichaam :brr:

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:51

Free2 schreef:
Ik vraag me trouwens ook af hoe mensen op dit soort ontzettend droge maar ook geniale tweets komen _O-

Citaat:
@MBBAGELS
vroeger trokken paarden karren met mensen er in en nu vervoeren wij karren met paarden er in hoe hebben die paarden dat voor elkaar gekregen

Gestolen van een plaatje (uit het Engels) :P

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 02:03

Waarom fladdert een mot heel snel met zijn vleugels en een vlinder juist langzaam? Ik lig wakker in bed en dacht hier over na :D Had eerst bedacht dat het aan het gewicht zou liggen (mot zwaarder dan een vlinder) maar als je het vergelijkt met vogels (gans-kolibrie bijv.) is het juist andersom.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 06:17

Kan de radiomaker (of iemand anders) zien hoeveel mensen er luisteren?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 08:48

Ja kijk- en luistercijfers :)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 08:49

Waarom drinkt een paard slurpend en een hond met zijn tong? Gaat toch veel sneller als je slurpt? :))

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 08:54

Sammie schreef:
Ja kijk- en luistercijfers :)

Ook real time?

Martine_R schreef:
Waarom drinkt een paard slurpend en een hond met zijn tong? Gaat toch veel sneller als je slurpt? :))

Volgens mij komt dat omdat een paard hele andere lip motoriek heeft dan een hond of kat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 08:57

Honden vouwen hun tong naar achter als een soort soeplepel en lepelen het dan zo naar binnen, paarden kunnen dat niet (te dikke tong)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:04

Kijk en luistercijfers zijn hier al een keer voorbijgekomen :) is vaak niet realtime te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 09:48

Martine_R schreef:

Mijn lab slurpt ook :') Kan niet normaal drinken _O-

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 10:54

_Karlijn schreef:
Waarom fladdert een mot heel snel met zijn vleugels en een vlinder juist langzaam? Ik lig wakker in bed en dacht hier over na :D Had eerst bedacht dat het aan het gewicht zou liggen (mot zwaarder dan een vlinder) maar als je het vergelijkt met vogels (gans-kolibrie bijv.) is het juist andersom.

Heeft dat niet te maken met de grote vd vleugels tov het lichaam?

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 15:10

_bokworst schreef:
_Karlijn schreef:

Heeft dat niet te maken met de grote vd vleugels tov het lichaam?

Ik denk omdat de vlinder rustig op de bloem gaat zitten en zich vervolgens te goed doet aan de nectar en een mot blijft zweven terwijl hij/zij de nectar op likt. ??? Misschien daarom???

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:27

Leffroi schreef:
Sammie schreef:
Ga je schamen!

Attractie in de Efteling

Ben nog nooit in de efteling geweest :')

Nog erger :') :P

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:51

Ik ben ook nog nooit in de Efteling geweest. :+

Lijkt me doodeng, alleen zo'n beugel over je benen en dan over de kop. Brrr.

Hoe kan het dat je liedjes/deuntjes in je hoofd kan hebben. Ik heb heel veel liedjes in mijn hoofd, maar dan ook alleen hetzelfde stukje. Vanmorgen werd ik wakker en had al direct een liedje in mijn hoofd.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 20:11

Waarom vliegt een vliegje altijd in je oog, neus of mond? -:(-

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 22:49

Volgensmij worden ze daar speciaal voor opgeleid want het lukt ze inderdaad erg goed. Zeker als je op de scooter zit -O- Ben nu al enkele keren onvrijwillig mijn vegatariƫrschap verloren door zo'n ding dat recht je keel in vliegt -:(-

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 23:32

_Elke schreef:
Waarom kan ik 's ochtends toch zo slecht uit bed komen terwijl mijn vriend er zo uit springt?

( nu heb ik vakantie dus lig er laat in. Normale werk weken liggen we rond tien uur in bed en half zeven eruit)

Ik slaap meestal rond kwart over tien.

omdat je een kreeft bent? Volgens mijn collega staat het vast dat je een ochtendmens of avondmens bent. In mijn geval... toen hij mij nauwelijks kende, wist hij t raden wat mijn sterrebeeld is, of ik avond of nachtpersoon ben en dat ik met bepaalde mensen een moeilijke relatie heb.

Maar goed, kan ook maar zo zijn dat je minder vast slaapt en daardoor meer tijd nodig heb