Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:09

Hier ook zeer fijne deal gemaakt, vanmorgen bod gedaan, 5 min later akkoord. Meteen geld overgemaakt en 20 min later had ik de track and trace! Keep faith :D

Daphara

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:32

Hier ook goede ervaring.

Nieuwe Gabors overgekocht, hadden jaren ongebruikt in de doos in de kast gelegen. Deal snel afgehandeld en verkoper heeft snel verzonden. Alles dik in orde en ze waren echt als nieuw, dus ik had verkoper een 5 sterren beoordeling gegeven.

Op de eerst volgende werkdag de Gabors aan en opeens ligt de zool er half af. Verkoper op de hoogte gebracht en die heeft de helft van de reparatiekosten op mijn rekening gestort.

Voor dat verdient ze wat mij betreft 2x een vijf sterren beoordeling!

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 14:46

Kijk zo kan het dus ook! Ook wel eens leuk om te lezen!

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 15:46

Hier ook al 2 goede deals gehad op korte tijd. Kopers die snel reageren en een afspraak maken, netjes op tijd komen en gepast betalen. Zo heb ik het graag!
Nu nog eentje sinds gisteren in onderhandeling die normaal morgen gaat langskomen, ben benieuwd of dat doorgaat.
Hopelijk verkoopt de rest van mijn babyspul ook zo goed, staat vreselijk in de weg tijdens de huidige verbouwing thuis.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:14

Ik heb nu een geïnteresseerde in een andere advertentie van mij. Betaalverzoekje gestuurd, die 'deed het niet' en ze vroeg dan ook naar een rekeningnummer. Ging er maar gewoon vanuit dat niet iedereen even handig is met dit soort dingen dus rekeningnummer doorgegeven. Nu vraagt ze naar een mobiele nummer zodat ze even een whatsappje kan sturen want dat vind ze persoonlijker. Heb maar gezegd dat ik dat niet doe.. Zouden jullie wel zoiets doen? Het gaat om een klein bedrag (zo'n 20 euro incl. verzenden) voor een tennisracket..

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:17

Ik had ook iemand van de week bij wie een betaalverzoek het niet deed.
Vroeg of ik via de whatsapp een tikkie wilde sturen.
Heb ik gedaan, ze heeft betaald en artikel heb ik daarna verzonden..

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:26

Gisteren ook een snelle deal gesloten. Ik had een deken op marktplaats staan. Ik kreeg een bod van iemand, dat vond ik aan de lage kant. Tegenbod gedaan en daar was de koper akkoord mee. Ze heeft direkt betaald en ik heb gelijk smiddags het pakket weggebracht. En weer klaar. Zo fijn als het snel afgehandeld kan worden.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:32

FlameHorse schreef:
Ik heb nu een geïnteresseerde in een andere advertentie van mij. Betaalverzoekje gestuurd, die 'deed het niet' en ze vroeg dan ook naar een rekeningnummer. Ging er maar gewoon vanuit dat niet iedereen even handig is met dit soort dingen dus rekeningnummer doorgegeven. Nu vraagt ze naar een mobiele nummer zodat ze even een whatsappje kan sturen want dat vind ze persoonlijker. Heb maar gezegd dat ik dat niet doe.. Zouden jullie wel zoiets doen? Het gaat om een klein bedrag (zo'n 20 euro incl. verzenden) voor een tennisracket..

Waarvoor zou ze persoonlijk contact via whatsapp nodig hebben, ik neem aan dat het artikel verzonden moet worden?

Zou me niet verbazen als het eindigt in dat ze jou eerst een tikkie/betaalverzoek wilt sturen voor 1 cent zodat ze kan zie naar welk rekeningnummer het geld overgemaakt moet worden.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 18:37

cobiie schreef:
FlameHorse schreef:

Waarvoor zou ze persoonlijk contact via whatsapp nodig hebben, ik neem aan dat het artikel verzonden moet worden?

Zou me niet verbazen als het eindigt in dat ze jou eerst een tikkie/betaalverzoek wilt sturen voor 1 cent zodat ze kan zie naar welk rekeningnummer het geld overgemaakt moet worden.

Heb netjes een rekeningnummer doorgegeven via de chat. Aan dat 1 cent tikke gedoe doe ik niet mee. Er staat overigens niet veel geld op mijn bankrekening want ik ben student maar ik behoud het geld toch liever voor mijzelf. :')

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:50

Inmiddels een berichtje van Marktplaats dat het waarschijnlijk om fraude gaat. Deal gaat dus niet door. Met iemand anders wel een hele snelle deal gesloten. Komt morgen 5 kinderboeken ophalen voor een prima prijsje. Ook fijn om zonder gedoe te kunnen verkopen, haar dochtertje ook weer blij met de boeken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 19:55

Daphara schreef:
Hier ook goede ervaring.

Nieuwe Gabors overgekocht, hadden jaren ongebruikt in de doos in de kast gelegen. Deal snel afgehandeld en verkoper heeft snel verzonden. Alles dik in orde en ze waren echt als nieuw, dus ik had verkoper een 5 sterren beoordeling gegeven.

Op de eerst volgende werkdag de Gabors aan en opeens ligt de zool er half af. Verkoper op de hoogte gebracht en die heeft de helft van de reparatiekosten op mijn rekening gestort.

Voor dat verdient ze wat mij betreft 2x een vijf sterren beoordeling!

