Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 13:41

Breakdown. Ik ben op. Ik kan niet meer. Het stopt hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 13:42

Optiwolk schreef:

:knuffel: :(:) What’s up?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 14:12

_San87_ schreef:
De hond die zijn staart weer kapot gekwispeld heeft... Weer de woonkamer onder t bloed.

Ik word echt zo moe van alle oliebol.

Ik krijg wellicht half bokt over me heen, maar bij de da kan je de staart laten couperen als dit veel gebeurd. Hond van mijn tante kreeg op een gegeven moment zelfs ontstekingen aan haar staart door het kapot slaan.

Ik heb al sinds het weekend last van m'n keel. Net of ik schuurpapier in heb geslikt, vreselijk. Volgens mij heb ik ook verhoging. Wil dit jaar echt niet nog een ziekmelding erbij. Had er al 5 staat %)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 14:41

Menino schreef:
Optiwolk schreef:

:knuffel: :(:) What’s up?

Ik doe mijn vaste job graag, werk graag voor dat bedrijf, met hart en ziel en passie. Ik heb een grote flexibiliteit en mag een bijberoep hebben.
Maar het is nu de tweede keer in vier maand tijd dat ik de boodschap krijg "Je levert goed werk, maar het team moet inkrimpen. Zoek een nieuw "project"."
Lees: zoek maar lekker zelf een nieuwe functie.

Alle budgetten moet krimpen, onze commissie/ premie is al 2 jaar op verkoop 0%, personeel wordt niet vervangen, opslag zit er dit jaar niet in ("je krijgt al indexering" - dat is verplicht hoor), uitzonderlijke premies worden niet toegekend, etc etc.
Bedrijf in moeilijkheden? Nee hoor, grote retailer met veel e-commerce, we hebben gewoon nèt wat minder miljoenen gedaan dan dat internationaal eigenlijk zou willen.

En iedereen die ik aanspreek weet/heeft uiteraard geen plekje voor me want ja, geen budget.

Ze zullen en kunnen me niet zomaar ontslaan maar daar stevent het momenteel wel op af... en ik weet niet wat ik ermee moet.
Ik lig 's nachts wakker omdat ik niet weet welke richting ik uitmoet.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 15:07

Optiwolk schreef:

Mijn pb staat altijd open, dikke knuffel! :knuffel:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 16:00

denisesilver schreef:
_San87_ schreef:
De hond die zijn staart weer kapot gekwispeld heeft... Weer de woonkamer onder t bloed.

Ik word echt zo moe van alle oliebol.

Ik krijg wellicht half bokt over me heen, maar bij de da kan je de staart laten couperen als dit veel gebeurd. Hond van mijn tante kreeg op een gegeven moment zelfs ontstekingen aan haar staart door het kapot slaan.

Ik heb al sinds het weekend last van m'n keel. Net of ik schuurpapier in heb geslikt, vreselijk. Volgens mij heb ik ook verhoging. Wil dit jaar echt niet nog een ziekmelding erbij. Had er al 5 staat %)

Die tip heb ik idd via PB ook gehad. We gaan dat met de dierenarts overleggen. Hij is niet de jongste meer, dus we zijn wat huiverig voor de narcose.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 16:02

Is inderdaad vaak een goede oplossing. :j Staart hoeft er ook niet helemaal af, vaak wordt er maar een stukje ingekort.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 16:16

Ah ja, narcose kan lelijk zijn. De kat heeft er een half jaar erna nog last van (makkelijk koud, veel slapen).

Ik erger me aan m'n zwager die gisteren veel te veel gezopen had en nu "ziek" thuis is gebleven :roll:

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 17:11

Hier staat bij mijn oudste vizsla ook op de planning als hij hem blijft open slaan. Ik heb geen zin om maanden te dokteren, dan gewoon zoals de vroegere rasstandaard couperen.

Een vriendin met een weimaraner had het ook en die wou absoluut niet couperen. Tot dat het puntje van zijn staart wel erg zwart begon te worden, dat was gewoon aan het afsterven en de arme hond heeft er echt vreselijk van afgezien. Uiteindelijk heeft ze zo een 15cm laten inkorten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 17:30

Schuur_ schreef:
Hier staat bij mijn oudste vizsla ook op de planning als hij hem blijft open slaan. Ik heb geen zin om maanden te dokteren, dan gewoon zoals de vroegere rasstandaard couperen.

