Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:47

Ik heb het ook met hem te doen. Respect voor deze man!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:48

Berdien schreef:
Respect voor Bruins! Kreeg echt kippenvel toen ik hem gisteren om zag gaan. Oververmoeid kun je deze crisis niet aan, dan kun je inderdaad beter over je eigen ego heen stappen en aftreden. Knap hoor.

Ik kwam deze link tegen: https://www.boredpanda.com/scientist-ca ... BPFacebook

Hierin wordt voorgerekend wat er in de US zou gebeuren als er niets zou worden gedaan aan preventie en social distance. Dat zijn schokkende getallen. Maar ook een inschatting hoe lang we hier mogelijk mee bezig gaan zijn. Das nait best.

Een van die laatste tweets doet me zo denken aan wat er nu gebeurt rondom vaccineren. We werken hard aan het tegenhouden van de ziekte, maar als het werkt zien we het niet. Dat maakt het ZO moeilijk....

secricible

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:49

Pff... alles nu officieel dicht. Mijn hart huilt. Mijn hart huilt zo hard he... voor al onze bewoners |(

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:49

Verpleeghuizen gaan op slot, was te verwachten

Destination

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:50

Het was te verwachten, maar wat ontzettend sneu. Gelukkig wordt er wel een uitzondering gemaakt voor de personen die in de laatste fase van hun leven zitten.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:51

Misschien een rare vraag. Maar stel er komt een vaccin.

Zijn er hier mensen die bijv. Hun kinderen niet laten enten, hoe zien jullie dit. Zouden jullie als ouder zijnde dan bijv wel gevaccineerd willen worden?

Ik ben heel benieuwd wat de gedachtes daar over zijn.
Laatst bijgewerkt door Aelin op 19-03-20 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:51

secricible schreef:
Pff... alles nu officieel dicht. Mijn hart huilt. Mijn hart huilt zo hard he... voor al onze bewoners |(

Alles als in? Alle winkels? Verpleeghuizen? Ik heb denk ik iets gemist... :')

Edit: hoor het nu op het nieuws

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:52

Een praktijk voor chiropractie blijft hier gewoon open.
Ze hebben een '' virus killer '' geïnstalleerd die 99.9% van alle virussen vernietigd, dus ze kunnen zonder problemen de veiligheid garanderen.

Say what ?? Ik weet niet of ik moet lachen of huilen om zulke berichten :x

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:53

Pandora2 schreef:
Ze hebben een '' virus killer '' geïnstalleerd die 99.9% van alle virussen vernietigd, dus ze kunnen zonder problemen de veiligheid garanderen.

Dan moeten ze dat heel snel aan de rest van NL geven want dan zijn we zo van het virus af!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:53

Ik heb ook Norton geïnstalleerd, maar ja :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:54

PSvanLot schreef:
Pandora2 schreef:

Dan moeten ze dat heel snel aan de rest van NL geven want dan zijn we zo van het virus af!

Sorry, het is in België. Alweer vergeten bij te zetten ^) :o

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:54

Sheran schreef:

_O-

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:55

Justme_Lisaa schreef:
Verpleeghuizen gaan op slot, was te verwachten

Heel erg!!! persoonlijk denk ik dat het niet verkeerd is daar hier in Spanje in 3 verpleeghuizen zo'n 60 corona patiënten (in eenzaamheid) zijn overleden……..
Sterkte voor iedereen die in een verpleeghuis zit en & of familie of vrienden heeft Y;(

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:56

Babootje schreef:
Babootje schreef:
https://www.telegraaf.nl/video/20296343 ... n-lockdown
Stukje van gisterenavond Op1 met interview Osterhaus. Deze vertelt precies hoe het virus zich zou kunnen ontwikkelen en hoeveel IC bedden je dan nodig hebt. Let op besmuikt gezicht van IC bedden coördinator.

MizzMontana schreef:
Ja, zou kunnen, als het virus de vrije hand krijgt. Maar dat wordt dus nu al ingeperkt door de social distancing maatregelen die er genomen zijn.

En het woord lockdown is mooi in de kop verwerkt door de Telegraaf, maar uiteindelijk hoor je hem zeggen dat hij voor handhaving van social distancing pleit.

Ook aan deze tafel komt weer naar voren dat iedereen de term lockdown zo verschillend gebruikt en interpreteert.

Je hebt niet geluisterd of wil dat niet. Dat is jouw goed recht. Maar je moet de boel niet verdraaien, dat het woord lockdown alleen maar staat in de kop van de Telegraaf. Ab Osterhaus neemt wel degelijk het woord lockdown in de mond en zegt ook dat wat hem betreft de maatregelen nu niet ver genoeg gaan. Als je het hele interview beluistert dan heeft hij het over een lockdown a la China en legt heel duidelijk uit waarom we dat zouden moeten doen.
Het probleem is, dat zolang het kabinet zelf onduidelijk communiceert over wat social distancing nu precies betekent (de kinderen kunnen wat betreft het kabinet nog steeds gewoon naar school) niemand dit serieus gaat nemen. Geef ze een vinger, dan nemen ze de hele hand is iets dat ook hiervoor geldt.
Zolang je niet heel duidelijk bent gaat niemand het serieus nemen.

