Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 09:47

Moestuin schreef:
Pfff, ik voel mij zo ellendig en ook mijn man is flink ziek :(

Beterschap voor jullie Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 09:53

Steeph schreef:
Marije_1997 schreef:

Eerlijk, ben je dat niet wat te laat begonnen als je er 2 hele dagen aan hebt moeten werken. Of het vandaag of gister af zou moeten. Beide had je dus eigenlijk net op et nippertje afgekregen? Of zit ik fout?

Er zegt toch ook niemand tegen jou dat het je eigen schuld is dat je zwanger bent en dat je niet zo'n domme idioot als ex had moeten kiezen?

Jezus wat veroordelend als je niet eens goed hebt gelezen.

Als ze al 2 weken bijv weet dat het zondag afmoest dan zorg je toch dat je zo goed als alles al af hebt?

En je maakt wel een hele domme idiote vergelijking. Beetje persoonlijke aanval niet? Vraag der gwn. Want meestal staan deadlines vrij lang en ben je dus gewoon weg te laat begonnen. Simpel.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 10:03

Soms in een verslag of opdracht op het hoger onderwijs best veel werk, en dan kan je inderdaad in de knoei komen met je planning als een deadline naar voren word gehaald, waardoor je inderdaad de dag zelf of een dag van te voren nog tot midden nacht bezig bent. Vaak heb je namelijk ook nog andere opdrachten/verslagen en leeswerk wat je moet doen of voorbereiden. Ik zit ook wel eens tot 23:50 te werken op de dag van de deadline terwijl ik toch echt optijd begonnen ben
Of een deadline zo kort van tevoren nog veranderd mag worden, echt geen idee, wel vind ik dat enorm raar
Laatst bijgewerkt door LiannePuthzy op 19-01-22 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 10:04

Er staat toch dat haar docent de deadline naar voren heeft gehaald!
Zou eerst lezen eer je commentaar geeft.

MarliesV

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 10:07

Ze vraagt toch of zij fout zit. Wat een gehak, sorry maar ik heb getemd. #Doeislief

Ergenis, weer grauw en grijs weer buiten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 10:09

chanicha schreef:
Moestuin schreef:
Pfff, ik voel mij zo ellendig en ook mijn man is flink ziek :(

Beterschap voor jullie Y;(

Dank jullie wel alle 2.
Ik moet bekennen dat er al meerdere in de familie het hebben gehad nog voor ze vaccinatie was. Daarvan zijn er maar 2 echt ziek geweest. De rest is er met een loopneus vanaf gekomen. De andere die besmet waren terwijl ze gevaccineerd waren zijn 2/3 dagen wat ziekjes geweest maar daarna was er weer niets aan de hand.
Dus wij dachten met onze vaccinatie en nu de omnikron dat het best wel ging mee vallen. Boy oh boy. Jeetje. Wij zijn echt 2 ellendige dweilen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 10:10

Beterschap

Last van mijn rug.
Gisteren in de kramp geschoten toen ik aan het vlechten was...moet toch niet gekker worden.
Daardoor ook slecht geslapen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 10:11

Marije_1997 schreef:
Als ze al 2 weken bijv weet dat het zondag afmoest dan zorg je toch dat je zo goed als alles al af hebt?

En je maakt wel een hele domme idiote vergelijking. Beetje persoonlijke aanval niet? Vraag der gwn. Want meestal staan deadlines vrij lang en ben je dus gewoon weg te laat begonnen. Simpel.

Met alle respect, maar je mag echt wel wat beter gaan lezen.
Dit is niet de eerste keer dat je zo'n opmerking maakt terwijl je met teruglezen had kunnen lezen dat deze opmerking niet relevant is.

Ik vind overigens de vergelijking, hoe wel heel direct en misschien een tikkeltje over de grens, wel heel passend in deze context.

Maar goed.

Ik erger mij aan de migraine die weer komt opzetten en aan de vermoeidheid...

En aan het feit dat mijn laptop in eens uit stond terwijl ik hem niet heb uitgezet, dat ik daardoor 10 minuten er over doe om in te loggen en dus eigenlijk 9 minuten te laat ben op mijn werk :+
Aan de andere kant heb ik gister een half uur langer doorgewerkt, dus dat heft elkaar wel weer een beetje op vind ik :')
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 19-01-22 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Moe en heb morgen een tentamen dus moet echt nog veel leren. Heb echt heel veel zin om naar dat huis te kijken maar dat het 1,5 uur heen en 1,5 uur terug is met het OV maakt het niet super aantrekkelijk op zo'n ochtend. :=

Zebrastreep

@moestuinv

Veel beterschap gewenst voor jou en je man! Hopelijk snel weer beter.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 10:23

Team van 8 mensen waar ik nu [***]..
Er gaan er waarschijnlijk 5 stoppen.
3 sowieso al zeker, 2 zijn aan het rondkijken.

