Het afrijstress en rijles topic 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Marije__

Re: Het afrijstress en rijles topic 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:05

Collega van mn vader heeft ook een keer zoiets gehad, die kerel spoort ook echt niet, op een positieve manier :+
Maar die zag dat hij geflitst werd, maar hij zag dat hij niet te hard reed.. Dus hij is omgedraaid en is er weer langs gereden, weer het zelfde. Maar die sukkel gaf niet op en is er nog een derde keer langs gereden. Uiteindelijk is hij er dus 5 keer langs gereden (heen én terug stond er ook 1 die hij niet zag)

Bleek dat hij geen gordel om had :+

_PatriciaaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:11

hahahahahaha _O-
Zo zonde van je geld

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 22:12

haha beetje blond,

Mijn broer is ook zo, werd ik nou geflitst? even testen hoor

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:47

MissPromiss schreef:
Collega van mn vader heeft ook een keer zoiets gehad, die kerel spoort ook echt niet, op een positieve manier :+
Maar die zag dat hij geflitst werd, maar hij zag dat hij niet te hard reed.. Dus hij is omgedraaid en is er weer langs gereden, weer het zelfde. Maar die sukkel gaf niet op en is er nog een derde keer langs gereden. Uiteindelijk is hij er dus 5 keer langs gereden (heen én terug stond er ook 1 die hij niet zag)

Haha het broodje Aap verhaal, die hoor je ook altijd voorbij komen via via :')

_Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-10 23:47

Ja idd.. Die grap heb ik ook weleens gehoord.. Hij blijft wel leuk! :D

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 00:03

Elmira schreef:
MissPromiss schreef:

Haha het broodje Aap verhaal, die hoor je ook altijd voorbij komen via via :')

Haha dat hoopte ik ook voor hem toen ik het hoorde, maar de boetes hebben we bij mij thuis met eigen ogen gezien :+ misschien vaak broodje aap, maar nu echt niet! :+

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 08:14

Jildau schreef:
Ja ik leer ook wel veel van mijn fouten hoor. Maar sommige vragen word ik ook echt kwaad om, vind ik echt zo nergens op slaan. Zoals welke zijde van het schadeformulier door beide partijen moeten worden ingevuld, lekker belangrijk.. Dat zie je dan toch wel?

Als je een schadeformulier nodig hebt is dat meestal (niet altijd) omdat er een aanrijding heeft plaatsgevonden. Als bestuurder schrik je daarvan of je nou schuldig bent of niet, dan is het fijn om precies te weten wat je moet doen en daarom leren ze je dat.

Alle examengangers succes vandaag!!!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:20

Komt vast wel goed met die theorieexamens! Het oefenen ging bij mij ook niet zo goed, maar bij het echte examen had ik 5 fout bij gevaarherkenning en 0 bij de rest. Had volgens mij ook 1 vraag waarbij ik mijn lach echt niet meer in kon houden :+ Wat mij wel verbaaste was dat ik toen we aan het wachten waren op de uitslag mensen hoorde praten, die het ook over theorieles hadden, maar die discussie hadden over vragen die ik super makkelijk vond. (maarja, misschien vonden zij vragen die ik moeilijk vond makkelijk).

Ik heb echt nog nooit een goed gevoel gehad na mijn les :+ Maak vaak onnodige fouten (vorige keer moest ik de snelweg af en er aan de andere kant weer op, ik wilde doodleuk rechtdoor rijden bij de 2de bocht naar links, dat soort dingen). En ik laat het allemaal teveel op me af komen denk ik, reageer soms niet snel genoeg, haal liever niet in, komt te hard op situaties af, etc. Daarom heb ik vaak het gevoel dat ik het nooit zal kunnen :(

Als je lenzen hebt moet je die vraag in de eigen verklaring die over lenzen gaat gewoon met nee beantwoorden toch? Maar er komt wel op je rijbewijs te staan dat je alleen met lenzen mag autorijden toch?
Laatst bijgewerkt door Pluutje op 24-02-10 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:21

Oei dat weet ik niet.. zou het even vragen aan je instructeur!

