Rare mensen op marktplaats deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:33

Ik hoorde ook al zoiets. Kan me het ergens ook voorstellen; de post loopt superveel vertraging op door de sneeuw (zoals iedereen), daardoor duurt alles langer en blijft er dus ook wat liggen.. Wel vervelend, maar kan het wel begrijpen :)

Wordt nog mooier met mijn jurk-mevrouw. Ze is niet dezelfde als de cap en kreeg dus nog een mail van haar.. Of ik niet wat meer foto's kan sturen nog (staat al een heel duidelijke bij), misschien dat ze haar bod dan op kan schroeven.
Denk dat ik maar mail dat we ons beiden die moeite wel kunnen besparen want dat ik geen cent minder wil dan mijn vp.. of zal ik haar gewoon verder negeren?

Mer1980

Re: Rare mensen op marktplaats deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:41

Je kan terug mailen: Mijn vanaf prijs is mijn minimale prijs. Als er uberhaubt een kans is dat we tot dat bedrag kunnen komen wil ik wel ingaan op de verdere vragen anders denk ik dat het voor beidenverspilde tijd en moeite is....

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 11:41

Zal der wel antwoorden als ik jou was :)

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:06

Ik zal haar gewoon het anwoord geven van Mer1980 heb je toch wat van je laten horen en dan kan ze zelf zien wat ze ermee doet..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:27

Zoiets zou ik inderdaad ook antwoorden :j

Sjongejonge zeg, nog steeds op zoek naar het juiste dressoirtje, ik blijf me er over verbazen hoe mensen hun spullen op internet zetten :n

Heel vaak een onduidelijke foto, bvb. in de rubriek tussen de 150 en 200 cm breed, en met als omschrijving: "mooie kast, graag bieden."

Wil je het nou verkopen of niet zeg _-:(

Zet dan toch tenminste een foto neer waarop je "ding" goed te zien is, niet een donkere vlek op een donkere, bewogen foto...

En het is toch logisch dat mensen de afmeting willen weten, en of je kast nu deurtjes heeft, laden of kleppen...hoe groot is nou toch de moeite om even een paar foto's te maken en te plaatsen, waarop iemand die je advertentie bekijkt, even een goed beeld krijgt bij je meubel. Keer met alles dicht, keer met alle deurtjes / lades / kleppen open... en omschrijf het meubel even duidelijk.

Wat zijn de maten, is het massief of fineer, zijn er nog beschadigingen (zo ja zet die dan ook op de foto erbij), is het meubel fatsoenlijk te vervoeren....en voor welke prijs mag hij weg.

Maar vaak is het al te veel moeite om de maten erbij te zetten 8)7

Pfffffft.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 12:31

Dat snap ik ook nooit zo goed, ik probeer altijd alle mogelijke informatie in de advertentie te zetten en ben ook niet te beroerd maten op te nemen als mensen nog iets anders willen weten. Goede foto's vind ik sowieso essentieel, je wilt toch verkopen? Ik koop niets zonder goed te weten waar het over gaat, dus een ander ook niet ga ik dan vanuit!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:43

Bizar hè, hoe slecht sommige advertenties wat dat betreft zijn. Zie ik bij de paarden/ponies ook geregeld, vraag me echt af of ze ze zo wel verkocht krijgen :n

Mijn zadel is definitief verkocht *\o/* Fijn! Wel raar hoor, heb een behoorlijke emotionele waarde aan dat ding en wilde hem eigenlijk liever niet kwijt. Maar ja hij paste Miep écht niet meer en de centjes zijn nu gewoon enorm welkom.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 13:48

Sowieso, hoe mensen dingen op marktplaats zetten. Paarden zonder stokmaat, zonder wat ze kunnen. Schoenen zonder maat. Zo maf...

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 13:52

pmarena schreef:
Zet dan toch tenminste een foto neer waarop je "ding" goed te zien is, niet een donkere vlek op een donkere, bewogen foto...

Hahaha :') :')

Ja, hoe sommigen een advertentie neerzetten... En echt, het werkt zó goed als je gewoon een leuk verhaaltje typt en een paar mooie foto's maakt! Vooral als je dieren verkoopt!
Gisteren ons konijntje verkocht (snik) en een paar mooie foto's en leuk verhaaltje bij getypt. Vrouw was er helemaal blij mee en ook andere leuke reacties gekregen op de advertentie inhoud.

upendo schreef:
_O-

Soms moet ik echt op mn handen gaan zitten, als ik ook dat soort reacties krijg :')

