Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:54

Ik ben eigenlijk benieuwt wat er uitkomt waarneer jij overal ja heb ingevult, en er eigenlijk een nee had moeten staan..

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 20:54

Peerke_ schreef:
Rijtest is dat een examinator gewoon een half uurtje mee kijkt of het wel verantwoord is om jou uberhaupt een rijbewijs te geven, krijg je als je op je eigen verklaring aankruist dat je dus iets hebt.. Maar ze vond dat het te vroeg was om een uitspraak te doen.. ik mag na 20 les uren nog een keer :(

Owhh.. Nooit geweten joh..
Hoeveel uur heb je nu gehad dan ?
En wat heb je dan moeten aankruisen op je eigenverklaring als ik dat vragen mag?

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:11

Net rijles gehad, ging niet zo lekker.. Had wat moeite met schakelen (de 4 ipv de 2, 3 ipv 5 enzo..) en in t midden van de strook blijven. Heb dinsdag TTT, hoop dat het dan wat beter gaat.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:22

Pfff, kan me voorstellen dat het niet meevalt als je op de dag van je examen ineens in een andere auto moet rijden!! :\ Hopelijk volgende keer beter :(:)

Ik heb het boek van Vekabest geleerd en de oefenexamens van de CD-Rom allemaal meerdere keren gedaan. Heb ook aantekeningen gemaakt tijdens het nakijken van de examens en van dingen die ik steeds maar niet kon onthouden en dat onderweg naar het CBR nog doorgelezen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:27

Morgen weer les :):)
Ik heb trouwens echt het idee dat ik mijn examen helemaal niet aankan := Fileparkeren gaat lang niet altijd goed, zowel vooruit als achteruit inparkeren kan ik níet, en dat verkeersplein ben ik alleen maar driekwart rond geweest, als ik bij de eerste of tweede afslag eraf moet zou ik niet weten hoe ik dat moet doen.. Ja ik kan wel wat bedenken maar dat vind m'n instructeur dan ws toch niet goed..

margreet4

Re: Het afrijstress en rijles topic deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 21:51

Ik ook morgen weer les :D

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:03

Balen voor degene die gezakt zijn.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 22:31

Anne. schreef:
justSaar schreef:
nee 1 dag er voor, maar ik reed eerst in een ''ouwe peugot'' die ik dus gewend was, en als je dan een gloed nieuwe seat hebt dan rijdt je voor je gevoel 40 maar ondertussen rijd je al dik 60.
verder zat ik te kloten met de versnellingen (achteruit zit ergens anders) en dat soort dingen.
hij remt ook minder en als je gas los laat duurt het veel langer voordat hij snelheid gemindert heeft en dat soort dingen zijn niet echt ideaal als je dat niet gewend bent |(

@ josien ja ik, opzich wel druk en zo maar er zijn veel pakkeer plekken vrij omdat iedereen naar zijn werk is waardoor je goed kan inpakeren :+
ze kijken toch alleen maar naar je verrichtingen dus dat maakt echt niet uit ;)

Dan zou ik toch effe flink kwaad zijn op je instructeur, dat kan hij toch niet zomaar maken? Had je die dag daarvoor wel les gehad? Ik zou iig even zeggen dat je dat absoluut niet waardeerd. (Als ik jou was geweest, had ik m'n geld voor het examen teruggevraagd.. maarja, dat ben ik.. :P )

gehehe ik moet ook zeggen dat mijn vader een hartig woordje met ze gaat spreken!
ik ga van de week een les bij een kennis doen met een eigen rijschool, die rijd via een planning zeg maar. even kijken wat hij er van vindt.
voor het zelfde geldt ben ik gewoon nog helemaal niet klaar voor het examen! kan ik wel elke keer op blijven gaan maar schiet ik niks mee op }:0

Mandieetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 23:06

Succes voor de gene die morgen een toets of examen hebben!

K heb morgen van half 4 tot 5 uur auto rijles:D

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 23:10

SamSter schreef:
Peerke_ schreef:
Rijtest is dat een examinator gewoon een half uurtje mee kijkt of het wel verantwoord is om jou uberhaupt een rijbewijs te geven, krijg je als je op je eigen verklaring aankruist dat je dus iets hebt.. Maar ze vond dat het te vroeg was om een uitspraak te doen.. ik mag na 20 les uren nog een keer :(

Owhh.. Nooit geweten joh..
Hoeveel uur heb je nu gehad dan ?
En wat heb je dan moeten aankruisen op je eigenverklaring als ik dat vragen mag?

