model worden/hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dots83

Re: model worden/hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:59

In Eindhoven zat eerder altijd Creative Connections, hadden toen erg veel leuke dingen ook internationaal maar weet niet of ze nog bestaan

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:20

dots83 schreef:
In Eindhoven zat eerder altijd Creative Connections, hadden toen erg veel leuke dingen ook internationaal maar weet niet of ze nog bestaan

Ik zit even op de site te kijken, dankjewel!!

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:26

Denk niet dat dezelfde er nog zitten als 10 jaar geleden, maar toen hadden ze ook shows in Milaan en Parijs enzo..... erg leuke dingen dus zeker moeite waard!!!!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:32

Lastig als alles zo ver weg is inderdaad .. Wat dat betreft woon ik wel erg centraal, echter ben ik niet echt bekend met alle agency's :')

Ik heb nog een foto gekregen van Hoek van Holland :)

Afbeelding
https://sphotos-b-ams.xx.fbcdn.net/hpho ... 5209_n.jpg

Heb 'm even niet omgezet naar een kleiner formaat, zit zelf net in een ander Photoshop bestand te werken :P

Edit; Toch maar wel even verkleint, had 'm toch nodig :')

paardenmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:39

Erg mooi Courses! :j

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 19:14

erg gaaf inderdaad!

Ik zit met een probleem ..
Ik heb echt een stuk of 20 modellenbureau's gemaild via mijn mobiel en nu blijkt dat mijn foto's niet geopend kunnen worden als ik het via mijn mobiel stuur. Ik heb dus ook nergens een reactie van gehad. Nu weet ik niet meer welke bureau's dat waren en ik wil niet weer alle bureau's mailen , want misschien mail ik dan ook een bureau die me had afgewezen oid. En ik wil niet opdringerig over komen.. Wat zouden jullie doen?

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 22:42

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 23:29

Hasiinaaax schreef:
erg gaaf inderdaad!

Ik zit met een probleem ..
Ik heb echt een stuk of 20 modellenbureau's gemaild via mijn mobiel en nu blijkt dat mijn foto's niet geopend kunnen worden als ik het via mijn mobiel stuur. Ik heb dus ook nergens een reactie van gehad. Nu weet ik niet meer welke bureau's dat waren en ik wil niet weer alle bureau's mailen , want misschien mail ik dan ook een bureau die me had afgewezen oid. En ik wil niet opdringerig over komen.. Wat zouden jullie doen?

ik zal als ik jou was even in je verzonden items kijken naar welke je ze gestuurd hebt, en anders even een mailtje sturen van excuses voor het ongemak hierbij stuur ik nog wat foto's . :j

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:00

Zit een beetje te twijfelen of ik wat shoots wil doen hihi.
Heel veel mensen zeggen dat ik een 'leuk smoeltje' heb voor foto's en dat ik m'n lengte mee heb (1.87)
Wat vinden de fotografen hier van mijn foto's/gezicht? :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:01

Ik ben het met de mensen mee die zeggen dat je een leuk gezicht hebt! Vooral op de eerste foto :j

Edit: oh en welkom bij de club, 1.85 hier haha

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:17

Ik wil me hier graag melden.
Heb nu 4 shoots for de fun gedaan en ben erg benieuwd wat jullie zeggen...
Mn lengte is 1.77 en weeg 56 kg...
Ik zou het op den duur als het zeg maar wel meezit naar een castingbureau willen sturen. Het zou mij echt gaan dan om eventueel bladen zoals Wehkamp, Bit etc...
Maar dat is eventuele toekomst muziek + ik heb een gezicht wat niet altijd symmetrisch loopt doordat ik een aangezichtsverlamming heb gehad in 2010. Is super hersteld en zie je eigenlijk bijna niet, tot ik of moe wordt of heel koud is...

