Is dat niet ook de reden dat we nu zo in de knoei komen met het testen?
Ja er zijn veel Corona gevallen. Maar ik gok dat het gros idd gewoon verkouden is.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lenaa_tje schreef:Ik heb vandaag m’n huisarts gesproken en zij geeft aan dat zij hoopt dat bepaalde dingen omgangsnormen waaronder dat toch ziek werken (en dan heeft ze het niet over de keelpijntjes maar wel de zware verkoudheden) en handen schudden, handen meer wassen blijft.
Zij ziet nu al verschil in minder zieke long patiënten. Dus ik ben er wel blij mee eigenlijk.
safina schreef:lenaa_tje schreef:Ik heb vandaag m’n huisarts gesproken en zij geeft aan dat zij hoopt dat bepaalde dingen omgangsnormen waaronder dat toch ziek werken (en dan heeft ze het niet over de keelpijntjes maar wel de zware verkoudheden) en handen schudden, handen meer wassen blijft.
Zij ziet nu al verschil in minder zieke long patiënten. Dus ik ben er wel blij mee eigenlijk.
Ik ben al heel lang niet verkouden geweest. Zo lekker!
Needje schreef:Dus mijn vraag is Waarom testen bij verkoudheidsklachten? Als bv een loopneus zelden voorkomt bij Corona. Dan werk je dit toch in de hand. Helemaal nu de R weer in de maand is.
Marie_Anne schreef:Ik was toch al niet vaak verkouden, maar ben nu juist heel bang dat iemand me aansteekt en ik thuis moet blijven en testen.
Ik ben juist bang dat mijn weerstand slechter wordt door al dat handen wassen en afstand houden. Dan kom je nergens meer mee in aanraking, is het dan niet zo dat als we straks weer "normaal" gaan doen iedereen juist ziek wordt, vraag ik me af.
Want ik ben niet van plan om de rest van mijn leven zo vaak en lang mijn handen te wassen hoor
Needje schreef:Kan iemand me uitleggen waarom er zo gehamerd wordt dat je met verkoudheidsklachten thuis moet blijven, terwijl deze blijkbaar (imo) toch best verschillen van de Corona klachten?
Is dat niet ook de reden dat we nu zo in de knoei komen met het testen?
Ja er zijn veel Corona gevallen. Maar ik gok dat het gros idd gewoon verkouden is.
[ [url=m/RPRVOx.gif]Afbeelding[/url] ]
Marie_Anne schreef:Ik was toch al niet vaak verkouden, maar ben nu juist heel bang dat iemand me aansteekt en ik thuis moet blijven en testen.
Ik ben juist bang dat mijn weerstand slechter wordt door al dat handen wassen en afstand houden. Dan kom je nergens meer mee in aanraking, is het dan niet zo dat als we straks weer "normaal" gaan doen iedereen juist ziek wordt, vraag ik me af.
Want ik ben niet van plan om de rest van mijn leven zo vaak en lang mijn handen te wassen hoor
lenaa_tje schreef:Marie_Anne schreef:Ik was toch al niet vaak verkouden, maar ben nu juist heel bang dat iemand me aansteekt en ik thuis moet blijven en testen.
Het heeft denk ik 2 kanten. Je beschermt zo wel een kwetsbaardere groep.
Nu was ik (vind ik zelf) niet extreem vaak m’n handen hoor. Alleen meer op m’n werk maar heb dan vandaag ook wel 200 mensen gezien
lenaa_tje schreef:Wat is idioot veel ?
Desinfectie gebruik ik als ik van ruimte wissel.
Maar handen wassen is op m’n werk (8-5 zeg maar) 5x. 3 pauzes en s ochtends en als ik weg ga.
Marie_Anne schreef:lenaa_tje schreef:Wat is idioot veel ?
Desinfectie gebruik ik als ik van ruimte wissel.
Maar handen wassen is op m’n werk (8-5 zeg maar) 5x. 3 pauzes en s ochtends en als ik weg ga.
Ik zal eens tellen, sowieso iedere keer als ik naar de wc ga natuurlijk, wat best vaak is, aangezien ik veel thee drink. Na de lunchpauze, dan ga ik altijd naar buiten. En ook als ik naar een andere verdieping ben geweest en veel deuren heb moeten open maken, of als ik de printer heb gebruikt, die heeft een touchscreen, niet ideaal nu. Ook dat is best vaak. Als ik 's ochtends aankom natuurlijk en voor ik weer naar huis ga. Voor ik iets ga eten.
Zeker meer dan 10x. Van 08.00 tot 17.30.
Citaat:En als we de hygiënische gewoonten erin houden (handen wassen, niezen in je elleboog, geen handen schudden), dan lijkt me dat juist meer dan prima.