Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Appeltje_1

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:33

Ik moet waarschijnlijk van school wisselen, cijfers te laag -O-
Op dit punt vind ik het eigenlijk niet zo erg meer. Ik heb zo hard mijn best gedaan, maar alleen bij de vakken die ik niet leuk vind faal ik :\
Vrijdag gaan ze iedereen die op het randje van wel niet zit (aldus ik) bespreken en stemmen of ze mogen blijven... Dan krijg ik ook een telefoontje.
Ben heel benieuwd, gelukkig niet zenuwachtig. Ik weet gelukkig al naar welke school ik zou gaan als ik hier weg moet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:34

Als je echt je best hebt gedaan, is het geen falen! Dan is het gewoon nu niet het juiste moment. :knuffel:

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:42

Urbanus schreef:
Als je echt je best hebt gedaan, is het geen falen! Dan is het gewoon nu niet het juiste moment. :knuffel:

<3
Hopelijk besluiten ze vrijdag dat ik toch mag blijven. Ik ben namelijk alleen een bespreek geval, dus duimen dat ze positief over mij zijn

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 16:51

xPabloBokt schreef:
xPabloBokt schreef:
Vroeg mijn verloofde toen ik wegging of hij de vaat wilde doen en het aanrecht wilde schoonmaken. Dat was om 19.00.

Ben drie uur later thuis en wat is er weer niet gebeurd? Juist. Want meneer vond de Home Assistant belangrijker.

Ik ben verdorie niet een uur eerder gaan paardrijden zodat we alsnog laat naar bed kunnen.

Echt eerlijk ik twijfel op het moment zo hard aan alles. Mijn beste vriendin en mijn verloofde hebben allebei ADHD en ik heb er echt niks op tegen maar ik trek die chaos echt niet meer. Ik heb zelf autisme en ik ga er echt aan onderdoor. Ik moet me maar naar alles en iedereen schikken voor mijn gevoel, mijn verloofde schiet me met regelmaat de psychische hulp-kaart toe en zelf doet hij niks aan zijn aandoening. Vraag me soms af of ik alleen niet gelukkiger en vooral minder gestresst ben..

Ik ben al heel vaak het gesprek aangegaan en heb vanochtend ook echt aangegeven me regelmatig ongelukkig te voelen omdat ik het gevoel heb dat ik 80% van de kar in mijn eentje trek. We gaan nu een nieuw systeem proberen ten aanzien van het huishouden en de taakverdeling. Hopelijk gaat dat beter..

Heel vervelend dat dit zo'n druk legt op je relatie. Je bent er in elk geval niet alleen in, hoewel het oplossen niet zo eenvoudig is.

Misschien kan je hier wat mee:
https://www.libelle.nl/actueel/regel-ji ... gle.com%2F

Als je even zoekt op "mental load" of "mental load huishouden" dan vind je veel informatie.

Hopelijk komen jullie eruit :(:)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 17:20

Mijn vader door de bocht huh hoe kan je nu beroerd zijn je mankeert niks. Stel je niet zo aan.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-22 17:58

Roodvos schreef:
xPabloBokt schreef:

Ik ben al heel vaak het gesprek aangegaan en heb vanochtend ook echt aangegeven me regelmatig ongelukkig te voelen omdat ik het gevoel heb dat ik 80% van de kar in mijn eentje trek. We gaan nu een nieuw systeem proberen ten aanzien van het huishouden en de taakverdeling. Hopelijk gaat dat beter..

Heel vervelend dat dit zo'n druk legt op je relatie. Je bent er in elk geval niet alleen in, hoewel het oplossen niet zo eenvoudig is.

Misschien kan je hier wat mee:
https://www.libelle.nl/actueel/regel-ji ... gle.com%2F

Als je even zoekt op "mental load" of "mental load huishouden" dan vind je veel informatie.

Hopelijk komen jullie eruit :(:)

Lief!

Heb even dat testje gedaan op het eind, komt neer op 55% tegen 45%. Opzich kan het dus veel erger..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 18:18

Ik ben blij hier nu te wonen maar ik mis mijn sociale leven in Zwolle. Heb nu vakantie maar zie mn vrienden weinig. -O-

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:07

@Pablo: knap dat je het hebt besproken. Ik denk dat inzichtelijk maken van de klussen en wie deze doet op welke dag voor rust kan zorgen. Ik herken het van leerlingen met adhd; daar is het geen inwil maar onkunde.
Bedankt voor je felicitatie.

