Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rizette

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:31

Gisteravond heeft mijn vriendin gereageerd op een Haflinger in Assendelft ,deze mw had haar Haflinger al 2 jaar en wist alle ins en outs te vertellen over het beestje . Katinka den Hollander heette de merrie.
Klonk allemaal heel leuk , aan mw gevraagd om de afstamming ,leuk om even op te googlen en te kijken wie de ouders zijn ezn.
Ga ik googlen blijkt deze merrie eind 2012 verkocht te zijn via Bokt.
2 mogelijkheden leek mij : of het is het bewuste paard niet of het verhaal klopt niet
Mw gebeld , beweert dat ze haar uit Limburg gehaald heeft en dat ze echt 2 jaar eigenaar is.
Maar ze zal me zo terugbellen ,
Er belt niemand terug en het is al laat , dus heeft ze haar maar even gemailed ,geen reactie
Dus maar even op de naam gegoogled van mw , kom ik bij een pedicurepraktijk B uit in Assendelft , maar om haar nu daar te gaan bellen .
We zitten zo te twijfelen wat we er mee aan moeten , het paard leek zo leuk maar misschien is het weer : wat te mooi lijkt om waar te zijn..............
Ik denk dat ik maar eerst eens een een berichtje naar de vorige eigenaresse stuur misschien kan zij mij vertellen hoe het zit ( advertentie was te vinden via Bokt ) en hoe het nu gegaan is .
Waarom nou niet gewoon vertellen hoe lang je haar hebt en open kaart spelen daar wordt het paardje toch niet slechter van ?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:45

Shirley schreef:
Het gaat niet alleen om het verzenden, als de koper niet tevreden is met het ontvangen artikel, kan hij alsnog een claim indienen !

Maar dan zullen ze moeten aangeven wat er mis is, en dat moeten bewijzen...
Gelukkig heb ik dat nog nooit gehad.

@ Rizette
echt duidelijk is je verhaal niet.

Maar begrijp dat je naar een paard aan het kijken was, en je denk dat de verkoper niet eerlijk is.
Misschien haar voorleggen waar jij achter bent gekomen. kijken hoe ze reageerd..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:05

Ik baal weer van een verkoper. Vorige week woensdag heb ik het geld al overgemaakt en dat laten weten. Daarop kreeg ik een mailtje terug dat ze me zou laten weten hoe en wat. Gisteravond toch maar weereens gemaild om te vragen of het al verzonden was. Nee dat was het niet, het had wat vertraging opgelopen vanwege de verhuizing, maar ze ging proberen het uiterlijk dinsdag te versturen. Grrrrr zeg dat dan gewoon.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:18

Rizette schreef:
Gisteravond heeft mijn vriendin gereageerd op een Haflinger in Assendelft ,deze mw had haar Haflinger al 2 jaar en wist alle ins en outs te vertellen over het beestje . Katinka den Hollander heette de merrie.
Klonk allemaal heel leuk , aan mw gevraagd om de afstamming ,leuk om even op te googlen en te kijken wie de ouders zijn ezn.
Ga ik googlen blijkt deze merrie eind 2012 verkocht te zijn via Bokt.
2 mogelijkheden leek mij : of het is het bewuste paard niet of het verhaal klopt niet
Mw gebeld , beweert dat ze haar uit Limburg gehaald heeft en dat ze echt 2 jaar eigenaar is.
Maar ze zal me zo terugbellen ,
Er belt niemand terug en het is al laat , dus heeft ze haar maar even gemailed ,geen reactie
Dus maar even op de naam gegoogled van mw , kom ik bij een pedicurepraktijk B uit in Assendelft , maar om haar nu daar te gaan bellen .
We zitten zo te twijfelen wat we er mee aan moeten , het paard leek zo leuk maar misschien is het weer : wat te mooi lijkt om waar te zijn..............
Ik denk dat ik maar eerst eens een een berichtje naar de vorige eigenaresse stuur misschien kan zij mij vertellen hoe het zit ( advertentie was te vinden via Bokt ) en hoe het nu gegaan is .
Waarom nou niet gewoon vertellen hoe lang je haar hebt en open kaart spelen daar wordt het paardje toch niet slechter van ?

Wat gek zeg!

@ HTM: Ze heeft een haflinger in het oog. De eigenaar zegt dat ze haar al twee jaar heeft, maar dezelfde haflinger is nog maar een paar maanden geleden verkocht via bokt.. Dus of de eigenaar liegt dat ze haar al twee jaar heeft, of het is niet dezelfde haflinger. Of misschien stond ze wel te koop maar is ze toen niet verkocht?

Persoonlijk zou ik het paardje niet meer kopen als de eigenaar het nodig vindt erover te liegen.. Tenminste, dat zij liegt over hoelang ze de haflinger heeft, lijkt mij de optie die het meest voor de hand ligt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 18:45

Ik zou gewoon even degene van de Bokt-advertentie om hulp vragen, even vragen of die kan vertellen hoe het zit :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 19:00

Ik heb net een boze mail naar iemand gestuurd...

Had gereageerd op een advertentie van een pantyrek met panty's. Kreeg al geen reacte en hij ging wel op gereserveerd, ging er dus maar vanuit dat ze weg waren. Kreeg ik opeens later een mail dat degene die ze zou komen halen niet was komen opdagen en dat ik ze mocht komen halen, helemaal blij *\o/*
Ik dus tijd vrij maken + busje regelen om ze te kunnen ophalen.... Maar ik kreeg geen reactie meer. Ik de avond waarop ik wou kopen nog eens gemaild met ''Gaat het nog door?''... Weer geen reactie.

