Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 01:23

Urbanus schreef:
Oeeeeeeh ik wil van minuut tot minuut verslag jaaa!

Haha dat is niet helemaal gelukt :')
Maar concept van breeze is dat je elkaar pas spreekt op de date zelf.
Was heel gezellig! Van half 8 tot nu gekletst, naar de spelletjeshal geweest en daarna nog cocktails gedronken. Leuke klik, moet nog kijken hoe het verder gaat :j maar volgende date staat al gepland volgende week; naar de kerstwinkel die hier blijkbaar in de buurt zit <3

ReadTheRulez

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 04:04

Dat klinkt goed Tanya

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 09:31

Wat leuk Tanya. Ga me daar ook even in verdiepen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 09:42

Klinkt goed Tanya, wat leuk! Wel spannend, dat je elkaar pas echt spreekt op de date zelf.

Dikke knuffel BaileyMix :(:) Ik heb van dichtbij mee gemaakt dat iemand in een vergelijkbare situatie zat. En het is zó makkelijk om te zeggen dat het je eigen schuld is, dat hij een hufter is etc etc. Talloze gesprekken over gevoerd, en er is ook vaak geprobeerd om het contact dan maar te verbreken. Liefde en verliefdheid kan echt wel heel erg naar zijn..

Biks2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 09:42

Leuk Tanya! :D

Ik ben toch weer verder gaan daten met die ene man. Nu 6/7 dates gehad en morgen zien we elkaar weer.
Even wat uitgesproken en volgens mij zit het allemaal wel goed, rustig aan :)
We schelen alleen aardig wat jaren, bijna 10. Weet nog niet wat ik daarvan vind.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 10:09

BaileyMix schreef:
Mijn hartje is ook weer even helemaal naar de gallemiezen :o Vandaag nu echt, écht, écht gestopt met mijn bezette man. Of hij met mij, eigenlijk. Ook geen platonisch contact meer, nooit. En daar mag ik natuurlijk helemaal niet verdrietig om zijn want ik ben in dezen een onethisch loeder, maar blijkbaar maakt dat voor het liefdesverdriet niet uit.

Ik weet zoooo niet hoe ik over deze man heen moet komen. Ik heb al tig keer geprobeerd anderen te daten, of even niemand te daten. Afleiding gezocht, therapie gehad. Dit duur zo al bijna vier jaar, er zijn zoveel gevoelens en het voelt zo goed, hij is echt mijn ideale man. Heel hysterisch het gevoel dat ik oprecht nóóit iemand tegen ga komen waarvoor ik dit voel, en die zo léuk is.

%)

Sorry, wat hysterische post. Maar het zit me zo hoog, en in het echt kan ik er niet echt over praten, want ja...

Wat een elende. Van het ene gebroken hart voor het andere: heel veel sterkte :(:)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 12:48

Biks2 schreef:
Leuk Tanya! :D

Ik ben toch weer verder gaan daten met die ene man. Nu 6/7 dates gehad en morgen zien we elkaar weer.
Even wat uitgesproken en volgens mij zit het allemaal wel goed, rustig aan :)
We schelen alleen aardig wat jaren, bijna 10. Weet nog niet wat ik daarvan vind.

Je moet natuurlijk zelf voelen wat je er uiteindelijk van vindt, maar mijn vriend is 13 jaar ouder en het is echt meer dan fijn. Hij is echt zo erg de liefde van mijn leven, ik zou me nooit meer met iemand anders samen zien en voor ik hem ontmoette geloofde ik niet eens in de liefde van je leven := Af en toe vind ik het wel eens moeilijk om te bedenken dat, als we allebei met pensioen zijn, er zo’n verschil tussen zit…. Al weegt het uiteindelijk echt niet op tegen de tientallen jaren die we daarvoor al samen kunnen hebben. De kans ik aanwezig dat ik jonger weduwe zou kunnen worden, maar het leven is echt te kort en te onvoorspelbaar om je daar druk om te maken. Als we allebei 85 worden hebben we zoveel mooie tijd samen gehad dat ik uit dankbaarheid de laatste 13 jaar wel alleen doorbreng.

Qua levensfases kun je wel even voelen… als hij oud is voor zijn leeftijd en jij jong, dan kan dat wel een ding zijn. Mijn vriend is jong voor zijn leeftijd en ik ouder. Mijn ex en ik hadden een veel groter leeftijdsverschil, maar ik was toen een onzeker vogeltje op zoek naar liefde en hij een narcistische klootzak, dus daar was het leeftijdsverschil wel een heel groot ding uiteindelijk. Tsja.

Voor 10 jaar leeftijdsverschil zou ik lekker gaan daten en voelen wat jullie daarvan vinden. Als hij het is en je de rest van je leven met hem wil doorbrengen… dan is die 10 jaar zonde om het op stuk te laten lopen :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 13:17

Tanya: Dat klinkt wel erg leuk allemaal :D veel plezier!
Biks: Leeftijd zegt niet zo heel veel. Je hebt oudere mentaal jongere figuren en jongere mentaal oudere. Als het maar klikt en gezond is naar elkaar.

