Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 15:52

De verklaring van mijn pakket is wat logischer: het is de plek waar het bedrijf de pakketjes heen brengt. In plaats van versturen hebben ze het dus gewoon neergelegd alsof het bezorgd was, ook best een knappe prestatie

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:25

Hi! Ik breek in het topic omdat ik tot op heden nog geen frustraties heb gehad bij bezorgdiensten. Een unicum denk ik :D

Ik heb vorige week een pakketje besteld wat in de brievenbus past maar wel met T&T verstuurd wordt. In de app staat dat het woensdag om 10.20 bezorgt is. Bij thuiskomst geen pakketje op de mat -O-
Zojuist PostNL gesproken en geven zij aan dat ze tot 5 werkdagen (excl zondag en maandag) na het scannen van het pakket kunnen leveren. Hebben jullie ervaringen dat dit goed gaat komen? En waarom scannen ze de pakketjes al zonder dat het geleverd wordt?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 09:26

Mijn laatste ervaring is dat het na een tijdje staat op "nog niet ontvangen door PostNL" en het uiteindelijk kwijt is....

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 10:35

Neonlight schreef:
Mijn laatste ervaring is dat het na een tijdje staat op "nog niet ontvangen door PostNL" en het uiteindelijk kwijt is....

Dat geeft hoop :D -O- heb je wel je geld terug gekregen?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:15

Als je bij een winkel besteld hebt, zijn ze verplicht het geld terug te storten of een nieuw product op te sturen. Bij consumentenverkoop is het bedrijf namelijk aansprakelijk tot het product bij de verzender of een door hem aangewezen derde aangekomen is. Aflevering bij de buren is dus niet genoeg, tenzij je specifiek aangegeven hebt dat het wel bij de buren op nummer 31 afgeleverd mag worden.

Daarnaast is een handtekening in T&T niet voldoende om als PostNL en webwinkel te claimen dat het product aangekomen is, omdat die eenvoudig te vervalsen is (bij dat pakketje wat van de week een halve dag voor de deur gelegen heeft, heeft de bezorger zelf een krabbel gezet). Enige manier waarop dat waterdicht zou zijn, is als ze bijvoorbeeld om de laatste cijfers van je ID zouden vragen.

Bij particulier naar particulier, denk aan iets wat je tweedehands bij iemand koopt, ligt het er maar helemaal aan of er wat over afgesproken is. Is er niets afgesproken, dan ligt het risico bij de ontvanger als de verzender aan kan tonen dat hij het product verstuurd heeft, en bij de verzender als hij dat niet aan kan tonen.

In beide gevallen kan het lastig zijn om je geld terug te krijgen, maar bij consumentenverkoop zijn er wettelijke regels waardoor je als particulier een stuk sterker staat.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 11:21

Ik heb een deel van het geld teruggekregen en een deel is opnieuw verstuurd, niet alles was er nog. Bedrijf heeft het netjes opgelost.
Toch wel apart, een doos met onder andere 20 kg hondenvoer kwijt raken. :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 12:00

Ik had een hor met lamellen besteld. Of eigenlijk 2. Die doos was kapot gemaakt en helft van onderdelen eruit. :+ Dan krijg je idd nieuw product of geld terug, maar op de een of andere manier heb ik altijd de pech dat het product zogenaamd uitverkocht is en winkel dus niet kan leveren, dus geld terug.

