Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:15

Solistar schreef:
Ja, ik dacht misschien moet je daarom een lamp aan doen of kunnen ze met zulke korte daglengtes toe?

Rijker voer geven en zorgen dat ze met volle krop op stok gaan. Winterrust qua leggen is belangrijk voor herstel, lamp zou dat verstoren. Verwarming is vanwege grote temperatuur verschillen ook geen optie.

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:58

Wat leuk weer, zoveel reacties, dank jullie wel allemaal <3

hevonendankjewel, wat voor kruidenthee drink jij het liefst, kan altijd wel nieuwe inspiratie gebruiken.

Ik heb al een idee {:) , we zullen zien wat het wordt

pien_2010 wat een verschil in weer! Wat spannend dat jullie nog een keer gaan emigreren, alvast heel veel succes gewenst <3

Het voelt inderdaad heel bijzonder dat ze mij haar spulletjes gegeven hebben.

Ik zing ook maar niet bij een vereniging.

lucia88 ik vind het ook heel bijzonder dat ze nog zoveel leggen, meestal houden ze er al half september mee op....

balance ja er zijn wel wat planten die er op lijken, dus alleen plukken als je het zeker weet

solistar jup, de kippen zitten swinters heel lang op stok. Maar daarin tegen wordt het hier zomers bijna niet donker en zijn ze dan de hele dag buiten. Goed voeren en water geven is wel belangrijk, maar volgens mij houden ze wel van hun winterslaap ;)

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:06

Als het sneeuwt in november,

Valt kerst in december

Afbeelding

Toen ik vanmorgen wakker werd, werd de kamer verlicht door een wonderlijk wit licht. Buiten lagen alle struiken en bomen, alle takken en twijgjes, bestrooid met een laagje sneeuw. Ik kleedde mij haastig aan. Sander had het vuur in het fornuis al opgestookt en was net bezig zijn schoenen te veteren, als ik de keuken in danste en zong “let it snow! Let it snow!” Ik trok hem mee in een wervelende dans, waarna we naar buiten gingen om de pony's eten te geven. Er lag al 10 cm sneeuw op het hekwerk en het sneeuwde nog steeds. De pony’s zijn net zo gek als ik en vlogen glijdend en slippend door de wei heen terwijl ze elkaar in de liezen probeerden te bijten.

Afbeelding

De hele dag vielen de vlokken gestaag naar beneden en de pony's stonden al vroeg weer voor de deur om naar binnen te gaan. De kippen zetten helemaal geen voet buiten de deur, maar dat geeft niets, ze hebben hier binnen ruimte genoeg.

Afbeelding

De volgende ochtend schijnt de zon en is de lucht strak blauw. Sander ploetert door de 20 cm sneeuw om bomen te vellen in de achterste weide. De pony’s dansen een stukje om mij heen en rollen zich daarna in de witte sneeuw. Ook de poezen wagen zich nu buiten en in de zon voelt het zelfs warm aan.

Afbeelding

Afbeelding

Ik stook de keuken helemaal blauw tijdens het pannenkoeken bakken voor het middageten en geniet van het prachtige lichte weer. Het is bijna een uur langer licht door de sneeuw en pas tegen het schemer komen de pony's naar huis om hooi te eten.

Afbeelding

Afbeelding

Ik sta op het veranda trapje en kijk naar de eindeloze hemel. Sterren fonkelen, daar ontdek ik de gordel van Orion, de drie sterren op een rij zijn niet moeilijk om te herkennen en daar de kleine steelpan, of pleiaden, wat Sander mij verteld heeft dat ze heet. Verder als dat rijkt mijn sterrenkunde niet. De lucht voelt koud aan mijn neus en het knerpt luid onder mijn schoenen als ik verder ga naar de schuur.

Afbeelding

Overal zie ik sporen in de diepe sneeuw, sporen van reeën, die zich te goed gedaan hebben aan de laatste kolen in de moestuin; kleine ondiepe spoortjes van muizen; diepe afdrukken van een konijn die over het pad gesprongen is; en poezenpootjes, van de wilde kat, die ‘s winters zijn onderkomen zoekt in de houtschuur.
Wat een prachtig winter wonderland!

Suzanne F.

Re: Leven als Laura. Mijn kleine huis op de prairie.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:23

Prachtig die sneeuw!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:32

Geweldig mooi!!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:59

Oh prachtig. Ik ben dol op sneeuw, maar dan wel graag in een vakantie of weekend. Vanmorgen werden we getrakteerd op rijp op de heide. Ook genieten.

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:54

O wat een mooie witte wereld.
Prachtig zo een pak sneeuw.

Wij krijgen hier vannacht wat mot sneeuw, het zal wel niet blijven liggen.