Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 09:56

Ja, het is echt heel jammer. Het is ook echt wel heel bizar dat ik er ineens 3 achter elkaar heb die terug komen. En Mondial is er ook 2 van mij kwijt. Dus ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat ik even een pauze moet nemen. Het is gewoon even niet leuk.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 09:59

Aight schreef:
Waidida schreef:
Ik vind vinted sowieso niet heel veel groener om eerlijk te zijn.

Oke je koopt wel gebruikte spullen, maar die worden vervolgens allemaal in allemaal aparte pakjes verstuurd, waardoor er dus veel meer pakjes zijn.

Ik denk, zolang je er niet mee overdrijft dat het wel meevalt maar ik zie soms echt mensen die 10 pakjes per week bestellen

Maar dat is mijn mening.

Maar alsnog is het beter dan een helemaal geproduceerd artikel (ook vaak van polyster) wat apart in een zakje in een verzendzak wordt verpakt. En waar daar ook bij webwinkels 90% retour komt. Ik denk dat je schrikt als je kijkt wat mensen bestellen met niet de intentie om het te houden. Nu heb je wel verzending wat uitstoot oplevert, maar iets bestaands kopen is echt veel beter. (niks kopen is altijd het beste :') )

Mee eens inderdaad, niet kopen is zeker het beste, maar soms heb je wel echt iets nodig. :P

Ik schrok er ook van, zeker met dat achteraf betalen, mensen bestellen gewoon voor 500+ euro en sturen 90% terug. Bizar hoor.
En webshops mogen dat dan niet meer als zijnde nieuw verkopen toch? Dat laatste vind ik helemaal absurd.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 10:11

Ik vind dat weer terugsturen echt bizar. Hoe makkelijk mensen dat doen. Van alles 2 maten bestellen 'want je stuurt het gewoon weer terug'...... Daar mogen wat mij betreft wel hogere tarieven aan komen te hangen, aan terugsturen. Terugsturen = op eigen kosten.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 11:26

Terug sturen op eigen kosten is op zon bedrag ook niet veel.
Het is een beetje zon cirkel waar we in zijn gekomen. Heel veel hangt niet in de winkel, of een stad heeft bepaalde merken/winkels niet dus bestellen is makkelijker. Op 1 plek heb je werkelijk alles. Dys je laat alles komen ipv dat je naar 3 plekken moet mer 5 winkels per plek oid.
En door t bestellen verdwijnen er nog meer winkels. Enzovoort enzovoort enzovoort.

Ik bestel eigenlijk alleen nieuwe artikelen op vinted mer of zonder kaartje. En dure merken wel eens kort gedragen

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 13:10

Ik krijg net een verzoek van iemand of ik m’n prijs naar beneden wil doen, want de verzendkosten zijn zo duur.
Ja ik kan er toch ook niks aan doen dat zij in Duitsland woont…

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 14:26

Tancreda4 schreef:
Ik vind dat weer terugsturen echt bizar. Hoe makkelijk mensen dat doen. Van alles 2 maten bestellen 'want je stuurt het gewoon weer terug'...... Daar mogen wat mij betreft wel hogere tarieven aan komen te hangen, aan terugsturen. Terugsturen = op eigen kosten.

Ik ben zo iemand die meerdere maten besteld. :o In een aantal winkels worden alleen nog de gangbare maten gehangen en de 'bijzondere' maten moeten dan altijd nabesteld worden. Waardoor ik het niet kan passen en helaas is de ene shirt/trui/vest de andere niet.. Dus bestel ik altijd 2 maten.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 14:46

Ik denk dan altijd maar, het is nog minder duurzaam als je stad en land af zou moeten reizen om goed zittende, fijne kleding te vinden. Online is het toch makkelijk te vinden wat je ongeveer zoekt.

En als je dan 1 maat bestelt. Die blijkt niet fijn te zitten, dan een volgend pakje laat komen met een andere maat....zonder zekerheid of dat wel de juiste is.... dan kan je eigenlijk net zo goed in dat eerste pakje meerdere kledingstukken laten komen zodat het bij alleen 1x ontvangen en 1x terugsturen blijft.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 16:40

Stal_Fiore schreef:
Ik krijg net een verzoek van iemand of ik m’n prijs naar beneden wil doen, want de verzendkosten zijn zo duur.

Is niet jouw probleem. Ik krijg ook wel eens die vraag. Ja, de groeten, dan koop je er eentje in je eigen land, dan zijn de kosten niet zo hoog. :knuffel:

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 20:06

Stal_Fiore schreef:

Dat gebeurt vaker denk ik. Ik had er ook een. Had iets voor 2,50 erop staan en zij wilde buiten Vinted om voor 6,- inclusief verzenden wel kopen. Als het dan naar DLD moet, dan ben ik meer kwijt dan dat ik er voor ontvang :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 20:20

Niet vintrd maar zalando mn pakket is na 35 dagen aangekomen. Alleen na 14 dagen had ik een melding gedaan en heb ik een terugbetaling gehad. Heb ik nu gewoon geluk?

Mn verzonden pakket wat er al wekennnn over doet bij vinted is bij de koper aangekomen. Nu is er nog een naar mij onderweg…..hopelijk komt die aan.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-26 22:15

Zonnetje81 schreef:
Niet vintrd maar zalando mn pakket is na 35 dagen aangekomen. Alleen na 14 dagen had ik een melding gedaan en heb ik een terugbetaling gehad. Heb ik nu gewoon geluk?

Mn verzonden pakket wat er al wekennnn over doet bij vinted is bij de koper aangekomen. Nu is er nog een naar mij onderweg…..hopelijk komt die aan.

Wrs krijg je alsnog de rekening, want Zalando krijgt ook bericht dat je pakket alsnog geleverd is, maar miss heb jij wel geluk

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:05

Tallie1979 schreef:
Stal_Fiore schreef:

Is niet jouw probleem. Ik krijg ook wel eens die vraag. Ja, de groeten, dan koop je er eentje in je eigen land, dan zijn de kosten niet zo hoog. :knuffel:

Ik woon in Duitsland en hier doen ze hetzelfde trucje hoor. Zijn gewoon koopjesjagers die voor een dubbeltje op de 1e rang willen zitten, heel irritant.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:06

Pr verzendtijd: 10minuten {:}
Was net op mn weg naar buiten toen iemand iets kocht, had dat item ook toevallig net naast me liggen met een geschikte envelop èn ik kwam bijna langs een packstation. 10min na aankoop was het onderweg, dat ga ik denk ik niet snel weer redden :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:28

Wow, dat is wel heel snel!

nuevo_mien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:46

Even een vraag.. ik heb sportschoenen verkocht. De koper zegt nu dat ze beschadigd zijn en heeft het op pauze gezet. Dat is echter niet zo dat ze beschadigd zijn.
Wel zie ik op haar foto's een vlekje en een stofje/zand.
Ik kan haar tekst niet vertalen dus waar ze precies zegt weet ik (nog) niet.
Wat is nu het beste om te doen?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:04

Heb je fotos in de advertentie waarop die plekjes te zien zijn? Wat was de staat waarvan je de schoenen omschreven had? Je moet sowieso binnen 48u reageren anders mag ze ze houden en krijgt ze haar geld terug. Je kan altijd aanbieden dat ze het terug mag sturen (op eigen kosten) maar als je dat onzin vindt moet je vinted proberen uit te leggen met fotobewijs dat de schoenen zijn zoals omschreven.