[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:04

Ik vind striae zeker niet mooi, maar het boeit mij dan weer niet als iemand het heeft, dus verder heb ik er niet echt een verder oordeel over.. Net zoals dat sommige mensen gewoon wel heel mooi zijn en anderen niet. Het is gewoon dat ik het estetische aspect van iemands uiterlijk meer of minder kan waarderen, dat betekent niet dat ik diegene al of niet mag. Karakter is dan wel belangrijker.

Wel vind ik het goed dat er gewoon gezegd word, dat je er gewoon mag zijn of je nu wel mooi bent of niet. Want er wordt eigenlijk wel gepromoot dat je mooi moet zijn, anders tel je niet mee. Dat is natuurlijk onzin.

Qimm

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:37

Nou ja, misschien moeten we de standaard voor mooi gewoon een beetje verbreden. Ik ken oprecht maar weinig écht lelijke mensen (uiterlijk). Meeste mensen zijn gewoon een beetje doorsnee, en das toch mooi zat?

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 09:21

Eigenlijk zeggen we dan toch hetzelfde? Dat iemand er gewoon mag zijn of iemand nu mooi/normaal/doorsnee/lelijk is. Misschien is het wel handig om niet perse zo'n openlijk oordeel te hangen aan iemands uiterlijk, maar dat doe je toch wel, naast dat mooi of niet mooi zo persoonlijk is.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 10:50

In het artikel ;" Ik ben zó trots op mezelf en mijn lichaam en wat ik heb bereikt"

Uuuhmm volgens mij heb je gewoon gedaan wat miljoenen vrouwen dagelijks doen; op je rug en benen wijd. :=

Ik vind vrouwen mooi door wat ze uitstralen. Een vrouw kan niet knap zijn volgens het plaatje, maar echt een ontzettende mooie uitstraling hebben.
En iemand met een uiterlijk volgens het perfecte plaatje kan ik echt lelijk vinden doordat ze juist helemaal niets uitstraald.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:43

Zo is het ja, je hebt een kind uitgepoept.. Dat gebeurd dagelijks honderdduizenden keren, niets wonderlijks aan. Het maakt je geen tijger of heldin, het is geen speciale prestatie. Er zijn zat vrouwen die wel degelijk heldinnen zijn, veel bereikt hebben qua carriere, persoonlijke groei of andere prestaties en die daarnáást moeder zijn. Maar alleen een jong uitkakken maakt je niks speciaals.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:46

Oh jongens ik had zo'n spannende week. Ik was zo bang dat ik zwanger was, na een wat minder handig moment precies tijdens mij eisprong. Gisteren gaf de test al wel aan dat ik niet zwanger zou moeten zijn, maar toch..

Moet zeggen dat de ervaring van Luxorvalkje me wel echt gerust heeft gesteld, dat ik precies wist wat kon en wat ik dan zou moeten doen.

Maar gelukkig ben ik ongesteld geworden dus dat scheelt een hoop geregel, gedoe en zorgen. Vriend ging er heel relaxed mee om. Hij wil ook perse geen kind (erbij := ) dus dat scheelde al weer een akelige discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:52

Berdien schreef:
Oh jongens ik had zo'n spannende week. Ik was zo bang dat ik zwanger was, na een wat minder handig moment precies tijdens mij eisprong. Gisteren gaf de test al wel aan dat ik niet zwanger zou moeten zijn, maar toch..

Moet zeggen dat de ervaring van Luxorvalkje me wel echt gerust heeft gesteld, dat ik precies wist wat kon en wat ik dan zou moeten doen.

Maar gelukkig ben ik ongesteld geworden dus dat scheelt een hoop geregel, gedoe en zorgen. Vriend ging er heel relaxed mee om. Hij wil ook perse geen kind (erbij := ) dus dat scheelde al weer een akelige discussie.
Struikelde je? :(:)

(Sorry. :') )

Fijn wel hoor, die opluchting!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:06

Ja zoiets :')

En toen ik die verrekte test deed en twee streepjes zag had ik echt paniek. Tot ik de gebruiksaanwijzing las en je bij deze test een plusje moest zien, en twee streepjes = niet zwanger. Teveel coronatesten gedaan denk ik _O-

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:54

Oh jeetje, ik zou ook wel schrikken van 2 streepjes inderdaad na alle corona-testen. :)) Fijn dat het toch negatief was.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 17:55

Achteraf is het heel grappig :')

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 18:51

Pffft daar zou ik ook van schrikken hoor.

Het stomme is, ergens wist ik het gewoon.
En als één iemand er mee geholpen is heeft het al nut gehad.