Alleen is het dan niet uitverkocht, maar prijs verhoogd. Best balen als je dat product eigenlijk nodig hebt, maar door fout van een ander (heb ook een keer totaal ander product gehad als besteld maar zelfde met zogenaamd uitverkocht, maar eigenlijk duurder geworden) niks meer krijgt :')

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:20

Als je kan zien dat het artikel nog leverbaar is (bijvoorbeeld omdat het nog met 'op voorraad' erbij op de site staat, kun je er eventueel tegenin gaan. Ze mogen de koop niet zomaar ontbinden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 13:41

Was in beide gevallen aangepast. Wel precies hetzelfde artikel, maar de link die ik gekocht had was uitverkocht en dan 2e 'artikel' met dus andere code, maar zelfde merk en alles, maar wel stuk duurder. In principe hadden ze dus gelijk, wat ik gekocht had was uitverkocht. Ze hadden alleen hetzelfde artikel in beide gevallen een andere link en nummer gegeven met hogere prijs.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:00

Ander artikelnummer of echt een ander EAN? EAN kan in principe niet wijzigen, die zit vast aan het artikel op Europees niveau, dus als het EAN hetzelfde is is het hetzelfde product. Hoe het in dat geval juridisch zit weet ik niet, maar ik zou zeggen dat het artikel dan dus nog leverbaar is. Als het product een ander EAN heeft, dan is het echt een ander artikel.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:11

Niet verder naar gekeken toen, had er niet zo'n zin in, haha. Juridisch ben ik dan wel sterk, maar niet altijd de moeite waard om de tijd en energie erin te stoppen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:19

Is ook niet altijd de moeite waard, maar bij een winkel waar je verder waarschijnlijk toch nooit meer bestelt en een flink prijsverschil kan het wel interessant zijn. En soms is het een principekwestie, heb een jaar of wat terug te maken gehad met een webwinkel die op een behoorlijk asociale manier reageerde bij een retour en na de nodige beledigende opmerkingen wel het betaalde bedrag terug zou betalen minus de verzendkosten. Dat zijn ze echter wel verplicht, en gezien de enorm botte manier waarop hij vanaf het aanmelden van de retour al reageerde heb ik toen doorgezet en uiteindelijk met wat wetsartikelen gezwaaid waarna ik het wel terugkreeg. Heb 'm er toen ook nog op gewezen dat hij eigenlijk ook mijn verzendkosten terug naar hem zou moeten vergoeden (dat had 'ie in z'n algemene voorwaarden niet bij de klant belegd), maar dat ik dat niet realistisch vond dus dat hij die mocht houden :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 14:21

Haha ja precies! Soms een principe kwestie en afhankelijk of ik daar vaker moet bestellen of niet. Het kan wel onwijs leuk zijn :')

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 17:21

Nou hij is binnen :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 17:21

Vandaag zou de DHL komen. Niemand gezien, en het pakketje stond dus op bezorgd. Alle buren afgegaan, en ja hoor, lag op een heel ander adres. Zijn ook niet bij ons geweest, ons kantoor kijkt uit op de oprit en ze moeten voor het raam langs lopen om bij de deur te komen, dus ergens anders bezorgen omdat we niet thuis waren was ook niet aan de orde (ook geen briefje in de bus overigens). Waarschijnlijk heeft de chauffeur het zichzelf makkelijk gemaakt, waar het nu bezorgd was is een bedrijf en daar wordt dagelijks een hoop bezorgd, alles maar in 1 keer afgegooid.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 17:22

Of hij heeft zichzelf gewoon vergist en het pakketje van jou is toevallig op de hoop van dat bedrijf belandt.. Dan is het best mogelijk dat hij hem daar perongeluk heeft bezorgd.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-22 17:26

Andere naam, ander nummer. Vergissen kan, maar hun krijgen erg vaak vanuit de DHL de pakketjes voor de rest van de straat.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 08:06

De bezorger van DHL was hier ook makkelijk, die legde pakketjes voor de overburen gewoon hier voor de deur. Geen idee waarom, nummer 17 of 20 lijkt me toch te onderscheiden.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 22:00

Hier even een dpd frustratie moment. Neerzet toestemming gegeven want ik zou 10 minuten weg zijn en een briefje op de deur NIET afleveren bij buren wat denk je afgeleverd bij de buren. Wel een briefje in de bus dat het daar was afgeleverd. Ik wordt gestalkt door deze buren en die pakken elk moment die ze kunnen mij neer te halen dus ik vond het vreselijk deze op te moeten halen. Probeer nu zoveel mogelijk op een ander adres aan te laten komen maar denk is het nu zo moeilijk om te lezen?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-22 23:39

Ok, bizar... >;)
Een paar maanden geleden toen ik een groot pakket verwachtte heb ik mijn grijze container (schoon!) naast de deur gezet met een briefje op de deur dat het pakketje daar wel in mocht. Allemaal prima.