Ja, herkenbaar :') :j
Laatst iemand gemaild die op mijn " gezocht" advertentie gereageerd had. Ik moest een bod doen, hij wist geen prijs te noemen. Prima, ik had op MP al gekeken wat de vp ongeveer zou kunnen zijn, en ben er een paar euro onder gaan zitten, netjes toch?
Je wil niet weten wat voor een mailtje ik terug kreeg haha. Meneer was erg erg erg beledigd dat ik hem dat bedrag aanbood. Een heel verslag kreeg ik erbij waarom het meer waard was etc. en wat het hem ging kosten aan inpaktijd etc. Einde van de mail (na een volledig A4tje): "Ik denk dat u beter op een anbdere aanbieding in kan gaan". Hallo, had dat meteen gemaild en niet meteen een heel nutteloos verhaal wat mijn tijd verpest en zijn tijd ook? Hij had zelfs de originele bon erbij gedaan en alles :') Had dan geen contact me me opgenomen.... Ik heb ook niet weer terug gereageerd op zo'n belachelijke reactie. Had al wel complete zinnen in mn hoofd maar heb me mooi ingehouden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:36

Fijn Vientje, is dat ook weer afgesloten :)

Hihi ja, komop, schoenen zonder de maat erbij te zetten...hoe suf kun je zijn :P

En gekker nog, soms staan er hele verhalen bij...terwijl de echte info waar het om gaat nog steeds ontbreekt :roll:

Ik heb net trouwens ZO'N gaaf dressoir gezien, ik ben verliefd, ik wil hem ZO graag hebben!!

Heel gaaf met heel veel lades in allerlei verschillende maten, mooie kleur, mooie greepjes, goede maat, mooie prijs, redelijk dichtbij....en advertentie vandaag pas geplaatst.

*hebbeh-hebbeh-hebbeh* *\o/* *\o/*

Meteen een enthousiast berichtje gestuurd dat ik hem geweldig vind, graag wil weten of hij nog beschikbaar is en zo ja, of we hem eventueel zaterdag rond de middag op zouden mogen halen.

En nu maar wachten...... bah ik wil het graag weten of dit doorgaat :=

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:54

Spannend he, als je ergens op geboden hebt en je zit te wachten of het voor jou is?! :D

Ik heb een vraagje heeft iemand hier ervaring met 2ehands boeken verkopen via bol.com?
Ik zit er over te denken dat te doen, maar eigenlijk vind ik het maar gedoe op die site en je lijkt er haast niets aan over te houden!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 14:59

ik doe het al jaren via bol.com :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:02

Zucht... meid hier op bokt heeft een advertentie voor een ponywagentje dat ze wil verkopen. Verder geen info in de advertentie behalve dat er een pony met een bepaalde stokmaat voor heeft gelopen. En twee foto's, allebei van voren, waar je dus alleen maar de pony op ziet en een klein, onduidelijk stukje van de voorkant van het karretje. Kortom, niemand weet verdere details van het wagentje (hoe groot, geremd, wat voor staat) en niemand weet hoe het ding er uit ziet. Maar iedereen weet wél hoe de pony die ervoor liep er uit ziet! Yeah! Zucht...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:03

mooie pony?
:D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:05

Ja, dat wel, ha ha ha! Maar daar heb ik geen interesse in! :D

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 15:13

GamblersCup schreef:
Zucht... meid hier op bokt heeft een advertentie voor een ponywagentje dat ze wil verkopen. Verder geen info in de advertentie behalve dat er een pony met een bepaalde stokmaat voor heeft gelopen. En twee foto's, allebei van voren, waar je dus alleen maar de pony op ziet en een klein, onduidelijk stukje van de voorkant van het karretje. Kortom, niemand weet verdere details van het wagentje (hoe groot, geremd, wat voor staat) en niemand weet hoe het ding er uit ziet. Maar iedereen weet wél hoe de pony die ervoor liep er uit ziet! Yeah! Zucht...

Waar is de *like* knop als je hem nodig hebt :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:19

Hihi, ook weer handig inderdaad :P

Vind ik met zadels die te koop staan ook altijd zo pijnlijk: "heeft op een Haflinger, Fries en Welsh gelegen dus heeft een makkelijke pasvorm". Zucht.

Hmmmmnou....reactie terug.... heel vriendelijk maar ook weer zo apart... bij advertentie staat gewoon de prijs zeg maar in de titel er bij: 200 euro.

In de reactie staat echter de vraag wat ik er voor over heb, want zelf denken ze aan 500 euro. Huh?

Waarom heb ik nou altijd dit soort dingen :P

Voelt wel een beetje lüllig trouwens om het zo hier te bespreken, ook al doe je niet echt iets verkeerd :o

Lianne97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 15:40

GamblersCup schreef:

zoek je iets ik heb nog een karretje te koop
met fotoos van de zijkant *\o/*

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:02

Ik had weer een bod op mijn rolgordijn €25,-
Nu heb ik een nieuw bod. Wel 10 hele centen meer! :')

Bied dan in ieder geval €25,50 of €26,- haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:15

Ik zag er net nog 1 voorbijkomen met een bod van wel 1 hele cent meer....en dat eerste bod was al belachelijk laag, tientjes voor iets dat honderdjes op gaat leveren :P

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:27

Ik kom mij ook even in dit topic melden.
Verkoop(en koop) veel via internet, dus maak ook het 1 en ander mee.

