Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pmarena schreef:Ananas aardbeien zijn lekker, ze verdwenen hier helaas wel snel. Framboos aardbeien vond ik ook heerlijk
Spanje lijkt me heftig met die hoge temperaturen van tegenwoordig.
Maar jullie maken er vast een fijn, mooi en charmant plekje van
pmarena schreef:Ananas aardbeien zijn lekker, ze verdwenen hier helaas wel snel. Framboos aardbeien vond ik ook heerlijk
Spanje lijkt me heftig met die hoge temperaturen van tegenwoordig.
Maar jullie maken er vast een fijn, mooi en charmant plekje van
pien_2010 schreef:Waarvoor is een droogkastje balance?
Hier is veel verdroogd toen we even in Nes waren en het hier een hittegolf was.
Volgend jaar willen we emigreren naar Frankrijk en dan vooral de hoogte in gaan met de permacultuur en dan heel kleinschalig want dan gaan we van 6700 vierkante meter naar 40 patio en daarvan een klein strookje voor Egyptische ui, tomaat, komkommer en paprika met wat pepertjes en kruiden.
Malenka schreef:Leuk dat je het topic weer wakker maakt balance. Wat je beschrijft ken ik als vliegen kastje. Niet als droogkast.
Ik ben wel lekker bezig. Maar echt in kleine brokjes want mijn gezondheid werkt erg tegen. Nu wel aan medicatie maar ik heb veel bijwerkingen.
Een van de leuke ontwikkelingen is dat ik af en toe voor advies wordt gevraagd. Zo heb ik laatst bij een nieuwbouwwijk advies mogen geven over het aanleggen van een stuk openbare ruimte. Dat moet een grote eetbare park tuin worden.![]()
Thuis ben ik vooral heel blij met alle dingen die ik al opgezet heb in voorgaande jaren. Daardoor kan het de huidige verwaarlozing aardig hebben en oogst ik toch flink. Vooral het fruit is fantastisch dit jaar. En ik geniet enorm van de toenemende aantallen en soorten vogels en insecten.
Prairy schreef:Ik neem aan dat je naar Spanje gaat toch Pien? 40m2 zal wel even wennen worden, jullie hebben dus al iets gekocht? Is je boerderijtje al verkocht?
Malenka, ziet er goed uit allemaal!
Hier gaat het goed, ik had zoveel aardbeien dat ik geen zin meer had om te plukken, nu zijn de bramen en Japanse Wijnbes bezig, appels zien er goed uit, nashiperen verwacht ik ook eindelijk wat oogst. Mirabel ging goed. En bedenk me nu dat ik de andere kleine pruim vergeten ben te oogsten
Moestuin gaat redelijk, eind van het seizoen ga ik hem wel echt helemaal leeg maken, vorig jaar niet gedaan en ik vind de 'erfenis' eigenlijk een beetje irritant in de weg staan
Ook willen we er nog een aantal bakken bij gaan maken.
Kippen doen het nog ok, eentje legt nog en we hebben 2 kuikens erbij. Gisteren een zijdehoentje geadopteerd van de buurvrouw, die krijgt morgen als het goed is een vriendinnetje.
loveslimpie schreef:Wat leuk Pien wat je er op een kleiner oppervlakte nog wel het een en ander gaan proberen!
Hier eigenlijk een beetje hetzelfde als Malenka.. alles loopt zoals het kan, ik heb met klussen een stevige tennisarm opgelopen dus ik ben al 3 maanden behoorlijk onthand :/
mytgard schreef:Ga je naar Spanje verhuizen Pien??
Wat leuk en verrassend![]()
Ik heb hier voor het laatst meegelezen in januari 24 dus ik moet denk ik veel pagina's bijlezen![]()
Op dit moment heb ik niet veel meer gemoestuind... eigelijk maar een paar aardbeien plantjes en knoflook...
Wel heb ik een aantal zoete aardappelstekjes geplandt een paar dagen geleden... geen idee of het gaat aanslaan maar swa... we gaan het zien
Goed hoor Malenka dat men blij is met jou kennis![]()
Wel erg vervelend dat je met je gezondheid aan het sukkelen bent![]()
Sterkte met je tennisarm Loveslimpie
Witte aardbeien Prairy? Zijn die lekker zoet?![]()
Nou... de groetjes uit de Vogezen
Prairy schreef:Dat zijn de ananas aardbeien, al vermoed ik dat ze bij mij ondertussen een beetje gekruist hebben met andere aardbeien, ze waren enorm dit jaar, en super lekker. Niet bewaarbaar, daarom gaan ze bij mij in de vriesdroger.