Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 09:18

Mijn reactie was op jou daar het voor studeren moeilijker is dan voor werk. Dat is niet zo.
De reactie ging verder op dat ze wel later wilde komen. Ik vind dan aanwaaien bij het eten als dag gast gewoon een beetje raar.
Dan zeg je af en zeg je dat je graag op het feest wel wil komen. En als je dan bijv. Laat bent met afzeggen snap ik een ceremonie meester wel een beetje.
Meestal zijn bruiloften inderdaad al heel vroeg aangekondigd maar voor studie of werk maak je dan gewoon de keuze dat je er bij wil zijn. Nee? Prima maar dan zeg je gewoon af.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 09:22

Badeendje schreef:
Kennissen hebben binnenkort hun bruiloft op een doordeweekse dag. Ik heb die dag gewoon college/studie, dus ik wilde daarna pas komen. Bel ik de ceremoniemeester, die vindt mijn redenatie belachelijk, want wat is nou belangrijker, studie of een bruiloft? Terwijl ik zelf dus niet begrijp hoe je een bruiloft op een doordeweekse dag kan plannen, dan weet je toch niet of iedereen wel vrij kan krijgen? Ik erger me eraan dat blijkbaar wordt verwacht dat ik m'n studie maar even aan de kant zet voor een ander z'n pleziertje.

Een bruiloft is niet niks toch, als je bent uitgenodigd beteken je iets voor het paar en afhangende hoe mijn relatie is met ze, zou ik er wel een collegedag voor laten schieten. Misschien belde de ceremoniemeester omdat de bruid zo teleurgesteld is?

Dat gezegd hebbende heb ik net een bruiloft afgezegd omdat het in buttfück nowhere is en een taxi 150 euro kost. We zijn alleen maar avondgasten dus ik probeer mijn schuldgevoel te temmen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 09:22

O zeker daar ben ook van. Wil je niet, dan op tijd afzeggen en voor een bruiloft is dat iets eerder dan voor een vriendinnenavond gemiddeld genomen :j

TessaxQuincy

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 10:05

Dat als ik 'vroeg' uit bed moet dat ik dan altijd misselijk ben. Wat heel vervelend is want meestal moet ik dan weg en ik kan nu niks eten. |o

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 10:25

TessaxQuincy schreef:
Dat als ik 'vroeg' uit bed moet dat ik dan altijd misselijk ben. Wat heel vervelend is want meestal moet ik dan weg en ik kan nu niks eten. |o

Herkenbaar. Voor 8 uur 's ochtends krijg ik echt niks weg, word dan heel misselijk. Vanaf ongeveer half 9/9 uur is pas goed te doen voor mij. Mijn tip: zorg dat je iets eerder vertrekt, zodat je tijd hebt voor een tussenstop om dan even iets te eten. Zo doen wij het meestal.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 10:37

Merileth schreef:
TessaxQuincy schreef:

Herkenbaar. Voor 8 uur 's ochtends krijg ik echt niks weg, word dan heel misselijk. Vanaf ongeveer half 9/9 uur is pas goed te doen voor mij. Mijn tip: zorg dat je iets eerder vertrekt, zodat je tijd hebt voor een tussenstop om dan even iets te eten. Zo doen wij het meestal.

Ja meestal neem ik idd iets mee zodat ik dat kan eten. Of als het een korte afspraak is dan eet ik iets na de tijd. Alleen vervelend want in September begin ik weer met school en voordat ik dan op de fiets ga moet ik wel echt iets eten dus moet even wat vinden wat ik wel kan eten.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:00

Om die reden eet ik al 15 jaar Brinta als ontbijt. Ik word echt misselijk (tot overgeven aan toe) als ik (te vroeg) wakker word. Brinta is snel klaar, eet makkelijk weg en vult goed.

Tegenwoordig gaan andere dingen ook, maar alleen als ik ergens anders ben. Zit nu zo in mijn systeem..

Kaas eten voor ik ga slapen helpt ook: word je niet met lege maag wakker.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:23

Mijn tip is niet te vroeg opstaan.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:27

corinep schreef:

:))

Werkt alleen niet als je bijvoorbeeld om 7uur al weg niet fietsen :D

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:30

MarlindeRooz schreef:
corinep schreef:

Werkt alleen niet als je bijvoorbeeld om 7uur al weg niet fietsen :D

Dan een plak van dit brood eten of meenemen op de fiets, wel gelijk als je opstaat water drinken, zelf doe ik altijd een halve liter.

https://www.fodmapfoodies.nl/recipe-items/bananenbrood/

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 11:49

Mij lukt het ook niet om sochtends te ontbijten. Ik neem idd ook altijd wat mee, meestal een banaan ofzo.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 12:36

