Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:16

Marcella schreef:
Zal volgende keer wel zeggen dat ik mij erger aan mezelf wat ik overigens regelmatig doe.

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.

Het zou in jouw eigen belang zijn om niet van elke poep en scheet een probleem te creëren. Dit zal jou zoveel rust kunnen geven in je hoofd.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap je, het is irritant als je lekker op de moestuin bent bezig geweest en je weer rugpijn hebt.
Dat is nou eenmaal een feit bij jou dagelijks leven.

Als je nu probeert om te denken : goh ik heb het fijn gehad op de moestuin, nu weer even rustig aan doen en even mn lijf rust geven, dan kan ik morgen of overmorgen misschien nog een keer.

Accepteren dat het probleem er zijn zal, maar er geen extra problemen bij creëeren.

Ik heb zelf ook veel baad gehad bij een goeie psycholoog om idd mijn chronische problemen te accepteren en om te denken.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:19

Maar dan moet je daar toch ook wat aan doen? Ik bedoel ik heb ook hulp omdat ik nu even niet zo goed met mijzelf om kan gaan. Het geeft enorm veel verlichting nu ik mijn gedachten positiever om kan zetten. Cognitieve gedragstherapie is echt niet gek hoor om te proberen. Ik dacht eerst ook onzin werkt niet maar alles wordt er zoveel makkelijker door. Als het nu wat gebeurd op bepaalde vlakken denk ik van joh prima , loslaten en door. Lukt nog niet volledig maar al wel voor 50% en het geeft lichamelijke klachten echt verlichting.

--

Maandag wordt mijn auto opgehaald. Ze komen van ver ik dacht zal wel de hele dag thuis moeten blijven. Maar ze zijn er al om 7:30 :')

Ach ja, heb ik wel de hele dag de tijd voor andere zaken.

Wescha

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:21

Ik ben de stofzuigerslang kwijt….

En al meerdere nachten met maar een aantal uren slaap beginnen mij op te breken

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:27

Voor het eerst een aflevering van een podcast zitten luisteren van drie vrouwen/meiden over onder andere de paten en peuten in de paardenwereld en de controle van de nvwa hierop. Het ergert me behoorlijk dat de wetenschap op verschillende punten in de podcast in twijfel getrokken wordt met argumenten die grotendeels, wat mij betreft, kant noch wal raken. Hun 'wijsheden' stroken veelal niet met mijn werkelijkheid maar worden wel als zodanig de wereld in geholpen door de dames. Ja best ergerlijk. Ik ben weer even genezen van dit soort gekkigheid.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:38

Dat ik mijn toetje gisteren niet heb kunnen eten omdat ik een voedselvergiftiging op heb gelopen op eerste Kerstdag. Voel me elleeendig

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:38

Jolliegirl schreef:
Marcella schreef:
Zal volgende keer wel zeggen dat ik mij erger aan mezelf wat ik overigens regelmatig doe.

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.

Het zou in jouw eigen belang zijn om niet van elke poep en scheet een probleem te creëren. Dit zal jou zoveel rust kunnen geven in je hoofd.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap je, het is irritant als je lekker op de moestuin bent bezig geweest en je weer rugpijn hebt.
Dat is nou eenmaal een feit bij jou dagelijks leven.

Als je nu probeert om te denken : goh ik heb het fijn gehad op de moestuin, nu weer even rustig aan doen en even mn lijf rust geven, dan kan ik morgen of overmorgen misschien nog een keer.

Accepteren dat het probleem er zijn zal, maar er geen extra problemen bij creëeren.

Ik heb zelf ook veel baad gehad bij een goeie psycholoog om idd mijn chronische problemen te accepteren en om te denken.

