Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:34

Popstra schreef:
Het zou nuttig zijn iedereen die gaat stemmen gelijk z’n vaccinatie er bij krijgt. Zijn we daar ook vanaf

:roll:

Je weet dat er kanttekeningen bij AZ zijn en de hele vaccinatie één groot veldonderzoek is?!
Verder is het belang bij snelle massale vaccinatie primair het economische belang ook al schaadt dat de gezondheid van een nog onbekend % individuen.
Net als het opengooien van grenzen voor toerisme.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:44

nynke55 schreef:
Als een meerderheid voor de VVD kiest kunnen zij bepalen met wie zij een coalitie willen vormen, dat lijkt mij niet meer dan logisch, want zij kiezen partijen die het meest met hen overeenkomen. De PVV is vaak juist een tegenpool van de VVD en dat word dan erg lastig regeren. Als de PVV de meeste kiezers achter zich krijgen zou het ook vreemd zijn als zij de VVD als coalitiepartner kiezen.

Welnee joh, die zitten helemaal niet ver van elkaar af. Allebei rechts, dat is een stuk logischer dan de huidige coalitie.
Maar goed, uiteraard ga ik woensdag wel stemmen :j
Het dorpshuis is stemlokaal, allemaal strenge eisen vanuit de gemeente, dat komt wel goed :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 15:45

Ik heb 3 stembureaus even dichtbij. Ik heb dus ruime keus :j

secricible

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:25

Pfff 100 zkh-opnames erbij. Tot zover de hoop dat de besmettingen de zkh-bezetting misschien niet teveel zou beïnvloeden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 16:28

secricible schreef:
Pfff 100 zkh-opnames erbij. Tot zover de hoop dat de besmettingen de zkh-bezetting misschien niet teveel zou beïnvloeden...

Ik hoop dat potentiële FVD stemmers nu ook inzien waarom we nog niet zonder maatregelen kunnen... Ik hoor toch wel veel problemen op de scholen hoor, veel klassen naar huis ivm besmettingen. Ik hoop dat er nu eens duidelijke cijfers komen van besmettingshaarden en dat daar dan op gereageerd wordt.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:04

Maar in hoeverre is er nu bekend of kinderen ook volwassenen besmetten? Dat beweerde het RIVM eerst van niet, is dat weerlegd dan? Of zijn het dan ouders die elkaar daar besmetten?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:17

Relaxed schreef:
secricible schreef:

Ik hoop dat potentiële FVD stemmers nu ook inzien waarom we nog niet zonder maatregelen kunnen... Ik hoor toch wel veel problemen op de scholen hoor, veel klassen naar huis ivm besmettingen. Ik hoop dat er nu eens duidelijke cijfers komen van besmettingshaarden en dat daar dan op gereageerd wordt.

Kun je tellen? :D :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:18

Hier zijn in ieder geval niet meer stemburo's, we hebben er maar liefst 1. :))

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:49

[***] schreef:
Needje schreef:
Ik denk eerder dat je het toch 1,5 week ervoor opgelopen hebt.
Of je hebt die 15 min in de supermarkt toch te lang te dicht op iemand gestaan.

Nee hoor. Ik had 1.5 week niemand gezien, ben naar de supermarkt geweest, daarna weer niemand gezien en werd 5 dagen na de supermarkt niet lekker, laten testen op dag 6 en positief getest. Dus al met al zit je dan op ruim 2 weken met 1 bezoek aan supermarkt.
En zoals ik al zei; ik hou afstand, draag mondkapje, ontsmet wagen en handen en bij thuiskomst was ik mijn handen nogmaals.

Het is gewoon dikke vette pech, een soort Russisch roulette, je kan het gewoon oplopen als je voorzichtig bent. Ongeacht waar.

