Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 10:47

NatasjavE schreef:
VivianHesen schreef:
Dan bestel ik voor zaterdagavond de amerikaanse taferelen :P Dan ben ik bij mijn ouders en kan ik lekker van me af kijken :P

Die annuleer ik dan even.....

Een heel flink onweer vind ik best maar ik hoef geen F4 door mijn achtertuin en ook niet een rivier. :P

_O-

Ik ben bang dat het uiteindelijk tegen gaat vallen. Dan ben ik echt het hele weekend chagrijnig.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:43

Ik lees al een poosje mee :+

Zie echt onwijs gave foto's voorbij komen :j

Ik kan helaas niet met mijn mobiel plaatsten geen idee hoe dat werkt namelijk :+

@Joolien, weet jij hoe we er nu voorstaan dit weekend :')

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:50

gribaldi schreef:
@Joolien, weet jij hoe we er nu voorstaan dit weekend :')

Of eigenlijk ergens vanaf vrijdagavond 8-)

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:50

Gave wolkenverzameling Joolien!
Al een poosje bezig dus, zelfs al toen je het zelf nog niet wist :))
Ik wacht met enige onrust dit weekend af, ik had me voorgenomen wat enthousiaster met dit topic bezig te zijn, dus eigenlijk ben ik wel heel benieuwd! Maar nadat ik vorig jaar in een open veld -en niet al te ver van mij af- een "bolbliksem" voorbij heb zien komen, durf ik eigenlijk niet zo goed achter grote buien aan :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:51

Mijn weerapje op de telefoon geeft nu weer geen onweer aan voor vrijdag.
Geloof ik ook weer niets van.

Anoniem

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 11:55

Joh ik krijg hier echt t heen en weder van. De voorspelling is elke dag helemaal anders, plus dat verschillende kaarten elkaar onwijs tegen spreken. Irritaaaaant!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:06

Moet zeggen sinds ik het topic volg let ik ook steeds meer op de lucht, wolken :')
Jou enthousiasme (en die van Annash ) is erg aanstekelijk ;)

Ik volg jullie, als jullie dat niet erg vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:15

Geen problem hoor, vind het juist leuk om mensen enthousiast te krijgen :D

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:15

En zoals vaker gezegd: het kan zijn dat alles lijkt te kloppen, je op de juiste plek bent, er wat lijkt te ontwikkelen... en dan gebeurt er niks. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:17

Vorig jaar nog, gingen we op chase naar Groningen. We kregen meldingen van een gigantische shelfcloud, dike hagelstenen en kentterveel onweer. Komen we in de buurt, zien we zo die hele bui in elkaar donderen. 2 klappen onweer gezien, en weg was het :') Dat doet zeer :')
Edit: vooral omdat ostgewitter behoorlijk heftig kan zijn. Ostgewitter is onweer wat uit Duitland deze kan op trekt en door de warmte vaak erg hevig is,

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:19

Klopt, onweer vanuit Duitsland wil je liever niet (of juist wel :D ) op je dak hebben. Wij hadden het ook vaak, als het bij mijn ouders' huis over het kleine bos komt, dan krijgen we ervan langs. Zij wonen tien minuten van de grens en als het dus over het bos komt, komt het vanuit Duitsland. Gebeurt niet vaak, maar als... :D

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:22

Ik heb trouwens ooit als kind van 8 waarschijnlijk eens St-Elmusvuur gezien :) We waren tijdens de vakantiespelen in het Dijkgatsbos aan het water (ik was toen ook nog jarig) en toen kwam er een enorme bui aan. We moesten toen met een hele groep kinderen dwars door het bos naar een loods (waren meer groepen) die daar stond om het noodweer af te wachten. Op het laatst moesten we zelfs rennen. Ik keek omhoog en de bomen stonden in brand naar mijn idee. Allemaal vlammetjes te zien die bewogen. Ik raakte toen flink in paniek en begon te huilen.