Mocht je nog Gabors zoeken maat 39/40 open sandalen donkerblauw met glim. Heb een paar over die zeker niet uit elkaar valt
Stuur maar BP dan!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:00

FlameHorse schreef:
Inmiddels een berichtje van Marktplaats dat het waarschijnlijk om fraude gaat. Deal gaat dus niet door. Met iemand anders wel een hele snelle deal gesloten. Komt morgen 5 kinderboeken ophalen voor een prima prijsje. Ook fijn om zonder gedoe te kunnen verkopen, haar dochtertje ook weer blij met de boeken. :)

Kreeg je zelf een bericht van Marktplaats of had je de gebruiker gemeld?
Meestal als ze om je nummer vragen klopt het niet. Dan willen ze je rekeningnummer verifiëren zogenaamd met het bekende tikkie van 1 cent.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:05

Niet altijd dus. Hierboven staat een positieve ervaring van mijn kant.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:19

Wat vinden jullie van het betaal verzoek via mp?
Koper wilde perse alleen via een betaalverzoek van marktplaats betalen anders ging de deal niet door.
Wat is er mis met gewoon overmaken naar een rekeningnummer? :=

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:22

Dan kun je nooit zeggen dat je het niet gehad hebt, denk ik. Via marktplaats is het rekeningnummer geverifieerd.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:26

beert schreef:
Dan kun je nooit zeggen dat je het niet gehad hebt, denk ik. Via marktplaats is het rekeningnummer geverifieerd.

Maar je krijgt het geld dan toch pas als de koper aangeeft dat ze het ontvangen heeft? Vind ik ook weer zoiets namelijk :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:32

Kirrietje schreef:
beert schreef:

Maar je krijgt het geld dan toch pas als de koper aangeeft dat ze het ontvangen heeft? Vind ik ook weer zoiets namelijk :+

Dat is met gelijk oversteken.

Een "gewoon" betaalverzoek is het geld er een dag later.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:50

Niks mis met een gewoon betaalverzoek via Marktplaats hoor. Gebruik ik ook vaak.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 21:00

Suzanne F. schreef:
FlameHorse schreef:

Kreeg je zelf een bericht van Marktplaats of had je de gebruiker gemeld?
Meestal als ze om je nummer vragen klopt het niet. Dan willen ze je rekeningnummer verifiëren zogenaamd met het bekende tikkie van 1 cent.

Van marktplaats zelf. Wachtte zelf nog af of mevrouw besloot alsnog het geld over te maken op dat moment.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 21:01

Ik gebruik alleen betaalverzoek van MP, voor zowel verkopen als kopen, het werkt echt goed! Ik vind het betrouwbaarder dan overboeken en het geld staat de volgende werkdag op je rekening. Je krijgt wel meteen bericht als koper betaald heeft, waardoor je meteen de deal kunt afhandelen.

Ook een voordeel dat je meteen automatisch een verzendlabel kunt aanmaken waarvoor je een barcode krijgt. Hoef je bij een PostNL punt alleen de barcode te scannen, afrekenen is niet nodig, want de koper heeft ook de verzending al betaald.
Plus dat de track & Trace dan via de chat op MP te volgen is en je daarin automatisch updates krijgt.

Al met al vind ik het ‘t gemak en de betere veiligheid voor die €0,40 wel waard.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 21:41

Zojuist mijn huawei p30 pro op marktplaats gezet.
Vind dat soort dingen toch altijd beetje eng.
Toch best groot bedrag.. Heb zelf weinig verstand van bepaalde dingen.
Gelukkig is mijn vriend er heel makkelijk in en handeld hij het als het goed is af :+

Stripe000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:16

Aantal spullen van de kinderen op mp gezet, allen staat “ bieden” bij.
Krijg ik een bericht op een tas, ze stuurt haar adres meteen op en alles erbij. Ze heeft geen bedrag genoemd, geen bod gedaan alleen meteen het verzoek of ik het op wil sturen.
En of ik haar wil appen want ze is op haar werk en kan niet steeds op de pc kijken?
Ehhhmmm en wat bied je ervoor?

En dan nog iemand die stuurt deze reactie: zou u deze misschien gratis met gratis verzending naar mij willen opsturen want zelf heb ik niet zo veel geld en u zou me er erg blij mee maken

Ehm,/ sorry, maar wat denk je zelf?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 22:17

Stripe000 schreef:
Aantal spullen van de kinderen op mp gezet, allen staat “ bieden” bij.
Krijg ik een bericht op een tas, ze stuurt haar adres meteen op en alles erbij. Ze heeft geen bedrag genoemd, geen bod gedaan alleen meteen het verzoek of ik het op wil sturen.
En of ik haar wil appen want ze is op haar werk en kan niet steeds op de pc kijken?
Ehhhmmm en wat bied je ervoor?

En dan nog iemand die stuurt deze reactie: zou u deze misschien gratis met gratis verzending naar mij willen opsturen want zelf heb ik niet zo veel geld en u zou me er erg blij mee maken

Ehm,/ sorry, maar wat denk je zelf?

Ik zou bij die tweede sturen dat ze mij er heel
Blij mee zou maken als ze betaalde want ik heb niet zoveel geld.

Die eerste zou ik biet op antwoorden. Of een betaalverzoek sturen met een leuk bedrag en het verzoek dat over te maken voordat je het opstuurt.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 07:43

Edit
Laatst bijgewerkt door paddraigh op 15-05-20 08:05, in het totaal 1 keer bewerkt

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 07:52

paddraigh schreef:
Tja...

[ [url=m/8MYVPF.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VUGoIg.png]Afbeelding[/url] ]

Ik vind de opmerking van de Efteling ook wel een beetje overbodig. Je had ook gewoon niet meer kunnen reageren oid.