De buren houden zich erg koest. Het zou best kunnen zijn dat we de komende 3 maanden niks van ze vernemen. Ik zie hier allemaal doemscenario's over de grond bevuilen. Ik zie ze dat zelf niet zo snel doen, het is voor de buurman toch de grond waar hij op opgegroeid is(en wat in zijn mening nog steeds van hem is). Maar we hebben ook een camera op het erf die ook de strook grond meepakt. Dus ze kunnen niet zomaar ongezien ongein uithalen, ookal hebben ze dat zelf waarschijnlijk niet door.
Ik hoop voor jullie dat ze netjes de som geld betalen die ze opgelegd is, dat dat rustig verloopt. Dat de komende tijd ook rustig mag blijven en dan straks de oplevering. Dat ze tijd gaan rekken verwachten jullie waarschijnlijk ook wel. Maar dat het dan ook klaar mag zijn. Nog wat gehoord over het gebeuren van het dakkapel? Of is dat ook klaar?
Ik denk dat de buren gaan verhuizen, want ik heb een reclame voor verhuisdozen.
Wel fijn idee dat je camera ook jullie stukje grond meepakt. Ook handig bewijzen als ze er niet op tijd af gaan.
janna
Geplaatst: 17-11-21 21:27
.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:05, in het totaal 1 keer bewerkt
pmarena
Geplaatst: 18-11-21 08:14
Ik geniet van de zaligheid van een ad-blocker
Filmen is leuk maar meestal worden beelden niet bewaard toch? En om nou hele dagen te gaan checken wat er voor beweging is op dat stuk grond Kun je het überhaupt goed overzien...? Ze hadden toch iets van heggen / schuttingen er omheen gezet..?
Ik snap dat je geen foto's plaatst hoor, maar ben ook reuze benieuwd naar de situatie Hebben ze het eigenlijk wel een beetje subtiel gedaan met die strook grond, staat "hun" grens wel een beetje "natuurlijk" zeg maar, ten opzichte van hun en jullie woning? Of voelt het sowieso wel aan alsof er aan jullie kant een stukje mist?
Hij hangt in de nok van onze schuur dus die heg is geen probleem. En hij neemt op als hij beweging detecteert. Er is nu inderdaad echt een soort hap uit ons erf. Straks hebben we gewoon vrij uitzicht naar achter. Nu kijken we tegen de heg van de buren aan en moeten we echt het hoekje om om naar achter te lopen.
Niet te vaak doen, zelfs een kat heeft maar negen levens
pmarena
Geplaatst: 18-11-21 14:37
Hihi dat is wel een hoge prijs voor het naar achteren lopen inderdaad, als je het zo bekijkt
Maar wat suf dan joh, als er zo'n hap uit jullie deel van het perceel is...dat snappen ze zelf toch ook wel dat dat opvalt.... of gooien ze het er op dat het nu eenmaal tussen de broers zo overeen gekomen is...?
Hebben zij nou eigenlijk evenveel m2 buiten als jullie of is 1 van de percelen duidelijk kleiner dan het andere?
Dus als ik het goed begrijp zullen jullie op 4 maart geld en grond krijgen, tenzij ze in beroep gaan? Of moeten ze sowieso betalen tegen 4 maart, ongeacht of ze in beroep gaan? De dwangsom is niet van toepassing na 4 maart schat ik als ze in beroep gaan?
Gelijk hebben is leuk, maar het krijgen...
Procederen tot je een ons weegt, zelfs als zit je fout, kan je toch nog heel veel winst opleveren en dat spelen de buren nu al jaren goed uit.
Ik dacht betalen binnen 14 dagen want dat moet sowieso ook al gaan ze in hoger beroep, dat staat los van wat de rechter nu bepaald heeft aan schadevergoeding omdat de buren verloren hebben.
De percelen zouden even groot moeten zijn, dat zijn ze nu dus niet. Beide broers hebben de helft gekregen in 1993. Dat komt ook overeen met de kadastergrens. Dat komt niet overeen met het huidige hekwerk.
Betalen moet inderdaad binnen 14 dagen, al kunnen ze dat alsnog vertikken waarna wij weer een deurwaarder langs moeten sturen om het vonnis te betekenen. Daarna zouden ze weer 14 dagen krijgen. Als er dan nog niet betaald word kan je stappen gaan ondernemen zoals beslaglegging.
Voor de grond komen we inderdaad op eind feb/begin maart uit voor de oplevering bij uitblijven hoger beroep.
Goh dan is het helemaal hondsbrutaal zeg, als ze zich meer dan de helft toe geëigend hebben en dan ook nog overduidelijk een uitstekend stuk pal voor jullie gevel....
Màn ik mag toch hopen dat je niet nog door blijft slepen tot het einde der tijden om deze dingen van ze gedaan te krijgen....
Wat had er nou eigenlijk gebeurd als je gewoon op een blauwe maandag (zijn ze eigenlijk wel eens een dag niet aanwezig?) de hele zooi er netjes uitgetrokken had en weer terug had gezet op een correcte erfgrens....? Of zou er dan toch wel het 1 en ander van beplanting van hun (kwekerij?) beschadigd zijn geraakt?
Merexa
Geplaatst: 19-11-21 00:49
Na deze hele soap te hebben gevolgd en wetend hoe het rechtssysteem in Nederland nu een beetje in elkaar zit is het wel een verleidelijke gedachte om te doen bij menig denk ik, mocht hen zoiets overkomen. Zijn ze een weekje weg; kadaster erbij, hek verplaatsen op de juiste grens en doen alsof er niks aan de hand is Maar daar lok je wel agressie mee uit met de kans dat als je zelf weg bent ze het terug doen.
Moonfight
Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-21 19:30
9 dagen later en het hoger beroep is al binnen. Ze hebben nu een andere advocaat. Dagvaarding zou bezorgd moeten zijn door een deurwaarder. Maar zat in de brievenbus langs de weg terwijl mijn man de hele dag thuis was.
Ligt het aan mij of was het juist in hun voordeel geweest om te wachten tot het einde van die 3 maanden?
Shae
Geplaatst: 19-11-21 19:31
Klinkt alsof het ze erg hoog zit
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Geplaatst: 19-11-21 19:32
Oh wat erg.... Echt je snapt zulke mensen toch niet. Wat begrijpen ze niet aan kadastergrens?
fokfanaat
Geplaatst: 19-11-21 19:33
Wel fijn, scheelt je tijd. Blijkbaar hebben ze nog steeds geen realiteitszin