Wouden jullie foto's?
Heb 2 shoots bij Monica Brouwer en 2 bij Bert Kroeze, alleen die laatste voel ik me niet altijd even goed op me gemak, vandaar sommige foto's wat gespannen kunnen zijn die ik zou laten zien.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:34

Nou dan had ik ook een vraagje , iedereen zegt dat ik nu al jeugd model moet worden en later echt model omdat ik best lang ben en heel slank ben,
maar ik vind zelf dat ik er te lelijk voor ben :+
ik ben 1.74/1.75 en weeg maar 46 kilo :o :')
Wat vinden jullie ?

Hier fotos :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xx :D

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:58

ik denk dat als je zelf niet stevig in je schoenen staat (je zegt dat je jezelf te lelijk vind) het modellenwereldje een hele harde wereld voor je gaat worden..

verder heb je denk zo te zien wel een mooi figuur ervoor en als je het echt graag wilt kun je altijd een keer beginnen met TFG shoots :)

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:00

bente12 schreef:
ik denk dat als je zelf niet stevig in je schoenen staat (je zegt dat je jezelf te lelijk vind) het modellenwereldje een hele harde wereld voor je gaat worden..

verder heb je denk zo te zien wel een mooi figuur ervoor en als je het echt graag wilt kun je altijd een keer beginnen met TFG shoots :)

haha okee dankje :)

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 19:08

Zozo, opeens wat nieuwe modellen erbij!

Ik ga jullie zelf niet beoordelen, maar het is belangrijk dat jullie de goede maten hebben. Ze hebben het liefst : 80-60-90 voor borst-taille- heup daar kan je iets van afwijken , maar het is wel perfect. Dus als jullie het echt willen zal ik jezelf opmeten en wat foto's sturen naar modellenbureaus. Succes!

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:42

Zal zometeen eens even gaan meten :+
zal wel niet aan de perfecte maten voldoen met m'n buikje haha.
Dat houd me eigenlijk ook tegen om 'echt modellenwerk te gaan doen. Heb niet echt zin om er straks als een scharminkel bij te lopen "omdat dat per sé de perfecte maten zijn"

edit:
die 60-80-90 is ongeacht je lengte? :oo
m'n maten zijn(ff snel gemeten): 95-75-102. maar als je m'n 2e foto ziet vind ik mezelf er nog gewoon gezond uitzien.

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:49

Jaa, ongeacht je lengte..

Met die maten kan je helaas niet bij een fashion-bureau. Je zou wel kunnen overwegen op een commercieel model te worden, daar zijn ze niet zo streng met maten.

Als je blij bent met jezelf dan vooral niet veranderen hoor! Je ziet er inderdaad gewoon gezond uit. Mijn maten zijn: 76-62-87 en dat ziet er ook erg magertjes uit :( Maar ach ik ben al heel mijn leven slank dus ik ben het gewend.

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:22

Voor zover ik weet zijn de beste maten 90-60-90..

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:24

Wat Bente idd zegt TessJazz, als je model wilt worden zul je wel echt stevig in je schoenen moeten staan. Maar dat zal vast wel lukken, ik vind je een knappe meid! :j

Pfoeeh, ik ben best wel zenuwachtig voor morgen. :=

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 21:28

xLoki schreef:
Voor zover ik weet zijn de beste maten 90-60-90..

80 voor borst toch? 90 is toch best groot voor zo'n scharminkel lichaampje?

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 22:56

UMayDream schreef:
Wat Bente idd zegt TessJazz, als je model wilt worden zul je wel echt stevig in je schoenen moeten staan. Maar dat zal vast wel lukken, ik vind je een knappe meid! :j

Pfoeeh, ik ben best wel zenuwachtig voor morgen. :=

Dankjewel :)

Nozidia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 23:21

Mij lijkt het ook wel erg leuk om shoots te doen! Hoe begin je met zoiets?
Vind je trouwens een erg mooie meid TessJazz. :D

