Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:26

Lielle schreef:
idem hier (vanuit Kroatie richting uiteindelijk noord macedonie), maar wij gaan pas eind augustus. Alternatief zou bulgarije en west roemenie zijn, dan ga je via tsjechie en hongarije, maar die regels heb ik nog niet uitgezocht.
Wij gaan pas het eerste weekend van september dus we hebben nog wel even. En zouden eventueel via Zwiterland en Noord-Italië kunnen en dan een stukje doorreis in Slovenië maar echt handig is dat niet dus ik denk dat we dan eerder voor Duitsland of Frankrijk zullen gaan.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:36

Oscar schreef:
Da's een Brabantse klok. Wij hebben geen horloge maar wel altijd tijd :))

:D :D

Destination

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 10:52

Ik kreeg net een email van BuZa, het reisadvies voor Duitsland is aangepast van oranje naar geel.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:27

Haha die (Brabantse) klok... ach goed moment nu met zo weinig reizigers :+

Zie dat Oostenrijk nog niet is aangepast naar geel, hopelijk volgt dat toch ook nog, anders valt er weer een vakantie in t water.

Sheran, hoe ver is t rijden naar je bestemming? Zou wel heel tof zijn als het gewoon door kan gaan. Maar snap ook wel dat je in je eentje zo'n eind rijden wel een dingetje is.

Cookies, las iets over Denemarken, maar geloof niet dat de Denen snel hun grenzen gaan openen voor ons. Even afwachten maar...

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:47

Nee dat denk ik ook niet Miccamaaike. Maar blijf toch hoop houden dat ik m'n vriendin kan bezoeken daar in de zomer.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:53

Vakantie plannen toch alweer gewijzigd....

Pap vond het nog niet zn goed idee dat ik door België ga rijden. Daar moet ik eerst wat meer rijervaring voor opdoen want de wegen in Belgie zijn vaak best een beetje tricky en daar moet ik hem wel gelijk in geven. Dus het buitenland moet even een jaartje wachten...

Dus toch echt in eigen land op vakantie.

Ik zie trouwens dat best veel campings toch al volgeboekt zijn! Had ik niet verwacht!

Ik ga denk richting Flevoland (Erkemederstrand) of richting Limburg.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 11:57

Ja, door Belgie rijden kan soms een uitdaging zijn, maar het is een goede gewenfase voordat je in Frankrijk komt :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:07

Nou, verkeer in Belgie is echt niets bijzonders hoor. Wegen zijn niet altijd in de beste staat maar verder?
Maar goed, ik ben een spitsrijdende randstadter dus wellicht meer ervaring met autorijden in aparte situaties

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:12

Mwoah, er zijn weinig plekken waar ik er niet van op kijk als er midden in het wegdek een gapend gat zit, of een bankstel op de pechstrook staat. Ik Vlaanderen denk ik dan: oja
Als spitsrijder in de randstad is het inderdaad niet ingewikkelder of zo, maar een onervaren dorp-bestuurder zou ik ook niet direct via Antwerpen richting Brussel sturen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:15

Sizzle schreef:
Mwoah, er zijn weinig plekken waar ik er niet van op kijk als er midden in het wegdek een gapend gat zit, of een bankstel op de pechstrook staat. Ik Vlaanderen denk ik dan: oja
Als spitsrijder in de randstad is het inderdaad niet ingewikkelder of zo, maar een onervaren dorp-bestuurder zou ik ook niet direct via Antwerpen richting Brussel sturen.

Ja als je normaal alleen van je huis naar de supermarkt gaat en weer terug, dan zal het verkeer buiten het dorp tegen kunnen vallen ja :)
Eventueel de grotere steden vermijden is ook een optie

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:18

Katja schreef:
Hahahahaha

Ik ben benieuwd of Oostenrijk en Slovenië de komende weken iets gaan bedenken. Anders wordt het toch wel onhandig naar Kroatië reizen. En eigenlijk willen we ook een paar dagen Slovenië doen.

