Het Rijles & Afrijstress topic IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Re: Het Rijles & Afrijstress topic IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 22:36

Ah dat scheelt, dan moet het vast wel lukken :)

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:41

Wij moesten gewoon binnen wachten hoor, op de uitslag :) maar het duurt inderdaad wel ongeveer een uur. Lekker dat je eerst dat hebt en daarna nog een tentamen!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 12:47

Wij moesten ook binnen wachten, en de uitslag was er binnen 5 minuten. En dan per rij naar voren komen. :j

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:10

zo ben hier even afwezig geweest, alle geslaagden nog gefeliciteerd! :)

Mijn rijles zaterdag ging echt heel soepel, echt alsof ik het dagelijk doe! :j dit nog even volhouden tot het examen dus! :=

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:16

Alle geslaagden: gefeliciteerd! *\o/*

Z-W: Wat leuk dat je je eerste les hebt gehad! Rotondes zijn in het begin inderdaad wel lastig, vooral als je het terug schakelen, het sturen en kijken nog niet echt gewend bent. Heb je een pakket of gewoon losse lessen?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:19

Ik meld me ook...

25 november afrijden voor de eerste x... Spannend!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:21

Spannend! Hoeveel lessen heb je gehad?

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:23

Loesje88 schreef:
zo ben hier even afwezig geweest, alle geslaagden nog gefeliciteerd! :)

Mijn rijles zaterdag ging echt heel soepel, echt alsof ik het dagelijk doe! :j dit nog even volhouden tot het examen dus! :=

Dat gevoel had ik zaterdag ook! (En dat na 2 maanden niet gereden te hebben)

Morgen weer les!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:25

Julia: ik hab gewone losse lessen :j straks trouwens nog maar even de stad in om mijn theorieboek te halen.

Lieffiefi, hoe lang ben jij al bezig? Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:27

Dat is een prettig gevoel. :)

Heb nu ook een andere instructeur. Moet zeggen dat dat ook wel goed bevalt. Ben een stuk rustiger, neem meer de tijd e.d.
Heb morgenochtend ook weer les, wel zin in. Al is dat uurtje wel snel voorbij.

Tessel: Is dat niet een stuk duurder dan wanneer je een pakket kiest? Theorie moet lukken, succes met leren iig!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:32

Mijn rijschool doet niet aan pakketten ;)
Maar ze hebben wel als streven de leerling zo gauw mogelijk uit de lesauto te krijgen, en hun slagingspercentage is hoog, dus dat vind ik wel een prettig idee.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:36

Ah oké. Tegenwoordig hoor je toch wel veel rijscholen met pakketten. Inderdaad wel een prettig idee dat hun slagingspercentage hoog ligt. :)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 13:38

Zwartwitje schreef:
Julia: ik hab gewone losse lessen :j straks trouwens nog maar even de stad in om mijn theorieboek te halen.

Lieffiefi, hoe lang ben jij al bezig? Daar ben ik ook wel benieuwd naar :)

Haha, wat een vraag...

Op mijn 19de begonnen, 15 lessen gehad toen mocht ik op voor mijn rijbewijs als ik zou slagen voor mijn theorie. Hier zakte ik keer op keer voor. Ik verdraaide mijn knie, en ik mocht dus niets meer.
TOen ben ik gestopt.
Eind december vorig jaar, in een verstandgestoordehouding met mijzelf, toch gebeld voor een examenafspraak voor mijn theorie. Geslaagd. 1 foutje.

Droog kind als ik ben, vooral lang wachten... Dus nu weer 6 lessen gehad. Maar t gaat super. Examen gelijk aangevraagd... en nu de 25ste op...

