Model worden/hoe? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

velvetblack

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:23

Loolotte, dan kun je Attitude Holland eens proberen te benaderen. Die zoeken regelmatig modellen :) (alternatieve)

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 23:37

Attitude Holland zoekt alleen modellen met ervaring :( Ik ga me morgen alsnog opgeven voor één shoot maar niet bepaald met verwachtingen haha.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 10:39

AH schiet geregeld met meiden zonder ervaring ;)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:50

Ik vind het maar link van die niet na te tracen fotograven zonder achternaam of wat dan ook.....
Persoonlijk zou ik er niet voor gaan.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 22:30

Ik heb me opgegeven voor een shoot van AH! Maar in de beschrijving stond dat je dus wel ervaring moest hebben en er doen meer dan 30 mensen mee, dus ja.. :') Ik heb wel betere foto's gemaakt voor een soort van portfolio :) En van Robby heb ik niks meer gehoord nadat ik een achternaam, website, Facebookpagina of iets in die richting vroeg, dus dat wordt 'm niet :P

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-15 23:45

Loolotte schreef:
Ik heb me opgegeven voor een shoot van AH! Maar in de beschrijving stond dat je dus wel ervaring moest hebben en er doen meer dan 30 mensen mee, dus ja.. :') Ik heb wel betere foto's gemaakt voor een soort van portfolio :) En van Robby heb ik niks meer gehoord nadat ik een achternaam, website, Facebookpagina of iets in die richting vroeg, dus dat wordt 'm niet :P

Toen ik voor hun stond had ik ook 0.0 ervaring hoor :) Niet laten afschrikken! :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-15 20:13

Afbeelding

Nog eentje van Noa :)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:46

Alweer bijna tijd voor een nieuw forum trouwens!
Mooie foto Courses, mooi model ook, vind alleen de foto mooier genomen dan geposeerd.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:54

Vind ik ook! Vind haar uitdrukking wat leeg, maar erg mooie foto :) Lichaam vind ik trouwens weer wel erg goed geposeerd! Mooi lichtinval op het sleutelbeen.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:23

Mooie foto Courses! Fijn lichtgebruik. Model poseert goed maar als ik naar haar gezicht kijk of erg inzoom erop vind ik haar net als Loki een beetje leeg. Wellicht dat het door haar ogen komt of de manier van kijken op deze foto maar haar gezicht oogt voor mij ook mannelijk (persoonlijke mening). Doet overigens niks aan af jouw kwaliteit als fotografe hoor!

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 23:10

Mooie foto Courses.

Loolotte op Facebook vind je veel fotograven die betrouwbaar zijn en die hun. Portfolio ook laten zien. Misschien wat voor jou? Hoe gaat het nu? Nog wat gehoord?

Hier nog wat laatste werk van mijn dochter ....(mag ik trots zijn? )
Afbeelding

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 00:53

Je mag zeker trots zijn!
Mooie dochter heb je :D

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:08

Mooie dochter inderdaad!
Vind alleen haar blik erg dood/glazig.
Maar dat doet niet af aan haar mooie gezicht en de rest vind ik wel mooi.
Goede fotograaf ook :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 11:24

^ Volgens mij vind jij bijna alle blikken leeg, de foto hierboven is echt absoluut geen 'lege' foto. Er zit pit in en alleen omdat iemand niet 'lachend' op de foto staat is het niet leeg ;) Zit een groot verschil tussen wel en niet met expressie kunnen werken en die dame kan dat zeker.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:27

Prachtige dochter heb je! Ik vind haar blik super krachtig. :) wat heeft ze bijzondere ogen trouwens! Aparte maar hele mooie kleur.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:25

Dat is dan blijkbaar een meningsverschil Courses.
Dat jij dat wel vind, betekend niet dat het ook zo is.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:30

