Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:35

Aan hoe ik me voel -O-

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:38

Marocje schreef:
Independence schreef:
Het leed dat een paard kopen heet...
Bij mijn vorige wist ik het gewoon zeker, en naar dat gevoel ben ik nu weer opzoek, maar een nieuw paard gaat nooit mijn oude paard evenaren

Het mooie is dat je dit gevoel hebt ervaren. Ga op zoek naar dat gevoel, niet naar een kopie van je andere paard ;)

Maar komt dat gevoel wel als ik in mijn achterhoofd nog steeds mijn vorige paard heb?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:45

Independence schreef:
Maar komt dat gevoel wel als ik in mijn achterhoofd nog steeds mijn vorige paard heb?

Mijn eigen ervaring is ja! Ik had een 2,5 jarige zadelmak gemaakt en een vol jaar heb ik daar in m'n eentje op mogen rijden op de manege en ik mocht haar van m'n ouders hebben. Helaas kwam er uit de medische keuring hoefkatrol en dus ging de koop niet door. Ik ging stage lopen op een andere manege en daar reed ik diverse jonge paarden waarvan ik met één vierjarige een bijzondere klik kreeg. Dat is uiteindelijk mijn paard geworden en heb daar ontzettend veel jaren plezier van gehad.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 21:38

Aan mezelf.

Anderhalf jaar geleden met de merrie gestopt die echt altijd mijn steun en toeverlaat was. Maar ll door privézaken moeten stoppen.

Nu is ze gister overleden door een stom ongeluk op het weiland. Heb zooo een spijt en verdriet dat ik zonodig moet haar moest stoppen |(

Gelukkig 2 maanden geleden haar nog opgezocht maar toch, voel me zo ellendig nu.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:26

Automobiliste die voor de lol midden op de weg stil gaan staan, gebruik ff je gevarenlichten }:0

Boompje1985

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:41

Aan de zwerm wespen die op mn dochter en vriend afkwamen! Hij zag een donkere plek in de lucht en ik hoorde ze al aankomen terwijl ik in de keuken stond. Hij zegt: Ooh oliebol, gooit zijn kop koffie aan de kant en grijpt onze dochter die nog lekker aan het spelen was. Ik gooi de tuinslang aan de kant die nog in de deuropening lag en gelukkig waren ze net op tijd binnen! Maar pfoe de schrik zat er aardig in.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 22:43

Daphx93 schreef:
Aan mezelf.

Anderhalf jaar geleden met de merrie gestopt die echt altijd mijn steun en toeverlaat was. Maar ll door privézaken moeten stoppen.

Nu is ze gister overleden door een stom ongeluk op het weiland. Heb zooo een spijt en verdriet dat ik zonodig moet haar moest stoppen |(

Gelukkig 2 maanden geleden haar nog opgezocht maar toch, voel me zo ellendig nu.

Hè, wat naar Y;(
Dat is ook logisch dat je er verdriet van hebt, sterkte ermee

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 23:09

xDenies schreef:
Maar niet iedereen heeft het door! Ik gebruik deo en ik douche mij ook prima met een *naar horen zeggen* lekkere geur. Maar ik ruik zelf he-le-maal niets, dus mijn collega's weten dan ook dat als ze me ruiken ze even een gil moeten geven. Net als dat mijn familie dat weet.

Natuurlijk kan je dat niet tegen een onbekende zeggen maar wellicht is het ook wel iemand met het zelfde probleem als ik :j

Bedoel dit niet als kritiek hoor!!

Oh nee je hebt absoluut gelijk hoor. Sommige mensen zijn genetisch helaas wat benadeeld en hebben sneller last van zweetlucht dan anderen. Ongeacht hoe vaak ze wassen of met anti-transpirerende deo's spuiten. Op het werk hebben wij ook de afspraak dat we elkaar vertellen als iemand een luchtje heeft, als dat nou om zweet of om adem gaat. We hebben ook allemaal deo, kauwgum/mondspray en een tandenborstel in ons kluisje omdat ons werk (oogmetingen en brillen aanpassen/verkopen) nou eenmaal vraagt dat je vaak heel dicht bij de klant bent en voor de klant is het dan ook wel fijn dat we 'fris' zijn, zeker in een kleine oogmeetruimte.

Maar zelf ben ik hypersensitief voor geur en ik verdraag het gewoon niet, hetzelfde geldt voor nicotinelucht in kleding, de graflucht die rokers uitademen, de geur van frituur in kleding of (oude) mensen met een urinelucht. Ook een collega van me heeft hier ontzettend last van en als we een klant ruiken proberen we die meestal door een collega te laten helpen. Maar af en toe kun je ze niet ontwijken en proberen we ze toch maar op de best mogelijke manier te helpen. Vaak zetten we dan maar de airco op standje sneeuwstorm of lopen we wat vaker weg bij de klant om even frisse lucht te scheppen. Het is tot nu toe nog maar 1 keer voorgekomen dat ik echt naar het toilet moest gaan om over te geven.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 00:37

Blowende buren... Ik wil gvd gewoon mijn raam open hebben zonder dat ik je joint ruik. Ga lekker in je woonkamer blowen ofz.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 08:05

Aan dat het nieuws onderscheid blijft maken tussen hoog en laag opgeleidde mensen en dat het laag opgeleid zijn vaker negatief in beeld komt.

