Ergernis in het verkeer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-21 18:41

Bijzondere verkeersdeelnemers hebben we toch…Met verbazing jullie stukjes gelezen.

Deze week het hier ook wel erg hoor. Op weg terug naar huis ben ik in de rijdende file echt afgesneden door iemand die heel krap van de rechterbaan naar links kwam. Ik moest remmen voor hem, dat leverde hem dus wel een toeter op en dat doe ik dus niet zo vaak.

Later reed ik op de rechterbaan komt er een auto met een behoorlijk tempo over de vluchtstrook voorbij en nee het waren geen hulpdiensten…

Ik vind dat zo vreselijk aso ( en gevaarlijk ).

Verder moest ik nog lachen om een opgewonden standje die was continu extreem duidelijk aan het checken of de volgende afrit al in zicht was :P

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:00

Gister schrok ik me dood: spookrijder! Reed op een 50 km weg, richting snelweg. Voor mij kwam iemand van de snelweg, en ipv dat ze meteen naar rechts ging, nam ze de weghelft erna, waar ik dus reed.. zo tegen het verkeer in! Gelukkig was het niet heel druk dus overzichtelijk en kon ze stoppen, maarja: toen stond ze dus op de verkeerde baan..

Ik kon erlangs, degene achter me ook maar hoop dat ze veilig kon keren zonder ongelukken..

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 10:09

Mensen die de bochten zo ruim nemen dat ze gaan spookrijden zijn gevaarlijk.
Gelukkig dat anderen dan wel opletten.

Gisteravond schoof iemand voor mij de weg op.
Achter mij was plek zat.
Maar goed misschien had hij haast.
Nou nee, niet eens de maximum snelheid rijden. Argh was dan achter mij de weg opgedraaid.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-21 12:16

Super irritant is dat inderdaad Luuntje…
Marocje wow schrikken ja, ik denk dat de degene die aan het spookrijden was ook wel was geschrokken van de actie.

Daar zeggen jullie was over de bocht te ruim nemen.
Ik woon aan een grote parkeerplaats en rijd dus s’ochtends de parkeerplaats af. Het is mij al een paar keer gebeurd dat het maar goed is dat ik op “ parkeerplaats tempo” het terrein afrijd, anders had nooit op tijd kunnen stoppen voor die gladiolen die heel hard aankomen rijden de binnenbocht nemend ( waar ik dus rij! ) de parkeerplaats op scheurend. Hoezo denk je dat dat normaal is en moet kunnen op een parkeerplaats waar ook voetgangers kunnen lopen en fietsers kunnen rijden??

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:24

Ineke wat een mafketels om zo hard een parkeerterrein op te rijden.
Dat is bijna wachten op een ongeluk.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:33

net op de fiets: ik wil rechtsaf en steek mijn arm uit, niet mijn vinger of hand, nee, mijn hele arm. Ik moet wachten voor een stoplicht en met dat ik naar rechts draai komt er een wielrenner langs en die schreeuwt: steek je poten uit trut..... *huh?????
Er stond nog iemand voor het stoplicht, die kwam van de andere kant en die zei al: je stak toch je arm uit, daarom remde ik af.
Had die wielrenner me rechts willen passeren ofzo? Mafkees.....

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 12:53

Tjah bochten..
Gister reed ik achter een volvo die tot 2 keer toe een fietser en een scootmobiel ging inhalen in een onoverzichtelijke bocht, en ja je raad het al, 2x dat er precies op dat moment een tegenligger aankomt. Gelukkig voor de tegenliggers beide keren goed gegaan.

Ik snap echt het ongeduld van de mensen niet.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 13:06

Nou ik ook niet, ik had net hetzelfde in mijn bestelbus van het werk. Smalle straat en tegenligger zat ook achter een fietser en besloot die op een kruispunt te gaan inhalen terwijl ik er ook nog tegenover zat en dus flink moest remmen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 13:13

Mijn hemel. Een Audi rijder die denkt voorrang te hebben. Hij had haaientanden, maar ik rij gewoon door want ik heb voorrang. Wil hij hem er toch tussen drukken, die ruimte geef ik hem niet. Gaat hij vervolgens agressief kleven. :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-21 13:42

Dat is zo triest dat het eigenlijk lachwekkend word :')

