Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:40

Musiess schreef:
Mijn collega heeft een tijdje terug woorden gehad met een klant.
ivm vernieling en niet normaal taalgebruik.
Echter heeft ze de klant vriendelijk afgeholpen zoals het hoord (dit was op het andere filliaal)

Mijn collega werkte vandaag bij ons op het filliaal en dezelfde klant kwam binnen,
Zodra zn mijn collega ziet zegt ze: k@kerhond, ontloop ik die ho*r staat ze hier achter de kassa.
(het is een bejaarde vrouw.. athans.. ergens in de 70?)

Mijn collega hoorde het wel maar vroeg: Zij u iets?
Klant:nee!
Collega:'JE mag best gaan hoor.. van mij hoef je hier niet te kopen'
klant:Dan word hje vrete niet betaald
Collega:'owjawel hoor, wat had u willen hebben.?

En pakt de bestelling netjes n. bij het afrekenen gooit de vrouw iets uit haar tas tegen het hoofd van mijn collega.. die bedust keek.

Politie gebeld en mevrouw is gepakt.

Eerlijk is eerlijk, maar als iemand mij buiten mijn functiw zo iets geflikt had.. had je meteen een gesticht kunnen bellen..!

Bejaard of niet..

Heeft een winkelverbod nu zeker? Niet normaal hoe sommige mensen kunnen doen :n

meggiemeg

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:45

Ze zeggen wel eens hoe ouder hoe gekker maar bij deze gaat dat wel op!

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:46

Niet normaal zulke mensen...

Meteen een vraagje. Mijn collega had net een verstandelijk beperkte aan de kassa en die zat even haar neus grondig te legen zegmaar. Ze mocht van haar begeleider betalen, contant, met natuurlijk die vieze hand en dus vinger die in de neus had gezeten. Komt hier vaker voor dat ouders hun baby's een product geven in de kinderwagen en dat product nog afgerekend moet worden. Regelmatig dus ondergekwijld spul dat je aan moet pakken.
Zeggen jullie hier wat van of hoe doen jullie dit? Kan best wat hebben, heb vochtige doekjes bij de kassa, maar vind het soms toch wel erg ranzig en toch wel onbeschoft... Collega en ik vinden het toch wel lastig om er mee om te gaan zegmaar...:P

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:50

Ik denk dat geld het vieste is wat je vaak aanraakt, alleen nu zie je het toevallig ;) zou me er niet druk om maken, maar gewoon een potje handalcohol bij je kassa hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:21

Wij hebben idd ontsmettingsmiddel bij de kassa's, als het te erg is (helemaal onder de spuug bijv.) dan zou ik daar wel iets over zeggen.
Geld is idd heel vies, je weet nooit waar mensen hun handen gehad hebben natuurlijk maar als iets onder de spuug zit ofzo dan mag je daar wel wat van zeggen vind ik.
Ik ontsmet mijn handen bij bepaalde klanten standaard zodra ze geweest zijn (mensen zijn niet zo fris) hier ook 1 met een beperking, die man geeft standaard een hand en snapt er niks van als je weigerd, dat vind ik ook zielig want het is wel goed bedoeld, collega heeft alleen 1x gezien dat ie met z'n hand in z'n broek stond.. Dus ik ontsmet m'n handen flink als hij afgerekend heeft..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:35

yvet31 schreef:
haha soms zo onbeleefd he
ik werk zelf in een restaurant

hij : mag ik binnen roken?
ik : nee dat is niet toegestaan meneer
hij : oke, mag ik dan een asbak?

ik wist even niet wat ik daarop moest reageren.
toch maar herhaald dat roken binnen niet is toegestaan :')

Dat is toch logisch? Hij wil buiten gaan roken en vraagt alvast een asbak voor zijn peuk, beleefd toch? Of niet dan? Wilde hij toch aan tafel paffen?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:36

dees_daan schreef:
Musiess schreef:
Mijn collega heeft een tijdje terug woorden gehad met een klant.
ivm vernieling en niet normaal taalgebruik.
Echter heeft ze de klant vriendelijk afgeholpen zoals het hoord (dit was op het andere filliaal)

Mijn collega werkte vandaag bij ons op het filliaal en dezelfde klant kwam binnen,
Zodra zn mijn collega ziet zegt ze: k@kerhond, ontloop ik die ho*r staat ze hier achter de kassa.
(het is een bejaarde vrouw.. athans.. ergens in de 70?)

