Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nyaleti schreef:Weet iemand hoe je vakantie uren moet uitrekenen?
Ik ben vorig jaar Augustus in dienst gegaan, parttime. Wil nu nog vakantie uren van vorig jaar opnemen maar ze zeggen dat er niks meer open staan, wat niet lijkt te kloppen.
Maar kom er niet aan uit hoeveel vakantie uren ik exact had (en staat ook niet in het contract)
Century schreef:Weet je hoeveel uren je normaal gesproken per jaar krijgt?
Nyaleti schreef:Thanks voor het meedenken en de berekeningen! Zo kom ik ook uit.
A la, half augustus begonnen dus maak er hooguit 45 - 50 uur van ofzo. Maar meestal rekenen de werkgevers dat gewoon als een hele maand (voor vakantie uren).
Ik heb maar 36 uur opgenomen, dat kan gewoon niet op zijn. Dat is (voor mij) één werkweek en een losse dag.
Heb het aan HR gevraagd en die zei dus dat ik niks meer over had.. Dus ik dacht, ben ik nou zo dom aan het rekenen? Of vergeet ik iets? Maar ga haar maar om verduidelijking vragen.
Irritant dit..
Suzanne F. schreef:Ik vraag me al een tijd af waarom er op tv en radio/media zoveel aandacht moet zijn voor vaginale schimmel. De reclame voor Canesten Gyno komt zo vaak voorbij en dan denk ik: waarom? Er zijn zoveel andere kwaaltjes waar een vrouw of een man last van kan hebben. Waarom dan zoveel aandacht besteden aan schimmel aan de vagina? En niet aan balschimmel of penisschimmel of iets anders aan het mannelijk geslachtsdeel. Waarom moet hard op tv worden gezegd dat als je last hebt van een nare geur en branderig gevoel je weleens last kan hebben van schimmel? Je ziet nooit een reclame van: ruikt je penis raar en heb je een brandend gevoel aan je eikel. Of een man die met zijn maten in een mancave zit en ineens last heeft van urineverlies. Gebruik dan Tena for men.
Het lijkt soms wel alsof de vrouwen worden weggezet alsof ze vanalles mankeren en nodig hebben en voor mannen zijn er alleen sexy parfumreclames. Zou dit bewust zijn of heeft het een andere reden?
Suzanne F. schreef:Het lijkt soms wel alsof de vrouwen worden weggezet alsof ze vanalles mankeren en nodig hebben en voor mannen zijn er alleen sexy parfumreclames. Zou dit bewust zijn of heeft het een andere reden?
Froukje schreef:Oke, vat dit niet verkeerd op want zo is het absoluut niet bedoelt.
Maar ik vraag me echt oprecht af, nadat ik vandaag op meedere woongroepen voor verstandelijk beperkte mensen stempassen heb moeten bezorgen, hoe betrouwbaar is een stem van zo iemand?
Vorige week konden ze me niet eens vertellen op welk huisnummer ze woonden..
Lieser schreef:Ach, ik zag net een reclame voor sudocreme. Blijkbaar heeft de fabrikant besloten dat mensen dat product vooral moeten blijven gebruiken (en dus kopen), ook als hun baby's uit de luiers zijn
_chou schreef:Britta31 schreef:Waarom dragen veel afro american vrouwen een pruik? Meestal zien ze er zonder veel beter uit.
Ik weet het antwoord niet, maar mijn gok is dat dat makkelijker is dan het haar in model krijgen.