Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:33

Sheran schreef:
Ik zit de laatste tijd met een soort dilemma. Vooral nu mijn relatie uit is. En ik vraag me af wat jullie mening over dit onderwerp is.

Ik heb vaak het gevoel dat er twee soorten 'blijheid' bestaan. Echte blijheid en nepblijheid. Of, om het misschien wat extremer uit te drukken, geluk-blijheid en sneue blijheid. De eerste soort leidt je naar een hoger 'doel' in je leven, terwijl het tweede meer op de korte termijn gericht is.

Voorbeeld: ik ben nu dus uit mijn relatie. Als ik aan mijn relatie dacht voelde ik een dieper soort blijheid, omdat dat 'toekomst' had, het maakte dat mijn leven zo liep als ik wilde, het voelde goed. Nu merk ik dat ik al mijn huidige blijheid afdoe als 'sneue blijheid': even leuk op korte termijn, maar het helpt je geen ene steek verder en eigenlijk is het gewoon sneu :P. Voorbeeld: een leuk filmpje kijken op YouTube.

Maar ik heb dat ook met de 'grotere' dingen. Ik ben nu bijvoorbeeld een talencursus aan het volgen en vind dat leuk, maar als ik nu aan mijn relatie terugdenk voelt het toch echt als hele oppervlakkige blijheid die niet duurzaam is.

Herkennen jullie dit? Of andere meningen?

Ik herken verschillende gevoelens van blijheid wel, maar niet perse relatiegebonden. Ik denk persoonlijk eerder dat het komt omdat je wellicht nog niet volledig over je afgelopen relatie heen bent, waardoor je nog niet op een geluksniveau bent waarop je die echte blijheid terug kan ervaren. En/Of omdat je je bezighoudt met hobby’s en dingen die ‘het’ eigenlijk gewoon net niet helemaal voor jou zijn, in ieder geval op dit moment. Is het meer een afleiding voor je of vind je het ‘wel leuk’, dan is het denk ik meer dan logisch dat je je er niet wild enthousiast over voelt.
Naar mijn mening is een diepere levensinvulling, een hoger doel en bijbehorende duurzame/intense blijheid heel goed mogelijk zonder dat het perse aan een relatie is verbonden. Al is het niet per definitie even makkelijk voor iedereen om dat te vinden.

Sheran

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:36

Het was ook vooral een voorbeeld eigenlijk, maar ik merk inderdaad wel dat ik een relatie iets belangrijks vind. Het lijkt me best eenzaam om alleen oud te worden. Maar je hebt wel gelijk, misschien klinkt het zo. Het is wel ingegeven door mijn huidige break-up inderdaad, maar ik heb er vaker over nagedacht.

De dingen die ik doe vind ik wel echt serieus leuk!

Plato noemde 'voortbrengen' als één van de doelen van de mens... dat konden kinderen zijn, maar dat kan ook iets anders zijn. In meer verheven staten breng je eeuwige dingen voort, zoals boeken :)

Bedankt voor je mening, ik ben benieuwd naar meer mensen!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:29

Ik doe niet aan blijheid, ik ben nagenoeg altijd blij :D

Maar ik heb wel een verschil tussen blijheid en gelukzaligheid...
Gelukzaligheid: Ondergaande zon, glas wijn in de hand en het gevoel dat je alles hebt wat je hartje kan wensen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:16

Waarom zijn vitaminepillen zo enorm groot? Als ze de helft zo groot waren kunnen ze er gewoon opzetten 2 per dag ipv 1 en dan ga je tenminste niet kokhalzen bij het doorslikken.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:13

elnienjo schreef:
Waarom zijn vitaminepillen zo enorm groot? Als ze de helft zo groot waren kunnen ze er gewoon opzetten 2 per dag ipv 1 en dan ga je tenminste niet kokhalzen bij het doorslikken.

Zodat ze niet zoveel op echte medicatie lijken? Geen idee. Maar als je een pillensplitter koopt, kan je grote pillen makkelijk in tweeën splitten en dan doorslikken. :)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 14:58

Tivoli schreef:
elnienjo schreef:

Zodat ze niet zoveel op echte medicatie lijken? Geen idee. Maar als je een pillensplitter koopt, kan je grote pillen makkelijk in tweeën splitten en dan doorslikken. :)

Heb je dan geen last van die harde randjes tegen je huig?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:35

Gekke vraag misschien, maar noodgedwongen staat mijn scooter nu even buiten. Kunnen de banden met deze hitte (in de zon) ontploffen? Daar ben ik steeds bang voor :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:38

_Karlijn schreef:
Gekke vraag misschien, maar noodgedwongen staat mijn scooter nu even buiten. Kunnen de banden met deze hitte (in de zon) ontploffen? Daar ben ik steeds bang voor :=