Nu stond mijn halfvolle groene container toevallig al een week of 2 naast de deur. Vandaag wilde ik er wat ingooien, doe de klep open en zie een pakketje tussen al het beschimmelde afval liggen. :o?
Ik heb niets besteld. Dus ik was erg nieuwsgierig toen ik het pakketje uit de drek viste.
Het lag er al een tijdje want het adreslabel is bijna onleesbaar geworden. Het lijkt ergens in Groningen te zijn, 10 km verderop. Maar ik kan het niet precies lezen, dus kan het pakketje ook niet even op het goede adres afleveren.

Echt goed bezorgd door DPD := :n
Punt 1 verkeerd adres.
Punt 2 in een gevulde ranzige container.
Punt 3 geen briefje of wat dan ook.

M1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 18:47

assie schreef:
Ok, bizar... >;)
Een paar maanden geleden toen ik een groot pakket verwachtte heb ik mijn grijze container (schoon!) naast de deur gezet met een briefje op de deur dat het pakketje daar wel in mocht. Allemaal prima.

Nu stond mijn halfvolle groene container toevallig al een week of 2 naast de deur. Vandaag wilde ik er wat ingooien, doe de klep open en zie een pakketje tussen al het beschimmelde afval liggen. :o?
Ik heb niets besteld. Dus ik was erg nieuwsgierig toen ik het pakketje uit de drek viste.
Het lag er al een tijdje want het adreslabel is bijna onleesbaar geworden. Het lijkt ergens in Groningen te zijn, 10 km verderop. Maar ik kan het niet precies lezen, dus kan het pakketje ook niet even op het goede adres afleveren.

Echt goed bezorgd door DPD := :n
Punt 1 verkeerd adres.
Punt 2 in een gevulde ranzige container.
Punt 3 geen briefje of wat dan ook.

Gadver, zit er geen factuur in het pakket die wel leesbaar is?

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 21:57

Toevallig meer mensen er last van dat pakketjes van AliExpress blijven hangen op post NL? De langste ligt er nu al bijna 2 maanden. Moeten nu 4 pakketten van mij liggen, maar komt niks meer binnen.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 22:01

Biebz schreef:
Toevallig meer mensen er last van dat pakketjes van AliExpress blijven hangen op post NL? De langste ligt er nu al bijna 2 maanden. Moeten nu 4 pakketten van mij liggen, maar komt niks meer binnen.

Douane controle? Kan tot 16 weken duren, soms langer...

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 22:04

ZwarteHeks schreef:
Biebz schreef:

Is dat tegenwoordig bij alles dan?
Want sinds die veranderingen had ik niks meer besteld. Nu toevallig 4 dingen (verspreid over de afgelopen 4 maanden). Maar ik heb daar dus nog helemaal niks van binnen gekregen. Langste doet vanaf het bestellen er nu al 4 maanden over. Ben dit niet helemaal gewend van ze :Y)

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 22:09

Biebz schreef:
ZwarteHeks schreef:

Is dat tegenwoordig bij alles dan?
Want sinds die veranderingen had ik niks meer besteld. Nu toevallig 4 dingen (verspreid over de afgelopen 4 maanden). Maar ik heb daar dus nog helemaal niks van binnen gekregen. Langste doet vanaf het bestellen er nu al 4 maanden over. Ben dit niet helemaal gewend van ze :Y)

Geen idee? Ik weet wel dat de douane veel vanuit China tegenhoudt, onderzoekt (fraude, namaak, veiligheid etc.).