Ik begreep van mijn verhuurder in Kroatië, dat je een document moet hebben van je verblijf in Kroatië en dat je daarmee mag doorreizen. Heb mij er verder nog niet in verdiept, wij vertrekken pas in Oktober naar Kroatië.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:18

En mvdende is een beginnende onervaren nog onzekere bestuurder, dan snap ik het echt helemaal. Dan liever eerst een beetje oefenen in eigen land waar het bordje afrit wel op tijd aangegeven staat en er meestal gewoon wegmarkering aanwezig is }>

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:20

Sizzle schreef:

Dat zegt mn vader ook. En ik heb héél weinig rijervaring, pas sinds eind januari aan het autorijden. (Rijbewijs 6 jaar geleden gehaald, dus de lessen zijn ook alweer 6 jaar geleden)

Ik moet eerst wat meer ervaring opdoen voordat ik over Antwerpen én Brussel mag rijden van pap. En gelijk heeft hij wel daarin.

Samen met mam mag het wel en nu de Belgische massieven weer geopend zijn voor ons Nederlanders hoop ik dat er vanuit onze vereniging snel een weekend wordt georganiseerd. Want het is alleen toegestaan om met groepen te reserveren {:)-:( individueel is helaas nog niet mogelijk.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 15-06-20 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:21

Ik had 'n maand mijn rijbewijs op m'n 18e en toen ging ik een opleiding volgen in Antwerpen. Was wel 'n goeie leerschool dagelijks de ring van Antwerpen over.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:24

Waarom zou je jezelf daartoe dwingen? Al helemaal in je vakantie.

Ik ben inmiddels een ervaren bestuurder en ik kom met veel plezier meerdere keren per jaar in België, maar die ring van Antwerpen mijd ik graag als het even mogelijk is (die van Brussel overigens ook, maar daar kom ik minder vaak). Autorijden mag best een beetje leuk blijven.

Goede schokbrekers zijn idd meestal wel aan te raden. :o :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:24

elnienjo schreef:
Ik had 'n maand mijn rijbewijs op m'n 18e en toen ging ik een opleiding volgen in Antwerpen. Was wel 'n goeie leerschool dagelijks de ring van Antwerpen over.

Ja dat begrijp ik. En als je het iedere dag moet doen "went" het ook wel snel. Maar als je zo af en toe eens over Antwerpen én Brussel moet rijden.... Dan is het natuurlijk Wat anders dan dat je het dagelijks doet.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:27

Je bent 26, toch? Mag je dan niet zelf bepalen waar je heen gaat met je auto? :=

Ik was ook niet zo'n ervaren bestuurder met mijn eerste lange-afstandsrit, maar je moet het toch leren. Met alleen een rondje om de kerk ga je nooit goed leren rijden. Zelf rijd ik nu ook zonder problemen heel Duitsland door over de Autobahn.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:31

Destination schreef:
Je bent 26, toch? Mag je dan niet zelf bepalen waar je heen gaat met je auto? :=

Ik was ook niet zo'n ervaren bestuurder met mijn eerste lange-afstandsrit, maar je moet het toch leren. Met alleen een rondje om de kerk ga je nooit goed leren rijden. Zelf rijd ik nu ook zonder problemen heel Duitsland door over de Autobahn.

Karin schreef:
Waarom zou je jezelf daartoe dwingen? Al helemaal in je vakantie.

Ik ben inmiddels een ervaren bestuurder en ik kom met veel plezier meerdere keren per jaar in België, maar die ring van Antwerpen mijd ik graag als het even mogelijk is (die van Brussel overigens ook, maar daar kom ik minder vaak). Autorijden mag best een beetje leuk blijven.

Goede schokbrekers zijn idd meestal wel aan te raden. :o :')

"Helaas" woon ik op ongeveer 15 minuten rijden van de ring van Antwerpen, dus die is erg lastig te ontwijken als ik verder België in zou willen.

En voor de Belgische Ardennen (Namen), moet je ook over Brussel. Ten minste, als je niet gigantisch om wilt rijden.

En ja, ik ben 26 en vrij om te staan en gaan waar ik wil. Maar soms is het verstandig om nog even naar je ouders te luisteren. En ik weet ook wel dat België erg lastig autorijden is.

Mn vader zegt dit dan ook niet om te pesten, maar omdat hij me graag heel houdt en de overige weggebruikers ook. En omdat hij wil voorkomen dat ik zoveel stress er van krijg, dat ik vervolgens helemaal niet meer durf auto te rijden.