Een vriendin met een weimaraner had het ook en die wou absoluut niet couperen. Tot dat het puntje van zijn staart wel erg zwart begon te worden, dat was gewoon aan het afsterven en de arme hond heeft er echt vreselijk van afgezien. Uiteindelijk heeft ze zo een 15cm laten inkorten.

Wij hebben ook een Weim.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-22 17:37

De Weimaraner van onze buren heeft ook nog maar een halve staart. Dus het wordt vaker gedaan. Als je het onder narcose doet en hij heeft uiteindelijk daardoor geen bloederige/ontstoken staart meer dan zou ik geen bezwaar ertegen zien.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 18:16

Verkouden en heb zo ontzettend veel last van mijn ogen. Het voelt alsof er zo veel druk achter op mijn ogen staat. Heb ik wel vaker last van (bijvoorbeeld sneller in de auto)
Hopen dat het morgen wat beter is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 19:04

Ongelooflijk, hoe schaamteloos sommige mensen zijn... :oo

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 19:13

xPabloBokt schreef:
De Weimaraner van onze buren heeft ook nog maar een halve staart. Dus het wordt vaker gedaan. Als je het onder narcose doet en hij heeft uiteindelijk daardoor geen bloederige/ontstoken staart meer dan zou ik geen bezwaar ertegen zien.

Nee ik ook niet, is toch heel iets anders dan voor de mooi of omdat het bij het ras hoort of wat dan ook voor rare reden

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 19:17

Ik heb vandaag veel zitten wachten/niksen. Van ellende ben ik maar gaan onlineshoppen, je moet toch wat. :=

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 19:23

Ik heb een jaar of 5 geleden de staart van mijn hond moeten laten verwijderen en het was geen goedkope operatie.
Meneer heeft toen waarschijnlijk vast gezeten in een wildklem oid in het bos.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 19:27

Voor het eerst dryneedling gehad. Nou ik hoop dat het wonderen verricht want de pijn is niet te houden nu ondanks maximale dosering pijnstillers. Klaar mee :evaw:

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 19:28

Nyaleti schreef:
Voor het eerst dryneedling gehad. Nou ik hoop dat het wonderen verricht want de pijn is niet te houden nu ondanks maximale dosering pijnstillers. Klaar mee :evaw:

Ik was ook weer de sjaak vandaag. Tip: leg er een kruik op, dat helpt!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 19:31

Nyaleti schreef:

Warm houden en veel water drinken was hier het advies altijd.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 19:50

Nyaleti schreef:

Veeeel water drinken, warmte en rust voor de eerste dag erna. Dryneedling is ontzettend effectief, maar het is ook best zwaar voor je lichaam dus het kan daarna echt even meer zeer doen. Bij mij trekt dat na een dag of 3 weg en dan is het een wereld van verschil.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 20:42

Feestdagen pakket van het stoepje weet alleen nog niet hoe dit eten. :')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 21:32

Dat veel water drinken (wat dus is mislukt vandaag, bedankt voor het niet vermelden meneer Fysio), ken ik wel van de chiropractor en osteo. Waar komt dat eigenlijk vandaan, dat dat moet?

Ik ga zo maar een theepot zetten en heb net in bad gelegen, dat was wel lekker :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 21:35

Afvoeren afvalstoffen :j

Ik heb jeuk aan mijn been maar geen idee waardoor :?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 22:06

Nyaleti schreef:
Dat veel water drinken (wat dus is mislukt vandaag, bedankt voor het niet vermelden meneer Fysio), ken ik wel van de chiropractor en osteo. Waar komt dat eigenlijk vandaan, dat dat moet?

Ik ga zo maar een theepot zetten en heb net in bad gelegen, dat was wel lekker :)

Ik hoop dat het meevalt morgen!

Ik heb de hele middag met een kruik in m'n nek gezeten en ben net nog even de sauna in geweest na het sporten. Ik vrees een beetje voor morgen maar het is voor een goed doel.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 22:10

Roosch schreef:
Nyaleti schreef:

Ik was ook weer de sjaak vandaag. Tip: leg er een kruik op, dat helpt!

Ik had afgelopen week hetzelfde! Echt echt echt enorme koppijn. Ondanks maximale dosering paracetamol, naproxen en ibuprofen gel. Wat mij het meest hielp was inderdaad continu een warme kruik, warm douchen en houdingen afwisselen.