En meiden met liefdesverdriet: Het is poedersuiker. En lengte, situatie etc: het maakt allemaal niet uit, want dat verdomde gevoel.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 13:27

Precies. Dat gevoel is gewoon poedersuiker. Kun je beredeneren wat je wil, gevoel en verstand zijn toch apart.

Het kan overigens wel helpend zijn: beredeneren dat dit gevoel er mag zijn. :(:)

Qua leeftijd: ik hoef idd geen echt jongere jongens. Mijn partner is ook 10 jaar ouder maar fitter en leniger dan ik ben. En geniet van zijn verhalen over oa hoe het daten was 35 jaar terug, zonder internet ed..

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 18:02

Leeftijd speelt geen rol toch in de liefde...

Mijn ex was ook ouder dan ik, juist daardoor vulde we elkaar aan. Waar hij serieus in was werd ik dat ook, andersom waar ik grapjes maakte ging hij daar ook in mee

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-22 19:30

Hier inmiddels leuk contact met twee mannen via Bumble. Ook al nummers uitgewisseld en nu de eerste afspraakjes aan het plannen. Helaas wel erg druk met werk allemaal en aankomende weekenden al volgepland dus zal nog wel 1/2 weken duren.. Maar er zit in iedergeval iets leuks tussen :Y)

Kennen jullie die KPN reclame met die katten? Die oranje kat is dus van de zus van een van die twee mannen. Wil hem graag inruilen voor die kat :+

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 23:53

Zulke gesprekken, echt wat moet je er mee

Afbeelding

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 00:17

Negeren, je kan je tijd vast wel beter besteden dan aan iemand die geen moeite wil steken in communicatie met jou. Je bent meer waard dan dit. :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 00:21

Ik zou al niet eens reageren op "Hi" :+

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 00:31

Oh dat doe k ook niet hoor :') maar dit is echt het niveau tegenwoordig, standje 0. Ik stuur niet voor niks ok, maar nu krijg ik enkel hearteyes.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 01:30

Eulogy schreef:
Ik zou al niet eens reageren op "Hi" :+

Op zm minst "hoi". Dat vind ik een prima valide manier om een gesprek te starten... maar pffff daarna vragen hoe je weekend is... zo oninteressant.

Ik heb de afgelopen week 3 dates gehad. 1 blinddate geregeld via een vriendin met een collega van haar. Was gezellig, maar we waren te verschillend en hij was niet boeiend genoeg.

Gisteren nummer 2. Aardige gozer, intelligent, maar wederom zo droog. Saai. Onduidelijk in wat hij zoekt/wilt/weet niet wat hij wilt. Meh.

Nummer 3 vandaag. In een heel andere levensfase van ik. Net single (4 maanden) na 6 jaar samen te zijn geweest. Weet ook niet wat hij wilt, maar wat hij wel wist, was dat hij niet iemand wilde die iedere dag een half uur klaagt over alles wat haar dwars zit en hij heeft moeite met alleen zijn. En daarbij ook wederom niet boeiend. Geen opleiding gevolgd, jobhopper. Geen enkel vleugje sjeu aan deze gozer.

Ik ben date moe aan het worden.

Donderdag zit ik van 20:00 tot 21:00uur in de studio bij Slam! voor het speeddaten. Ik ben echt heeeeel erg benieuwd. Tot dan heb ik sowieso geen dates meer staan en die ga ik voorlopig ook even niet meer inplannen.

Daarbij, ik heb ook 2 mannen die na 1 a 3 dates al zeggen dat ze verliefd op me zijn en niet kunnen stoppen met aan me te denken. Het is gewoon creepy en alles behalve tof :\

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 08:57

Nou ja je moet een gesprek toch openen? Als iemand over z'n weekend vertelt krijg je aanknopingspunten waarop je verder kan. Moet er alleen wel wat meer gezegd worden dan goed natuurlijk :')

Bah creepie ja als ze al meteen helemaal verliefd zijn. Jammer dat het alle 3 niks was. Wel stoer dat je op de radio gaat speeddaten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 11:08

Peelie waarom is dat zo'n rare vraag? Ik vind de reactie erop vooral nikszeggend en dat is idd hoe gesprekken vaak zijn.. totaal niet uitnodigend om op door te gaan :n

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 11:14

Ach, ik heb ook niks met de vraag hoe mijn weekend is, maar prima begin van een gesprek: als ik daar niet op in wil gaan stel ik daarna zelf wel een andere vraag.
Maar als het gesprek niet loopt is het klaar.