:l

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 08:09

Dat ik zo onwijs zenuwachtig ben voor mn examen zo. Als ik het haal hoef ik namelijk niet meer naar school, maakt de druk nog even iets hoger :') :=

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 08:33

xDenies schreef:
Aan dat het nieuws onderscheid blijft maken tussen hoog en laag opgeleidde mensen en dat het laag opgeleid zijn vaker negatief in beeld komt.

En de oplossing is? 'Theoretisch opgeleid' en 'praktisch opgeleid' gaan gebruiken? En dan constateren dat praktisch opgeleiden vaker negatief in het nieuws komen?
Zoals ook barbaren/vreemdelingen/buitenlanders/allochtonen/mensen met een migratieachtergrond enorm veel baat hebben gehad bij iedere naamswijziging?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 08:37

Dat mensen hun volledige Facebook of Instagram teksten in het Engels zetten want dat is hip. Ook als je geen Engelstalige vrienden of volgers hebt. Een vriendin van mij doet dat steeds weer en ik snap gewoon niet waarom. Toen ik het vroeg zei ze dat het voor haar potentiële volgens was. Oh ok. :')

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:03

Mijn vriend die mij heeft aangestoken met het virusje dat hij uit Lissabon mee genomen heeft :x

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:14

Wanneer ik een keer mag uitslapen, dat ik dat ook mocht vergeten. Eerst half uur lang sirenes van ambulances polities en brandweerwagens. Half uur later arriveert de bouw tegenover het huis ok steigers te bouwen en materiaal te slijpen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:37

Aan de slak die in mijn kas zit en mijn meloen planten probeert op te eten. Ik heb me rot gezocht naar de beruchte meloen-plant-eter en alle potjes en planten uit de kas gehaal en goed bekeken maar niks gevonden en ja zelfs het slakken spoor wat de slijmerige kruiper achterliet loopt dood. |o

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:39

Iejoorr schreef:
Dat ik zo onwijs zenuwachtig ben voor mn examen zo. Als ik het haal hoef ik namelijk niet meer naar school, maakt de druk nog even iets hoger :') :=

Heel veel succes vandaag! *\o/*

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:45

De hond van de baas die blijft blaffen. Het is ook echt een beetje een paniek/angstblafje, maar de baas laat hem gewoon alleen zitten -O-

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:50

Nayomie schreef:
Wanneer ik een keer mag uitslapen, dat ik dat ook mocht vergeten. Eerst half uur lang sirenes van ambulances polities en brandweerwagens. Half uur later arriveert de bouw tegenover het huis ok steigers te bouwen en materiaal te slijpen.

Misschien is er wel iemand dood... vervelend voor je nachtrust uiteraard maar voor zo iemand is het wel wat vervelender :=

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 09:55

Wat vooral vervelend is is dat mensen zich constant geroepen voelen om te reageren op andermans irritaties. Dàt is vervelend. >;)

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:00

oomens schreef:
xDenies schreef:

En de oplossing is? 'Theoretisch opgeleid' en 'praktisch opgeleid' gaan gebruiken? En dan constateren dat praktisch opgeleiden vaker negatief in het nieuws komen?
Zoals ook barbaren/vreemdelingen/buitenlanders/allochtonen/mensen met een migratieachtergrond enorm veel baat hebben gehad bij iedere naamswijziging?

Waarom moet ze daar een oplossing voor hebben? Ze kan zich daar gewoon aan ergeren toch?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:00

Dat ik heb aangeboden een advertentie voor een beschikbare kamer in ons studentenhuis op fb te zetten, en ik even onderschat had hoeveel animo ervoor is. Hij staat er nu 2 uur op en heb al bijna 30 reacties. :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 10:09

Steeph schreef:
Wat vooral vervelend is is dat mensen zich constant geroepen voelen om te reageren op andermans irritaties. Dàt is vervelend. >;)

Eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:19

Dat mijn vriend altijd verwittigd als hij de baby bij de opvang heeft afgezet (omgekeerd ook. Kwestie van dubbelcheck) behalve vandaag. Gsm staat uit, onbereikbaar. Dus zonet maar naar de opvang gebeld. Kind is daar dus al vanaf 8 uur. Ik kan daar niet tegen als mensen iets niet doen wat een ingebakken gewoonte is. Kind afzetten = verwittigen. Maar goed, ik hou van duidelijkheid en routine, zal wel aan mij liggen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 10:20

__Sannne schreef:
Dat ik heb aangeboden een advertentie voor een beschikbare kamer in ons studentenhuis op fb te zetten, en ik even onderschat had hoeveel animo ervoor is. Hij staat er nu 2 uur op en heb al bijna 30 reacties. :')

In Utrecht krijg je er 30 x 10