[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:39

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:24

Magrathea

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:30

Heerlijk die regen! De laatste dagen kwamen er steeds vaker kinderen op mijn raam kloppen om de aandacht van mijn katten te trekken -O-

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:32

Magrathea schreef:
Heerlijk die regen! De laatste dagen kwamen er steeds vaker kinderen op mijn raam kloppen om de aandacht van mijn katten te trekken -O-

Niet toevallig een raam erboven om een emmer water per ongeluk uit te gooien? :=

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:33

Magrathea schreef:

%) Ik ben best een geduldig en verdraagzaam mens (al zeg ik het zelf) maar daar zou je mij toch ook wel vrij giftig mee krijgen. :')
Laatst bijgewerkt door Serenity350 op 01-05-20 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:33

Wij hadden een buurman die dat deed als we gingen belletje lellen. In plaats van minder belden we meer aan :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:35

Haha nee ik heb alleen de begane grond :=
En ik vind het echt niet erg als er kindjes naar de katten komen kijken of zelfs aaien als het raam open staat, maar kloppen of tegen mij praten mogen ze mooi achterwege laten :o

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 12:42

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 15:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 16:23

Inderdaad heftig.. maar ik snap niet waarom je voor een ander toch aan een kind begint. Als je zelf echt zo zeker bent geen kind te willen. Dan kan je zoiets toch verwachten? |o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 16:41

Het doet me denken toen mijn ouders een hond genomen hadden. Er was een nieuw asiel in het dorp en ik weet nog dat ik dacht: ik ben blij dat we geen hond hebben.
Vervolgens zat er ineens een hond thuis een paar dagen later (ik wist van niets) en was ik voor het savonds uitlaten verantwoordelijk gemaakt.
Ik kon hem wel waarderen hoor, maar gek ben ik er niet op geworden en het bleef een soort ballast.
Dit was echter ‚slechts‘ een huisdier die niet continue zorg nodig heeft.
Stel je voor dat je in de situatie zit van dat artikel -O-
Waarschijnlijk kun je het dan toch ook niet over je hart krijgen om dan te scheiden en de zorg volledig aan de vader af te geven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 16:55

idinn schreef:
Inderdaad heftig.. maar ik snap niet waarom je voor een ander toch aan een kind begint. Als je zelf echt zo zeker bent geen kind te willen. Dan kan je zoiets toch verwachten? |o

Weet ik niet. Er zijn ook genoeg verhalen te vinden van mensen die wel enorm blij zijn het toch te hebben gedaan.

Ik heb liever spijt van geen kind, dan spijt dat ik wel een kind heb. Met dat eerste heb je alleen jezelf, met dat laatste kwets je niet alleen jezelf, maar ook je kind en je partner.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:09

Vergeet niet dat veel vrouwen van jongs af aan wordt ingepeperd dat het écht anders is met je eigen kind :roll:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 17:41

Magrathea schreef:
Vergeet niet dat veel vrouwen van jongs af aan wordt ingepeperd dat het écht anders is met je eigen kind :roll:

Dat helpt inderdaad ook echt niet mee.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:09

Ik ga weer meekletsen ( ben de ts van topic nummer 1 :') )

In de groep maakte de afgelopen weken 5 dames bekend dat ze zwanger zijn, erg leuk voor hun maar echt poehhhh.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 19:58

sunshine schreef:

In de groep maakte de afgelopen weken 5 dames bekend dat ze zwanger zijn, erg leuk voor hun maar echt poehhhh.

Welkom terug!
Also brrr, komt er toch een covid geboortegolf -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 20:16

Magrathea schreef:
sunshine schreef:

Welkom terug!
Also brrr, komt er toch een covid geboortegolf -O-

Ik gokte op scheidinggolf :').

Ik vraag me wel oprecht af waarom mensen tijdens een crisis met onbekende gevolgen zich gaan voortplanten :o.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:01

Hoi, mag ik hier misschien ook meepraten?