Gister eens een spontane date gehad. Dat was erg lang geleden maar geslaagd. Ik app altijd veel te lang en vind dan vanzelf wel iets wat niet matcht :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 11:18

Relaxed schreef:
Peelie waarom is dat zo'n rare vraag? Ik vind de reactie erop vooral nikszeggend en dat is idd hoe gesprekken vaak zijn.. totaal niet uitnodigend om op door te gaan :n

Nouja. Misschien is dat het wel en wordt de vraag zo vaak gesteld met als antwoord iets korts en nietszeggends als "goed", dat ik gewoon helemaal mwurm geslagen ben als het om die vraag gaat.

Ik probeer een gesprek vaak te openen met iets uit de bio van de ander en daar een vraag over te stellen zonder in de "hoe was je weekend/dag" categorie vragen te gaan vallen.

Of als iemand aan me vraagt hoe het met me gaat. Als ik iemand nog helemaal niet irl ken dan is het imo helemaal niet interessant om te weten. Want mijn ervaring is dat je in het begin toch alleen maar zegt "goed" en als ik aangeef dat het redelijk gaat (omdat dat het eerkijke antwoord is en niet het maatschappelijk wenselijke antwoord) en ze vragen waarom, dan hoor je ze daarna nooit meer terug. Het is veel te veel de diepte in gelijk en daardoor helemaal niet interessant.

Beter kan je het hebben over hobby's, een metaforische vraag stellen om elkaar een beetje te leren kennen. Of dat hele "oliebol" chat gewoon overslaan en als je een paar basic dingen weet (intenties enzo) een date plannen. Hahaha.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 11:38

Meelezer (voor jaren) kan je na 1 date al zeggen dat iemand saai is? Of na een hoi geen interesse genoeg heeft? Niet iedereen is gelijk comfortabel om alles er uit te gooien. Je kan dan zeggen ja zo iemand past niet bij me, maar gooi je dan niet gelijk een kans weg? Als iemand aardig is, goed verzorgd en je kan het er op, waarom dan niet iets verder kijken dan een vluchtige date? Kijk dat iemand niet bij je past qua wat ie met z’n leven doet, begrijpelijk

Ik vond m’n vriend vreselijk saai op date twee, bleek ie gewoon zo zenuwachtig te zijn :') op date 3 was daar niks meer van te merken :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 12:42

Peelie, alsof vragen naar hobby's zo origineel is :') het gaat er vooral om of er een gesprek uit voortkomt en dat probeer je door vragen te stellen.. of dat nou over hobby's, werk, het weekend of het weer gaat maakt denk ik weinig uit.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 12:54

Relaxed schreef:
Peelie, alsof vragen naar hobby's zo origineel is :') het gaat er vooral om of er een gesprek uit voortkomt en dat probeer je door vragen te stellen.. of dat nou over hobby's, werk, het weekend of het weer gaat maakt denk ik weinig uit.

Precies dit. Ik vraag ook vaak of mensen goede plannen hebben voor het weekend. Juist eigenlijk om ze te leren kennen; wat doet iemand met z'n vrije tijd, wat hadden ze liever gedaan dan wat ze nu doen, met wie doen ze het? Maar als iemand alleen maar antwoordt met "nee niets" of "jij dan?" dan ben je idd snel klaar.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 13:08

Peelie schreef:
Relaxed schreef:

Nouja. Misschien is dat het wel en wordt de vraag zo vaak gesteld met als antwoord iets korts en nietszeggends als "goed", dat ik gewoon helemaal mwurm geslagen ben als het om die vraag gaat.

Ik probeer een gesprek vaak te openen met iets uit de bio van de ander en daar een vraag over te stellen zonder in de "hoe was je weekend/dag" categorie vragen te gaan vallen.

Of als iemand aan me vraagt hoe het met me gaat. Als ik iemand nog helemaal niet irl ken dan is het imo helemaal niet interessant om te weten. Want mijn ervaring is dat je in het begin toch alleen maar zegt "goed" en als ik aangeef dat het redelijk gaat (omdat dat het eerkijke antwoord is en niet het maatschappelijk wenselijke antwoord) en ze vragen waarom, dan hoor je ze daarna nooit meer terug. Het is veel te veel de diepte in gelijk en daardoor helemaal niet interessant.

Beter kan je het hebben over hobby's, een metaforische vraag stellen om elkaar een beetje te leren kennen. Of dat hele "oliebol" chat gewoon overslaan en als je een paar basic dingen weet (intenties enzo) een date plannen. Hahaha.
Je bedoelt denk ik chit chat :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 13:15

Met zulke verwachtingen wordt daten inderdaad wel uitdagend denk ik… Je moet toch ergens beginnen en niet elk profiel biedt voldoende aanknopingspunten.

Je kunt wel heel veel moeite doen, maar als iemand dan niet of nauwelijks reageert is dat ook zo zonde. Dan is een ‘He hoi, hoe is het met jou?’ of iets dergelijke wel net zo economisch :j