Dat ik op de wc zit en dat er geen nieuw toiletrolletje meer in de houder staat… Zucht.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 13:52

Geen ergenis,ik klaag soms over mijn dochters in dit topic.Ik ben dus de stomme moeder.Nu kwam mijn oudste dochter aangeschoten thuis van een avond uit en zei dat ze heel veel van mij houd.Vanmorgen wist ze niet meer wat ze gezegt had.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 14:06

Britta31 schreef:
Geen ergenis,ik klaag soms over mijn dochters in dit topic.Ik ben dus de stomme moeder.Nu kwam mijn oudste dochter aangeschoten thuis van een avond uit en zei dat ze heel veel van mij houd.Vanmorgen wist ze niet meer wat ze gezegt had.

_O- _O-

Geen opname ervan gemaakt. }:)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 14:09

Ik heb maar niet verteld wat ze heeft gezegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 14:14

Hihi Britta :D

In de categorie bruiloften: ik ben uitgenodigd voor een bruiloft waar ik 's middags iets van 'summer chic' mag komen en 's avonds in 'black tie'. Ik ben niet welkom op het diner. Je vraagt van je gasten al dat ze 2 sets kleding hebben/kopen (ik heb ze iig niet en zo breed heb ik het niet) en eh, moet ik me dan in de wc van een patatzaak even in mijn galajurk hijsen of zo? :=

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 14:15

Niet eens van mijzelf

Mijn broertje zou met een paar vrienden (gemixte groep) lekker naar Kreta op vakantie gaan. Ze zouden over 10 dagen vliegen en nu heeft de eigenaresse de villa geannuleerd. 10 freaking dagen voor vertrek. Omdat ze geen jongeren wil (Ze zijn met 7 of 8, 1 van 23, 3 van 21 en de rest is 20). Ze zitten nu dus met vliegtickets die ze niet kunnen gebruiken, ze hadden al de afspraak om 2 auto's te huren, dus al dat geld zijn ze kwijt want echt niet dat er nu voor 10 dagen nog plek is ergens voor 7 of 8 personen.

Ik ben gewoon plaatsvervangend kwaad. Dam moet je bij de reservering maar navragen om wat voor groep het gaat en niet 10 dagen van tevoren. -:(-

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 14:16

Persoonlijk zou ik dan kiezen om naar 1 van de 2 te gaan.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 14:27

Ik zou alleen de middag gaan.Moet je anders weer weg en dan weer terug komen voor de avond?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 14:30

fleurtjeuh schreef:
Persoonlijk zou ik dan kiezen om naar 1 van de 2 te gaan.

Ja, dat ga ik inderdaad maar doen! Middag was het plan inderdaad. :j

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 14:33

Leuk, alle meningen. De mensen in kwestie zijn vrienden uit de vriendengroep van mijn vriend. Ik heb zelf geen bijzondere band met ze o.i.d. Als ik moest werken had ik er wel gewoon vrij voor genomen, maar college afzeggen vind ik heel vervelend omdat je dan belangrijke dingen mist. De ceremoniemeester heeft de bruid/bruidegom overigens niet eerst gesproken, ik belde hem op en kreeg deze reactie terug, waar ik zelf nogal van schrok, want ik had zelf iets gezegd van 'oke, goed dat je het zegt, hoe laat denk je er te zijn?' had gereageerd.

Edit: calaccino, wtf :') wat bizar.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:02

Gewoon lekker naar 1 van de 2 dingen gaan. Zo blij dat mijn eigen bruiloft een stuk relaxter was :')

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:20

Blaasontsteking

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:22

De Hans Anders reclame.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-21 15:24

Badeendje schreef:
Leuk, alle meningen. De mensen in kwestie zijn vrienden uit de vriendengroep van mijn vriend. Ik heb zelf geen bijzondere band met ze o.i.d. Als ik moest werken had ik er wel gewoon vrij voor genomen, maar college afzeggen vind ik heel vervelend omdat je dan belangrijke dingen mist. De ceremoniemeester heeft de bruid/bruidegom overigens niet eerst gesproken, ik belde hem op en kreeg deze reactie terug, waar ik zelf nogal van schrok, want ik had zelf iets gezegd van 'oke, goed dat je het zegt, hoe laat denk je er te zijn?' had gereageerd.

Edit: calaccino, wtf :') wat bizar.

Ik vind het ook wel bijzonder dat mensen zeggen vrij vragen bij studie, dat kan bij ons absoluut niet. Mis je iets wat verplicht is? Pech, geen studiepunten, haal het volgend jaar maar in. Eerder is het vaak niet mogelijk.
Ik kreeg zelfs geen vrij voor de rechtszitting waar ik verplicht bij moest zijn, dus ze zien me al aankomen voor een bruiloft