[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mand

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 12:57

In Kanaleneiland zijn altijd al veel schietpartijen. Maar op klaarlichte dag, in een volle tram?! Dat slaat alles. Ik zou de getuigenverklaring met een korrel zout nemen, best vaak klopt er niks van. Bovendien waren er veel meer mensen gewond, er lag ook een flauwgevallen/beschoten(?) meisje in de straat bij die vriend.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:07

Trams hebben tegenwoordig toch ook camerabewaking? Dan zou het vrij snel duidelijk moeten worden wat er precies gebeurd is.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:10

Ik denk niet dat ze dat meteen naar buiten laten. Overigens is net wel bekend gemaakt in welke auto ze gevlucht zijn, dus mocht iemand vandaag nog in Utrecht om omstreken rijden:

7Z JN 97
Rode renault clio

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:18

Iig 1 dodelijk slachtoffer.
Verder meerdere slachtoffers maar nog niet bekend hoe & wat.

Maar calamiteitenhospitaal is open, dus neem aan dat ze wel wat verwachten ;(

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:32

NCTV heeft opgeschaald en de NOS wordt wild. Here we go... :n Bij elke andere moord wordt er nooit zo opgeschaald, denk aan die liquidaties in Amsterdam enzo.

Als er meer concrete aanwijzingen zouden zijn omtrent terrorisme, verwacht ik zometeen ook wel wat meer activiteit van de KMAR op het werk...
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 18-03-19 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:35

Ik kan echt wel janken. Het zat er natuurlijk aan te komen, maar dat het zo dichtbij komt.. Gelukkig is iedereen van mijn opleiding veilig. Leerlingen die op school waren mogen niet naar buiten en alles zit op slot. Ze weten vrijwel zeker dat het terroristisch is en het dreigingsniveau is naar het hoogste niveau getild. Er vliegt hier overal leger...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:39

paasei, ik schrik hier enorm van, normaal zit ik in die tram van de P&R richting CS, bizar. Ook ik dacht dat het, met de staking van vandaag, weleens om een aanslag zou kunnen gaan.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:48

Sheehan schreef:
In Kanaleneiland zijn altijd al veel schietpartijen. Maar op klaarlichte dag, in een volle tram?! Dat slaat alles. Ik zou de getuigenverklaring met een korrel zout nemen, best vaak klopt er niks van. Bovendien waren er veel meer mensen gewond, er lag ook een flauwgevallen/beschoten(?) meisje in de straat bij die vriend.

Kanaleneiland staat zoizo niet echt lekker bekent nee :n

Ik heb voor mijn oud werk in Rotterdam gelopen toen daar een vrouw dood geschoten werd. Liep ik de straat er achter dat was ook wel eng toen ik hoorde wat er was gebeurd.
https://www.ad.nl/rotterdam/vrouw-24-do ... ~a020ef66/

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:51

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 13:58

Ironie: er reed net een rode Clio door het NOS beeld heen :+

We hebben overal camera's etc staan, dan ga je mij niet wijs maken dat ze die Clio niet kunnen vinden...

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:02

Als ze daar nog in zitten, het eerste wat ik, denk ik, zou doen is die auto ergens parkeren.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:03

De terrorist in mij zegt: Clio vol explosieven laden en inderdaad ergens parkeren.

NOS meldt nu dat de auto gevonden is.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:16

Dat inderdaad.

Het is best wel bizar aan het worden, ik roep al jaren dat de derde wereldoorlog al lang is begonnen, diverse vrienden zijn werkzaam binnen defensie en/of de KLPD en die erkennen dit ook. Het komt nu wel heel dicht bij, 15 km bij mijn huis in Nederland vandaan en ik ken die route als mijn broekzak.

En toch, zoals hier eerder ook besproken, angst zaaien is wat ze willen en ik heb, al van jongs af aan, de overtuiging dat het al lang vast staat wanneer iemand dood gaat en daar kun je niks aan veranderen. Al deed ik dan wel weer een schietgebedje wanneer ik op een jong/vervelend paard stapte :')

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:19

Ik zit nu die persconferentie te kijken op NOS, er is wel degelijk terreurdreiging.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:25

blokje schreef:
Nederland kent wel schietpartijen (denk aan een paar jaar terug toen een jonge vent het vuur opende in een winkel centrum) hier worden bijna wekelijks in het criminele circuit mensen om gebracht.

Van terrorisme hebben we weinig last. Komt dat door ons veiligheidsysteem of zijn we gewoon de dans nog ontsprongen waren we domweg nog niet interessant genoeg.

.

pas een paar dagen geleden werd dit gezegd en kijk nu naar het nieuws

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:31

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:57

Hier is de KMAR iig ook extra rondjes aan het rijden.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 14:58

Hier blijven maar heli’s overvliegen, heen en weer.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:02

Vind de reacties op 'slechts' een schietpartij erg groot

Dus er lijkt mij meer aan de hand.

Over wat we net nog hadden over Wat zou jij doen tijdens ...?
Dat gaat je dus nooit lukken in een tram.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 15:06

Als je bij de noodrem kan komen is dat in een rijdende tram misschien nog een soort van surprise voor de schutter. Het enige is dat je dan de raam er al uit hebt moeten liggen zodat je zsm weg kan...

Dat bericht over de auto met een briefje is ook behoorlijk een aanjager om te speculeren.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 16:36

Dioxide schreef:
Als je bij de noodrem kan komen is dat in een rijdende tram misschien nog een soort van surprise voor de schutter. Het enige is dat je dan de raam er al uit hebt moeten liggen zodat je zsm weg kan...

Dat bericht over de auto met een briefje is ook behoorlijk een aanjager om te speculeren.

Vooral omdat mevrouw niet wil zeggen wat er op het briefje stond...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-19 16:38

SavannahNx schreef:
Dioxide schreef:

Vooral omdat mevrouw niet wil zeggen wat er op het briefje stond...

Waarschijnlijk mag ze dat gewoon niet zeggen.
Het wordt compleet ander geïnsinueerd door journalisten... Bijzonder volk hoor, journalisten... Breek me de bek er niet over open. :x

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:21

Mijn beste vriend zit vast in Amersfoort op school, er rijd geen enkel verkeer. Ik ga hem zo ophalen met de auto. Vind ik doodeng om te doen, maar ik maak me zoveel zorgen om hem.

Ik merk dat het me toch best veel doet. Gister hadden we het er over, vanochtend was het me bijna gebeurd. Ik besef het me bijna niet, zit echt in shock maar alles te checken. :\

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:23

Gek hè. Zo zie je maar weer het kan iedereen overkomen.

Ik ben pas net thuis na een dag zonder wifi dus nog niet volledig op de hoogte had een cursus op een basisschool. Snap nu pas waarom 1 van de moeders een beetje paniekerig werdt toen er een politie auto op het plein reed en die bleef er staan. Die had wel internet op der telefoon dus die zal het geweten hebben van die aanslag.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-19 17:30

Kunnen we hier weer verder? Er is een speciaal Utrecht topic.
Niet stom bedoeld hoor, wel zonde als dit leuke topic ondergesneeuwd zou worden.