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:35

Alle geslaagden gefeliciteerd!!! :D

Iemand enig idee of de wachttijden voor je theorie lang zijn? (Den Bosch) Ik ga me nu namelijk inschrijven, heb nog niet veel geleerd maar als de wachttijden toch lang zijn moet dat niet zo'n probleem zijn toch. :=

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:36

Kun je wel zien op het CBR voordat je een reserveerd.
hier in het noorden is de wachttijd bij 1 plek (groningen) ongeveer een maand, gelukkig hebben nog een andere (assen) in de buurt, daar duurt het ongeveer 2 week, maar het verschilt dus erg per plek :)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 17:40

Mag jij al bijna afrijden Julia? :D

Ik moet over 2 weken m'n theorie gaan doen :=

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-09 17:49

Ik ga morgen vragen aan m'n instructeur vragen hoeveel lessen dat ie denkt dat ik nog nodig heb. Wil graag afrijden want het scheelt aardig in kosten als ik met de auto naar school ga in Zwolle. Vind het ook fijner hoef ik tenminste niet in m'n eentje door het donker heen in Zwolle te lopen. :=

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 18:36

21/22 dec. heb ik theoriecursus, Ga ervoor om hem in 1x te halen :D

Lady_Tamzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:18

Ik moet morgen weer afrijden, 2e keer.
Spannend!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:18

Succes!

Ik heb donderdag les.. voor de .. 3e laatste keer :P

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:39

Ooeehh spannend...

Succes Lady_Tamzz!

Pfff mensen in mijn omgeving raken helemaal overstuur omdat ik ze niet vertel wanneer mijn afrijdatum is... is dat nou zo vreselijk? := Ze betrekken het allemaal op zichzelf, maar ehh IK ben toch degene die examen gaat doen? En als dit voor mij prettiger voelt...

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:40

Ik moet morgen ook, voor de derde keer. Aaaah.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:52

_Emma_ schreef:
Pfff mensen in mijn omgeving raken helemaal overstuur omdat ik ze niet vertel wanneer mijn afrijdatum is... is dat nou zo vreselijk? := Ze betrekken het allemaal op zichzelf, maar ehh IK ben toch degene die examen gaat doen? En als dit voor mij prettiger voelt...

Huh, wat vreemd? Ik kan me best indenken dat je zoiets niet aan de grote klok gaat hangen, hoor. Ik zelf kan er bijvoorbeeld ook helemaal niet tegen als ik een tentamen heb, of moet afstuderen, of iets anders belangrijks te doen heb en mensen me om de haverklap vragen 'en, hoe gaat het?' 'denk je dat je het gaat halen?' 'ben je al zenuwachtig?' Bah nee, dan hou ik het liever voor mezelf :=

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 19:59

Zwartwitje schreef:
_Emma_ schreef:

Huh, wat vreemd? Ik kan me best indenken dat je zoiets niet aan de grote klok gaat hangen, hoor. Ik zelf kan er bijvoorbeeld ook helemaal niet tegen als ik een tentamen heb,of moet afstuderen, of iets anders belangrijks te doen heb en mensenmeom de haverklap vragen 'en, hoe gaat het?' 'denk je dat je het gaat halen?' 'ben je al zenuwachtig?' Bah nee, dan hou ik het liever voor mezelf :=

Ik vind dat ook wel vreemd dat ze zich daar zo druk over maken, vorige keer wisten veel meer mensen dat ik ging afrijden. Bewust ervoor gekozen het deze keer maar tegen paar mensen te zeggen zodat niet iedereen meteen gaat vragen hoe het was gegaan.. voel ik me in ieder geval niet nog ellendiger als ik zak ;) thuis weten ze het, en mijn vriend en beste vriendin. Maar de rest hoort het wel als ik slaag .. :)

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-09 20:01

Ja precies, daar heb ik dus ook echt geen zin in. Dan ben ik er veel meer mee bezig dan dat ik zelf wil. Ook maak ik mezelf altijd helemaal gek als ik er over ga praten met mensen, maar nu ik het toch niet kan uiten maak ik mezelf ook niet zo gek ;)
Ik vind het echt niet leuk, mijn zus is nou helemaal pissig.. en mijn vrienden doen er alles aan om er achter te komen. Laat me gewoon met rust!