Eens met Yasmijntje. Ik word er zelfs een beetje moe van Courses dat je elke keer een foto plaatst en als wij zeggen wat we juist goed en/of niet goed vinden wij weer een bak commentaar over ons heen krijgen want 'dat is niet zo'. Prima als jij er anders ziet, maar wij hebben zo ook onze eigen mening en respecteer die dan in plaats van ons te wijzen op 'fouten' (want zo zie jij de mening blijkbaar). En zoals gezegd doet dat niks af aan jouw kwaliteit als fotografe maar is dit puur wat wij vinden, nou dat is oke toch? Jij plaats een foto, wij zeggen wat we ervan vinden. Ik vind het leuk om je foto's te zien, en zodoende vind ik het ook leuk om te zeggen wat ik ervan vind. En als dat niet strookt met hoe jij de foto ziet is dat jammer, maar in mijn ogen geen probleem.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 13:26

Amburtjoz schreef:
Eens met Yasmijntje. Ik word er zelfs een beetje moe van Courses dat je elke keer een foto plaatst en als wij zeggen wat we juist goed en/of niet goed vinden wij weer een bak commentaar over ons heen krijgen want 'dat is niet zo'. Prima als jij er anders ziet, maar wij hebben zo ook onze eigen mening en respecteer die dan in plaats van ons te wijzen op 'fouten' (want zo zie jij de mening blijkbaar). En zoals gezegd doet dat niks af aan jouw kwaliteit als fotografe maar is dit puur wat wij vinden, nou dat is oke toch? Jij plaats een foto, wij zeggen wat we ervan vinden. Ik vind het leuk om je foto's te zien, en zodoende vind ik het ook leuk om te zeggen wat ik ervan vind. En als dat niet strookt met hoe jij de foto ziet is dat jammer, maar in mijn ogen geen probleem.

Het gaat niet over mijn foto ;)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:48

mijn dochter wordt juist om haar sterke blik gevraagd. Zij speelt het niet ze drukt het echt uit. Dat ishaar kracht. De foto hierboven is zelfs gekozen voor een cover dus .
Over smaak valt te twisten maar het is de eerste keer dat ik een lege blik als commentaar heb gelezen.
Dat zeggende... Een ieder kijkt er naar zoals diegene wil dus no hard feelings

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:48

Courses schreef:
Amburtjoz schreef:

Het gaat niet over mijn foto ;)

Dat is het commentaar ook niet per se.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 13:52

Dank jullie Courses en xloki en rinalex lief!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 14:04

Ik heb ‘m wel een beetje gehad eigenlijk. Eerder is er al een keer commentaar geweest op het feit dat ik hier ‘nog aanwezig ben want ik zit op een ander niveau’. Maakt dat wat uit? Nee. Ik vind het alleen maar leuk mensen te helpen met aspecten, ik weet hoe lastig het is om in deze wereld te beginnen en om er uberhaubt een beetje in te komen. Mede daarom heb ik de moeite genomen de enorme beginpost op te zetten ter informatie en andere meiden die hier zitten verder te helpen. Blijkbaar word dat niet gewaardeerd, de vorige keer heb ik hier overheen gelezen omdat ik dacht ‘Joh, lekker laten gaan’ maar er is constant alleen maar gedoe.

Als ik iemand ergens op wijs wat gewoon door onkunde niet goed gezegd word zoals de vorige opmerking is het meteen ‘niet goed’ en ‘iemand z’n mening’. Prima, als je iets ‘lelijk’ vind is dat helemaal goed, maar geef dan goed onderbouwt aan waarom. Het is gewoon een feit dat de dochter van Will hierboven een goede expressie op de foto heeft, iets wat 90% van de dames hier gewoon nog niet onder de knie hebben. Als je daar dan commentaar op hebt is dat echt een beetje pot verwijt de ketel. Ik heb al vaak genoeg goed advies gegeven, meiden geholpen en andere dingen. Dat er nu op zo’n manier gereageerd word vind ik echt belachelijk maar wel een teken dat dit gewoon verloren tijd is voor mij :D

Afijn, succes met alles verder. Ik zal alle informatie verder laten staan voor de mensen die dit nog allemaal niet gelezen hebben maar verder laat ik het hierbij. Ik denk dat ik van Will haar dochter nog veel meer zal gaan zien want die dame komt er echt wel *\o/*

