Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:26

Ineke2 schreef:
MoniqueT schreef:
En als hij die bonus wél zou aanvaarden, is het ook weer niet goed, toch?

Het zou hem en al die andere topmannetjes sieren als ze een deel van hun ( echte) salaris in zouden leveren ipv “ alleen” de bonus. Dan zou ik ik echt positief verrast zijn.
De overheid zou niet akkoord gaan ( denk ik) met die miljarden steun als hij de bonus wel had geaccepteerd. Dus daarom zeg ik “ voor op gezet plan en manipulatie “ ook vanuit de overheid dit, want dit is heus wel binnenskamers besproken.

Dat is dan ook gebeurd. Volgens mij was het Elbers die ook een kwart van zijn salaris inlevert.

Ineke2

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:30

Dat heb ik niet mee gekregen, ben ik dus positief door verrast :)

Monique: bizar zeg...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:36

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:37

Wopke Hoekstra zit nu bij Jinek, over KLM.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:44

MoniqueT, krijg je af en toe een andere route?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:47

Destination schreef:
Wij kijken nu een live concert vanuit Düsseldorf. Het is normaal een autobioscoop, maar nu hebben ze concerten. Iedereen zit dus in de auto met de ramen en deuren dicht :D
https://www.autokino-duesseldorf.de/infos-zum-autokino/

Lukt het om een foto te maken? Het lijkt mij wel leuk!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:47

MoniqueT schreef:

Ik vind hem een prima minister. Hij legt het goed uit.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:50

imaudy schreef:
Destination schreef:
Wij kijken nu een live concert vanuit Düsseldorf. Het is normaal een autobioscoop, maar nu hebben ze concerten. Iedereen zit dus in de auto met de ramen en deuren dicht :D
https://www.autokino-duesseldorf.de/infos-zum-autokino/

Wij kijken via tv, misschien was ik niet helemaal duidelijk. Er wordt getoeterd in plaats van geklapt :+

Volgende week gaan we naar de autobioscoop. Er is geen wc en er worden geen snacks verkocht. Scannen van de tickets gebeurt door het raam.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:52

MoniqueT schreef:
Natuurlijk worden dat soort zaken besproken, maar hoge bomen vangen altijd veel wind. Ook in dit geval doen ze het niet makkelijk goed.

Wat anders:

Ik denk echt dat de Spanjaarden gek geworden zijn hoor ... Jawel, er is corona, er zijn veel doden, maar ook hier gaat het inmiddels een heel stuk beter. Voor zover bekend is er in ons dorp van 600 inwoners geen enkele besmetting. Niemand overleden ook.

Maar nu de regering eindelijk de kinderen een uurtje per dag buiten laat, binnen een kilometer van huis en begeleid door maximaal één volwassene, krijgen we dit. Een aangewezen route om met ze te gaan wandelen, met verkeersblokkades op de toegangspunten en gedesinfecteerde wegen. Het is net buiten het dorp, waar weinig huizen staan. Panisch zijn ze hier, echt! Hoe wij hier ooit weer normaal de straat op moeten, vraag ik me af hoor.

[ [url=m/GC7Vu1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind het echt bizar dat de wegen worden gedesinfecteerd, weet je waarom ze dat doen?

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:53

Destination schreef:
imaudy schreef:

Wij kijken via tv, misschien was ik niet helemaal duidelijk. Er wordt getoeterd in plaats van geklapt :+

Volgende week gaan we naar de autobioscoop. Er is geen wc en er worden geen snacks verkocht. Scannen van de tickets gebeurt door het raam.

Dan kennen we in Nederland niet, maar heb het wel eens in een film gezien. Echt grappig.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:55

imaudy schreef:
Dan kennen we in Nederland niet, maar heb het wel eens in een film gezien. Echt grappig.

Afbeelding

Er wordt nu ‘geklapt’, oftewel iedereen is aan het toeteren. Ben blij dat ik niet in de buurt woon _O-

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:58

Andere route? Geen idee, kinderen mogen nu helemaal nog niet buiten, dit wordt de eerste dag.