@Maureen: zeker melden! Wat een ongepaste actie.

@Appeltje: spannend! Waar hoop je op?

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-22 19:13

@Marleen_88 ik weet dat het geen onwil is, ik weet dat hij echt wel zijn best doet op zijn manier. Maar dat maakt het met regelmaat niet minder zwaar, en des te gecompliceerder. Als het onwil was dan kon ik tenminste lekker simpel boos worden en zeggen dat hij met zijn luie reet eens wat moest gaan doen, maar dat vliegertje gaat hier niet op en dat weet ik echt wel.

Voor mij persoonlijk werkt een te strak schema ook niet - daar krijg ik zelf stress van als ik een keer een off-day heb en dan mijn taak niet voor elkaar krijg. Dit hebben we al eerder geprobeerd. We beginnen nu met een schema dat gewoon algemeen ingaat op wat er dagelijks, wekelijks en maandelijks moet gebeuren en wie dat moet doen, maar bijvoorbeeld voor de wekelijkse en maandelijkse taken niet exact op de dag af. Want dan wordt ik zelf gek, ook omdat ik momenteel nog een onregelmatig schema heb met mijn bijbaan.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:17

marleen_88 schreef:
(...)

Liefst blijf ik op deze school, maar goed, nu kan ik er niks meer aan doen. Dus gewoon even afwachten :j

En gefeliciteerd nog! *\o/*

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:29

Net uit nieuwsgierigheid die test gedaan over mental workload, 81% voor mij 19% voor hem.
Met als toevoeging dat ik 28 uur werk en hij een sabbatical heeft, dan is de boel runnen na de scheiding straks een makkie.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:30

xPabloBokt schreef:
@Marleen_88 ik weet dat het geen onwil is, ik weet dat hij echt wel zijn best doet op zijn manier. Maar dat maakt het met regelmaat niet minder zwaar, en des te gecompliceerder. Als het onwil was dan kon ik tenminste lekker simpel boos worden en zeggen dat hij met zijn luie reet eens wat moest gaan doen, maar dat vliegertje gaat hier niet op en dat weet ik echt wel.

Voor mij persoonlijk werkt een te strak schema ook niet - daar krijg ik zelf stress van als ik een keer een off-day heb en dan mijn taak niet voor elkaar krijg. Dit hebben we al eerder geprobeerd. We beginnen nu met een schema dat gewoon algemeen ingaat op wat er dagelijks, wekelijks en maandelijks moet gebeuren en wie dat moet doen, maar bijvoorbeeld voor de wekelijkse en maandelijkse taken niet exact op de dag af. Want dan wordt ik zelf gek, ook omdat ik momenteel nog een onregelmatig schema heb met mijn bijbaan.

Dan klinkt dit als een mooie middenweg en hopelijk oplossing voor jullie.

Appeltje_1 schreef:
marleen_88 schreef:
(...)

Liefst blijf ik op deze school, maar goed, nu kan ik er niks meer aan doen. Dus gewoon even afwachten :j

En gefeliciteerd nog! *\o/*

Je hebt er alles aan gedaan, dat is het belangrijkste om te onthouden.

Dank je.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 19:34

Arethe schreef:
Net uit nieuwsgierigheid die test gedaan over mental workload, 81% voor mij 19% voor hem.
Met als toevoeging dat ik 28 uur werk en hij een sabbatical heeft, dan is de boel runnen na de scheiding straks een makkie.

Zo, wat een verschil!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 20:00

Dat ik een volwassen vrouw van 28 ben en nog steeds niet mijn benen kan scheren zonder dat het eindigt in een bloedbad... :roll:

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 20:56

Syzygy schreef:
Ik erger me aan het met de hand wassen van al mijn spul, hij is nu al een aantal weken kapot maar heb volgende maand pas geld voor een nieuwe wasmachine.. -O-

Bij sommige tankstations heb je ook wasmachines, misschien dat dat wat voor je is?

