Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:33

Kan iemand me uitleggen waarom er zo gehamerd wordt dat je met verkoudheidsklachten thuis moet blijven, terwijl deze blijkbaar (imo) toch best verschillen van de Corona klachten?
Is dat niet ook de reden dat we nu zo in de knoei komen met het testen?
Ja er zijn veel Corona gevallen. Maar ik gok dat het gros idd gewoon verkouden is.

Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:42

Als je met verkoudheid iemand aansteekt moet diegene ook weer gaan testen. Misschien dat daar het idee zit? Ook kan een al bestaande verkoudheid een 2e infekt maskeren uiteraard. Dan heb je niet door dat je nog wat anders opgepikt hebt.

Overigens zegt verkouden worden uiteindelijk ook dat je te dicht naast iemand gestaan hebt die al besmet was. Het aantal niet covid-19 besmettingen is in feite ook een maatstaf hoe goed de regels nageleefd worden.
(Nee ik ben zelf zeker niet heilig, ik had vorige week een zere keel).

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:51

Dus mijn vraag is Waarom testen bij verkoudheidsklachten? Als bv een loopneus zelden voorkomt bij Corona. Dan werk je dit toch in de hand. Helemaal nu de R weer in de maand is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:52

Ik heb vandaag m’n huisarts gesproken en zij geeft aan dat zij hoopt dat bepaalde dingen omgangsnormen waaronder dat toch ziek werken (en dan heeft ze het niet over de keelpijntjes maar wel de zware verkoudheden) en handen schudden, handen meer wassen blijft.
Zij ziet nu al verschil in minder zieke long patiënten. Dus ik ben er wel blij mee eigenlijk.

Aan de andere kant geeft ze ook wel aan dat ik met een beetje benauwdheid s ochtends echt wel naar m’n werk mag. Ik kan dat echt wel aanvoelen volgens haar (daar heb ik ook wel vertrouwen in). Moet alleen alert blijven.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 11-09-20 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:57

lenaa_tje schreef:
Ik heb vandaag m’n huisarts gesproken en zij geeft aan dat zij hoopt dat bepaalde dingen omgangsnormen waaronder dat toch ziek werken (en dan heeft ze het niet over de keelpijntjes maar wel de zware verkoudheden) en handen schudden, handen meer wassen blijft.
Zij ziet nu al verschil in minder zieke long patiënten. Dus ik ben er wel blij mee eigenlijk.

Ik ben al heel lang niet verkouden geweest. Zo lekker!

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:59

safina schreef:
lenaa_tje schreef:

Ik ben al heel lang niet verkouden geweest. Zo lekker!

Ik dus ook! Maar heb ook het idee dat m’n weerstand wat beter is. Zelfs m’n vriend heeft mij niet aangestoken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:03

Needje schreef:
Dus mijn vraag is Waarom testen bij verkoudheidsklachten? Als bv een loopneus zelden voorkomt bij Corona. Dan werk je dit toch in de hand. Helemaal nu de R weer in de maand is.

Waar heb je het tabelletje vandaan en hoe betrouwbaar is het?

67,8% heeft een verstopte neus, 60,1% neusuitvloeisel. Dat noem ik niet zelden.

https://www.ecdc.europa.eu/en/covid-19/ ... e/clinical

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:07

Ik was toch al niet vaak verkouden, maar ben nu juist heel bang dat iemand me aansteekt en ik thuis moet blijven en testen.

Ik ben juist bang dat mijn weerstand slechter wordt door al dat handen wassen en afstand houden. Dan kom je nergens meer mee in aanraking, is het dan niet zo dat als we straks weer "normaal" gaan doen iedereen juist ziek wordt, vraag ik me af.
Want ik ben niet van plan om de rest van mijn leven zo vaak en lang mijn handen te wassen hoor :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:08

Dat ervaar ik dus ook minder verkouden als dat ik normaal ben en inderdaad weerstand ook beter. Nu heb ik daar ook wel aan gewerkt door veel naar buiten te gaan en meer bewegen.

