Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 18:01

Nieuw....????
Het is al anderhalve jaar aan de gang en dus niet nieuw.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 18:48

En als ze eens niet positief zijn zeurt iedereen weer dat ze te negatief zijn....

Purny ja nog steeds nieuw. Vaccinaties zijn nieuw, effecten daarvan op besmettingen ook en het hele scenario van versoepelen enzo ook.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 18:49

besita schreef:
Ja flatten the curve ..nog eventjes volhouden ..met kerst zijn we weer samen ..eventjes volhouden de lente komt eraan ..nog effe volhouden ,laat je vooral vaccineren voor een zorgeloze zomer waar alles weer zal kunnen
Mijn kl***n ja :+

Maar ze hebben het jaartal er niet bij vermeld.... jullie dachten vast 2021 ? O:) }:)

Ik geloof nog maar weinig van die cijfers ook. Net zoals die kaart met alle gemeenten en de besmettingen per gemeente van Sciensano. Sinds weken ligt De Panne in de Ardennen en vinden we Virton aan de kust := :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 18:59

Maar het hoger onderwijs mag vanaf september weer zonder afstand! *\%/*

Geweldig nieuws! *\%/* *\%/* *\%/*

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 18:59

Kijk, daar is de positieve noot van de dag ! +:)+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:07

En het MBO ook,wat ben ik blij dat ik met pensioen ben _/-\o_

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:08

Morrie schreef:
En het MBO ook,wat ben ik blij dat ik met pensioen ben _/-\o_

Sorry maar waarom moet jij altijd zo vreselijk zwartgallig zijn. Wees toch blij voor alle mensen die zich niet doodsbang in huis opsluiten en wel gewoon willen genieten van hun leven. %)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:11

Nou dat inderdaad. Ik ben blij dat ook jongeren gewoon verder kunnen met hun leven.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:13

Ik prijs mezelf gelukkig dat ik me niet meer in dat gedrang hoef te storten, dat de leerlingen het geweldig vinden, is aan hun.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:14

Wat moet jouw vorige werkplek dan een lijdensweg zijn als je het zo vreselijk vond.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:17

Morrie, dat je ontiegelijk moeilijk en angstig met Corona omgaat is duidelijk maar misschien word het tijd om eens weer wat te gaan leven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:22

Morrie schreef:
Ik prijs mezelf gelukkig dat ik me niet meer in dat gedrang hoef te storten, dat de leerlingen het geweldig vinden, is aan hun.

Wat moeten ze dan? Tot hun 50e bij hun ouders blijven wonen?

School hoort bij je ontwikkeling

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:23

Ik snap opnieuw niet waarom het zo alles-of-niets wordt. Waarom zou het onderwijs niet geopend kunnen worden met extra voorzorgen en mogelijkheden?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:23

Shadow0 schreef:
Ik snap opnieuw niet waarom het zo alles-of-niets wordt. Waarom zou het onderwijs niet geopend kunnen worden met extra voorzorgen en mogelijkheden?

Omdat het leven weer door moet gaan. Doodgaan en ziek zijn hoort bij het leven. Virussen ook. Zolang het behapbaar blijft in de zorg moeten belangrijke dingen, zoals onderwijs, gewoon doorgaan.

Bange poeperds mogen lekker binnen blijven. Er zijn natuurlijk ook mensen die erg kwetsbaar blijven ondanks vaccin. Of geen vaccin kunnen nemen. Maar moeten we voor die paar mensen maar binnen blijven?
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 12-08-21 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:24

Shadow0 schreef:

Daar word nu ook nog over gesproken. Ik las net Max. 75 studenten per hoorcollege bijv.

Ik hoop dat extra geld komt om ook echt de luchtkwaliteit te verbeteren maar ja..

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:26

lenaa_tje schreef:
Shadow0 schreef:

Daar word nu ook nog over gesproken. Ik las net Max. 75 studenten per hoorcollege bijv.

Dat vond ik zo raar op het nieuws. Wel weer colleges, geen afstand, maar wel maximaal aantal studenten? Waarom dan geen afstand en wel beperking in aantal? Bij afstand snap ik dat nog maar nu volg ik het niet helemaal.

Wel heel fijn voor ze!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:27

Scheelt dat ik een hele kleine studie doe. Maar ik denk dat die 75 mensen is omdat je zo bronnen van besmettingen niet te groot maakt. Sommige studies hebben echt colleges met 400 mensen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:27

MarlindeRooz schreef:
Wat moet jouw vorige werkplek dan een lijdensweg zijn als je het zo vreselijk vond.