En dan blijft over het scenario italie, Iran etc inderdaad serieus te nemen. Ook hier.

Dan begrijp je mijn punt denk ik niet, hij gebruikt het woord lockdown wel, maar daarna ontstaat er een discussie over wat lockdown nu precies is.

Misschien moet je het ook zelf even terug kijken als je denkt dat hij een lockdown ala China wil.

Hij zegt namelijk letterlijk, ik citeer:

Citaat:
Als je ziet op het ogenblik wat er in China gebeurt, dat is een extreme lockdown, daar praten we niet over.
Dat is een lockdown-lockdown.

Nou dat is echt net militairen op de hoek etcetera.

Dat gaat in Nederland niet lukken
Laatst bijgewerkt door MizzMontana op 19-03-20 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:57

Karl66 schreef:
IMANDRA schreef:
Het valt me op dat bij tegengeluid eigenlijk altijd die Ab Oosterhuis wordt genoemd. Hoe wordt hij gezien door andere virologen? Is er een reden waarom hij zo vocaal is?

Vandaag hadden ze het op Radio 1 over hem en de conclusie was dat hij een mediageile doemdenker was. Daar werd onder andere de Mexicaanse griep aangehaald, waarbij hij veel somberdere verwachtingen had dan wat de uiteindelijke waarheid was.

Dat zou een hoop verklaren ja.

N0a schreef:
IMANDRA schreef:
Het valt me op dat bij tegengeluid eigenlijk altijd die Ab Oosterhuis wordt genoemd. Hoe wordt hij gezien door andere virologen? Is er een reden waarom hij zo vocaal is?

Ik weet nog dat er met de Mexicaanse griep een flink schandaal was met deze meneer. Hij werkt ook niet meer voor het rivm. Hij had een vaccin aangeraden en bleek uiteindelijk zelf dikke aandelen in dat bedrijf te hebben.
Neem al zijn kritiek ook maar gedeeltelijk serieus.

Bedankt, dat plaatst zijn reacties wel in perspectief.

Pandora2 schreef:
Sheran schreef:

_O-

_/-\o_ :))

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:58

Ik vraag me af of het alleen voor de verpleeghuizen geldt of ook voor de aanleunwoningen. Morgen maaar even bellen. Ik zie het somber in voor mijn schoonmoeder.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:59

Ik ben ergens wel opgelucht dat er geen verscherpte maatregelen zijn aangekondigd. Geeft toch een gevoel van nog een beetje vrijheid al is het beperkt.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:02

Oei vindt dit wel heel lastig voor mijn oma, na drie dagen vraagt ze zich al af of het al zaterdag is want zaterdags krijgt ze altijd gegarandeerd bezoek. Nu mag dus niemand komen, bellen gaat met haar niet. Personeel had vaak al tijd te kort dus waar kon kwam mijn moeder m'n oma helpen. Ik ga morgen gelijk een kaart sturen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:03

Kelly1992 schreef:
Misschien een rare vraag. Maar stel er komt een vaccin.

Zijn er hier mensen die bijv. Hun kinderen niet laten enten, hoe zien jullie dit. Zouden jullie als ouder zijnde dan bijv wel gevaccineerd willen worden?

Ik ben heel benieuwd wat de gedachtes daar over zijn.

Lijkt me meer voor het vaccinatietopic eigenlijk...
Laatst bijgewerkt door secricible op 19-03-20 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:03

PSvanLot schreef:
Ik ben ergens wel opgelucht dat er geen verscherpte maatregelen zijn aangekondigd. Geeft toch een gevoel van nog een beetje vrijheid al is het beperkt.

Eigenlijk heb je alle vrijheid van de wereld als je maar minstens anderhalve meter van andere mensen wegblijft. En dat is nu net ook de reden dat verpleeghuizen en andere woonvormen dichtgaan. Zeer veel van de bewoners kun je niet vertellen dat ze visite krijgen maar wel op afstand moeten blijven , ook onderling . En in een zorginstelling in Hoogeveen zijn twee werknemers positief getest dus kan zoiets echt dood en verderf zaaien bij deze kwetsbare mensen .

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:04

Kan iemand kort samenvatten wat er juist gezegd is voor Nederland?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:05

Laulitz schreef:

De verpleeghuizen mogen geen bezoek meer ontvangen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:05

" Let ook op je social distance als je sport." vind ik de uitspraak van het jaar... -O-

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:06

Lees zojuist dat het aantal doden van Italië nu China heeft overtroffen. Mijn hart huilt...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 20:07

Laulitz schreef:

Verpleeghuizen worden gesloten voor bezoek en alle niet noodzakelijke zorg.
En bekendmaking dat minister de Jonge de rol van Bruins overneemt.