Hij wil er een eind aan maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Re: Hij wil er een eind aan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 16:18

jeetje. er gebeurd nog al wat inderdaad..

misschien heeft het faillisement ook wel als last op zijn schouders gelegen.
nu het zover is.. ziet hij misschien dat het toch al niet meer slechter kon....
en ziet hij een doorstart als iets positiefs.. nou ja dat hoop ik tenminste

heel veel sterkte.. en laten we van 2012 nou gewoon een mooi jaar maken..

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 21:45

tokedri schreef:
Als je man dat ziet zitten dan is hij echt niet zo depressief .

:roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 22:04

:(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)
Ondanks alles hoop ik dat jullie een rustige kerst hebben Lasorda
:(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 11:46

Al even niet bij kunnen lezen maar hoop dat jullie ondanks de ontzettend roerige tijden een fijne kerst hebben gehad. Ik vind het idd ook een hoopvol gegeven dat je man zich wil richten op de toekomst van het bedrijf en het kennelijk aan durft een doorstart te maken. Ik hoop van harte dat het gaat lukken en hij het kan volhouden want zo'n focus op een toekomst zou best eens kunnen helpen met het opkrabbelen uit een diep dal.
Hoe dan ook heel veel sterkte en wijsheid en ik hoop dat 2012 voor jullie het jaar van de weg terug omhoog mag worden.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:23

Jet schreef:
Ha ha, ik dacht ook al: girlyggirl heeft vast twee hele slechte jaren gehad, die slaat 2010 en 2011 over ;) en wil 2010 al opnieuw doen. GG, jij ook een heel goed 2012 toegewenst!!!

:o haha vlaag van verstandsverbijstering

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 23:49

Ik hoop dat 2012 voor jullie een heel goed jaar wordt. Dat hebben jullie verdiend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 15:27

Hoe zijn jullie de kerst doorgekomen? Had het lot nog wat lichtpuntjes voor jullie bewaard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 18:04

Ik hoop dat de Kerstman daar een enorme vrachtwagen vol positiviteit, gezondheid en geluk onder de kerstboom heeft laten storten...

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 18:04

Bedankt!

Om te beginnen wens ik iedereen een fantastisch 2012 toe met alle geluk en veel gezondheid!
Wij zijn de feestdagen goed doorgekomen.
Vorige week kwam het studiepakket van mijn man binnen, die is meteen vreselijk fanatiek aan de gang gegaan.
Hij studeert iedere dag een aantal uur en is van plan om de studie in hoog tempo af te ronden.
Vandaag wordt het faillisement uitgesproken maar mijn man heeft al twee goede banen aangeboden gekregen
voor zodra hij de operatie en revalidatie achter de rug heeft.
Wat dat betreft dus weer wat pluspuntjes, dat geeft natuurlijk wel weer wat rust voor de toekomst.

Ook de huurders hebben we dit weekend uit kunnen zwaaien, heerlijk.
De kopers willen er graag al wat eerder in om alvast wat te klussen, we moeten nog even bedenken hoe we dat aan gaan pakken.
Maar dat is lekker, daarvan komt het einde langzaam in zicht.

Door het gerommel met de medicijnen zakken de dagscores nog wat lager, af en toe zelfs terug naar een twee.
Dus we hopen dat het snel wat stabieler zal worden.

Ons zoontje had een Sponge-Bob aquariumpje gekregen en daar hadden we gisteren twee goudvissen voor gekocht.
Waarna ik vanochtend als eerste actie een paar maten grotere bak heb gekocht....die arme beesten waren met twee keer
wiebelen met hun staart al aan de overkant.
We zijn de hele dag bezig geweest om die bak in te richten en nu draait hij. :j Zoonlief glundert van oor tot oor.
De visjes moeten nog even geduld hebben, over een paar weken mogen ze er in.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:08

ondanks de lage scores vind ik je verhaal echt super positief!
Het klinkt voor jullie alsof 2012 met goede moed is begonnen!!
Succes verder!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:24

dat zijn goeie berichten.
misschien is in loondienst wel even beter nu?

ook ik vind het allemaal heel positief.
zelf denk ik.. misschien geen dagscores maar weekscores gaan gebruiken.
zodat jullie er minder mee bezig zijn en hij over de hele week misschien positiever is.

aan de ander ekant.. jullie hebben een psych.. dus die zal het vast beter weten.

ik wens jullie heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeel goeds voor 2012

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:56

JIj ook de allerbeste wensen voor 2012 en dat dit jaar een super jaar gaat worden voor jullie :j
Heerlijk dat het huis verkocht is, dat je man twee banen heeft aangeboden gekregen, bezig met zijn studie +:)+
Allemaal positief hoor, fijn om te horen!