En waarom? Omdat ze hier denken dat je zelfs via je schoenen corona kan krijgen of zo. Ze zijn echt zo panisch voor alles!

Ha. De drive in bios ;-)
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 24-04-20 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:58

MoniqueT schreef:

Ik kijk ook. Ik vind het toch een prettige man (worden).

En, tja, over het maatschappelijk belang. Vrees dat een groot deel van de mensen die zeggen “er is meer overlast dan profijt van”, “ik zie geen maatschappelijk belang” en “het is zonde van het geld (terwijl: het is een lening)” er meer van profiteren dan ze zelf denken/toegeven. Alleen de hoeveelheid vracht (waaronder ook heel veel levensmiddelen) zorgt al voor hele grote problemen als de KLM failliet gaat... Om nog maar te zwijgen over alle werklozen die dat tot gevolgd heeft; die zullen leven op een WW dan en de vraag naar werk wordt dan zo groot dat dit niet snel is opgelost. De 2-4 miljard is een lening, de WW niet...

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:01

PSvanLot schreef:
Ligt ook aan de capaciteit van een IC. Sommige ziekenhuizen hebben veel bedden, andere ziekenhuizen maar een paar.

het ligt aan de xtra ic capaciteit, als die niet snel opgetuigd was hadden we nu nog te weinig, in Brabant wordt het rustiger, t gooi en bv zwolle is het nu veel drukker. en dat is logisch natuurlijk, maar blijft serieus k u t

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:02

:= Er staan wel heel veel auto's! Het is daar een stuk gezelliger daar dan op de gedesinfecteerde straatjes bij MoniqueT.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:07

imaudy schreef:
:= Er staan wel heel veel auto's! Het is daar een stuk gezelliger daar dan op de gedesinfecteerde straatjes bij MoniqueT.

Ze kunnen in Düsseldorf 500 auto’s kwijt, dus er zijn nu maximaal 1000 mensen aanwezig.

MoniqueT schreef:
Andere route? Geen idee, kinderen mogen nu helemaal nog niet buiten, dit wordt de eerste dag.

En waarom? Omdat ze hier denken dat je zelfs via je schoenen corona kan krijgen of zo. Ze zijn echt zo panisch voor alles!

Ha. De drive in bios ;-)

Apart. Heeft Spanje zoveel desinfectiemiddel?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:15

pien_2010 schreef:
Pfffffff toen Rien positief nieuws had over zwager had onze vriend een kleine terugval. Positief nieuws vind ik zo belangrijk dus heel bewust niets gepost.

Maar *\%/* *\%/* vroeg id middag is onze vriend gedebuteerd en ademt zelfstandig. Hij is helder, praten gaat goed en heeft ijsje gegeten. Zo gelukkig mee. ... *\%/*

*\o/* *\o/*

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:20

:o
Destination schreef:
imaudy schreef:

Ze kunnen in Düsseldorf 500 auto’s kwijt, dus er zijn nu maximaal 1000 mensen aanwezig.

Apart. Heeft Spanje zoveel desinfectiemiddel?

Bij ons hebben ze niet eens zoveel auto’s en wij mogen niet buiten hè!

Ze blijven hier desinfecteren, geen idee waar al dat spul vandaan komt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 23:34

Denise_Storm schreef:
En, tja, over het maatschappelijk belang. Vrees dat een groot deel van de mensen die zeggen “er is meer overlast dan profijt van”, “ik zie geen maatschappelijk belang” en “het is zonde van het geld (terwijl: het is een lening)” er meer van profiteren dan ze zelf denken/toegeven. Alleen de hoeveelheid vracht (waaronder ook heel veel levensmiddelen) zorgt al voor hele grote problemen als de KLM failliet gaat... Om nog maar te zwijgen over alle werklozen die dat tot gevolgd heeft; die zullen leven op een WW dan en de vraag naar werk wordt dan zo groot dat dit niet snel is opgelost. De 2-4 miljard is een lening, de WW niet...