Woon je alleen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:55

secricible schreef:
Relaxed schreef:

Kun je tellen? :D :+

Reken er maar niet op :')

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:02

Acht Nederlandse atleten testen bij thuiskomst positief op corona na EK indoor - https://nos.nl/l/2372755

Was xifeen bewust genomen risico

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:09

Ik sprak net een moeder van een klasgenootje van mijn dochter. Zij werkt in een tehuis voor zeer zwaar verstandelijk gehandicapten van 18-80 jaar.
Zij hebben recent een uitbraak gehad van de UK variant en alle inwoners en bijna alle personeel waren positief (preventief iedereen getest vanwege een kuchje). Er is 1 inwoner van 75+ een maand na de infectie overleden maar verder is iedereen symptoomvrij gebleven of hooguit een snotneus. Dat is dan ook wel weer eens fijn om te horen na een hoop treurige verhalen.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 19:10

Dat is fijn Sizzle! Bedankt ook voor het delen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 22:20

Dit is wel een interessante analyse. In feite zegt het dat het niet uit maakt welke maatregelen je treft, de piek komt, of komt niet. De sociaal-economische condities in een land zouden een belangrijke rol spelen.
Ik neem aan dat dit pas net het begin is van vele analyses die nog gaan komen:

Citaat:
In conclusion, using this methodology and current data, in ~ 98% of the comparisons using 87 different regions of the world we found no evidence that the number of deaths/million is reduced by staying at home. Regional differences in treatment methods and the natural course of the virus may also be major factors in this pandemic, and further studies are necessary to better understand it.

https://www.nature.com/articles/s41598-021-84092-1.pdf

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 07:00

Dat zegt een onderzoek in Amerika ook al. Had ik eerder gedeeld. Alle staten kennen hetzelfde verloop, in North en South Dakota lopen de lijnen nagenoeg gelijk. Terwijl de maatregelen heel verschillend waren. Ik zal hem nogmaals delen, en weer, let niet op het feit dat het van de site van Maurice komt, echte bron is The Economist: https://www.maurice.nl/2021/03/12/vs-leren/

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 08:58

Ik ben wel benieuwd of je vanuit die conclusies als overheid toch nog wat kan.
Ik denk dat draagvlak van je burgers het belangrijkste is om toch de verspreiding van het virus halt toe te kunnen roepen. Burgers leggen nu meer de verantwoordelijkheid bij de overheid heb ik het idee. De horeca is toch dicht dus... , de winkels zijn toch dicht .., waarom duurt het dan zo lang? (Terwijl ze bij vrienden op bezoek zijn geweest op 50 cm afstand :+ )

Hier dacht ik het testen aan mij voorbij te kunnen laten gaan (best bijzonder al ivm. Mijn beroep) maar helaas mag ik er nu toch aan geloven :+
Ik verwacht gewoon vermoeid te zijn maar goed.
Heb wel wat beters te doen dan het wachtmuziekje afluisteren, waarom dat niet online kan?
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 16-03-21 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:05

lenaa_tje schreef:
(Terwijl ze bij vrienden op bezoek zijn geweest op 50 cm afstand :+ )

Of de kinderen via een klas / school besmet zijn geraakt en het mee hebben genomen :+
(of kan dat niet?)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:07

Cer schreef:
lenaa_tje schreef:
(Terwijl ze bij vrienden op bezoek zijn geweest op 50 cm afstand :+ )

Of de kinderen via een klas / school besmet zijn geraakt en het mee hebben genomen :+
(of kan dat niet?)

In dit geval niet, ik heb weinig mensen met kinderen in mijn omgeving. En zo ja zijn ze jong en gaan niet naar de opvang :)

Ik heb ook nooit gezegd dat kinderen niet besmettelijk zijn dus waarom je dat suggereert snap ik niet

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:20

Omdat je in 1 bericht het hebt over 'de burgers' die de verantwoordelijkheid bij de overheid leggen terwijl ze bij elkaar op visite gaan op 50cm afstand.. Ik heb dat al eerder gevraagd (ik zag het ergens anders ook nog staan)..
Kinderen, jongere kinderen (geen idee tot welke leeftijd) mogen volgens mij weer naar school toch?
Maar het zijn blijkbaar steeds de mensen die bij elkaar op visite gaan, en de kinderen, die overal kunnen rondlopen, bij elkaar kunnen spelen etc die hebben nergens invloed op? Ik geloof dat gewoon niet helemaal :)
Ik denk dat zij, ookal worden ze zelf misschien niet heel ziek, best met een virusje van het ene gezinslid naar het andere gezinslid of vriend of kennis kunnen lopen.. of is dat geheel uitgesloten (serieuze vraag)?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:30