Nee.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:51

_Karlijn schreef:

Nee, mijn scooter staat altijd buiten.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 16:55

nu vraag ik me wel af waarom fietsbanden dat dan wel kunnen

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:03

Trui schreef:

Ik denk omdat dat vaak een erg dun en wat meer versleten bandje is. Een scooterband is een stuk dikker en steviger.
Maar de banden van tegenwoordig zijn daar ook alweer op verbeterd hoor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:21

Shaggy09 schreef:
Trui schreef:

Ik denk omdat dat vaak een erg dun en wat meer versleten bandje is. Een scooterband is een stuk dikker en steviger.
Maar de banden van tegenwoordig zijn daar ook alweer op verbeterd hoor.

Inderdaad dunner materiaal en binnenband gevoelig voor aneurysma achtige kwaaltjes...

Mijn moderne band is altijd drama... Ik ga morgen op fiets naar het werk... Kijken hoever ik kom, ik moet 6.5km :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 17:50

Shaggy09 schreef:
Nou, je hebt meestal een soort vitrage en een gordijn, dus als ze het gordijn gewoon goed zonwerend maken dan kunnen degene die wel van zonlicht sochtends houden alleen de vitrage gebruiken toch?

Ik vind dat ook verschrikkelijk, dat het om 8 uur sochtends al licht is in de slaapkamer.

Ik slaap het liefst met de gordijnen open :) Ik vind het heerlijk ;)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:55

Nikass schreef:
Shaggy09 schreef:
Nou, je hebt meestal een soort vitrage en een gordijn, dus als ze het gordijn gewoon goed zonwerend maken dan kunnen degene die wel van zonlicht sochtends houden alleen de vitrage gebruiken toch?

Ik vind dat ook verschrikkelijk, dat het om 8 uur sochtends al licht is in de slaapkamer.

Ik slaap het liefst met de gordijnen open :) Ik vind het heerlijk ;)

Getsie ik moet er niet aan denken.. :o Ik moet ook echt minimaal 8 uur slapen op een nacht anders ben ik niet te genieten.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 21:24

Maar... Dan laat je er toch gewoon een beetje lucht uit lopen als ie zo straks staat dat je bang bent voor ontploffen..? :o?

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 22:10

Steeph schreef:
Maar... Dan laat je er toch gewoon een beetje lucht uit lopen als ie zo straks staat dat je bang bent voor ontploffen..? :o?

1, ik zou niet weten hoe :') en 2, de banden staan niet strak, het is puur mijn gevoel dat zegt dat die banden uiteen zouden knallen in de zon :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 22:57

_Karlijn schreef:
Steeph schreef:

1, ik zou niet weten hoe :') en 2, de banden staan niet strak, het is puur mijn gevoel dat zegt dat die banden uiteen zouden knallen in de zon :')

Neem een oude band en probeer er een mes in te steken... Ben je ook gerust gesteld....

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 00:35

_Karlijn schreef:
Steeph schreef:

Als je een gewoon/Dunlop ventiel hebt, gewoon even langzaam aan dat bovenste ringetje met textuur draaien totdat je de lucht hoort lopen :D

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 11:57

Welke bh zonder beugels geeft voldoende steun na een borstoperatie? Ik kom genoeg beugelloze bh's tegen maar volgens mij zit daar totaal geen steun in. Sportbh zit te stevig.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:27

Froukje schreef:
Welke bh zonder beugels geeft voldoende steun na een borstoperatie? Ik kom genoeg beugelloze bh's tegen maar volgens mij zit daar totaal geen steun in. Sportbh zit te stevig.

Ik heb BH's van de Zeeman. Hebben geen beugel, maar wel voorgevormde cups en daardoor wel veel steun.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 13:44

hoe maakt je buik het rommelende geluid als je heel erg honger hebt?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:09

Het zijn gassen die verplaatst worden door je maag die aan het samentrekken is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:52

Froukje schreef:

Hoezo te stevig?
Maatje groter nemen dan.

Juist na een operatie is het denk ik heel belangrijk voldoende ondersteuning te hebben?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:54

Boompje1985 schreef:
Uit nieuwsgierigheid, welke vogels hoor ik hier? Ze zijn niet goed zichtbaar maar het geluid wat ze maken is goed hoorbaar. Ze zijn nu al dik een uur zo bezig en er vliegt nog een derde op afstand. Dus wellicht dat baby/peuter/puber vliegles kreeg?

https://youtu.be/YVp9pIW-LUY

Geen kraaien oid die een roofvogel aan het verjagen waren?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 20:10

Ik weet dat ze bij dunkin donuts, de shaken lemonade met monin siroop maken. Maar wat gaat er nog meer in, vraag ik me af, ijs en ?