Mijn collega hoorde het wel maar vroeg: Zij u iets?
Klant:nee!
Collega:'JE mag best gaan hoor.. van mij hoef je hier niet te kopen'
klant:Dan word hje vrete niet betaald
Collega:'owjawel hoor, wat had u willen hebben.?

En pakt de bestelling netjes n. bij het afrekenen gooit de vrouw iets uit haar tas tegen het hoofd van mijn collega.. die bedust keek.

Politie gebeld en mevrouw is gepakt.

Eerlijk is eerlijk, maar als iemand mij buiten mijn functiw zo iets geflikt had.. had je meteen een gesticht kunnen bellen..!

Bejaard of niet..

Heeft een winkelverbod nu zeker? Niet normaal hoe sommige mensen kunnen doen :n

Zoooooooo hee! :oo

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:56

Ik heb een poosje bij een juwelier gewerkt. Soms kregen mensen hun ring niet van de vinger en staken ze de vinger in hun mond, vond dat zo vies! Ik zei er dan ook wat van, maar dan was ik vaak al te laat. Ging ik heel demonstratief de ring schoonmaken met de alcohol die we voor het oorbellen prikken hadden staan.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 08:39

foxy80 schreef:
yvet31 schreef:
haha soms zo onbeleefd he
ik werk zelf in een restaurant

hij : mag ik binnen roken?
ik : nee dat is niet toegestaan meneer
hij : oke, mag ik dan een asbak?

ik wist even niet wat ik daarop moest reageren.
toch maar herhaald dat roken binnen niet is toegestaan :')

Dat is toch logisch? Hij wil buiten gaan roken en vraagt alvast een asbak voor zijn peuk, beleefd toch? Of niet dan? Wilde hij toch aan tafel paffen?

Misschien hadden ze geen asbakken omdat er binnen niet gerookt wordt. Ik heb trouwens nog nooit een roker buiten zien staan met een asbak in zijn of haar handen.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 00:45

Paar maanden geleden was ik met m'n vriend en een vriend in de Horta. Zien daar op een gegeven moment een krabpaal, echt een geweldig ding: groot, roze, met kasteeltorens :D Balletjes, touwtjes, van alles wat. Prijskaart op een stokje erbij: Krabpaal Kasteel €49. Meenemen die handel dus!

Hebben dat ding heel de winkel mee gesleurd, nog staan l*llen met een verkoper van de visafdeling.

Daarna naar de kassa. Stuk of 2 klanten voor ons. En dat kind achter de kassa, jeetje wat een arrogant mens..
Band volgeladen, krabpaal natuurlijk gewoon op de grond, ding was anderhalve meter hoog ofzo. Klant voor ons rekent af, en voor het eerst kijkt ze ons echt aan, om direct te zeggen: da's de foute prijs op die krabpaal.

Echt met zo'n smoeltje erbij, aargh. Alsof ze stront onder haar neus had. Wij vragen netjes de juiste prijs. Dik €100. Ik zeg nee laat maar dan hoor. Zegt die tr*t: denk je dat ik jullie niet door heb? Snel het prijskaartje veranderen? Ik ken zo'n mensen wel hoor!

:? :? :? :oo :oo :oo 8)7 8)7 8)7 _-:( _-:( _-:( := := :=

'Koe, ik heb zelf anderhalf jaar achter de kassa gezeten, net alsof ik niet weet dat je een artikel moet S C A N N E N !!!'

Wij dus flink kwaad. Vriend zet krabpaal uit de weg.
'Ehh die hoort daar niet, zet dat ding terug op z'n plaats!'

