Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:48

Shaggy09 schreef:
Een molton is toch gewoon letterlijk een hoeslaken? :o? Nog nooit van gehoord namelijk _O-

Ja, hij hoort eigenlijk onder je hoeslaken. Hij is zo lekker fluffy. :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:50

Shaggy09 schreef:
Een molton is toch gewoon letterlijk een hoeslaken? :o? Nog nooit van gehoord namelijk _O-

Wij hebben hem onder het gewone hoeslaken zitten.

Over de molton zit bij mij een satijnen of katoenen hoeslaken.

Whale

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:51

Ik heb echt nog nooit in mn hele leven van een molton gehoord...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:51

Een molton heet soms ook wel matrasbeschermer. Je hebt ze ook waterdicht.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 15:52

Hier ook een molton en daar over een hoeslaken. Eén keer de molton vergeten terug te doen voordat hoeslaken eroverheen ging en ik werd wakker van de kou := Soort extra bescherming voor matras en extra warmte dus.

Nu moet ik zeggen dat ik makkelijker een molton vind die past om matrassen, dan een hoeslaken zonder een vermogen te betalen. :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 16:36

Ja heerlijk een molton onder je hoeslaken, weet niet beter of die moet eronder.
Mijn oma had dan ook nog heerlijke flanellen lakens <3

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:22

Dit is wellicht niet echt impopulair, maar in bepaalde kringen wel en ik moet het ergens uiten: ik vind astrologie enorme onzin. Net als edelstenen trouwens. En mediums.
Laatst bijgewerkt door Ierpier op 18-09-19 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:23

Hier gaat altijd zodra het kouder wordt als het katoensatijn (dat juist weer heerlijkglad en koel is als het warm is) weer in de kast en gaat het katoenflanel er weer omheen :j

Wordt het echt winters dan gaat er ook een wollen onderdeken bij ons onder het flanellen hoeslaken, en komt er nog een extra flanellen laken onder het flanellen dekbedovertrek (met zijden dekbed). Zó heerlijk!

Cilianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:29

Ierpier schreef:
Dit is wellicht niet echt inpopulair, maar in bepaalde kringen wel en ik moet het ergens uiten: ik vind astrologie enorme onzin. Net als edelstenen trouwens. En mediums.

Idem.

En zelfhulpboeken "hoe vind ik een lief"/"hoe kan het universum mij helpen"/... vallen daar voor mij ook onder.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:34

Oh ik dacht trouwens net in de auto nog over een mening die menig bokker wel erg impopulair zal vinden :=

"De wetenschap" is een nieuw soort geloof / Godsdienst. Ik zie erg veel raakvlakken:

- in principe is het iets heel moois en goeds
- alleen het wordt te veel misbruikt door mensen die macht over het volk willen uitoefenen (voor geld rommelen met bevindingen)
- "gelovigen" vinden dat anderen het geloof ook aan moeten hangen, zo niet dan ben je een arm verloren schaap
- "de wetenschap zegt dat" moet je net zo zwaar opnemen als "God zegt dat" en vooral niet in twijfel trekken.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 18-09-19 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:40

pmarena schreef:
Oh ik dacht trouwens net in de auto nog over een mening die menig bokker wel erg impopulair zal vinden :=

"De wetenschap" is een nieuw soort geloof / Godsdienst. Ik zie erg veel raakvlakken:

- alleen het wordt te veel misbruikt door mensen die macht over het volk willen uitoefenen
- "gelovigen" vinden dat anderen het geloof ook aan moeten hangen, zo niet dan ben je een arm verloren schaap
- "de wetenschap zegt dat" moet je net zo zwaar opnemen als "God zegt dat" en vooral niet in twijfel trekken.

Behalve dan dat de wetenschap gebaseerd is op onderzoeken en feiten, en de godsdienst gebaseerd is op een sprookjesboek. Klein detail. ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:42

De èchte wetenschap wel. Maar er wordt bijzonder veel gerommeld met allerlei testresultaten, die voor "wetenschappelijk" worden weggezet...tegen betaling natuurlijk. Misschien is een betere stelling dat de naam van de wetenschap wordt misbruikt voor zaken die helemaal niet ècht onbezoedeld wetenschappelijk onderzocht zijn :)

Denk aan van die auto's en andere zaken die mensen kunnen kopen, en waar dan veel betere testresultaten als lokkertje "wetenschappelijk bevonden" bij gezegd worden...en als het dan eens onafhankelijk ècht goed gecontroleerd wordt dan blijkt er nogal een dikke duim aan te pas gekomen te zijn en is er lekker wat gesjoemeld om tot de betreffende cijfers te komen :=
Laatst bijgewerkt door pmarena op 18-09-19 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:45

Daarom moet je bronnen checken en kritisch blijven. Er wordt veel geknoeid.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:46

Sheran schreef:

Klopt, ook even kijken wie het onderzoek heeft betaald.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:47

Ik hecht zelf veel meer waarde aan de wetenschap dan aan geloof (ik geloof niet) , omdat wetenschap gebaseerd is op gedogen onderzoek en steeds bezig is met de waarheid achterhalen. Geloof, daarentegen, heeft de waarheid schijnbaar al in pacht en die is mijns inziens niet gebaseerd op gedegen onderzoek waar ik waarde aan hecht.