Ok. :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 10:37

Ik heb het boek doorgelezen voor mijn verplichte examen om mijn diploma te behouden en te mogen blijven werken...

Ik ben intens verdrietig!
Ik hoef alleen de gewijzigde regels te kennen en dat alleen beslaat al 224 pagina's.
Waarom? Waarom zo veel in godsnaam...
Het zou een samenvatting moeten zijn, easypeasy, niet een compleet nieuwe opleiding...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 10:41

Captain schreef:
Team van 8 mensen waar ik nu werk..

Heb jij zo'n schijtbaan dan :)).

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 10:45

_San87_ schreef:
Captain schreef:
Team van 8 mensen waar ik nu [***]..

Heb jij zo'n schijtbaan dan :)).

Nouja, ik ben er ook wel klaar mee maar ja...
[***] he.. Heel erg stug.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 10:51

Marije_1997 schreef:
Plop1997 schreef:
Ik heb de deadline gehaald... ben nu wel op, geen energie meer voor te klagen

Eerlijk, ben je dat niet wat te laat begonnen als je er 2 hele dagen aan hebt moeten werken. Of het vandaag of gister af zou moeten. Beide had je dus eigenlijk net op et nippertje afgekregen? Of zit ik fout?

Ik had eigenlijk tot vrijdag maar door de ziekte van een van mijn docenten is de deadline vervroegd. Mijn planning was eigenlijk om gedurende de week er iedere dag even aan te werken. Gisteren was de eindpresentatie dus er waren een heel aantal dingen die ik nog niet aan het verslag kon toevoegen tot na gister.

Gelukkig had ik al een groot deel voorgewerkt. Bestand was zeker 20 pagina’s. Dus het waren alleen nog de laatste puntje s op de I, reflectie en vormgeving. Van zulke grote projecten gaat er bijna altijd in de laatste week nog zo veel gebeuren na de laatste feedback ronde dat je het ook niet even een week van te voren voor kunt werken. Normaal is voor het verslag af te maken dan ook een extra week ingepland omdat het niet haalbaar is om het verslag en het project op dezelfde dag af te hebben.

Alleen nu dacht de coördinator omdat een van de docenten ziek was het wel even te vervroegen. Mijn hele klas heeft gister zo in de stress gezeten, ook de mensen die normaal beter kunnen plannen dan ik.

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 10:57

Plop1997 jij bent echt een strijder! _/-\o_
Hopelijk kan je nu wat rust pakken zodat de stress wat kan zakken en ik ga voor je duimen dat er echt wat met die klacht gedaan wordt. Niet normaal dat dit zomaar kan.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 11:05

Loeky01 schreef:
Marije_1997 schreef:

Haar docent heeft zondag de deadline 3 dagen vervroegd dus jij zit fout. Ik vraag me sowieso af of het mag, de deadline zo kort van tevoren vervroegen…. Knap gedaan Plop

Nee dat mag inderdaad niet. Ze heeft dit jaar wel meer dingen geflikt die niet door de beugel konden. Er klopte heel wat niet in ons studierooster. Normaal voor een hbo moet je qua studiebelasting in de week rond de 36-40 uur uitkomen. Als je bij ons alle gerekende uren per vak uittelde van de studiegids kwam je al op 60 uur studiebelasing in de week. In het derde jaar doe je twee grote projecten, normaal gesproken elk project een kwart jaar. Nu hebben ze beide projecten over het half jaar laten lopen maar de studiebelasting niet daaraan aangepast. Zelf vind ze dat het allemaal wel kan. Daarom is er ook een officiële klacht bij de inspectie ingediend. Veel van mijn jaar lopen nu bij de school psycholoog met burn out verschijnselen, ook omdat veel meer herkansingen moeten doen dan normaal.