Wel door angst soms het idee van nu wordt ik ziek maar ik hou mijn spieren rondom mijn hals zo strak dat alles zeer gaat doen. Snotneus wel maar dat heb ik altijd al gehad nadat ik een keer een heftige griep heb gehad. Sindsdien een constante snotneus eraan over gehouden.. Wel een irritant iets

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:10

Als je met een verkoudheid gaat werken en je werkt met mensen of komt in contact met mensen die een verminderde weerstand hebben dan zijn deze ook vatbaarder voor andsre mensen/mensen met het corona virus

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:11

Marie_Anne schreef:
Ik was toch al niet vaak verkouden, maar ben nu juist heel bang dat iemand me aansteekt en ik thuis moet blijven en testen.

Ik ben juist bang dat mijn weerstand slechter wordt door al dat handen wassen en afstand houden. Dan kom je nergens meer mee in aanraking, is het dan niet zo dat als we straks weer "normaal" gaan doen iedereen juist ziek wordt, vraag ik me af.
Want ik ben niet van plan om de rest van mijn leven zo vaak en lang mijn handen te wassen hoor :')

Het heeft denk ik 2 kanten. Je beschermt zo wel een kwetsbaardere groep.

Nu was ik (vind ik zelf) niet extreem vaak m’n handen hoor. Alleen meer op m’n werk maar heb dan vandaag ook wel 200 mensen gezien :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:11

Needje schreef:
Kan iemand me uitleggen waarom er zo gehamerd wordt dat je met verkoudheidsklachten thuis moet blijven, terwijl deze blijkbaar (imo) toch best verschillen van de Corona klachten?
Is dat niet ook de reden dat we nu zo in de knoei komen met het testen?
Ja er zijn veel Corona gevallen. Maar ik gok dat het gros idd gewoon verkouden is.

[ [url=m/RPRVOx.gif]Afbeelding[/url] ]

Ik heb de tabel even gegoogled, maar lees dat deze al in februari is gemaakt. Toen wist men nog niets.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:12

Marie_Anne schreef:

Ik desinfecteer alleen mijn handen bij binnenkomst. En als ik wegga. Voor de rest was ik ze met zeep

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:17

lenaa_tje schreef:
Marie_Anne schreef:

Het heeft denk ik 2 kanten. Je beschermt zo wel een kwetsbaardere groep.

Nu was ik (vind ik zelf) niet extreem vaak m’n handen hoor. Alleen meer op m’n werk maar heb dan vandaag ook wel 200 mensen gezien :')

Ik was op mijn werk wel idioot vaak mijn handen nu, en ook altijd braaf 20 seconden. Ik raak toch de hele dag dingen aan die meer mensen aanraken.

Desinfecteren doe ik niet of nauwelijks. Ik las laatst weer dat dat helemaal niet goed is, mensen gebruiken veel te weinig spul waardoor het niet werkt, en de goede bacteriën worden ook weggewerkt. Alleen als ik met het OV ga en onderweg mijn handen niet kan wassen, anders echt niet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:20

Wij hebben desinfectie dat vreemde geurtjes heeft. De een zegt dat het naar kersenbonbons ruikt en de ander naar tequila

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:20

Wat is idioot veel ?
Desinfectie gebruik ik als ik van ruimte wissel.
Maar handen wassen is op m’n werk (8-5 zeg maar) 5x. 3 pauzes en s ochtends en als ik weg ga.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:21

purny schreef:
Wij hebben desinfectie dat vreemde geurtjes heeft. De een zegt dat het naar kersenbonbons ruikt en de ander naar tequila

Bij mij op school ruikt het naar zweetvoeten :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:23

Zebrastreep schreef:
purny schreef:

Bij mij op school ruikt het naar zweetvoeten :')

Dat is bij onze dansschool ook. Echt smerig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:28

Marie_Anne schreef:

Werkte het maar zo. Elke dag een lik langs het handvat van je boodschappenkar, een portie bedorven kip en een een slokje uit de Ganges en we kunnen de hele wereld aan. :+

Nee, ik maak me daar niet zoveel zorgen over. Het afweersysteem werkt op veel meer mechanismen dan alleen geheugencellen. En een ziekteverwekker onder de leden hebben zet vaak de deur weer open voor andere ziekteverwekkers. Dus laat maar. En als we de hygiënische gewoonten erin houden (handen wassen, niezen in je elleboog, geen handen schudden), dan lijkt me dat juist meer dan prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:34

lenaa_tje schreef:
Wat is idioot veel ?
Maar handen wassen is op m’n werk (8-5 zeg maar) 5x. 3 pauzes en s ochtends en als ik weg ga.