Toen was er toch geen corona. IK vermoed dat ze toen anders er over dacht dan nu.
Ik vind het vooral erg rot dat iemand zelfs na vaccinatie nog zo bang is.
Prijs mezelf gelukkig dat ik dat niet heb.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:28

@mywishmax Afstand creëren in een gebouw vooral die 1,5 meter is heel lastig maar met een maximaal aantal studenten kun je wel zorgen voor een betere luchtkwaliteit.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:30

Ligt er dan ook wel aan of die 75 telkens bij elkaar zijn of juist alsnog die anderen tegenkomen in andere colleges.

Mijn hoofd vond het logischer als er beperking was en nog afstand of allebei niet :') Maar wat jij zegt klinkt logisch.

Lenaa_tje in al mijn colleges was die afstand best goed te doen. Ook in het gebouw zelf. Toch anders als een middelbare school, vooral de hoorcollege zalen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:31

MarlindeRooz schreef:
Maar het hoger onderwijs mag vanaf september weer zonder afstand! *\%/*

Geweldig nieuws! *\%/* *\%/* *\%/*

Fijn voor jullie!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:31

lenaa_tje schreef:
@mywishmax Afstand creëren in een gebouw vooral die 1,5 meter is heel lastig maar met een maximaal aantal studenten kun je wel zorgen voor een betere luchtkwaliteit.

Ik lees dit:

Citaat:
Ook ligt er dus een voorstel op tafel om het aantal studenten per collegezaal tot 75 beperken, om op die manier het risico van een corona-brandhaard te beperken.

Bron: https://nos.nl/artikel/2393591-mbo-en-h ... alve-meter

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:32

Als ik bij ons kijk was 1,5 meter in ons nieuwe gebouw echt niet te doen. (Hbo) :+
In de mail die ik kreeg van een 1 of ander (reclame) onderwijs praatje stond deze net wel genoemd.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 12-08-21 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:33

MarlindeRooz schreef:
Omdat het leven weer door moet gaan.

Waarom moet dat? Waarom moet alles terug naar het oude normaal, zelfs zonder maar na te willen denken of we misschien ook wat nieuwe inzichten toe kunnen voegen?

Citaat:
Doodgaan en ziek zijn hoort bij het leven. Virussen ook. Zolang het behapbaar blijft in de zorg moeten belangrijke dingen, zoals onderwijs, gewoon doorgaan.

Wist je dat het best wel rottig naar school gaat als je ziek bent (laat staan als je dood bent?) Het 'behapbaar blijven voor de zorg' is nogal een rare maatstaf. Minder ziek worden is ook in zichzelf soms best nuttig, vooral als we nadenken over hoe je mensen keuzes geeft. Bv wel afstand voor degenen die dat willen. Waarom wordt iedere keuze, iedere variatie al bij voorbaat met kracht weggeduwd?

Citaat:
Er zijn natuurlijk ook mensen die erg kwetsbaar blijven ondanks vaccin. Of geen vaccin kunnen nemen. Maar moeten we voor die paar mensen maar binnen blijven?

Je erkent dat er best wat mensen zijn die legitieme redenen hebben om voorzichtig te zijn, maar in plaats van kijken of we ook voor hen nog iets kunnen doen is het prima dat die gewoon helemaal nergens meer hoeven te komen? Want hun leven hoeft blijkbaar niet 'gewoon door te gaan'. Zelfs de optie dat we her en der misschien een beetje tegemoet kunnen komen in de zorgen is blijkbaar al te veel gevraagd.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:34

@shadow, misschien een clubie oprichten met morrie? Voor mensen die bang zijn? Ik vertik in ieder geval om in angst te leven en rekening te houden met een kleine groep. Het leven moet weer doorgaan. Voor de mentale gesteldheid, voor de economie en voor de ontwikkeling van jongeren en studenten. Nog een blok online les en dan kan ik denk ik aan de antidepressivia.

lenaa_tje schreef:
Als ik bij ons kijk was 1,5 meter in ons nieuwe gebouw echt niet te doen. (Hbo) :+

Mijn colleges vinden plaatst in de binnen stad van Utrecht in een rijksmonument uit 1752. Ook zonder corona moeten wij soms al wachten tot de andere groep de gang door is voordat wij kunnen lopen. _O-
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 12-08-21 19:35, in het totaal 1 keer bewerkt