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:41

Ik had van de week een bijna botsing met een Tesla bij het Prins Clausplein. Tesla voegt daar in naar de A4 richting Rotterdam, waar ik al reed. Ik reed op de linkerbaan en blijf daar dus rijden omdat veel auto's altijd 2 banen moeten opschuiven om richting Rotterdam te blijven. Ik rijd 110 op teller waar 100 is toegestaan (5 km te hard om hier even beter met het verkeer mee te komen). Tesla schuift inderdaad 2 banen opzij, maar daarna ook gelijk door naar de meest linkerbaan... waar ik dus rij. Gelukkig had ik het aan de manier van rijden al wel aardig door en kon ik erop anticiperen (en toeter indrukken). Maar had ik niet kunnen remmen of niet door gehad, dan had ze heel hard in mijn rechterkant gezeten.

Wat mij eigenlijk enigszins verbaasde, was dat de Tesla biet 'ingreep'. Ik dacht dat die dingen in de gaten houden of ze te dicht in de buurt van een andere auto komen en dan corrigeren? Maar wellicht kan dat uitgezet worden?

Mevrouw was er trouwens niet echt van onder de indruk. Ik wel, zat te trillen in de auto. Scheeltje denk ik 20 cm..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:23

Ik had het toevallig van de week ook met een Tesla bestuurder; 2-baans snelweg, ik reed op de linkerbaan want ik reed simpelweg vlotter dan het verkeer op de rechterbaan en ik ging op dat moment een Tesla en vervolgens ren vrachtwagen passeren. Op het moment dat ik bij de Tesla ben, pleurt de bestuurder hem gewoon naar links zonder te kijken. Ik moest vol op de rem, heb flink getoeterd en toen ik kon ben ik hem gepasseerd om te kijken wie erin zat. Maar ook deze bestuurder was niet onder de indruk. Sjappie.

Vandaag ook een idiote actie. Ik reed op de snelweg, wederom 2 banen en ik reed links. Ik reed achter een Belg (no offense, maar ik vind die vaak erg bijzonder rijden...). We reden ong. 105, haalden een auto in die op de rechterbaan reed. Verder was het rustig op de weg, de Belg had niemand voor zich. We rijden op dat moment een tunnel in en bij binnenrijden van die tunnel gaat hij plots vol op de rem en remt in 1x af van 105 naar 80. Wtf ben je dan voor pannenkoek joh! Zijn mensen nou zo bang om in een tunnel te rijden ofzo? Echt zo gevaarlijk om gewoon je rem maar in te trappen omdat jij dat kennelijk wil ofzo.
Jammer dat er op zulke momenten nooit politie achter rijdt ofzo.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:26

Duitser. Met caravan achter zich. Op een vierbaans snelweg. Op de tweede baan van links.

Dan zit je toch te slapen of niet :z

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:42

luuntje schreef:
Mensen die de bochten zo ruim nemen dat ze gaan spookrijden zijn gevaarlijk.
Gelukkig dat anderen dan wel opletten.

Gisteravond schoof iemand voor mij de weg op.
Achter mij was plek zat.
Maar goed misschien had hij haast.
Nou nee, niet eens de maximum snelheid rijden. Argh was dan achter mij de weg opgedraaid.

Ik neem soms zonder opzet de bocht te ruim -O-

In mijn hoofd rij ik dan nog mijn vrachtauto terwijl ik al in een gewone auto zit _O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:54

Ineke2 schreef:
Dat is zo triest dat het eigenlijk lachwekkend word :')

Echt, hè? Wilde even laten weten dat hij met zijn Q7 toch baas op de weg is. Wilde hij dorp in slaan dus pakte hij de uitvoegstrook, wilde hij er met een noodgang nog naast me gaan rijden en zeggen wat hij er van vond. Jammer maat, onze auto heeft een turbo motor dus ben zo weg. :')

Net een fietser op een 80-weg die het wel een heel goed idee vond om midden op de weg te gaan rijden. Dat werd een flink toeter orkest. :j

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 10:10

Hagelslag dat snap ik.
Maar probeer wel op te letten. Een fietser is zo geplet.

Ik vind veel wielrenners niet leuk op de openbare weg.
Ze kunnen beter op een baan gaan rijden.