Zie je zoontje al helemaal voor me met z'n aquarium :D , geweldig dat zo'n manneke daar zo van kan genieten!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:34

Dat zijn goede berichten! +:)+ Hopelijk gaan de scores ook gauw weer wat omhoog :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:40

Ik vind 't wel heel goed klinken allemaal Lasorda, allemaal zaken die in ieder geval hoopgevend zijn. Dat je man zich zo vast bijt in de studie kan ook 'vluchtgedrag' zijn dus misschien wel in de gaten houden en waar nodig wat sturen? Maar al met al klinkt het alsof 2012 echt wel een beter jaar voor jullie gaat worden.

Leuk dat je zoon een aquarium heeft. Staat er al een gezonken piratenwrak in? ;)

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 00:53

Een huisje, een sponge-bob huisje, sponge-bob op een stoel, Patrick, Sandy, Gerrit, Octo, Mr Krabs.
En hij is op het moment aan het soebatten over een neergestort vliegtuig.
Oh, en een cars-autootje natuurlijk. :D
En een stukje hout, want dat zit er in de bak beneden ook in.
Hij is er maar druk mee.

Het studeren is in die zin vluchtgedrag dat het hem afleiding geeft. Tis in ieder geval nuttig tijdverdrijf. :j
Volgende week dinsdag heeft hij een afspraak bij de curator, ik ben benieuwd.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 01:01

Op zich is een nuttig tijdverdrijf altijd goed natuurlijk, zolang het niet te veel energie vreet.
Wel ontzettend gaaf trouwens dat hem banen aangeboden zijn, dat moet hem toch een goed gevoel geven.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:55

Geweldig hè, om te lezen hoe zo'n joch helemaal op kan gaan in zijn aquarium en toebehoren!!

Hebben die vissen nog wel plek om te zwemmen met al die snuisterijen erin?
hahahaha

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 13:06

Wow wat een ontwikkelingen allemaal..
Ik duim ervoor dat ze allemaal een positieve uitwerking hebben!!!

Hoe is het met JOU?

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 00:06

Valina schreef:
Hebben die vissen nog wel plek om te zwemmen met al die snuisterijen erin?
hahahaha

Ehm...nee!
Nog een reden dus voor die grotere bak.
Meneer heeft plannen.
Want ná de goudvissen wil hij een salamander op zijn kamer, een Axelotl.
Hij heeft nu tóch een bak over... >;)

Met mij gaat het steeds een beetje beter.
Het scheelt voor mij natuurlijk dat het huis verkocht is en de huurders weg.
Maar ook door de gesprekken met de psycholoog krijg ik alles weer netjes op een rijtje.
En weet je wat; ik deed het nog zo slecht niet.
Hij adviseert me alleen om wat meer mijn gevoel over de hele situatie te verwoorden naar mijn man,
in de zin van; ik wil niet dat je gaat want ik ga je heel erg missen. Heel simpele dingen eigenlijk.
Zijn standpunt is: hij blijft voor jullie. Gebruik dat.

Inmiddels ga ik volgende week alweer twee keer drie uurtjes werken en ben ik de oxazepam aan het afbouwen.
Ik ben er tevreden mee, het valt me alleen zo tegen dat op het werk het koppie het simpelweg niet langer vol kan houden.
Ik wíl wel, maar het lukt me niet. En dat is een rare gewaarwording.
Maar goed, ook dat komt met de tijd wel weer in orde.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:18

Lasorda, mag ik een heel brutale vraag stellen? Wil niemand voor de schenen trappen trouwens...
Maar ik vind het persoonlijk een beetje raar advies, om te gebruiken dat hij voor jullie "blijft".... om dat te gebruiken vind ik klinken als een soort van chantage eerlijk gezegd, zou je echt willen dat hij blijft, alleen voor jullie, en zichzelf zó enorm slecht voelt? Is het dan niet eerlijker naar hem toe om dat juist NIET te gebruiken?

Zoals ik al schreef, ik wil niemand voor de schenen trappen met zo'n heftig en gevoelig onderwerp. Mijn broertje is er uit gestapt bijna 5 jaar geleden, en hoewel ik hem nog steeds enorm mis, me er nog steeds enorm slecht onder kan voelen, zou ik niet willen dat hij het niet had gedaan voor mij, of voor ons. Waar hij doorheen ging, ik kan me er zelf nog steeds erg weinig bij voorstellen. Maar hij nam de stap niet voor niets, we kennen alleen het "topje van de ijsberg" denk ik. Ik zou niemand door willen laten gaan, zich slecht voelend, alleen voor mij/ons eerlijk gezegd. Dat wil ik niet op m'n geweten hebben.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 00:25

Meid, je gaat zo super... dat koppie van jou doet het prima, dat komt vanzelf wel weer. Ik heb echt mateloos bewondering voor jouw volharding, doorzettingsvermogen en positieve instelling. Wees trots op jezelf meis want je doet het niet 'zo slecht nog niet', je doet het 'SUPER'!
En als hart onder de riem (en omdat ik je adres niet weet en dus geen echte kan sturen), nog maar weer een keer een virtueel bloemetje voor jou.