Psychiatrische stoornis.... niks ergs of zo :+
maar ja in de wet staat dat dit dan bekeken moet worden... :(

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 23:20

Peerke_ schreef:
Psychiatrische stoornis.... niks ergs of zo :+
maar ja in de wet staat dat dit dan bekeken moet worden... :(

Wat een onzin zeg, als het niets ergs is snap ik niet waarom het cbr in zulke gevallen niet genoege neemt met bv een doktersverklaring..
Die testen enzo die moet je zeker ook zelf betalen?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 23:39

Volgens mij worden die testen betaald van de 23 euro die betaald wordt voor verklaringen. Zoiets zei m'n instructeur, dat gezonde mensen betalen voor de rijtesten.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 08:56

justSaar schreef:
ik heb het gehad ;(
ben zojuist voor de derde keer gezakt.
de lessen gaan steeds zo goed, en dan de examens 1 keer prut 2 de keer super goed, toch gezakt? 3de keer ging ook niet echt lekker.
maar dat was niet zo gek als ik voor de tweede keer in een totaal andere auto moest rijden (zoeken naar de achteruit en de verlichting en alles)

en het is ook steeds een ander punt, dan is dit niet goed, dan dat niet. aarrrg ik word er zo gek van. en mijn ouders trouwens ook want mijn heumer ligt ver beneden nul sinds ik de tweede keer gezakt ben }:0

Je kunt ook een klacht indienen bij het CBR volgens mijn laatste instructeur.
Die vond namelijk dat ik dat moest doen nadat ik : slecht voor de reputatie van de rijschool werd genoemd door vorige rijschool.
Ben bij hem ook geslaagd. Scheelde echt veel voor mij. Ben ook 4x op geweest en zag het echt niet meer zitten.
En uiteindelijk toch gelukt.....

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:01

Ik heb migraine, maar dat komt niet bij de eigen verklaring voor he?

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:02

Ik mag ook al bijna op! Mijn instructrice zei woensdag dat als ik zo zou rijden op het examen ik zou slagen, maar dan moest ik wel wat harder rijden.

De ene les rijd ik te hard en de andere te zacht, nu nog een tussenweg zoeken :+

Hmm.. dat van migraine weet ik niet. Ik snap eigenlijk ook niet helemaal wat je nou precies moet doen met die eigen verklaring, ergens uitprinten of krijg je die?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:04

Ik weet het ook niet precies, weet sinds deze week pas van het bestaan af. Heb het vluchtig doorgelezen, maar zag zo snel niets van migraine staan. Kreeg er vannacht last van, dus toen dacht ik er ineens aan.

Wat goed dat je bijna op mag, hoeveel lessen nog ongeveer?

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:05

Die krijg je, migraine komt er niet op voor...

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:09

Ik heb als ik op ga ongeveer 40/45 lessen gehad denk ik, op het begin lessen van 1 uur en daarna overgevaan op 1,5 uur dus het mag ondertussen wel ;)

Er werd tegen mij gezegd, eind van het jaar (2009) heb jij je rijbewijs als je zo doorgaat. Maar toen zijn er allemaal lessen uitgevallen en moest ik steeds weer opnieuw beginnen dus dat was wel jammer.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:40

Hopen dat je hem in 1 keer haalt :D

Haha iedereen vraagt weerneer ik weer moet, dus ik zo weet niet ga eerst afstuderen.. dan zie ik wel weer.
Had iemand het aan me vriend gevraagd zegt tie heel droogt wilt ze niet zeggen :P

Zo ik ga weer richting ridderkerk, lessen :D hoop dat het beter gaat dan vorige x :D

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:50

Ik hoop het ook inderdaad!!
Hij was 22 februari al aangevraagd maar het duurde zo lang! Mocht ik zakken hoop ik dat het niet wéér zo lang duurt :+

Succes met lessen!

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:39

@JustSaar: Hmm dat vind ik toch wel een beetje vreemd. Dat ie dat doet zonder te melden. Voor mij was het gewoon mn les, dus dan vind ik het wat anders. Maar examen doen in een auto die je niet kent lijkt me ook niet prettig. Ik zou er toch wel kwaad om zijn geworden..

Mandieetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:20

ik heb zo om half 4 tot 5 uur autorijles :D

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:40

Ik heb net mn eerste kilometers gemaakt :D !
Heerlijk :):)

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:48

Ik mag maandag weer :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:56

Mijn les ging wel redelijk goed eigenlijk :j Hij zei nog dat ik perfect van een gescheiden rijbaan afging, moest links afslaan, ging mooi links staan met m'n karrie, auto's voor laten gaan en nog mooi snel voor de fietsers langs, vond ie helemaal goed :))

Helaas daarna uiteraard ook weer de kritiekpunten gehoord die voorkomen :+