WAT?! :oo -:(-

Echt, arrogant rotstudentje.. En maar met haar haren zwiepen.. Ik helemaal kwaad, ik wilde de rest van wat we bij hadden al niet meer hebben!
Maar m'n vriend vond z'n visjes wel vet :+ Hebben er wel nog een heel drama staan maken hoor haha, wat denkt zij wel!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 01:52

Hoe kunnen julle t nu verwisseld hebben als t letterlijke product op t prijskaartje eebij stond... Thuis overgetikt oid :')

Ik ha vandaag zulke leuke klanten allemachtig

#1: meneer wilde graag de panchetta 2xons en de parmaham 1xons ebben.
Was al voor gesneden, ik laten zien(sommige mensen willen dunner/dikker osid) en hij vond t prima. Afgeslagen 'wordt dan 10,95 alstublieft'. 'Dat kan niet' zegt die zo. Dus ik wat bedoeld u meneer? Nou die prijs! Want de parma is 3,95 per ons en de panchetta 3,- per ons. Dus dat is nooit 10,95. Dus ik nou meneer*liet bonnetje zien* die panchetta zit er 10 gram boven (oid) en die parmaham 5 gram, we kunnen namelijk nooit helemaal precies op de ons afwegen. Ging die ent toch uit zn dak :+ dat we oplichters waren en alles. Dus ik meneer wilt u dat ik andere pakjes voor u snij en dan onder de ons zit? 'Nee over die 50 cent ga ik niet moeilijk doen :+
Soms !

Klant: 'Heeft u toevallig ook nog gerookte kipsalade?'
Collega: ja mevrouwtecht voor uw neus
Klant: Nee dat is kipsalade. Ik wil gerookte kipsalade
Collega: is hetzelfde mevrouw
Klant: nee want deze is niet met gerookte kip en dat os juist zo lekker
Collega: celiien, dit is toch de gerookte kipsalade?
Ik: ja mevrouw dit is de gerookte kipsalade, ze zijn de laartjes aan t schoonmaken en op het reservekaartje staat er geen 'gerookt' voor
Klant: nee ik wil gerookte kipsalade, niet de gewone kipsalade
Baas(die hoorde et half) : kan ik u helpen mevrouw?
Klant: ik wil graa gerookte kipsalade maar die heeft u niet
Baas; jawel mevrouw die staat hier *wijst dezelfde aan*
Klant: nee dat is kipsalade. Ik wil graag de gerookte kipsalade.
Baas: ze hebben de kaartjes omgewisseld, maar het is toch echt dezelfde hoor
Klant; nee deze is vast anders, ik wil alleen gerookte kipsalade.
Baas: het is toch echt dezelfde, lan er niets anders van maken*loopt weg*
Klant tegen collega: nou doet u dan maar een half onsje van die kipsalade, wil hem wel even proeven voor het geval u weer eens die gerookte kipsalafe niet heeft'

Echt serieus ...

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 02:33

Echt hoor :')

Maar moet zeggen dat ik ''recht voor u neus'' wel een beetje aso vind klinken..

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 03:01

Overigens stickerverwisseltruc komt wel degelijk voor. Krijgen meermaals waarschuwingen om uit te kijken en op te letten bij bepaalde productgroepen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:22

Zei ze niet hoor, wist allleen niet meer precies wat ze zei := maar sorry wat was dat een domme k*t zeg :')

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 12:50

Ik had gisteren wel een leuke oudere man in de winkel :') Hij had een hekel aan winkelen en dus ook de mewerkers vervelen als hij moest winkelen :))

Meneer komt aan de kassa
Ik : Wilt u toevallig nog sokken erbij ik heb nu een actie 5 voor 10 euro?
Meneer : Nee ik heb al sokken aan maar bedankt _O-

1 minuut later rekent zijn zoon af.
Zoon : Doe mij maar wel de sokken erbij lekker goedkoop!
Vader : (op de achtergrond) hij heeft geen sokken aan dus hij moet even snel sokken kopen hoor :')
Ik heb maar niet gevraagd of hij ook geinteresseerd was in de onderbroeken :=

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:04

Celiien schreef:
Zei ze niet hoor, wist allleen niet meer precies wat ze zei := maar sorry wat was dat een domme k*t zeg :')

Oh oke :')

Ja dat zeker. Snap soms niet wat er in die hoofden omgaat.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:18

Vandaag denk ik dat ik een rare klant gevonden ben, maar ik vond de dame aan de kassa maar raar.

Ik ging net boodschappen doen bij de Aldi, toch al echt mijn favoriete tijdverdrijf op zaterdag met mijn kinderen erbij NOT, maar he, het boodschappen doen ging ontzettend relaxed, het was voor de zaterdag niet zo druk in de winkel, mijn kinderen voor de verandering eens braaf, ja ja het kan allemaal wel!