Het maatschappelijk belang is een politieke keuze.

Ik heb geen uitspraken gedaan als 'er is meer overlast dan profijt'.
Profijt als in: winst voor de luchtvaart - dat is er genoeg.

Daar staat tegenover dat de luchtvaart ook zaken kapotmaakt zonder te betalen.
Dat mag iedereen overlast noemen, maar het is een economische uitspraak.
Niet een kwestie van "Janneke ziet het voordeel niet".
Ik benoem de nadelen die er ook zijn, maar niet worden meegewogen.

Enne: import van 'heel veel levensmiddelen': ik zou vooral export verwachten.
Maar andermaal: mij gaat het om een politieke keuze.
Willen we ten koste (...geld, economie...) eten en levende have over de hele aardbol vervoeren?
Zo ja - betaal dan de nette prijs. Inclusief BTW voor kerosine, en schadeloosstelling van wat nu kapot wordt gemaakt maar waar men niet voor betaalt.
Honger zal er niet van komen.

En 300.000 banen: dat is veel. Maar voor 5 miljard kun je veel doen - zoals mensen omscholen.
En je spaart datgene wat nu kapot wordt gemaakt.
Dat is per saldo goedkoper.
Dus ik zie alleen de politieke onwil om de luchtvaart aan te pakken.
....ik ben het met iedereen eens dat het een grote sector is, maar dus ookmeen sector met heel erg veel ""verborgen"" kosten.
Dan is het makkelijk om de sector te steunen "want het is zo groot en we kijken niet naar de zogenaamde verborgen kosten", ik vind dat maar een matige keuze.

(Winston Churchill schijnt gezegd te hebben: "Never waste a good crisis."
Ik denk dat het nu een uitstekend moment is om de luchtvaart te saneren. )

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 00:02

Waren het niet 30.000 banen? En voor mij en voor veel anderen weegt economisch belang meer dan milieu... al weet ik dat ik hier geen vrienden mee maak

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 00:07

purny schreef:
Waren het niet 30.000 banen? En voor mij en voor veel anderen weegt economisch belang meer dan milieu... al weet ik dat ik hier geen vrienden mee maak

Ik vraag me serieus af waarom? Op persoonlijke gronden snap ik het uiteraard wel, maar ik zou zo graag zien dat de overheid dit zou gebruiken om in dingen te investeren die wél een positieve bijdrage leveren aan het milieu. En op een andere manier ervoor zorgt dat al die mensen aan het werk komen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 00:12

De staatssteun gaat natuurlijk wel gepaard met voorwaarden om het vliegverkeer schoner te maken. Dus er zitten wel wat voorwaarden aan verbonden.
Ik hoop echt dat Schiphol weer langzaam op gang komt. Al die geparkeerde vliegtuigen en gesloten voorzieningen doet mij pijn

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 01:39

er is inmiddels geld zat in KLM gestopt, zie hieronder 2019

De Nederlandse staat is voor 750 miljoen euro belastinggeld grootaandeelhouder van Air France-KLM geworden. Maar van meer Nederlandse invloed is niets te merken.

Peter de Waard, redactie vk 27 september 2019 ,

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 07:31

mysa schreef:
Dit zegt Hoekstra:

'Met de steun kan de KLM het nog jaren uitzingen. Dit is de beste inschatting die we nu kunnen geven'.

Dan vraag ik me toch af: moeten er meteen jaren gedekt worden? Waarom niet voorlopig de eerste nood lenigen?

Geen jaren, voorlopig. En ze moeten aan veel eisen gaan doen zolang de lening loopt.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 07:46

Ik lees in verschillende posts dat niet iedereen in de gaten heeft wat het voor de economie voor gevolgen heeft als KLM-Air France ten onder zou gaan.