Toch vraag ik me wel af als die grafieken echt waar zijn van de USA hoe dit uitgelegd kan worden.
En zijn er bv ook grafieken die het verschil in ziekenhuisopnames en doden laat zien?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:34

Die kans bestaat altijd al wat mij betreft Cer. Ik ken geen docent of juf of meester die dat ontkent.
Wel staat voor mij dan voorop dat ik onderwijs en de psychische gevolgen van het ontbreken van onderwijs een groter risico vindt en dat dat risico dus toch genomen moet worden. Iets wat onder mijn collega’s (mijn eigen school dus) gedeeld wordt.
Wel moet je, je bewust zijn van dat risico.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:36

Nu gaan we hetzelfde gesprek weer doen :)
Ik heb het niet over wel of geen risico.. ik heb het over het klakkeloos maar beweren (niet perse van jou hoor) dat het altijd ligt aan mensen die bij elkaar op bezoek gaan, en daar dus met de vinger naar wijzen... Terwijl een HEEL groot gedeelte van de mensen NIET bij elkaar op bezoek gaan. Dan is het echt super irritant om te horen dat het oplopende besmettingsaantal dús komt doordat mensen lekker eigenwijs bij elkaar op bezoek gaan (en we dus de kinderen gemakshalve gewoon vergeten, terwijl die misschien ook wel met virusdeeltjes heen en weer blijven lopen).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 09:55

Ik ken alleen maar gevallen van gezinnen die het via de kinderen of vanuit het ziekenhuis/werk hebben. Zelf zie ik een beperkt aantal vrienden nog wel fysiek. En niemand van hen heeft Corona gehad (dat ik weet).

Als gezin met 3 kinderen in 3 verschillende klassen (90 contacten) loop je wel even wat meer risico dan ik met mijn 4 goede vrienden die ik zie).

Gezien ik alleen woon gaat mijn mentale gezondheid anders echt kapot. Ook mijn begeleiders van het traject dat ik op dit moment volg zeggen hoe belangrijk “leuke dingen” zijn als ik weer wil herstellen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:08

Cer schreef:
Nu gaan we hetzelfde gesprek weer doen :)
Ik heb het niet over wel of geen risico.. ik heb het over het klakkeloos maar beweren (niet perse van jou hoor) dat het altijd ligt aan mensen die bij elkaar op bezoek gaan, en daar dus met de vinger naar wijzen... Terwijl een HEEL groot gedeelte van de mensen NIET bij elkaar op bezoek gaan. Dan is het echt super irritant om te horen dat het oplopende besmettingsaantal dús komt doordat mensen lekker eigenwijs bij elkaar op bezoek gaan (en we dus de kinderen gemakshalve gewoon vergeten, terwijl die misschien ook wel met virusdeeltjes heen en weer blijven lopen).

Maar ik sprak in mijn post over mijn omgeving dus sorry als dat niet duidelijk was.

Hier ken ik vanuit school (waar wij echt wel besmettingen hebben gehad) voornamelijk besmettingen vanuit werk ouders, werk leerlingen of sport leerlingen. Dat laatste gaat bij ons makkelijker dan op andere scholen.
Dit verschilt wel heel erg.

Verder is vanuit privé situatie gewoon nauwelijks meetbaar. Mensen zijn niet eerlijk (of vergeten gewoon de bezoekjes) en alles wordt ook al snel gelinkt aan thuis.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 13:26

Ik heb gisteren in de auto stemstraat. getest in de Rai. Ik was de tweede dus iedereen was nog super enthousiast. Bijzondere ervaring.