Daarnaast zei ik in eerste instantie ook tegen pap: maar Flevoland is óók ruim 2 uur rijden!

Het antwoord: het gaat ook niet over de duur/ afstand, maar over de moeilijkheid van de weg. Als jij naar Flevoland wil, moet je dat gewoon doen. Maar België (En dus Duitsland en Luxemburg) is nog even te lastig voor jou.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 15-06-20 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:34

elnienjo schreef:

Wil je nu een lintje?
Er zullen vast ook mensen zijn die er een kick uithalen om met z’n 3en naast elkaar op een 2 baans weg door Servie, of dwars door Rome te scheuren al toeterend en al, moet iedereen dat dan willen?

Ik vind het een teken van zelfinzicht om ook te kunnen zeggen: nee nog even niet in mijn eentje. Even wat meer oefenen en dan kun je zonder koudzweet op vakantie.

Zelf rij ik liever door Duitsland als het in tijd niet te veel uit maakt. Helaas wonen mijn ouders daar niet handig voor. En als ik dan na 7 uur drukte al wat vermoeid ben dan sta ik zeker niet te juigen op de 7 baan zig-zag idioten chaos die me dan nog te wachten staat in Belgie, dan rij ik haast liever door Amsterdam of Berlijn.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:38

Er zijn ook mensen die er hun hand niet voor omdraaien om in één ruk naar Zuid-Frankrijk te rijden. Moeten ze vooral zelf weten. :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:45

Nou zeg dat. Ik ben ook niet zo moeilijk maar Athene liet ik toch liever over aan mijn partner. Die gedroeg zich als Griek en dat ging prima. :+
Daar is de ring van Brussel een makkie bij.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:46

Karin schreef:
Er zijn ook mensen die er hun hand niet voor omdraaien om in één ruk naar Zuid-Frankrijk te rijden. Moeten ze vooral zelf weten. :j

Off topic: mijn vader 14 jaar geleden in één ruk van Zuid -Frankrijk terug naar Nederland, dat was wel eens en nooit meer. Was niet zo grappig. Maar het regende ook overal en hij had geen zin om de tent op te zetten in de regen, dan maar naar huis rijden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:49

Mijn man heeft geen rijbewijs, dus ik ben al snel de sjaak :')

Mijn ouders reden inderdaad vroeger in 1x door naar Zuid-Frankrijk :j
Inmiddels stoppen ze al voor een overnachting als ze naar mij toe komen.

Over auto gesproken. Wij gaan definitief in September naar Spanje maar ik twijfel nog of we gaan vliegen of met de auto gaan. Eerst maar eens afwachten wat de prijzen doen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:51

Ik rij ook rustig in 1 keer naar Zwitserland of Frankrijk. In Rome durf ik rijden maar gekker dan dat hoeft voor mij ook niet meer.

Ik snap best wel dat je als onervaren chauffeur bepaalde dingen nog even mijdt. Zelf vind ik België niet zo moeilijk, zeker de ring van Brussel vind ik niet moeilijk, wel traag. Antwerpen is beetje afhankelijk hoe je erop komt en waar je eraf moet. Ik vind drukke steden altijd het lastigst: centrum Brussel in de spits vind ik een pak ‘enger’ dan! Maar ook dat went. En de truc is wel om het op een gegeven moment te doen als je eraan wil wennen. Maar aangezien dat hier niet aan de orde is snap ik de keuze perfect :j

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-20 12:51

Fitzroy schreef:
Nou zeg dat. Ik ben ook niet zo moeilijk maar Athene liet ik toch liever over aan mijn partner. Die gedroeg zich als Griek en dat ging prima. :+
Daar is de ring van Brussel een makkie bij.

Wij hebben 2 jaar terug door Rome gereden, Italianen zijn ook levensgevaarlijk op de weg :') Tot nu toe vind ik Frankrijk en Italië nog het meest dramatisch om te rijden. België, Duitsland en Polen daarentegen zijn ideaal! Maar ik heb dan ook wel redelijk wat vlieguren op mijn jonge leeftijd :P

Ik blijf dit jaar waarschijnlijk ook in Nederland, ik ga eens gebruik maken van de situatie en ontdekken hoe mooi (of niet misschien :') ) ons eigen landje is.