OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:34

Ik ga morgen weer een poging wagen om hem te activeren!
Voor mij is het al een hele zoektocht om uberhaupt een 'activeer-plek' te vinden.. ^)

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-10 22:39

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 01:00

Het is een wonder! Na veel te lang wachten heb ik eindelijk mijn ov chipkaart ontvangen. Enthousiast hol ik naar een automaat om mijn reis product op te halen zodat ik op tijd, 1 februari, met de chip kan reizen... Staat er geen product voor mij klaar...

Heb me net ingeschreven op de site, maar daar kan ik ook niets vinden. Het enige wat er staat is een telefoonnummer voor contact, maar ik heb weinig zin om te betalen voor iets wat niet mijn probleem zou moeten zijn. Dacht dat studenten gratis mochten reizen? ;)

Maar hoe kan ik nou mijn product ophalen?

_Tara_

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 01:01

Geel paaltje geweest?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 01:11

_Tara_ schreef:
Geel paaltje geweest?

3 verschillende ;) die paaltjes zeggen nou net dat er geen product is voor mij. ze zeggen 0,00 euro saldo, logisch, ik heb er nog niets op. en dan klik ik op ophalen reisproduct en dan krijg ik een melding dat er geen product voor mij klaarstaat.

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 07:55

eileen,

Je moet toch de klanten service bellen.

Dit heb ik ook gedaan. Ze kunnen daar direct zien wat er fout is en lossen het dan ook op.
Je wordt terug gebeld wanneer ze hem voor je klaar hebben staan en dan kun je hem ook direct gaan halen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 09:51

Anders even bij een NSticketautomaat kijken of je product er misschien al automatisch op is gezet omdat je je kaart zo laat pas hebt ontvangen.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 09:54

Eindelijk! Na een maand proberen heb ik die van mij eindelijk kunnen activeren! Thank god!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:17

_Tara_ schreef:
Anders even bij een NSticketautomaat kijken of je product er misschien al automatisch op is gezet omdat je je kaart zo laat pas hebt ontvangen.

Bij mij lukt het activeren ook niet en ik weet dat ze er idd een tijdelijk iets op gezet hebben. Kun je pas wanneer dit verlopen is een nieuw reisproduct ophalen?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:19

Ik zal eerst eens bij de kaartjes automaat kijken of er misschien als iets opstaat. Anders heb ik denk ik maar 1 optie en dat is inderdaad de klantenservice bellen.
Vind het belachelijk... Ze voeren een systeem in met meer kinderziektes dan de hele wereld bij elkaar, en dan moeten we nog betalen als het niet functioneerd ook... Vind het echt belachelijk...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:28

Vief, ook met dat tijdelijk iets kun je als 't goed is gewoon je reisproduct op je kaart laden.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:33

Ok, nou dan blijf ik het ook nog wel even proberen. Heb geen zin om weer een paar tientjes te betalen met het aan de telefoonhangen bij de klantenservice.. Je zou de gemaakte kosten eigenlijk moeten kunnen declareren... :\

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:44

Pluttersput schreef:
Eindelijk! Na een maand proberen heb ik die van mij eindelijk kunnen activeren! Thank god!

hoezo is het je nu wel gelukt?

Zoals verwacht kreeg ik vandaag te horen dat mijn kaart nog niet geactiveerd was...Grappig, ik kon hem toch echt niet activeren aangezien het reisprroduct er al op staat volgens het gele paaltje.... :Y)

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:47

Ik kan die mensen wel schieten hè!

Ein-de-lijk na maanden wachten en 3 maal mijn pasfoto inleveren, heb ik mijn OV-chipkaart in de bus gekregen. Gisteren meteen naar een oplaadpunt gegaan, maar er staat geen product voor mij klaar! Zoals meerdere van jullie hier blijkbaar ook hebben.

Ik heb dus echt geen zin om weer geld te verspillen aan die klantenservice, de vorige keer heb ik meer dan een half uur aan de telefoon gehangen..

Heeft mailen ook zin?

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:51

Ik kreeg geen reactie op de 5 mailtjes die ik heb gestuurd :=

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:56

Amrah schreef:
Ik kreeg geen reactie op de 5 mailtjes die ik heb gestuurd :=

Ik heb ook twee mailtjes gestuurd....Op de een kreeg in na ong. een week reactie, op de ander wacht ik tot op de dag van vandaag nog op een reactie...En die heb ik al op 22 december 2009 verstuurd... :')

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 10:57

_SteR_ schreef:
Ik kan die mensen wel schieten hè!

Ein-de-lijk na maanden wachten en 3 maal mijn pasfoto inleveren, heb ik mijn OV-chipkaart in de bus gekregen. Gisteren meteen naar een oplaadpunt gegaan, maar er staat geen product voor mij klaar! Zoals meerdere van jullie hier blijkbaar ook hebben.

Ik heb dus echt geen zin om weer geld te verspillen aan die klantenservice, de vorige keer heb ik meer dan een half uur aan de telefoon gehangen..

Heeft mailen ook zin?

Ik heb precies hetzelfde.

Maar wat is dat mailadres dan?

Amrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 11:04

Dat schiet dus ook niet op.. Als je een mail stuurt moet je toch kunnen verwachten dat je binnen een week reactie hebt. Mensen zitten met een probleem en willen geholpen worden en niet aan het lijntje worden gehouden...

Bellen krijg je ze na onwijs te hebbb gewacht nog niet aan de lijn of ik heb te weinig geduld. Ondertussen veel belkosten gemaakt en mailtjes verder. En uiteraard na tig keer proberen zelf het probleem opgelost :=

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 12:54

Zo heb er maar even achteraan gebeld, en mijn chipkaart moet vandaag of morgen aankomen *\o/*

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:16

Ik kan de mijne ook nog steeds niet activeren! Al 3 keer geprobeerd! Wat moet ik nu doen?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:30

Nou mijn geklaag hier is gehoord. Vanochtend gewoon stug nog een keer geprobeerd mijn reis-product op te halen en zo waar: het is gelukt!! :wow:

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:07

ik zit nog steeds te wachten op me OV :(

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 17:44

Debbie schreef:
Ik ga morgen weer een poging wagen om hem te activeren!
Voor mij is het al een hele zoektocht om uberhaupt een 'activeer-plek' te vinden.. ^)

Jee gelukt! :D
Ik had voor de zekerheid even een account aan gemaakt via de ov-chipkaart site.
Daar gewoon het nummer van mn kaart ingevuld en verder niks.
En ik ging vandaag naar een paaltje en dr stonden 2 producten klaar.. opladen ging ook goed ;)
Dus hopen dat ik er nu vanaf ben :+

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 18:51

Mijn OV-chipkaart doet het inmiddels gewoon. Maar nu heb ik een andere vraag :P : ik heb nu een weekend OV-chipkaart. Omdat ik nu stage loop (sinds deze week) wil ik deze omzetten naar een week OV-chipkaart. Maar ik kan dus nergens vinden hoe dat moet. Ik heb de klantenservice al gemaild maar ik heb nog geen antwoord terug. Iemand hier die het weet?

LePapillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 19:35

Ik heb even een vraagje..

Ik heb mijn OV-chipkaart een keer voor zo'n apparaat van de NS gehouden en bij "bestelling ophalen" stond dat ik geen bestelling had.
Nou ging ik daarna met de tram en hield ik hem er voor de gein voor. Hij deed het gewoon..
Moet ik hem nu alsnog ergens activeren of doet hij het gewoon uit zichzelf :?