Remmen voor niks, zeker op de snelweg, is levensgevaarlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 17:23

Ik heb afgelopen nacht wat meegemaakt, ik reed vanaf Amersfoort terug naar Friesland. Best stuk snelweg. Eerst verkeerd gereden. Nah ja goed we waren al richting Almere Lelystad. Komt er voor mij een auto. Loopt raar te doen met knipperlichten, lampen gaan aan en dan weer uit en zo even door. Dacht ohh je dit gaat mis. Dus ik inhalen vet seinen omdat ie dus z'n lichten uit had. Lichten gingen aan en ik heb gas bij gegeven.

Nu was het wel rond een uur of half 1 kwart voor 1 snachts. Dus verbaasd me niks als deze persoon niet nuchter is.

Ik heb et op de dashcam thank God. Dus ga die beelden er even uitzoeken.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 18:28

luuntje schreef:
Hagelslag dat snap ik.

Maar als ik een vrachtauto uithaal bocht maak, dan kan ik sws niet bochten als er een fietser aan komt.
Dus dan wacht ik sws ivm wannabeevrachtwagenbocht _O-

En geloof mij, soms doe ik dat te vaak.
Of een rotonde eerst naar de binnenspoor rijden om dan naar de buitenspoor te rijden met de auto. Omdat je hem zo neemt met de vrachtauto

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 19:49

hagelslag schreef:
luuntje schreef:
Hagelslag dat snap ik.

Maar als ik een vrachtauto uithaal bocht maak, dan kan ik sws niet bochten als er een fietser aan komt.
Dus dan wacht ik sws ivm wannabeevrachtwagenbocht _O-

En geloof mij, soms doe ik dat te vaak.
Of een rotonde eerst naar de binnenspoor rijden om dan naar de buitenspoor te rijden met de auto. Omdat je hem zo neemt met de vrachtauto

VAkidioot :o _/-\o_ :j

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 19:58

Zullen we anders gewoon het Amerikaanse "stay-in-your-lane" systeem gaan invoeren hier? Het gros van de bestuurders doet dat toch al -O-

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 20:26

Hagelslag, je ben grappig.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-21 20:49

luuntje schreef:
Hagelslag, je ben grappig.

Dankuu

@peetstap dankuu dat neem ik als compliment _O-

Maar het erge is, als ik het doe dan denk ik oh wacht.. Dit klopt niet sorry my bad

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 11:12

Ik had laatst een idioot met grote bak die van mening was dat hij zich wel even vóór mijn Panda mocht wringen bij het ritsen in een file.

Was bij Antwerpen. Draai de afslag op en direct in de file. Aso Reed op dat moment achter mij, zat te duwen, maar file dus ik kon niet harder dan mijn voorganger. Ik reed op de linker baan, moesten op een moment ritsen naar de rechterbaan. Ik zoek een plekje en kan naar rechts.

Aso blijft links naast me rijden, wil vóór mij erin, ik zie enkele tellen later dat er achter mij voldoende ruimte is voor meneer om achter mij in te voegen.

Vanaf dat moment geef ik dus geen haarbreed meer toe. Je kan achter mik of anders niet! Hij bleef stug náást mij rijden, totdat op een gegeven moment zijn rijbaan echt ophoudt te bestaan. Hij wilde nog steeds voor mij, maar is onder toeterend protest uiteindelijk toch maar achter ingevoegd.

Ik ben echt de beroerdste niet om er iemand tussen te laten.

Maar al vanaf seconde 1 gaan lopen duwen en dauwen en als er voldoende plek is om achter mij te kunnen invoegen (waar ie al reed) dan ga ik je er niet voor laten omdat ie van mening is dat ie met zn dikke Volvo daar recht op heeft.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 11:19

Wist je dat je bij ritsen het beste tot het einde door kan rijden op de wegvallende baan ipv wachten op een plekje tussendoor vanwege extra filevorming en dat je het ritsende verkeer voorrang moet verlenen? :o

Praat overigens het gedrag verder niet goed hoor, dat is gewoon irritant

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 11:35

Had zaterdag iemand, wilde twee mensen invoegen. Was een lange invoegstrook want het was ook een uitvoegstrook. Allebei de bestuurders al knipperlicht aan voor ze naar links kunnen. Daar heb ik al een hekel aan. Vervolgens ging de voorste bestuurdster, met 70 invoegen waardoor ik plat op de rem moest omdat ik niet naar links kon. Wat bezielt dit soort mensen toch. :x Moet het toch een keer kwijt, maar dit soort bijzonder idiote taferelen wordt veelal door vrouwen gedaan.