Voor paar maand terug wou een man een hondenriem van mij kopen en deze ophalen. Prima.
Hij zou om 4 uur komen.

De bewuste dag gaat om 4 uur de bel. Das vreemd, heb niemand het pad op zien komen. Als ik mensen verwacht houdt ik altijd het pad in de gaten om ze voor te zijn (mijn hond slaat aan op deurbel, en buurman is ziek dus die probeer ik zijn rust te gunnen).
Staat de buurvrouw voor de deur: Ja, heb telefoon voor je.
Was het dus de man die zou komen. Ja zegt hij, ik heb je telefoonnummer niet dus dacht bel de buren. VAAG.
Hij kon niet komen, maar hij wou de riem heeeel graag hebben. Of hij de volgende dag om zelfde tijdstip kon komen.
Nee dat kon niet want moest werken en pa ook. Of ik geen vrij kon regelen. Nou nee. _-:(
Ik zou hem diezelfde avond mailen wanneer het kon. Zo gezegd zo gedaan. Afspraak gemaakt. Mailt hij paar uur voor hij zou komen weer af. Maar hij wou hem echt heel graag hebben. Wanneer hij wel zou kunnen komen.
Dus nieuwe afspraak gemaakt. En weer mailde hij af, maar nog steeds wou hij de riem heel graag hebben.
Toen maar afspraak gemaakt op tijdstip dat hij echt echt kon. Ikzelf kon niet, maar mijn vader zou wel eerder uit zijn werk komen.

Dit keer kwam hij wel. een half uur te vroeg. Mij pa was net 1 minuut thuis. Dus pa geeft hem de riem. Hij bekijkt hem.
EN wat zegt die l.l??? Het was toch niet wat hij verwachte, en nam hem niet mee _-:( _-:(

Ik kom 's avond thuis en pa vertelde mij het verhaal. Dus ik de man mailen dat ik hier niet bepaald blij mee was. Mailt hij terug:
Citaat:
Wellicht kunt u overwegen een cursus verkoop en klantvriendelijkheid te te volgen,alleen al de manier van benaderen is niet erg professioneel,veel geluk verder met uw zaak

Heb geen eens een bedrijf whahahah.

Maar gelukkig gaat het met ophalen vrijwel altijd goed. Mensen komen keurig opdagen(soms wat laat maar goed).

Heb wel gemerkt met de verkoop dat de mensen die het minste zeuren meestal wel kopen.

Had eens een meid die een partijtje wou hebben. Moest vanalles uitzoeken en overal wou ze foto's van (close up's van gespen end). Uren werk aan gehad.
En toen puntje bij paaltje kwam, was haar cavia overleden ofzo en het inslapen en cremeren koste 300 euro (ja vast).

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:35

Haha achja je hebt van dat vol.. Ik heb net even naar TNT gebeld over een pakketje wat allang bij iemand had moeten zijn maar nog niet is gearriveerd. Ik kreeg te horen; "ja geduld mevrouw, zoals u zelf ook wel in kunt schatten kan het weleens vertragen met dit weer." Ik moest wel lachen. Okay, geduld dus. Maar ik hou niet van geduld :P En vind het knullig voor de mensen naar wie het pakket toe moest. Maarja het is niet anders.

Verder een pakket verzonden voor iemand die voor het eerst iets kocht via mp. Heel verhaal, of ze de helft mocht betalen en de andere helft bij ontvangst en blabla. Nou, nee dus. Daar begin ik niet aan. Wel heel schattig, ze wou het toch dus ze heeft het bedrag overgemaakt. Belt ze om tien uur 's avonds op met de mededeling: Ja ik heb het geld overgemaakt hoor. Dus u kunt het op de post doen. Okay, fijn mevrouw maar mail in vredesnaam de volgende keer gewoon om tien uur 's avonds :P Maar ik vond het nog wel schattig. Ze was zó bang dat ze opgelicht zou worden. Hihi. Nouja dat wordt ze gelukkig niet ;)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:53

heb net onze oude keuken op de foto gezet, ga hem zo op MP plaatsen..
ben benieuwd wat dat gaat opleveren :)

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 16:55

Alja schreef:
ik doe het al jaren via bol.com :)

Ik vraag me beetje af: ik heb een boek in nieuwstaat, net te dik voor de brievenbus,
maar als ik 6,75 aan verzendkosten reken (DHL helaas geen optie) houd ik bij een
prijs onder de 8 euro ongeveer 1,50 euro over, als ik het goed begrijp? En veel meer
vragen is natuurlijk niet realistisch vanwege concurrentie.

Hoe pak jij die prijsstelling aan?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 17:01

opengevouwen opsturen is ook geen optie?