Ik zal eens tellen, sowieso iedere keer als ik naar de wc ga natuurlijk, wat best vaak is, aangezien ik veel thee drink. Na de lunchpauze, dan ga ik altijd naar buiten. En ook als ik naar een andere verdieping ben geweest en veel deuren heb moeten open maken, of als ik de printer heb gebruikt, die heeft een touchscreen, niet ideaal nu. Ook dat is best vaak. Als ik 's ochtends aankom natuurlijk en voor ik weer naar huis ga. Voor ik iets ga eten.
Zeker meer dan 10x. Van 08.00 tot 17.30.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:43

Marie_Anne schreef:
lenaa_tje schreef:
Wat is idioot veel ?

Ik zal eens tellen, sowieso iedere keer als ik naar de wc ga natuurlijk, wat best vaak is, aangezien ik veel thee drink. Na de lunchpauze, dan ga ik altijd naar buiten. En ook als ik naar een andere verdieping ben geweest en veel deuren heb moeten open maken, of als ik de printer heb gebruikt, die heeft een touchscreen, niet ideaal nu. Ook dat is best vaak. Als ik 's ochtends aankom natuurlijk en voor ik weer naar huis ga. Voor ik iets ga eten.
Zeker meer dan 10x. Van 08.00 tot 17.30.

Dat vind ik wel veel maar ik heb daar de tijd ook niet voor. :') scheelt misschien ook.
Ben als blij als ik 1x kan plassen en een kop thee kan drinken :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 18:57

Ik probeer zoveel mogelijk loopjes te hebben, anders krijg ik last van mijn rug. Dat wordt ook aangemoedigd bij ons. Ik kan gewoon eten en drinken achter mijn bureau, terwijl ik werk.

Citaat:
En als we de hygiënische gewoonten erin houden (handen wassen, niezen in je elleboog, geen handen schudden), dan lijkt me dat juist meer dan prima.

Nou, handen wassen deed ik uiteraard al voor corona, maar dat 20 seconden handen wassen wat we nu moeten doen, en zo vaak, lijkt me toch echt niet gezond, en dat zal ik zeker niet blijven doen. In mijn elleboog niezen prima, handen schudden, tja, dat zullen we ook wel weer gaan doen denk ik. Dat zit er toch behoorlijk ingebakken, het blijft een beetje gek als je je nu voorstelt aan iemand. Tenzij corona nog heel lang gaat duren, dan wordt dit echt het nieuwe normaal.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:03

Haha dat doe ik ook wel maar in m’n lokaal. Thee drinken en naar het toilet gaan kan niet tijdens de les. Alleen water mag (net als de leerlingen :+ )

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:13

Geen handen schudden is geweldig, mijn handen zijn ernstig aangetast door artrose dus deed mij standaard gruwelijk zeer.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 19:29

ik was m'n handen als ik naar de wc ben geweest en voordat ik iets te eten ga klaarmaken. ALs ik een koekje pak ofzo, doe ik het niet, maar.... ik kom mijn huis alleen huis uit als ik een half uurtje ga fietsen. Als ik dan weer binnenkom, was ik ook m'n handen (ik raak niets aan behalve m'n sleutelbos en de handvaten van m'n fiets, doe de liftknopjes met een sleutel en de garage en het hek gaan met afstandsbediening.
Over anderhalve week ga ik een week kamperen met de caravan, wel privé sanitair, dus dat maak ik dan zelf schoon voor het eerste gebruik en dan net als thuis iedere dag de wc en de wasbak en deurkrukken en lichtknopjes. Daarna ga ik gewoon door met de thuisisolatie tot er een oplossing is voor dit vreselijke virus