Inmiddels explodeert mijn vriendenkring van de baby's en zwangeren, maar ik voel het echt niet.. Heb een lange tijd gehad dat ik het nooit wilde (tot mijn 25e?) Toen leerde ik mijn man kennen en begon ik te twijfelen.. Die twijfel duurde tot afgelopen paar maanden (dus een ruime 5 jaar). Inmiddels ben ik er achter dat ik niet zozeer twijfelde of ik een kind wilde, maar dat het gewoon het gevoel was "als het dan toch moet, dan maar met jou". En dat is heel wat anders ben ik inmiddels achter :)) Toen ik bijna al mijn vriendinnen met hun kinderen zag, bekroop me al een benauwd gevoel. Maar toen ik een week of twee terug dacht dat ik misschien wel eens zwanger zou kunnen zijn (niet het geval), wist ik het zeker: dit wil ik echt absoluut niet. Het gekrijs, gejank, de snot gezichten, de kleef handjes, de poepluiers, de afhankelijkheid.. nee ik krijg er echt helemaal de kriebels van en kan echt niks bedenken wat er leuk aan moet zijn := Gelukkig staat mijn man er hetzelfde in. We hebben een super leuk leven samen en zijn vrij om te gaan en staan waar we willen en dat bevalt ons zo goed!
Ik lees vaak dat mensen geen kinderen hebben maar kinderen wel heel leuk vinden. Ook dat stukje mist bij ons compleet.. Ik weet niet wat ik ermee moet doen als ik zo een kleintje zie, hoe praat je er tegen, hoe hou je het vast? Heb er geen geduld voor.. Ik vind kinderen echt verschrikkelijk. En ik vind het echt heel erg om toe te geven en zal het nooit aan ze laten merken, maar ja ook die van mijn vriendinnen vind ik vreselijk :n Mijn man vindt ze voor een klein uurtje wel leuk, maar vlucht daarna ook graag terug naar huis.

Anyway, ik heb het idee dat dit topic wel een plek is waar ik zonder filter kan uitspreken hoe ik me voel en waar ik tegenaan loop met inmiddels meer vriendinnen die wel kinderen hebben dan geen. Is wel eens fijn om dat met iemand anders dan mijn man te kunnen bespreken :D

Elsa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:05

_San87_ schreef:
Ik vraag me wel oprecht af waarom mensen tijdens een crisis met onbekende gevolgen zich gaan voortplanten :o.

Vaak maken vrouwen pas na het eerste trimester bekend dat ze zwanger zijn omdat in de eerste twaalf weken de kans op een miskraam het grootste is, dus deze baby's zijn mogelijk nog van voordat Corona in Nederland kwam.

Betekent niet dat ik begrijp waarom mensen zich in het algemeen voort zouden planten, crisis of niet. :+

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:06

Welkom Fummels en sunshine!

Ik ben de kinderen van collega's (of mede-webinardeelnemers) inmiddels echt wel zat en hoop dat het openen van de scholen goed zal verlopen. Neemt niet weg dat ik ook nog steeds bewondering heb voor mensen die zoveel ballen hoog weten te houden, maar ik ben de kindergeluiden gewoon zat.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:08

Elsa7 schreef:
_San87_ schreef:

Vaak maken vrouwen pas na het eerste trimester bekend dat ze zwanger zijn omdat in de eerste twaalf weken de kans op een miskraam het grootste is, dus deze baby's zijn mogelijk nog van voordat Corona in Nederland kwam.

Betekent niet dat ik begrijp waarom mensen zich in het algemeen voort zouden planten, crisis of niet. :+

Ja goed, niet bij stilgestaan :)). Alsnog zullen er zijn die nu bezig zijn. Ik snap dat niet. De toekomst is zo onzeker.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:09

Mijn man voerde afgelopen week een sollicitatiegesprek .... kwam de kat binnen met een vogel _O-

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:13

Sizzle schreef:
Mijn man voerde afgelopen week een sollicitatiegesprek .... kwam de kat binnen met een vogel _O-

:') :')

De kat van een collega heeft zich uitgebreid zitten wassen tijdens ons teamoverleg. Dat leidt ook wel af, maar het maakt in elk geval geen herrie :))

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:35

Sizzle schreef:

:') :')
Was het in beeld? Of was ie luid aan het jengelen :=
Ik had ook een gesprek van de week en de kat ging mooi zitten wezen op de kast achter me, ik was zo bang dat ie uitgebreid zijn kont zou gaan likken ofzo :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 21:36

Dan schuif je m toch gewoon even uit beeld?