Shaggy09 schreef:Een molton is toch gewoon letterlijk een hoeslaken?Nog nooit van gehoord namelijk
Ja, hij hoort eigenlijk onder je hoeslaken. Hij is zo lekker fluffy.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ierpier schreef:Dit is wellicht niet echt inpopulair, maar in bepaalde kringen wel en ik moet het ergens uiten: ik vind astrologie enorme onzin. Net als edelstenen trouwens. En mediums.
pmarena schreef:Oh ik dacht trouwens net in de auto nog over een mening die menig bokker wel erg impopulair zal vinden
"De wetenschap" is een nieuw soort geloof / Godsdienst. Ik zie erg veel raakvlakken:
- in principe is het iets heel moois en goeds
- alleen het wordt te veel misbruikt door mensen die macht over het volk willen uitoefenen
- "gelovigen" vinden dat anderen het geloof ook aan moeten hangen, zo niet dan ben je een arm verloren schaap
- "de wetenschap zegt dat" moet je net zo zwaar opnemen als "God zegt dat" en vooral niet in twijfel trekken.
__Sannne schreef:Sheran schreef:Daarom moet je bronnen checken en kritisch blijven. Er wordt veel geknoeid.
Klopt, ook even kijken wie het onderzoek heeft betaald.
pmarena schreef:Oh ik dacht trouwens net in de auto nog over een mening die menig bokker wel erg impopulair zal vinden
"De wetenschap" is een nieuw soort geloof / Godsdienst. Ik zie erg veel raakvlakken:
- in principe is het iets heel moois en goeds
- alleen het wordt te veel misbruikt door mensen die macht over het volk willen uitoefenen (voor geld rommelen met bevindingen)
- "gelovigen" vinden dat anderen het geloof ook aan moeten hangen, zo niet dan ben je een arm verloren schaap
- "de wetenschap zegt dat" moet je net zo zwaar opnemen als "God zegt dat" en vooral niet in twijfel trekken.
Ierpier schreef:Ik hecht zelf veel meer waarde aan de wetenschap dan aan geloof (ik geloof niet) , omdat wetenschap gebaseerd is op gedogen onderzoek en steeds bezig is met de waarheid achterhalen. Geloof, daarentegen, heeft de waarheid schijnbaar al in pacht en die is mijns inziens niet gebaseerd op gedegen onderzoek waar ik waarde aan hecht.
Hoeveel je moet aannemen wat de wetenschap zegt, is een lastige kwestie. In principe moet je kritisch blijven op onderzoeken en dat wordt dan ook gedaan in de wereld. Helaas zijn veel rapportages en onderzoeken te complex om als leek te begrijpen, waardoor je op experts moet vertrouwen die daar onderzoek kunnen interpreteren. Let wel, experts, niet de media. Ik neem standaard alles wat de media rapporteert over onderzoek met een berg zout. Als een expert in het vakgebied mij iets vertelt (bijvoorbeeld 'vaccinaties zijn veilig') neem ik dat wél aan. Simpelweg omdat ik weet dat deze persoon de vele hoeveelheden wetenschappelijke informatie die aanwezig zijn beter kan interpreteren dan ik (en ik heb nochtans een bachelor en masterdiploma en een gedegen statistische achtergrond, maar in een andere richting)
Maar je hebt helemaal gelijk: het woord 'wetenschap' wordt regelmatig misbruikt. Jammer, want dat schaadt het imago van de echte wetenschap. De wetenschap is echter geen nieuw geloof. Het keert zich juist tegen blind dingen geloven
LadyMadonna schreef:Ook in een McDonalds kunnen kinderen zich gedragen....
Giolli schreef:Ik lig in bed en ik bedacht me een paar nieuwe, dus speciaal daarvoor mijn telefoon gepakt.
1) Een niet-pas gewassen dekbed is heerlijk want het ruikt naar je man en fiets dat is lekker.
2) ik slaap op een molton, zo’n witte, want die zijn heel zacht en van badstof ofzo. En dan is je leven 10% beter gok ik. Dus op een molton slapen kan best en is niet smerig (~ Mijn moeder.)
3) als je geen hoeslakens gebruikt ben je gewoon een varken en raak ik je niet aan.