Ik ben een paar jaar terug al eens overspannen geweest dus ik ken mijn lijf wel redelijk. Toch had ik er ook veel moeite mee om mijn rust te vinden. Naast school werk ik niet omdat ik normaal mantelzorg voor mijn moeder. Het afgelopen half jaar heeft mijn vader bijna alle dingen overgenomen zodat ik huiswerk kon maken. Plus nog het wisselende rooster ivm corona. Kregen 4 weken voor de tentoonstelling te horen dat er geen bezoekers mochten komen dus even je planning omgooien voor een livestream. En zo zijn er nog wat dingen wat allemaal opstapelt.

Gelukkig wel een minor en een stage voor volgend jaar geregeld. En dit laatste vak dan nog terugkrijgen maar voor de rest had ik super mooie cijfers. Zelfs een 9. Maar ik ben zo moe dat ik eerder dacht oh een 6 was ook prima geweest dan had ik niet zo hard hoeven werken. Voor mij al een teken dat ik toch een beetje over mijn grens heen gegaan ben.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 11:06

taartjee schreef:
Plop1997 jij bent echt een strijder! _/-\o_
Hopelijk kan je nu wat rust pakken zodat de stress wat kan zakken en ik ga voor je duimen dat er echt wat met die klacht gedaan wordt. Niet normaal dat dit zomaar kan.

Haha dankjewel! Ik was ook heel blij met bokt. Af en toe even wat afleiding en frustratie wegschrijven.

Normaal ben ik altijd om 8 ofzo wakker en nu toch tot 10 uitgeslapen. Was even nodig.

hagelslagJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 11:08

En dan zit je alweer een uur bij de huisarts te wachten...
Terwijl ik gevraagd had of het lang duurde qua wachten.

Nee valt wel mee, neemt u maar plaats.....

Mensen, ik kan niet zo lang zitten |o

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 11:13

“Verslapen”

Ik ben gewoon nog op tijd. Maar ik wilde om 8.00 opstaan zodat ik wat meer tijd heb, nu moet alles gehaast

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 11:28

MarliesV schreef:
#Doeislief

Het bijwoord eens kan worden verkort tot ’ns of als ’s.

In informele schrijftaal worden ook weleens de vormen es en is gebruikt als verkortingen van eens, maar die vormen zijn niet correct.

#doeslief dus, waarbij de apostrof is weggelaten omdat hashtags die niet lusten.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 11:31

oomens schreef:
MarliesV schreef:
#Doeislief

Het bijwoord eens kan worden verkort tot ’ns of als ’s.

In informele schrijftaal worden ook weleens de vormen es en is gebruikt als verkortingen van eens, maar die vormen zijn niet correct.

#doeslief dus, waarbij de apostrof is weggelaten omdat hashtags die niet lusten.

Ik vind #doeislief mooier, mag het.

Mijn ergernis: taalnazi's

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 11:46

Haha oh nee ik heb ook nog 2 portfolio's te maken :(
Ik vergeet het telkens :')
en ik moet nog een pakketje ophalen bij de bershka, blijkbaar ligt die er al een tijdje maar heb geen enkele bevestiging gekregen daarvan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 11:59

Plop1997 schreef:
Marije_1997 schreef:

Ik had eigenlijk tot vrijdag maar door de ziekte van een van mijn docenten is de deadline vervroegd. Mijn planning was eigenlijk om gedurende de week er iedere dag even aan te werken. Gisteren was de eindpresentatie dus er waren een heel aantal dingen die ik nog niet aan het verslag kon toevoegen tot na gister.

Gelukkig had ik al een groot deel voorgewerkt. Bestand was zeker 20 pagina’s. Dus het waren alleen nog de laatste puntje s op de I, reflectie en vormgeving. Van zulke grote projecten gaat er bijna altijd in de laatste week nog zo veel gebeuren na de laatste feedback ronde dat je het ook niet even een week van te voren voor kunt werken. Normaal is voor het verslag af te maken dan ook een extra week ingepland omdat het niet haalbaar is om het verslag en het project op dezelfde dag af te hebben.

Alleen nu dacht de coördinator omdat een van de docenten ziek was het wel even te vervroegen. Mijn hele klas heeft gister zo in de stress gezeten, ook de mensen die normaal beter kunnen plannen dan ik.

Ja als je info mist dan snap ik dat je niet af kunt maken. Dan is het banketstaaf en zou ik gwn een klacht indienen. Ziek of niet deadline zomaar vervroegen als nog niet alle info bekend is, mag niet eens dscht ik.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-22 12:24

Weer ziek van vaccinatie :+ heb ik helemaal geen tijd voor, wilde rijden vandaag. Vorige keer was het beide keren pas de 2e dag erna zo rottig :')

Stom lichaam ook