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 02:53

90-60-90 naar mijn idee ook. Ik ben momenteel te oververmoeid iedereen advies te geven of reactie, komt als ik mijn slaap heb ingehaald wel weer.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 11:42

carr_friesje schreef:
Zit een beetje te twijfelen of ik wat shoots wil doen hihi.
Heel veel mensen zeggen dat ik een 'leuk smoeltje' heb voor foto's en dat ik m'n lengte mee heb (1.87)
Wat vinden de fotografen hier van mijn foto's/gezicht? :)

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Persoonlijk vind ik je niet heel interessant. Beetje te standaard naar mijn trekken en je hebt een hele .. eentonige lach?
Opzich geen probleem, echter is dat op de foto na een tijdje enorm op te merken :)

xDaantjxx schreef:
Ik wil me hier graag melden.
Heb nu 4 shoots for de fun gedaan en ben erg benieuwd wat jullie zeggen...
Mn lengte is 1.77 en weeg 56 kg...
Ik zou het op den duur als het zeg maar wel meezit naar een castingbureau willen sturen. Het zou mij echt gaan dan om eventueel bladen zoals Wehkamp, Bit etc...
Maar dat is eventuele toekomst muziek + ik heb een gezicht wat niet altijd symmetrisch loopt doordat ik een aangezichtsverlamming heb gehad in 2010. Is super hersteld en zie je eigenlijk bijna niet, tot ik of moe wordt of heel koud is...

Wouden jullie foto's?
Heb 2 shoots bij Monica Brouwer en 2 bij Bert Kroeze, alleen die laatste voel ik me niet altijd even goed op me gemak, vandaar sommige foto's wat gespannen kunnen zijn die ik zou laten zien.

Tja, op een stukje tekst kunnen wij weinig zeggen natuurlijk. Daarnaast heeft je gewicht niks met je maten te maken, gezien ze enkel naar je maten kijken.
De modellen maten internationaal zijn inderdaad 90-60-90 maximaal, of tewel confectiemaat 34.

TessJazz schreef:
Nou dan had ik ook een vraagje , iedereen zegt dat ik nu al jeugd model moet worden en later echt model omdat ik best lang ben en heel slank ben,
maar ik vind zelf dat ik er te lelijk voor ben :+
ik ben 1.74/1.75 en weeg maar 46 kilo :o :')
Wat vinden jullie ?

Hier fotos :
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

xx :D

Zelfde verhaal over de maten als hierboven.
Op je onderste foto heb je opzich wel een leuk commercieel gezichtje, maar voor mij persoonlijk ben je net iets te doorsnee.
Even een tip trouwens, upload je foto's in het vervolg vanaf tinypic.com :) Krijg je dat vervelende 'Mijnalbum' logo'tje niet! :)

Dit is overigens verder mijn persoonlijke mening. Er zijn genoeg TFP fotografen die graag met dames willen schieten hoor en sommige kunnen nog best leuk schieten ook.

Afijn, school begint weer, nieuwe opleiding, weinig slaap en zeer weinig tijd :) Moet even wat tijd in m'n social life gaan steken want ik mis bepaalde mensen om me heen.

:evaw:

GlenFiddich

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:38

Voor alle mensen die hier foto's plaatsen: kies eerder iets met een neutrale achtergrond, weinig make-up (the very basic), liefst natuurlijk licht, en neem een foto van goeie kwaliteit terwijl je neutraal in de lens kijkt, dan nog eens van de zijkant van je gezicht. Zorg dat je haar niet voor je gezicht hangt. Doe dan nog hetzelfde met een full bodyshot in respectievelijk een jurk, een jeans en shirt, en een outfit naar keuze. Dergelijke foto's doen meer voor je portfolio dan die "poseerfoto's" op locatie. Natuurlijk kan je die wel als aanvulling toevoegen, maar de meeste mensen die ik ken in de reclamewereld bekijken de clean cut en gaan dan na wat ze met die persoon kunnen doen.