Zag ik ondertussen dat ze het rek op marktplaats heeft staan met erbij dat de panty's al weg zijn -O-

Heb haar een mail gestuurd met de vraag of ze niet genoeg fatsoen heeft om te mailen dat het weg is en dat ik hoop dat ze er van genoten heeft om mijn tijd te verdoen :+

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 20:00

Lekker vreemd Daphne!

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:57

Ik heb ook weer wat.. Vorige week maandag een bit verkocht en op de bus gedaan (brievenbuspost), laten afwegen en voldoende postzegels erop gedaan, afzender erop gezet (mijn postcode + huisnr). Nou zegt ze dat ze het bit nog steeds niet ontvangen heeft.. -O-
Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Heb dit ook nog nooit meegemaakt. Kan ik TNT bellen? melding maken? Wat zouden jullie doen?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:07

Je kunt TNT bellen, maar dat zal wel geen nut hebben.
Die doen er niks mee.

Wat heb je afgesproken, risico van de koper of niet?
Want als je dat hebt afgesproken, dan heeft de koper pech, en anders of alles of een deel terug overmaken.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:15

Dat soort dingen moet je niet in brievenbuspost doen. Het is nml heel zwaar en op de band gaat het heel snel rond waarbij het er vaak uitgeslingerd wordt en de enveloppe stuk gaat. Zelfde geldt voor sleutels en losgeld.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:16

Ik had van het weekend op marktplaats geboden, en ineens is advertentie weg. Hier op boktmarkt heb ik spullen te koop staan, krijg ik een pbtje van iemand, terug gestuurd dat ik akkoord ga, en vervolgens geen reactie, wel steeds gelezen ... heb net een berichtje gestuurd of ze het nog wil hebben ja of nee... blijf het niet apart houden he! Heb hier zo een hekel aan!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:23

heb sinds gister vraag en aanbod en weggeefhoek op facebook ontdekt, das ook leuk ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:33

Caira schreef:
Dat soort dingen moet je niet in brievenbuspost doen. Het is nml heel zwaar en op de band gaat het heel snel rond waarbij het er vaak uitgeslingerd wordt en de enveloppe stuk gaat. Zelfde geldt voor sleutels en losgeld.

Zou wel gemakkelijk zijn voor de politie, die ontvoerders zijn gemakkelijk op te pakken als je het adres hebt :))

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:34

welke is dat dan?

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:43

ben behoorlijk stom bezig geweest
op marktplaats een telefoon gekocht en opgehaald
ja hij doet het hoor en is helemaal goed moet alleen opgeladen worden
ding mee naar huis op de lader de volgende dag geen prik
ja de batterijen naar z'n grootje dan maar nieuwe batterijen halen nog duur uit
dus ook al haal je op je kunt evengoed voor schut gaan

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:46

Al jaren geleden zette ik mijn trouwjurk op MP, ik kreeg daarna een telefoontje van een man die de jurk zogenaamd voor zijn aanstaande wilde kopen. Na wat algemene vragen begon hij hijgend te vragen of ik er jarretelles of misschien zelfs geen slipje onder had :o ...

Ik heb mijn jurk er meteen afgehaald en kreeg de gedachte maar niet uit mijn hoofd dat een viezerik mijn foto en stem als hijglijn gebruikte.

Later is dit zelfs in het nieuws geweest.

Jakkes...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:51

Alja schreef:
heb sinds gister vraag en aanbod en weggeefhoek op facebook ontdekt, das ook leuk ;)

Mag ik de link?? (Evt via PB.. ) :))

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:52

lady62 schreef:

Daarom dat soort dingen ook alleen kopen als je het werkend kan zien !

Wel vervelend natuurlijk :(:)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:27

upendo schreef:
Alja schreef:

Mag ik de link?? (Evt via PB.. ) :))

je kunt weggeefhoek intikken en vraag en aanbod intikken en dan kun je zelfs selecteren op de eigen omgeving :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 14:58

lady62 schreef:

Je had ook bij de verkoper telefoon in de lader kunnen doen, en kijken of ie ook echt daadwerkelijk werkt, handig ook als je simlockvrij toestel zoekt, wat dan misschien achteraf helemaal niet simlockvrij blijkt te zijn.!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:06

Hier net een badkamermeubel op MP en BM gezet, ben benieuwd :D

Tot nu toe al 1 kritische opmerking gehad, maar die was van m'n moeder dues dat telt niet :')

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:09

hij deed het daar wel mee gebeld maar de batterij was bijna leeg
dus de telefoon was wel goed alleen het bijladen thuis ging niet lukken

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 15:29

Vanmorgen is 1 van mijn pakjes bezorgd. Helaas was ik niet thuis, dus ging ik naar postnl.nl om een nieuwe afspraak te maken. Voor mij is het makkelijker als ik het zelf ophaal op t postkantoor. Daar moet je tegenwoordig blijkbaar een profiel voor aanmaken en al je gegevens achterlaten. Waarom is dat?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:51

En dat lag aan de batterij, of aan de telefoon? Want als het 'gat' in de telefoon lam is heeft een nieuwe batterij geen nut...

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 16:55

HTM schreef:
Je kunt TNT bellen, maar dat zal wel geen nut hebben.
Die doen er niks mee.

Wat heb je afgesproken, risico van de koper of niet?
Want als je dat hebt afgesproken, dan heeft de koper pech, en anders of alles of een deel terug overmaken.

Ik heb helaas niks afgesproken. Verkoop niet zo heel vaak wat en het is altijd goed gegaan via de post. Het heeft 2 kanten, tja wie bewijst dat ze koper het bit niet heeft binnengekregen?
TNT doet er inderdaad niks mee, heb ze al gebeld ' Ja risico voor u mevrouw' . Je betaald toch voor hun service zou je denken. :)
Nou ja nu maar even kijken hoe ik het ga oplossen.