Zebrastreep schreef:
Maar dan moet je daar toch ook wat aan doen? Ik bedoel ik heb ook hulp omdat ik nu even niet zo goed met mijzelf om kan gaan. Het geeft enorm veel verlichting nu ik mijn gedachten positiever om kan zetten. Cognitieve gedragstherapie is echt niet gek hoor om te proberen. Ik dacht eerst ook onzin werkt niet maar alles wordt er zoveel makkelijker door. Als het nu wat gebeurd op bepaalde vlakken denk ik van joh prima , loslaten en door. Lukt nog niet volledig maar al wel voor 50% en het geeft lichamelijke klachten echt verlichting.

knip

:j en :j

Ik vind de continu struggle ook rot om te lezen.
Niet voor mijzelf, maar voor Marcella omdat ik ook weet hoe naar het is.
Wel te willen en telkens weer terug gesmeten worden in de realiteit van het gaat niet.

Ik heb echt zo ontzettend veel gehad een de klinisch neuropsycholoog.
Deze man wist in een half woord wat ik bedoelde.
Mar kon mij ook helpen daarin.
Werd ik beter, nee lichamelijk niet voor mij.
Maar het begrijpen waar ik zelf tegenaan liep wel. Waarom ik dingen doe en beleef zoals ik doe.
Dat heeft mij psychisch wel zo enorm geholpen :j
Ik ben die man daar nog altijd dankbaar voor.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:45

Energie die je verspilt met je druk maken over je gezondheid / energieniveau is energie waar je ook nuttige en/of leuke dingen mee kan doen. :)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:55

Ik vind in de basis dat iedereen hier moet kunnen klagen zonder dat dat geanalyseerd wordt :+ het klinkt nu allemaal wel goedbedoeld, maar wat mij betreft te dwingend. Wil je dit perse zeggen dan liever per pb.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:56

MarlindeRooz schreef:
Energie die je verspilt met je druk maken over je gezondheid / energieniveau is energie waar je ook nuttige en/of leuke dingen mee kan doen. :)

Jij verwoord het in een klap heel simpel :') maar je hebt wel gelijk.

Al is even relativeren soms best goed

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:57

Mijn ergernis, zeggen dat iets dwingend is als het dat niet is :D

En er zijn ook mensen die meelezen en denken..mmm, ik zie als een berg op tegen een psycholoog door een of ander stigma.
Maar hier durft men er vrij over te praten, misschien ook wat voor mij.

En wil iemand er niks mee, zo ook Marcella. Dat mag ze uiteraard ook zelf weten.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:59

imaudy schreef:
Ik vind in de basis dat iedereen hier moet kunnen klagen zonder dat dat geanalyseerd wordt :+ het klinkt nu allemaal wel goedbedoeld, maar wat mij betreft te dwingend. Wil je dit perse zeggen dan liever per pb.

Goh ik las het juist als goedbedoeld advies om de ander te helpen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:00

imaudy schreef:

Maar niemand zegt dat er niet geklaagd mag worden.
Maar een ieder die marcelle inmiddels een beetje kent, ik ken dr iets langer dan vandaag ook persoonlijk, weet dat zij het zwaar heeft en elke dag geconfronteerd word.. alleen het zou zoveel fijner zijn als zij de juiste handvatten zou pakken/kunnen krijgen/vinden om niet in haar hoofd steeds vast te blijven hangen in het negatieve.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:06

Wescha schreef:

En al meerdere nachten met maar een aantal uren slaap beginnen mij op te breken

Hoe?! _/-\o_ hoe raak je die kwijt? _/-\o_
Terechte ergenis hoor. :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:07

Wescha schreef:

Hoe is je dat gelukt?

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:10

MarlindeRooz schreef:

Probleem is dat mensen die in dit soort topics extreem veel klagen over hun pijntjes en kwalen. Dat die vaak zeer geïsoleerd leven en bijna nergens anders kunnen klagen.

Eerst voelt het gewoon heel fijn om even van je af te schrijven.

Vervolgens komt er sympathie van andere en dat voelt prettig = serotonine boost.