Na de bui was er een verslaggever naar de loods gekomen om er een stuk voor de krant over te schrijven. Omdat ik nog zo overstuur was mocht ik mijn verhaal vertellen en stond er een paar dagen later in de krant dat ik gezien had dat het bos in brand stond :P Mijn ouders hebben dat krantenartikel nog wel ergens, misschien dat ik het binnenkort eens opzoek :)

Het bos is er nog altijd (niet afgebrand dus :') ) en ik heb het beeld van de vlammetjes nog op mijn netvlies staan. Vorig jaar hoorde ik voor het eerst van St-Elmusvuur en heb ik eens wat extra informatie opgezocht. Het komt best wel overeen met St-Elmusvuur, maar of het het echt was zal ik nooit zeker weten. In ieder geval heeft het toen grote indruk gemaakt en kan ik mij de situatie nog heel goed voor de geest halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:47

Wel mooie wolken vandaag

Afbeelding

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:09

Joolien schreef:
Geen problem hoor, vind het juist leuk om mensen enthousiast te krijgen :D

Volg je ook op facebook haha erg leerzaam zijn jullie :o

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 13:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:36

Annash schreef:
Ik ben gezellig met Jolien aan het kletsen op Facebook en duikelde dit filmpje voor haar op, genomen nabij Kilder, Gelderland op 21 juni 2012 (door mij). Geluid even uitzetten want het was... winderig. :')

[ Video ]

Hierna heeeeeel snel mijn auto ingedoken... ;-)

Heb ik ooit op een zaterdagmiddag gehad.(Bartholomeusdag).
Dat was alles binnenhalen, ramen dicht, stoelen stormvast gesjord, deur dicht gesmeten en onder de tafel gaan zitten.
Had een huis met 2 van de hele grote velux dakramen en dan hagelstenen van de categorie pingpong/tennisbal .

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:56

Joolien schreef:
Vorig jaar nog, gingen we op chase naar Groningen. We kregen meldingen van een gigantische shelfcloud, dike hagelstenen en kentterveel onweer. Komen we in de buurt, zien we zo die hele bui in elkaar donderen. 2 klappen onweer gezien, en weg was het :') Dat doet zeer :')
Edit: vooral omdat ostgewitter behoorlijk heftig kan zijn. Ostgewitter is onweer wat uit Duitland deze kan op trekt en door de warmte vaak erg hevig is,

Praat me niet van Ostgewitter! :') Het gebeurd niet vaak, maar als we het hebben, hier in de omstreken echt zwaar de sjaak := terwijl de meeste onweersbuien altijd netjes om ons heen trekken (lees: of over Duitsland, of over winschoten) maar als het van Duitsland af komt, mogen wij wel in de schuilkelder gaan zitten := want vaak gebeurd het dan ook dat het de hondsrug niet over wil en dan komt het weer om, nou dan heb je helemaal feest :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-02-19 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 20:06

Wooo haha team van noodweer benelux gaat vrijdag ook op pad.
Heb een achtste lesuur wat nogal moeilijk valt.. maar heb met mijn eindwerkbegeleider gebeld of ik de 2 laatste uren niet vrijgesteld krijg van school, ze was super enthousiast en ze ging het regelen :wow: ben ik blij dat ik nu wel mee kan!! (waarschijnlijk dan) :D
Wij trekken naar west vlaanderen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:40

Leuk Nenah! Ik ga denk richting Zeeland!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:56

Zeeland! Ho ho laten we die gekke buien niet te dichtbij komen Jolien :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:57

Haha. Nou wees blij. Of wil je mee chasen :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 21:59

Ga je vrijdag? Geven ze dan al die pittige buien af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:03

Ja vrijdag rijd ik begin van de middag die kant op. Als t goed is gaat Joyce ook mee. Zal haar even appen. Of ben je hier Joyce? :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:09

Nahh nee toch niet dan al slecht weer :( ik wil nog genieten moet werken heel de dag en wil echt na 1700uur genieten van de zon :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 22:10

Mmm dat gaat niet lukken denk ik :=
Afbeelding