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 21:05

Ik kom op 89% voor mij met die mental load test.
Kan je nagaan,dit al 23 jaar lang.Dat doet wat met je.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 21:15

53... redelijk in evenwicht dus :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 21:19

Ik heb ook het testje gedaan, kom uit op 58/42, best prima score joh :j Dat stukje onevenwicht komt namelijk door de auto gerelateerde vragen want de auto in deze relatie is alleen van mij :Y)

--------------------

Ik blijf me wel ergeren aan mijn hersenschudding, wat maakt het je leven ineens k*t zeg! Gewoon werken, sporten enz zit er niet in maar wat ik met al die tijd wel moet doen is een raadsel, want ik word overal doodmoe en duizelig van. Verdorie :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 21:20

36% voor mij, 64% voor mijn vriend.
Ik werk fulltime, hij is afgekeurd.
Afbeelding

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 21:35

Shetloveerrr schreef:
Gisteravond fietste ik over een weg buitenaf en zag een (dacht ik) platgereden konijn liggen. Maar op het moment dat ik er voorbij fietst tilt hij zijn hoofdje op en blijkt dus nog te leven. Ik de dierenambulance gebeld, moest hem in de berm leggen en het bleek echt nog een jonkie te zijn. Hij leek niet gewond maar hij stond ook niet op dus was natuurlijk niet goed. Ze zouden vandaag even gaan kijken. Toen werd ik teruggebeld, kon niet gelijk opnemen maar ik hoopte natuurlijk dat ze belden omdat ze hem mee hadden genomen om na te laten kijken. Dus ik terugbellen, maar helaas was hij al overleden. Nu zit ik er dus mee of ik niet meer had moeten doen, want het was wel erg koud en hij was ook best klein. Maar goed ik dacht hem mee naar huis nemen doe ik hem al helemaal geen pretje mee. Ben in ieder geval al blij dat de dierenambulance is komen kijken maar zit er toch wel een beetje mee :(

aaahw, ja ik snap dat je hiermee zit.. ook al heb je goed gehandeld

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 21:38

Ik heb ook die test gedaan, 78 doe ik en hij 22 procent, mental is 75 en hij 25. Goed, ik werk 17-21u en hij meer dan 40 uur (met pieken).
Na 13 jaar ben ik er wel aan gewend dat ik vrijwel alles regel en het huishouden doe.

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 22:00

Appeltje_1 schreef:

oliebol, meer cijfers binnen gekregen... Allemaal rond de 6-5,5. Enige hoge cijfer is natuurkunde; 7,3.
Ik heb er gewoon helemaal geen zin meer in -O-
Ik doe zo hard mijn best, echt waar, 2 weken lang elke dag tot 24.00 geleerd. Krijg ik er dit voor terug ;( En dan al die mensen die zeggen: "Oh nou dan heb je vast niet hard genoeg je best gedaan." _-:(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 22:04

Appeltje :knuffel:
Ik ken het gevoel echt waar. Misschien is een niveau lager op dit moment beter, dan hoef je niet op de toppen van je kunnen te presteren.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 22:08

Appeltje_1 schreef:
Appeltje_1 schreef:

oliebol, meer cijfers binnen gekregen... Allemaal rond de 6-5,5. Enige hoge cijfer is natuurkunde; 7,3.
Ik heb er gewoon helemaal geen zin meer in -O-
Ik doe zo hard mijn best, echt waar, 2 weken lang elke dag tot 24.00 geleerd. Krijg ik er dit voor terug ;( En dan al die mensen die zeggen: "Oh nou dan heb je vast niet hard genoeg je best gedaan." _-:(

Wat een rotopmerkingen zijn dat zeg... ze moesten eens weten hoe hard je aan het knokken bent :knuffel:

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-22 22:12

Ineke2 schreef:
Appeltje :knuffel:
Ik ken het gevoel echt waar. Misschien is een niveau lager op dit moment beter, dan hoef je niet op de toppen van je kunnen te presteren.

Maar daar ligt het dus niet aan.

Ik kan het wel, dat weten ze daar ook.

Maar helaas is mijn schooljaar deze keer heel slecht begonnen. Daardoor vond ik het maanden lang om aan school te denken. Het harde werken kwam pas te laat helaas.