+:)+

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:22

Ik kan ook niet zingen maar dat wil niet zeggen dat ik niet kan horen of iemand wel of niet kan zingen, of dat ik er geen mening over kan hebben :') Bovendien gaat het toch vaak om wat 'leken' ergens van vinden en dan hoeft dat natuurlijk helemaal geen onderbouwde mening te zijn. Niet iedereen heeft dat inzicht maar dat wil niet zeggen dat diegenen iets niet 'niet mooi' mogen vinden.
Maar goed, jij weet het allemaal zo goed, dus veel success verder. :)

Ik vind het overigens wel een hele sterke foto hoor, Will65 :) Juist de expressie inderdaad, heel sterk!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 14:42

Mijn excuses, ik dacht dat Yasmijntje het over jouw foto had Courses. Ik vind de foto van de dochter van Will juist erg sterk, en ik vind haar blik ook inderdaad niet leeg maar juist krachtig.

Courses schreef:
Mede daarom heb ik de moeite genomen de enorme beginpost op te zetten ter informatie en andere meiden die hier zitten verder te helpen. Blijkbaar word dat niet gewaardeerd, de vorige keer heb ik hier overheen gelezen omdat ik dacht ‘Joh, lekker laten gaan’ maar er is constant alleen maar gedoe.

Dat is hier nooit gezegd, dat maak je er nu zelf van dat het niet gewaardeerd word. Ik weet 100% zeker dat velen hier veel aan je beginpost gehad hebben en dat deze ook zeker doorgelezen wordt door bokkers die interesse hebben in het modellenwerk en zich hier komen melden.

Courses schreef:
Als ik iemand ergens op wijs wat gewoon door onkunde niet goed gezegd word zoals de vorige opmerking is het meteen ‘niet goed’ en ‘iemand z’n mening’. Prima, als je iets ‘lelijk’ vind is dat helemaal goed, maar geef dan goed onderbouwt aan waarom. Het is gewoon een feit dat de dochter van Will hierboven een goede expressie op de foto heeft, iets wat 90% van de dames hier gewoon nog niet onder de knie hebben. Als je daar dan commentaar op hebt is dat echt een beetje pot verwijt de ketel. Ik heb al vaak genoeg goed advies gegeven, meiden geholpen en andere dingen. Dat er nu op zo’n manier gereageerd word vind ik echt belachelijk maar wel een teken dat dit gewoon verloren tijd is voor mij :D

Zoals eerder gezegd had ik verkeerd begrepen dat het om de foto van Will ging. Mijn commentaar was namelijk gericht op jouw foto en als 'leek' heb ik hier ook graag een mening over. Yasmijntje had inderdaad misschien wat meer uitleg kunnen geven waarom zij de blik dan leeg vond. Dit staat overigens niet in verband met dat je het belachelijk vind dat er zo gereageerd wordt door al jouw gegeven tips. Dat iemand het zelf niet onder de knie heeft wilt niet zeggen dat zij iets op een verkeerde manier bekijkt.

Courses schreef:
Afijn, succes met alles verder. Ik zal alle informatie verder laten staan voor de mensen die dit nog allemaal niet gelezen hebben maar verder laat ik het hierbij. Ik denk dat ik van Will haar dochter nog veel meer zal gaan zien want die dame komt er echt wel

Deze mening deel ik met je. Succes verder, jammer dat je het jezelf zo aantrekt als iemand iets over jouw foto zegt of over de foto van een ander. Als je geen commentaar wilt op je foto's (want je negeert het blijkbaar toch) moet je ze ook gewoon niet plaatsen, blijkbaar zijn wij niet goed genoeg want onze mening doet er niet toe. Zo komt het in ieder geval op mij over en dat vind ik niet prettig. Juist met feedback kun je groeien, ook jij.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 15:47

He wat jammer......courses kom op meid lekker blijven er is hier gewoon sprake van een misverstand. Dat heb je met dat stomme tikken en niet kunnen zien hoe mensen het bedoelen.
Ik ben juist gaan reageren door oa jouw bijdragen.