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:43

ik heb ook lenzen en heb nee ingevuld
volgens mij staat er ondanks dat je lenzen / bril heb een slecht zicht of iets dergelijks was het toch?

naja met lenzen of bril zie ik gewoon goed

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 11:46

Ja daarom, had het de eerste keer blijkbaar te snel gelezen :+ :o Maar als het wel op je rijbewijs komt te staan, wanneer moet je het dan aangeven?

O ja, en misschien nog een tip voor de theorie: zoek niet teveel achter een vraag die je makkelijk vindt. Dat had ik in het begin af en toe, dat ik dacht "zo makkelijk kan het toch niet zijn" en er teveel achter ging zoeken/te ver door ging denken. Weet niet of anderen daar ook last van hebben, maar misschien hebben jullie er toch iets aan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 12:43

Ik denk dat ik niet meer ga leren. Heb het morgenochtend maar word echt helemaal gek en zenuwachtig en heb al zoveel geleerd dat het er nu wel in moet zitten. Bah heb zo geen zin.. ;(

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 13:51

Jildau schreef:
Ik denk dat ik niet meer ga leren. Heb het morgenochtend maar word echt helemaal gek en zenuwachtig en heb al zoveel geleerd dat het er nu wel in moet zitten. Bah heb zo geen zin.. ;(

Komt vast goed joh! :(:) En anders doe je het toch gewoon lekker nog een keer, is ook geen ramp!

Ik heb net rijles gehad, 1.5 uur (we hadden eigenlijk 1 uur afgesproken). Geoefend in de buurt van het CBR, o.a. bij de kruising geweest waar het met mijn TTT niet goed ging maar nu was het heel erg rustig daar dus was het natuurlijk niet zo erg moeilijk :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:35

Aaahw succes Jildau :(:)

Vanochtend weer rijles gehad, het gat telkens over het algemeen wel lekker, nacontrole ging nu ook beter, moet alleen meer lef krijgen. Bijv. over een bedrijventerrein mag je gewoon 50 maar dan blijf ik 40 kakken :+
Voor de 2e keer inparkeren geoefend en ging in 1 keer goed :D Idem aan omkeren :P

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:43

Super :D Ik heb straks weer les.. ben benieuwd :P Nu is het examen aangevraagd dus moet het goed gaan he :P

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:46

Ik heb deze week geen les, instructeur is volgens mij op vakantie. Heb pas in maart weer les. Dat is trouwens volgende week al. :+

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:49

Haha ja ik dacht ook 30 maart damn dat duurt nog lang, maar zo lang is dat eigenlijk niet meer :+

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:54

Ik heb maandag weer les. Hopelijk gaat het net zo lekker als afgelopen maandag :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 15:58

30 maart duurt nog iets langer dan een maand, valt mee! ;)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 16:02

jaaa nja had stiekem wel gehoopt dat het wat eerder kon, maarja tis gewoon druk door al die uitgestelde examens!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 18:06

Nou mijn les ging weer heel mooi! Puntje om op te letten is het achteruit fileparkeren, gewoon achteruit gaat goed. Alle opdrachten gingen netjes, dus hij was zeer tevreden! Ben echt wel heel blij met mijn instructeur, hij is heel eerlijk.. Ik les nu namelijk 2 keer 1,5 uur per week maar hij heeft met het oog op het examen wat wat later is dan hij had gehoopt aangegeven dat ik wat hem betreft de komende tijd gewoon 1 keer per week 1,5 uur kan lessen, dat dat ruim voldoende is om mijn examen goed te kunnen halen. De week voor mijn examen nog even twee keer. Had eigenlijk voor vrijdag ook nog een les gepland staan maar hij zei: Je mag rijden, begrijp het niet verkeerd.. Als het voor jouw gevoel nodig is om 2 keer per week te rijden mag het! Maar wat mij betreft slaan we die ook over en gaan we gewoon naar volgende week. Dus ja.. ik vind het echt supernetjes! Hij is niet op geld uit maar wil je gewoon écht goed leren autorijden en is heel eerlijk in wat nodig is en wat niet

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:15

GESLAAAAAGD voor theorie! :D

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:19

Gefeliciteeeeeeerd, weet je al wanneer je op mag voor praktijk of nog niet?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:22

Gefeliciteerd Jildau! :D

Kitty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 13:23

Gefeliciteerd! :D