Afbeelding

Oh, en je zoon heeft natuurlijk hélemaal gelijk, zo'n lege bak staat maar in de weg, daar kun je véél beter weer iets in doen :D Slimmerd! ;)

GamblersCup, kan het niet zo zijn dat het een fase is waarin iemand zich zo slecht voelt. Door op deze manier te voorkomen dat hij de stap neemt kan wel betekenen dat hij uiteindelijk uit dat diepe dal komt en blij is dat hij de stap nooit genomen heeft. Ik denk dat als iemand echt permanent of heel langdurig zich zo voelt en er uit wil stappen, hij/zij zich ook door dat soort argumenten niet meer tegen laat houden. Ik denk dat het - tot op zeker hoogte - zeker gerechtvaardigd is om dit argument te gebruiken. Sowieso heeft Lasorda alle recht om haar gevoelens uit te spreken naar haar man en dus te zeggen dat ze gewoon niet wil dat hij het doet omdat ze hem zal missen. Ze is heel begripvol naar hem toe en heeft naar hem ook al aangegeven dat ze't begrijpt, maar daarmee hoeft ze haar eigen gevoelens en tegen-argumenten niet te verzwijgen. Die mag hij ook horen. Of hij er iets mee doet is uiteindelijk aan hem...

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 03:43

Ik ben het wel met GC eens. Een vriendin van me zit in zo' n situatie. Ik heb nooit gezegd van je moet het niet vanwege ons of je ouder etc. Ik vind dat egoistisch. Veel mensen noemen zelfmoord ego maar dat weet ik zo net nog niet? Men vindt dat omdat zij verdriet hebben..-daarom moet de ander maar lijden?

Maar goed de man van ts zit niet in een tijdelijke fase want dan duurt hij wel erg lang.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 10:06

Ik denk eerlijk gezegd dat het er meer om gaat dat zij haar gevoelens uitspreekt, en uit mag spreken, dan dat het is om hem ervan te overtuigen het niet te doen.

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 12:33

Mijn man weet ook dat als het punt komt dat het écht niet meer gaat dat hij mag gaan.
Alleen niet stiekem. Dat is iets wat we hebben afgesproken.
De psycholoog wil vooral voorkomen dat áls het gebeurt, dat ik me schuldig ga voelen,
al is het alleen maar omdat ik die ene mogelijkheid niet voldoende benut heb;
hem voldoende duidelijk te maken dat wij hem enorm zullen missen en dat wij graag willen dat hij wel blijft.

Ik vind het zelf ook een dun lijntje hoor, tussen hem ondere druk zetten en gewoon mijn eigen gevoel uitspreken.
Op dit moment is hij best wel toekomstgericht bezig, en hoop ik dat het hem juist een extra steuntje biedt.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 12:38

Dat bedoel ik idd Laura. Echt overhalen kun je iemand die die stap wil nemen toch niet.

En Zonnetje, 'heel erg lang' is betrekkelijk. Als iemand 1 jaar lang depressief is en suïcidaal, is dat op zich - relatief gezien - niet zo heel lang, dit soort dingen kunnen veel langer spelen, er zijn mensen die nooit meer uit hun depressie komen. Maar er zijn ook mensen die er na 2 of 3 jaar weer bovenop krabbelen en blij zijn dat ze de stap toch niet genomen hebben.

Lasorda, ik denk niet dat je het als chantage moet zien want ik geloof echt dat je mensen die het écht niet meer trekken en de stap willen nemen, niet meer tegen kunt houden met dat soort argumenten. Ik denk idd dat het uitspreken van die gevoelens meer om jou is, zoals je zelf zegt, zodat je achteraf in ieder geval niet met dingen als 'had ik maar'... loopt.
En wat je zegt, hij is nu zo met toekomstplannen bezig dat ik maarzo denk dat hij - zij het langzaam - wel weer op gaat krabbelen. Hij kan nog steeds best in een dik dal terecht komen maar zijn plannen voor de toekomst wegen zoals ik het nu lees zwaarder dan de wil om er uit te stappen en ik denk dat zijn eigen toekomstplannen dus op dit moment ook een veel sterker argument zijn om hem te weerhouden dan uitspreken dat jij hem zult missen. Want dat is iets wat hij echt wel dondersgoed weet!