Dingen die je altijd al had willen weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:16

MamaMiesje schreef:
Sannert schreef:
Laatst een discussie gehad met vriendlief en zijn familie. Hij neemt 12 sneeën brood mee naar zijn werk. Dus 6 boterhammen vonden mijn zwager en ik. :') (jaja waar je al niet over kan discussiëren. :7 ) volgens vriendlief en schoonzus waren het gewoon 12 boterhammen.
Dus de hamvraag ( :') ); is een boterham nou 2 sneeën brood of niet ..

Van één snee maak ik één boterham; ik beleg hem, snij hem doormidden en leg de ene helft op de andere. Dat is voor mij één boterham.
Dus ik vind 12 sneeën brood wel 12 boterhammen :P

Maar vriendlief pakt 1 snee, doet daar beleg op en gooit er een tweede snee bovenop. Komt geen mes aan te pas. Dus twee sneeën brood op elkaar. Vind ik 1 boterham. :+

Captain

Re: Dingen die je altijd al had willen weten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:16

Nee dat zijn er 2.. :P

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:22

Vinnik ook :P

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 22:44

Ik vind het pas een boterham als het door gesneden of gevouwen is.
1 tosti's vind ik 2 broodjes en dan door geneden. Een vriendin noemt dit 2 tosti's om dat je 2 broodjes hebt. Dat vind ik pas raar

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 08:40

1 snee brood is een boterham. 2 snedes (boterhammen) met daartussen 1 of meer beleg is een sandwich.
Hij neemt 12 boterhammen of 6 sandwiches mee.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:18

Sannert schreef:
Laatst een discussie gehad met vriendlief en zijn familie. Hij neemt 12 sneeën brood mee naar zijn werk. Dus 6 boterhammen vonden mijn zwager en ik. :') (jaja waar je al niet over kan discussiëren. :7 ) volgens vriendlief en schoonzus waren het gewoon 12 boterhammen.
Dus de hamvraag ( :') ); is een boterham nou 2 sneeën brood of niet ..

Voor mij is een boterham precies wat jij zegt. 2 sneeën brood met beleg ertussen(doorsnijden verandert voor mij niets, in essentie is het evenveel brood). 1 snee brood met beleg ertussen, die je met de hand dubbelvouwt is een campingboterham! :') Tenminste, dat heb ik geleerd van mijn Brabantse en Rotterdamse ouders :Y)
Ik heb altijd precies dezelfde discussie met mijn eigen vriend, alleen die noemt wat ik een boterham noem een broodje ( :? ).
maar een broodje is voor mij zo'n warm afgebakken ding :j. Voor hem is dat dan weer een pistoletje/kaiserbroodje/meergranenbol :')
Laatst bijgewerkt door DaisyDarling op 18-05-13 10:20, in het totaal 6 keer bewerkt

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:18

Het hangt er imo vanaf of hij die twee sneetjes brood op elkaar nog doormidden snijdt of niet.. Doet ie dan niet, dan eet ie het als één broodje :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:09

Voor mij is een boterham gewoon 1 snee. En twee boterhammen op elkaar was een dubbele boterham. (2 dubbele boterhammen met kaas bv.)

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:22

Sannert schreef:
Maar vriendlief pakt 1 snee, doet daar beleg op en gooit er een tweede snee bovenop. Komt geen mes aan te pas. Dus twee sneeën brood op elkaar. Vind ik 1 boterham. :+

Dus als je er nog een bovenop legt heb je anderhalve boterham? :')

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:25

Desty schreef:
Sannert schreef:

Dus als je er nog een bovenop legt heb je anderhalve boterham? :')

Dan heb je een grote mond. :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:26

Dan heb je een 3-laags. Maar wie eet dat nou? (in de ah heet het een clubsandwich, als je er dan 2 omdraait, heb je 3 gewone sandwiches).

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:27

Ik :o

Zal ik het maar duidelijk uitleggen dan haha, 4 sneeën is teveel en 3 precies genoeg :Y) :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:44

Smee__ schreef:
Het hangt er imo vanaf of hij die twee sneetjes brood op elkaar nog doormidden snijdt of niet.. Doet ie dan niet, dan eet ie het als één broodje :j

:') Wat raar, wat maakt het nou uit of hij het snijd of niet, één snede is gewoon 1 broodje, 1 boterham.
Als hij er twee op elkaar legt en dan snijd of niet, dan heb je gewoon twee broodjes/boterhammen. Want het zijn twee snedes.
Het is dan één sandwich geworden.

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 11:50

Echt het hoogste punt ja!

Bedankt voor de informatie MamaMiesje!

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:07

benieuwd of hier iemand hier een antwoord op heeft..

sommige planeten hebben meerdere manen, maar zouden planeten dan ook de 24 uurs 'regeling' kennen, dus dag en nacht, of is het er altijd donker?

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:22

Waarom kan je als je een liedje hoort in je hoofd meezingen, maar als je hem hardop wil zingen kan je het niet fatsoenlijk zingen ?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:27

Dag-nacht wordt veroorzaakt door de positie van de planeet ten opzichte van de zon. De maan heeft daar maar weinig mee te maken, behalve dan dat je die vooral kan zien als die zo staat dat de zon op de maan richting aarde weerkaatst.

Bij de aarde wordt dat veroorzaakt door de draaiing van de aarde: 1 rondje om de as is 1 etmaal.

Andere planeten hebben ook een aswenteling, maar dat kunnen wel hele andere perioden zijn. Bij venus bv ligt de situatie heel anders: een aswenteling duurt 243 dagen. Daar wordt licht en donker ook bepaald door de positie ten opzichte van de zon. Een periode van licht duurt ong 117 dagen. (Venus draait ook nog eens de 'verkeerde' kant op :) )
http://www.wonderlijkeweetjes.nl/wetens ... -op-venus/

Mars is erg vergelijkbaar met de aarde, en saturnus draait in 10 uur om z'n eigen as. Kortom: erg verschillend.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:42

elisa_ schreef:
nu komen er vast 100-den vragen en bijna nergens antwoord op:P
wel een leuk topic!!!

Een quote van het begin van het topic, daar was ik toentertijd ook wel bang voor. Maar ik vind het echt supertof hoe er al een hoop echte antwoorden zijn gekomen. Ik heb een hoop geleerd in dit topic. (ik moest het gewoon even kwijt)

Naar de vraag van Sjors ben ik ook erg nieuwsgierig, hoe werkt dat?

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 21:47

Sjors schreef:
Waarom kan je als je een liedje hoort in je hoofd meezingen, maar als je hem hardop wil zingen kan je het niet fatsoenlijk zingen ?

Net zoals dat je met oortjes in, harde muziek, prachtig mee schreeuwt en wanneer je 1 oortje uit doet weet je weer waarom je nooit zingt :')

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 23:20

dat is omdat stembanden training nodig hebben. Dus als die niet getraind zijn om de juiste toonhoogte en -klank te maken, klinkt het niet zo fris. Terwijl het in je hoofd prima gaat, want da's alleen maar denken (en feitelijk: het origineel herinneren)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:19

Hoe schrijf je nou sowieso? Ik kom zoveel verschillende tegen zoals:
sowieso / zowiezo
sowiso / zowizo
so wie so / zo wie zo

Ik zeg altijd sowizo maar welke is nou goed?... Daar zit ik al best lang meehaha

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:20

Het is sowieso :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:21

Eindelijk bevestiging haha ga ik het nooit meer fout schrijven :P

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 13:23

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-13 17:02

Het is zo ie zo niet zoenzo want sowieso schrijf je zo!