Dus ik wil gaan inpakken, zegt die caissiere nog voor ik ook maar iets in een tas kan doen: 'Mevrouw, wilt u uw boodschappen inpakken op de inpaktafel dan loopt het allemaal een beetje door met de andere klanten.'
Dus ik zeg (nog heel beleefd): 'Mevrouw, ik kan er ook niks aan doen dat ik op zaterdag boodschappen moet doen, ik pak met de kinderen erbij graag gelijk in de tassen in, dan kan IK ook door. Dus u en de andere klanten zullen dan toch helaas echt even moeten wachten.'
'Mevrouw, ik wil toch graag dat u aan de inpaktafel gaat inpakken.'
'Sorry, maar ik wil graag ZO inpakken.'
'En ik wil dat u dat aan de inpaktafel gaat doen,'en begint mijn boodschappen in mijn karretje te smijten!
Dus toen flipte ik wel en riep dus tegen haar weer: 'En ik wil dat dus NIET! Mag ik zelf nog weten hoe ik mijn boodschappen organiseer?!' en heb de losse boodschappen alsnog in tassen gestopt.
Eerste keer ever dat ik tegen een caissiere roep, ik ben expres juist altijd heel vriendelijk en beleefd tegen winkelpersoneel, maar ik vond het echt zo ver gaan! Zij zal mij vast een asociale b*tch hebben gevonden maar ik vond haar drammerig en eigenmachtig gedrag dus echt bizar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:05

Ik heb sowieso een hekel aan de Lidl en de aldi alleen al daardoor, ik heb maar een paar dingetjes als ik er toevallig eens ben, maar voel me altijd zo ontzettend opgejaagd omdat je gewoon geen tijd hebt om de spullen in de tas te doen, en ze duwen gewoon door.. Ik wist ook niet dat ze inpaktafel om die reden hadden trouwens, de smalle gangpaden, mensen die de karretjes midden in het pad zetten zodat je er niet langs kan, en de hele kleine ruimte om je boodschappen in te pakken en dat gejaag maakt dat ik als het even niet hoef dus niet naar die winkels ga..

Bij ons is het zo dat we wachten tot de klant alles op de band heeft voordat we beginnen (tenzij het niet past maar dan vraag ik gewoon of ze het goed vinden als ik vast begin) en ook tot alles ingepakt is voordat je de volgende klant helpt, tenzij er genoeg ruimte is om de volgende klant alvast te helpen, of die klant 1 of 2 dingetjes heeft die ik dan even voor mijn la neerzet.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 14:20

Hier is er helemaal geen ruimte aan de andere kant van de kassa, dus je moet meteen je spullen inpakken, anders kan de cassiere niet verder met scannen.
Ze wachten ook altijd heel rustig tot je je laatste spullen in je tas/wagentje hebt zitten voor ze beginnen met afrekenen.

Maar om je spullen naar de inpaktafel te krijgen moet je ze dus eerst terug in je wagentje zetten? Dat kun je ze toch net zo goed meteen inpakken, zoveel langzamer zal dat ook niet gaan.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:08

Ja, het is dan van de schappen in je kar, van je kar op de band, van de band in je kar, van je kar op de tafel en van de tafel in je tassen. Is dus echt onnodig extra in- en uitpakken imo. En moest bij de inpaktafel dan ook nog wachten want daar waren mensen bezig.
Mijn spullen lagen trouwens allemaal al op de band dus ik was gelijk klaar voor het inpakken en had ook maar voor ruim 50 Euro boodschappen dus echt geen bizarre hoeveelheden ofzo :?
Normaal als ik zie dat er andere mensen wachten verontschuldig ik me ook altijd en zeg dat ik mijn best doe het zo snel mogelijk in te pakken en dan is dat hier in de winkels eigenlijk nooit een probleem voor de volgende klanten dus imo zat ze gewoon te mutsen. Zal wel een veeleisende manager in haar nek hebben zitten hijgen maar goed, klant blijft toch koning? Zoiets kun je imo wel vragen maar niet opeisen.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:16

Dat ligt eraan..
Ik werk zelf bij de Lidl en wij hebben dus ook heel weinig ruimte.
Er zijn mensen die alles heel langzaam en precies inpakken wat gewoon niet opschiet..
Sommige mensen pakken het snel in en die houden het makkelijk bij.