Hoeveel je moet aannemen wat de wetenschap zegt, is een lastige kwestie. In principe moet je kritisch blijven op onderzoeken en dat wordt dan ook gedaan in de wereld. Helaas zijn veel rapportages en onderzoeken te complex om als leek te begrijpen, waardoor je op experts moet vertrouwen die daar onderzoek kunnen interpreteren. Let wel, experts, niet de media. Ik neem standaard alles wat de media rapporteert over onderzoek met een berg zout. Als een expert in het vakgebied mij iets vertelt (bijvoorbeeld 'vaccinaties zijn veilig') neem ik dat wél aan. Simpelweg omdat ik weet dat deze persoon de vele hoeveelheden wetenschappelijke informatie die aanwezig zijn beter kan interpreteren dan ik (en ik heb nochtans een bachelor en masterdiploma en een gedegen statistische achtergrond, maar in een andere richting)

Maar je hebt helemaal gelijk: het woord 'wetenschap' wordt regelmatig misbruikt. Jammer, want dat schaadt het imago van de echte wetenschap. De wetenschap is echter geen nieuw geloof. Het keert zich juist tegen blind dingen geloven
Laatst bijgewerkt door Ierpier op 18-09-19 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:49

__Sannne schreef:
Sheran schreef:

Klopt, ook even kijken wie het onderzoek heeft betaald.

Maar dat laatste vind ik wel een lastige. Aan de ene kant als bvb. Bayer of Monsanto een onderzoek heeft gefinancieerd naar 1 of ander gif van ze, dan denk je al snel dat de kans groot is dat hun geld de onderzoeksresultaten een bepaalde kant op geduwd zullen kunnen hebben.

Maar aan de andere kant...dan zou zo'n bedrijf niks meer kunnen laten onderzoeken, ook niet met oprechte bedoelingen, want dan zitten ze altijd in het verdomhoekje.

Ellende is, dat de bedrijven oid die er flink geld voor over hebben, toch altijd een belang zullen hebben in hetgeen onderzocht wordt. En onderzoekers zijn ook niet gek, die snappen ook wel dat als hun resultaten totaal onwenselijk zijn voor de opdrachtgever, de kans groot is dat die geldschieter niet terugkomt.... dan moet je wel heel sterk in je schoenen staan om niet toch wat te schuiven met cijfertjes :(:)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:53

Ook in een McDonalds kunnen kinderen zich gedragen....

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 17:54

pmarena schreef:

- alleen het wordt te veel misbruikt door mensen die macht over het volk willen uitoefenen (voor geld rommelen met bevindingen)

Dat is geen mening, dat is baarlijke nonsens.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:19

Ierpier schreef:
Ik hecht zelf veel meer waarde aan de wetenschap dan aan geloof (ik geloof niet) , omdat wetenschap gebaseerd is op gedogen onderzoek en steeds bezig is met de waarheid achterhalen. Geloof, daarentegen, heeft de waarheid schijnbaar al in pacht en die is mijns inziens niet gebaseerd op gedegen onderzoek waar ik waarde aan hecht.

Hoeveel je moet aannemen wat de wetenschap zegt, is een lastige kwestie. In principe moet je kritisch blijven op onderzoeken en dat wordt dan ook gedaan in de wereld. Helaas zijn veel rapportages en onderzoeken te complex om als leek te begrijpen, waardoor je op experts moet vertrouwen die daar onderzoek kunnen interpreteren. Let wel, experts, niet de media. Ik neem standaard alles wat de media rapporteert over onderzoek met een berg zout. Als een expert in het vakgebied mij iets vertelt (bijvoorbeeld 'vaccinaties zijn veilig') neem ik dat wél aan. Simpelweg omdat ik weet dat deze persoon de vele hoeveelheden wetenschappelijke informatie die aanwezig zijn beter kan interpreteren dan ik (en ik heb nochtans een bachelor en masterdiploma en een gedegen statistische achtergrond, maar in een andere richting)

Maar je hebt helemaal gelijk: het woord 'wetenschap' wordt regelmatig misbruikt. Jammer, want dat schaadt het imago van de echte wetenschap. De wetenschap is echter geen nieuw geloof. Het keert zich juist tegen blind dingen geloven

Dat is ook het lastige. Wanneer is "wetenschappelijk onderzocht" echt GOED onderzocht. Zonder hier en daar wat creatief te doen voor een voor de geldschieter comfortabelere uitkomst. En wanneer weet je zeker dat de expert in een vakgebied, ook echt GOED uitgeplozen heeft of de basis deugt van de uitkomst van de onderzoeken...waarvan je maar moet hopen dat deze ze überhaupt daadwerkelijk gelezen heeft.