Bij mij 1 streepje controle en twee streepjes positief (net als Corona test).
Het was gewoon overduidelijk. De verpakking zei: wacht twee minuten, maar dat tweede streepje werd na 10 seconden al roze

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 19:17

Qimm schreef:
Achteraf is het heel grappig :')

Achteraf is het een goed verhaal :))

Echt hè Luxorvalkje, zo snel al. Vriend belde nog wel of ik het wel alleen wilde doen, anders kwam hij naar huis. Maar ik kan niet plassen als er iemand op me wacht _O-

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:02

En daar gaan we weer. klagen over kinderen in de [***]-[***]. :))
Iedereen met wallen onder de ogen. _O-

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:07

Captain schreef:
En daar gaan we weer. klagen over kinderen in de werk-meeting. :))
Iedereen met wallen onder de ogen. _O-

Ik werk voornamelijk met mannen, die praten blijkbaar een stuk minder over kinderen :') .
Wij hebben allemaal honden dus daar hebben we het vaak over haha.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:08

Mannen zijn sowieso vaak makkelijker om mee te werken vind ik :j

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:17

Ik ben de enige vrouw in het team. :+

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 09:19

Ik werk ook vooral met mannen, waarvan er veel kleine kinderen hebben, en dan komt toch ook regelmatig voorbij dat ze weinig geslapen hebben. := Het gaat toch regelmatig genoeg over de kinderen.

In mijn ervaring is het niet perse zo dat mannen makkelijker zijn om mee te werken dan vrouwen. Het ligt wat mij betreft vooral aan de klik tussen collega's en hun communicatieve vaardigheden of je fijn samenwerkt, en minder aan wat ze in hun broek hebben. :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:26

Ik werk met voornamelijk vrouwen, maar het gaat zelden over kinderen. Ik denk dat het vooral aan het type mens ligt, eigenlijk :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:40

Femke_Tweety schreef:
Mannen zijn sowieso vaak makkelijker om mee te werken vind ik :j
In mijn ervaring is dat vaak meer een kwestie van perceptie. Vrouwen staan, ook bij andere vrouwen, vaak al met 6-0 achter simpelweg omdat ze vrouw zijn, terwijl ik zeker net zoveel mutserige mannen ken als mutserige vrouwen, en net zoveel no-nonsense vrouwen als mannen.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:43

Meeste van mijn collega's hebben geen kinderen, dan is het ook geen gespreksonderwerp, lekker makkelijk :P

Trouwens als het echt alleen over de kinderen gaat, weinig slapen en wat voor iets bijzonders Vlinder voor elkaar heeft gekregen, is het nog geen ramp. Wat vele malen erger is, is dat sommige vrouwen er plezier in lijken te beleven om horrorverhalen omtrent hun uitgescheurde anussen en dergelijke met de buitenwereld te delen :') doe mij maar dan Vlinder d'r schattige foto's

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:44

Fly_high schreef:
Meeste van mijn collega's hebben geen kinderen, dan is het ook geen gespreksonderwerp, lekker makkelijk :P

Trouwens als het echt alleen over de kinderen gaat, weinig slapen en wat voor iets bijzonders Vlinder voor elkaar heeft gekregen, is het nog geen ramp. Wat vele malen erger is, is dat sommige vrouwen er plezier in lijken te beleven om horrorverhalen omtrent hun uitgescheurde anussen en dergelijke met de buitenwereld te delen :') doe mij maar dan Vlinder d'r schattige foto's

Doe mij maar geen van beide :7.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:47

Oh ik vind die horror-verhalen van uitscheuren wel leuk, kan ik me weer even voorhouden waarom ik dat toch absoluut niet zou willen. :))

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 10:48

Captain schreef:
Oh ik vind die horror-verhalen van uitscheuren wel leuk, kan ik me weer even voorhouden waarom ik dat toch absoluut niet zou willen. :))

Grappig, ik vind juist de jaren erna genoeg inspiratie om het niet te willen := Het lijkt me oprecht heel mooi om zwanger te zijn, ergens vind ik het jammer om dat niet mee te maken. Het zijn die 18+ jaar die erna komen die maken dat ik het niet wil :D

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 17:25

VuurVleugels schreef:
Grappig, ik vind juist de jaren erna genoeg inspiratie om het niet te willen := Het lijkt me oprecht heel mooi om zwanger te zijn, ergens vind ik het jammer om dat niet mee te maken. Het zijn die 18+ jaar die erna komen die maken dat ik het niet wil :D

Een stille meelezer hier.
Ik herken mijzelf hier heel erg in. Het lijkt mij ook bijzonder mooi om een zwangerschap mee te maken - de bevalling daargelaten - maar ik zie mezelf absoluut geen kind opvoeden. Gelukkig denkt mijn vriend er net zo over. In zijn vriendengroep werd laatst aangekondigd dat er weer een first time father aan zit te komen. Zijn reactie daarop naar mij. "Wij zullen ze wel even laten zien dat je ook zonder kinderen heel gelukkig kunt zijn." :+

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-22 18:11

Het lijkt mij juist horror om zwanger te zijn. Eerst de misselijkheid. Dan dat gezeul met die dikke buik. En nog meer lichamelijk ongemak. Brrrr %)