Als mensen langzaam zijn (en dan bedoel ik ook echt langzaam) dan vraag ik ook of ze eerst alles in de kar willen doen en op de inpaktafel willen inpakken.
De reden waarom: Ik moet een bepaald scangemiddelde halen en dus zoveel mogelijk door blijven gaan, ook is het bij ons in de winkel heel druk (ook met alle kassa's open..) dus het is gewoon nodig.
Ik vind het zelf ook echt niet handig, maar het is nu eenmaal niet anders..

Maar ik denk dat het er ook een beetje aan ligt hoe iemand het vraagt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:34

Nou, ik ben niet de snelste met inpakken (sommige mensen zie ik vlot inpakken en dan ligt alles gesorteerd, dat kan ik dus niet, ik smijt alles gewoon mijn tassen in := ) maar ook niet heel langzaam. Er is achter de kassa geen uitloopband en tot dusver heb ik nog nooit gezien dat iemand het helemaal bijhield. Het is maar een dorpswinkel en in vergelijking met andere Aldi's (ik vergelijk dan even met de grote stad) niet zo heel druk, het was ook geen bijzonder drukke zaterdag, eerder rustig zelfs.
En ik vind het prima dat ze het vroeg verder, maar als de klant nee zegt moet je imo niet blijven doordrammen en zelfs gewoon iemands boodschappen in de kar gaan gooien als ze zelf in de tassen aan het pakken is. Maar ja, ooit heeft daar iemand in de winkel ook gezegd dat alle klanten wat haar betreft een krat moesten gebruiken, toen dacht ik ook: dat kan ik niet eens optillen als dat vol boodschappen zit, en ik denk dan ook gelijk aan onderkanten die eruit vliegen enzo.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 15:56

Ik gebruik altijd een krat, vind het ideaal. Ondertussen let ik op de cassiere, als zij klaar is met scannen, ga ik eerst betalen en dan de laatste boodschapjes in de krat doen.
Het komt van 2 kanten, ik vind het erg klantonvriendelijk van de winkels met zo'n korte loopband, dat ze je dwingen in recordtijd je spullen in te pakken of dubbel werk bij de inpaktafel. Aan de andere kant heb je ook klanten die op hun dooie gemak spullen inpakken, dan nog eens de portomonnee onderuit hun tas moeten vissen, ondertussen eeen praatje maken, vooral ook de kar achter hun laten staan zodat de volgende er niet bij kan, enz....

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:21

Op mijn werk (Kruidvat) ook een klein stukje waar de spullen kunnen liggen. Dan zijn er idd mensen die ontzettend langzaam inpakken, na een rij van 4 mensen nog hun geld uit hun tassen moeten vissen enzo. Of lang zoeken naar de voordeelkaart terwijl ze maar een euro hoeven af te rekenen enzo. Ook het inpakken gaat niet altijd even vlot. Vooral als je 2 klanten met volle manden hebt, dan duurt het even wat langer. Geen probleem ondanks dat ik een bepaald aantal klanten per uur moet helpen. Klanten moeten het hier ook zelf in tasjes doen. Bij veel producten help ik wel mee. Hetzelfde geld voor mensen met rolstoelen en ouderen. Vind het wel heel asiocaal van degene achter de kassa om te gaan haasten. Ook als je een aantal klanten per uur moet helpen, dat is niet het probleem van de klant.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 16:38

Ja de voorbereiding van mensen snap ik ook niet hoor. Ik werk in een apotheek en het komt wel eens voor dat mensen tot 10 minuten moeten wachten. Staan ze dan aan de balie, moeten ze eerst nog zoeken naar hun recept, terwijl ze daar eerder ruim de tijd voor hebben gehad.
Dat zie ik in de winkel ook vaak, oh jee, waar heb ik mijn portemonnee nu gelaten. Ik zorg altijd dat ik op zijn minst mijn portemonnee al in mijn hand heb en het liefst de spaarkaart en pinpas al er uit of dat ik bij contant al even gekeken heb wat ik bij me heb aan kleingeld.