Wie weet heeft de gemiddelde expert geeneens tijd om die onderzoeken in hun geheel allemaal goed door te lezen. En nog iets verder te graven dan dat. Of vindt die expert het zelf ook wel zo comfortabel om maar gewoon de resultaten voor waarheid aan te nemen en te vertrouwen dat het allemaal wel klopt.

Heb ik meteen weer een nieuwe mening: Er wordt teveel vertrouwen gesteld in "experts". Of wacht even, volgens mij plaatste ik die al eerder :D

Ik vind het persoonlijk heel moeilijk om welke info dan ook echt 100% te vertrouwen want je weet niet wat er allemaal voor belangen achter verstrekte informatie zitten. Volgens mij komt het allemaal dan toch weer terug op een stukje "gevoel": welke persoon of instantie weet je vertrouwen te winnen dat je hèn wel gelooft op het goed doorspitten van alle informatie...en het oordeel dat ze daaruit destilleren.

Bvb. Die autobedrijven kunnen wel claimen dat hun auto's zeer goede "wetenschappelijk onderzochte" resultaten geven...maar als niemand het ècht onafhankelijk test komt het niet snel aan het licht dat de CO2 uitstoot (ofzo) toch een stuk hoger is dan ze oh zo goed uitgezocht lijken te hebben. Dan hebben we met zijn allen gewoon maar geluk dat een organisatie dit dus wèl doet en fraude naar buiten brengt.

Maar die testende organisatie had net zo goed een schijn-constructie uit het wereldje kunnen zijn om de consument te foppen dat het nog eens extra getest is en echt deugdelijk onderzocht en uitgemeten is allemaal, daar schrikken grote bedrijfstakken ook niet voor terug :=

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:38

LadyMadonna schreef:
Ook in een McDonalds kunnen kinderen zich gedragen....

Zooooooooooooooooooo, echt wel! Laatst nog van die bankklimmers in onze buurt en moeders maar op haar telefoon. Af en toe zeggend "Niet doen" of "Doe eens niet", maar zonder op te kijken. Opvoeden is er tegenwoordig niet meer bij...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:40

Net stónden er 2 op tafel.... vandaar dat ik aan dit topic moest denken :')

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:40

Nog eentje: ik vind dat moeders met kinderen die niet kunnen fietsen lekker op een pleintje bezig moeten. Dat gekut op die fietspaden buiten de bebouwde kom is levensgevaarlijk, zeker als je op een scooter zit en er langs moet.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:41

Giolli schreef:
Ik lig in bed en ik bedacht me een paar nieuwe, dus speciaal daarvoor mijn telefoon gepakt.

1) Een niet-pas gewassen dekbed is heerlijk want het ruikt naar je man en fiets dat is lekker.

2) ik slaap op een molton, zo’n witte, want die zijn heel zacht en van badstof ofzo. En dan is je leven 10% beter gok ik. Dus op een molton slapen kan best en is niet smerig (~ Mijn moeder.)

3) als je geen hoeslakens gebruikt ben je gewoon een varken en raak ik je niet aan.

Punt 3, ha ha ha! Ik slaap nooit met dekbedhoezen, maar was mijn dekbed elke week, zo niet twee keer per week. Iets wat dekbedhoes-gebruikers veelal niet doen. Die wassen hun hoes misschien één keer per 2 weken of misschien wel wekelijks, maar hun dekbedden zelf zo goed als nooit. Dat vind ik juist weer ranzig. :D
Mijn kussen gaat ook regelmatig de wasmachine in. Daarna met een paar tennisballen in de droger en hij ligt weer heerlijk!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:42

LadyMadonna schreef:
Net stónden er 2 op tafel.... vandaar dat ik aan dit topic moest denken :')

8)7

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 18:49

Hè....slaap je dan onder zo'n kaal wit dekbed Shenavallie? Of hoe moet ik dat zien :)

LM: Toch op zijn allerminst nog wel op "hun" tafel zeker en niet die van jou :=