Dus er wordt steeds vaker geklaagd want serotonine bij mensen met chronische kwalen is schaars. Ze hebben weinig mogelijkheden om nieuwe serotonine aan te maken of de cortisol is zo overheersend dat ze al snel terug vallen.
En dit is de ideale manier om even een korte boost te krijgen.

Onbewust heeft het brein een manier gevonden om snel een shot van the happy stuff te krijgen. En dan krijg je dus een topic waarin enkele mensen HEEEEL veel klagen.

Tot andere het zat zijn en er wat van zeggen. Dan zijn de extreem-klagers gekwetst en trekken ze zich even terug. Om na een poosje weer terug in het oude patroon te vallen.

Been there done that...

Zeggen dat ze hun energie in iets anders moeten stoppen is kansloos. Er moet iets cruciaal veranderen . Willen ze een ander patroon krijgen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:23

Hoe raak je een stofzuigerslang kwijt?

Sterre wat vervelend voor je. At je thuis of ergens anders? Is het over nu?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:26

Ik heb het zo extreem koud, kan gewoon niet warm worden. Heb net nieuw water in mijn kruik gedaan en het voelt gewoon koud

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:34

Jolliegirl schreef:
imaudy schreef:

Maar niemand zegt dat er niet geklaagd mag worden.
Maar een ieder die marcelle inmiddels een beetje kent, ik ken dr iets langer dan vandaag ook persoonlijk, weet dat zij het zwaar heeft en elke dag geconfronteerd word.. alleen het zou zoveel fijner zijn als zij de juiste handvatten zou pakken/kunnen krijgen/vinden om niet in haar hoofd steeds vast te blijven hangen in het negatieve.

Er lezen hier enorm veel mensen mee he. Marcella geeft zelf aan niks met het advies te willen. Dan moet dat ook geaccepteerd worden vind ik.

Ik lees trouwens echt alle berichten hier, favo topic op bokt haha

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:36

Absolem, sorry maar ik krijg nog niet bijna een serotonine boost als ik hier even zeur en iemand reageert er op.
Niet dingen gaan stellen als de waarheid.

Laat Marcella lekker. Of zet haar op foei als je het vervelend vindt. Ze mag dit topic gebruiken om te klagen, net als elk ander. Ook al gaat het 100 keer over hetzelfde, daar is zij echt niet de enige in.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:37

Ik weet niet of ik een oudejaars lot moet kopen? Wie weet het?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:40

Absolem, totaal niet eens met je bericht.
Imaudy, waar zegt ze dat?

Nyaleti
en elk ander is ook vrij om te zeggen wat kan helpen.
Er word regelmatig op een ergernis doorgegaan.
Niet omdat het vervelend lezen is, want dat scroll je zo voorbij. Maar omdat je het echt rot vind voor iemand.

En zal het daarbij laten, maar vind het ook een ergernis als het zo uit het verband word getrokken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:43

imaudy schreef:

Ik denk dat niemand dat weet.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:46

DuoPenotti schreef:
Absolem, totaal niet eens met je bericht.
Imaudy, waar zegt ze dat?

Nyaleti
en elk ander is ook vrij om te zeggen wat kan helpen.
Er word regelmatig op een ergernis doorgegaan.
Niet omdat het vervelend lezen is, want dat scroll je zo voorbij. Maar omdat je het echt rot vind voor iemand.

En zal het daarbij laten, maar vind het ook een ergernis als het zo uit het verband word getrokken.

Omdat haar reactie ontwijkend is?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:47

imaudy schreef:

ik had ook twijfel, dus ik heb maar een halve gekocht :+
ik ben niet zo hebberig, de helft van die 18 miljoen is ook prima.

ergernisje, dat ik mijn ochtenddutje moest overslaan (2 kalfjes geboren tijdens het melken vanmorgen), dus ik ben een beetje duf en er komt zo nog visite.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:04

Nu ook overdag geknal. Echt top dit. :n

Werd uit m’n dutje gehaald door een bange hond. :=