Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
FlameHorse schreef:Ik heb nu een geïnteresseerde in een andere advertentie van mij. Betaalverzoekje gestuurd, die 'deed het niet' en ze vroeg dan ook naar een rekeningnummer. Ging er maar gewoon vanuit dat niet iedereen even handig is met dit soort dingen dus rekeningnummer doorgegeven. Nu vraagt ze naar een mobiele nummer zodat ze even een whatsappje kan sturen want dat vind ze persoonlijker. Heb maar gezegd dat ik dat niet doe.. Zouden jullie wel zoiets doen? Het gaat om een klein bedrag (zo'n 20 euro incl. verzenden) voor een tennisracket..
cobiie schreef:FlameHorse schreef:Ik heb nu een geïnteresseerde in een andere advertentie van mij. Betaalverzoekje gestuurd, die 'deed het niet' en ze vroeg dan ook naar een rekeningnummer. Ging er maar gewoon vanuit dat niet iedereen even handig is met dit soort dingen dus rekeningnummer doorgegeven. Nu vraagt ze naar een mobiele nummer zodat ze even een whatsappje kan sturen want dat vind ze persoonlijker. Heb maar gezegd dat ik dat niet doe.. Zouden jullie wel zoiets doen? Het gaat om een klein bedrag (zo'n 20 euro incl. verzenden) voor een tennisracket..
Waarvoor zou ze persoonlijk contact via whatsapp nodig hebben, ik neem aan dat het artikel verzonden moet worden?
Zou me niet verbazen als het eindigt in dat ze jou eerst een tikkie/betaalverzoek wilt sturen voor 1 cent zodat ze kan zie naar welk rekeningnummer het geld overgemaakt moet worden.
Daphara schreef:Hier ook goede ervaring.
Nieuwe Gabors overgekocht, hadden jaren ongebruikt in de doos in de kast gelegen. Deal snel afgehandeld en verkoper heeft snel verzonden. Alles dik in orde en ze waren echt als nieuw, dus ik had verkoper een 5 sterren beoordeling gegeven.
Op de eerst volgende werkdag de Gabors aan en opeens ligt de zool er half af. Verkoper op de hoogte gebracht en die heeft de helft van de reparatiekosten op mijn rekening gestort.
Voor dat verdient ze wat mij betreft 2x een vijf sterren beoordeling!
FlameHorse schreef:Inmiddels een berichtje van Marktplaats dat het waarschijnlijk om fraude gaat. Deal gaat dus niet door. Met iemand anders wel een hele snelle deal gesloten. Komt morgen 5 kinderboeken ophalen voor een prima prijsje. Ook fijn om zonder gedoe te kunnen verkopen, haar dochtertje ook weer blij met de boeken.
Kirrietje schreef:beert schreef:Dan kun je nooit zeggen dat je het niet gehad hebt, denk ik. Via marktplaats is het rekeningnummer geverifieerd.
Maar je krijgt het geld dan toch pas als de koper aangeeft dat ze het ontvangen heeft? Vind ik ook weer zoiets namelijk
Suzanne F. schreef:FlameHorse schreef:Inmiddels een berichtje van Marktplaats dat het waarschijnlijk om fraude gaat. Deal gaat dus niet door. Met iemand anders wel een hele snelle deal gesloten. Komt morgen 5 kinderboeken ophalen voor een prima prijsje. Ook fijn om zonder gedoe te kunnen verkopen, haar dochtertje ook weer blij met de boeken.
Kreeg je zelf een bericht van Marktplaats of had je de gebruiker gemeld?
Meestal als ze om je nummer vragen klopt het niet. Dan willen ze je rekeningnummer verifiëren zogenaamd met het bekende tikkie van 1 cent.
Stripe000 schreef:Aantal spullen van de kinderen op mp gezet, allen staat “ bieden” bij.
Krijg ik een bericht op een tas, ze stuurt haar adres meteen op en alles erbij. Ze heeft geen bedrag genoemd, geen bod gedaan alleen meteen het verzoek of ik het op wil sturen.
En of ik haar wil appen want ze is op haar werk en kan niet steeds op de pc kijken?
Ehhhmmm en wat bied je ervoor?
En dan nog iemand die stuurt deze reactie: zou u deze misschien gratis met gratis verzending naar mij willen opsturen want zelf heb ik niet zo veel geld en u zou me er erg blij mee maken
Ehm,/ sorry, maar wat denk je zelf?