Ik date, jij datet, wij daten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quarter1994

Re: Ik date, jij datet, wij daten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 14:10

Vaak is goed vriendschap ook veel meer waard dan relatie vaak als relatie over gaat ben je alles kwijt echte goed vriendschap raak je niet vlug kwijt

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 16:02

@Neverland, Het is met OV inderdaad voor allebei meer dan 5 uur reizen. Hij woont helemaal onder in zeeland tegen de Belgische grens aan dus het is voor hem ook al snel een reis van 4 uur om normaal in Nederland te komen.
Onbekende stad vind ik juist niet fijn, zeker omdat ik heel erg prikkelgevoelig ben en ik van een onbekende stad niets weet en dan overactief mijn omgeving in de gaten ga houden en de spanningen zullen dan ook echt niet meewerken aan het stukje 'contact met elkaar krijgen'.

@janinevv, Afstand is per auto bijna 250km dus het ligt ook echt absoluut niet naast de deur :P

Mag helaas de auto niet mee van mijn ouders, maar wel wanneer we dus ergens halverwege afspreken. Vanavond even met date overleggen aangezien hij nu aan het werk is of hij dat eventueel zie zitten en met ouders dan overleggen of zij het een probleem vinden dat, mocht het goed klikken, dat hij dan met mij mee rijdt naar mijn woonplaats. Halverwege afspreken betekend voor hem nog steeds een reistijd van minimaal 4 uur dus beetje lastig gaat het wel worden, maar we gaan het zien.

We zitten ook een beetje te bedenken van wat we dan wilden gaan doen, verder dan ergens uit eten kwamen we niet :P Hebben jullie nog ideeën? Bioscoop gaat, wanneer we bij hem zijn, afvallen, dichtstbijzijnde bios is daar 30 km vandaan, als we besluiten hier heen te gaan zou dat wel makkelijker kunnen.

prulletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-19 16:48

Taartje, begrijp ik goed dat het plan is dat je bij hem blijft overnachten als het klikt? Want heel eerlijk, dat zou ik echt nooit afspreken bij een eerste date, zelfs als je vriendinnen hebt om naar uit te wijken. Wat als je je er net niet lekker bij voelt, maar je hem verder nog wel zou willen leren kennen? Dan zou de drempel om te zeggen dat je liever naar een vriendin gaat hoger kunnen zijn omdat dat misschien voor hem als een afwijzing voelt. Ik denk dat je dan inderdaad beter of halverwege af kunt spreken, en dan maar voor lief nemen dat het veel reizen is voor weinig tijd, of afspreken dat je sowieso bij een van die vriendinnen slaapt. Mocht het dan heel fantastisch geweldig goed klikken, dan kan je altijd je plannen nog omgooien en wel blijven, maar liever zo dan dat je het moeilijke gesprek aan moet gaan om te zeggen dat je weg wilt.

Ik weet niet hoe doods het bij hem is, of er wel andere dingen te doen zijn? Misschien wandelen als het lekker weer is, hapje eten, bowlen, misschien kan hij je een leuke toeristische attractie in de omgeving laten zien?

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:02

Neverland schreef:
Ik geloof sowieso niet in de ware. := Denk dat er meerdere goed voor je zijn, en niet maar eentje.

deze mening deel ik inderdaad :P

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:04

taartjee schreef:
@Neverland, Het is met OV inderdaad voor allebei meer dan 5 uur reizen. Hij woont helemaal onder in zeeland tegen de Belgische grens aan dus het is voor hem ook al snel een reis van 4 uur om normaal in Nederland te komen.
Onbekende stad vind ik juist niet fijn, zeker omdat ik heel erg prikkelgevoelig ben en ik van een onbekende stad niets weet en dan overactief mijn omgeving in de gaten ga houden en de spanningen zullen dan ook echt niet meewerken aan het stukje 'contact met elkaar krijgen'.

@janinevv, Afstand is per auto bijna 250km dus het ligt ook echt absoluut niet naast de deur :P

Mag helaas de auto niet mee van mijn ouders, maar wel wanneer we dus ergens halverwege afspreken. Vanavond even met date overleggen aangezien hij nu aan het werk is of hij dat eventueel zie zitten en met ouders dan overleggen of zij het een probleem vinden dat, mocht het goed klikken, dat hij dan met mij mee rijdt naar mijn woonplaats. Halverwege afspreken betekend voor hem nog steeds een reistijd van minimaal 4 uur dus beetje lastig gaat het wel worden, maar we gaan het zien.

We zitten ook een beetje te bedenken van wat we dan wilden gaan doen, verder dan ergens uit eten kwamen we niet :P Hebben jullie nog ideeën? Bioscoop gaat, wanneer we bij hem zijn, afvallen, dichtstbijzijnde bios is daar 30 km vandaan, als we besluiten hier heen te gaan zou dat wel makkelijker kunnen.

jammer dat je de auto niet mee mag,
dan inderdaad maar halverwege opperen, of je moet met het OV gaan inderdaad.

bioscoop zou ik niet zo snel als date doen. aangezien je mekaar alleen voor en na de film en in de pauze van film een beetje spreekt :P

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:24

Uiteten zou ik ook niet doen. Eerste date moet je lekker kort houden vind ik. Gewoon een drankje doen en als het goed klinkt kun je nog altijd uiteten gaan. :j

Ik zou toch halverwege afspreken. En niet vooraf afspreken dat hij mee naar huis mag.

Maar goed. Ik zou sowieso niet veel moeite in iemand steken die ik nog nooit heb gezien en heel wat kilometers van mij vandaan woont. :+ Zat andere mannen in de buurt denk ik dan. _O-

Quarter1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 17:30

Ik vind lange afstand relatie geen probleem alleen bij mij is vaak het punt stel als je samen wilt gaan wonen? Dan moet iemand zijn of haar omgeving verlaten alles achter zich laten en opgeven

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 18:00

Sunnyenjarno schreef:
Ik vind lange afstand relatie geen probleem alleen bij mij is vaak het punt stel als je samen wilt gaan wonen? Dan moet iemand zijn of haar omgeving verlaten alles achter zich laten en opgeven

Dat is wel erg op de zaken vooruit lopen toch?

Quarter1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:04

Ik hou het wel altijd in mijn achterhoofd dat vroeg of laat keer aanbod komt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:08

Snap ik wel hoor, misschien ligt dat de een makkelijker als de ander

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:16

Ik vind het wel een belangrijk punt zeker als beide absoluut niet willen verhuizen. :+

Net als kinderen. Ik zou zsm willen weten of iemand kinderen wilt ja of nee omdat ik ze absoluut niet wil. :o

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:18

Neverland schreef:
Ik vind het wel een belangrijk punt zeker als beide absoluut niet willen verhuizen. :+

Net als kinderen. Ik zou zsm willen weten of iemand kinderen wilt ja of nee omdat ik ze absoluut niet wil. :o

Ja kinderen is heel goed om snel te weten, anders word je verliefd op wat niet gaat werken of iemand moet opeens anders gaan denken

Quarter1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:21

Sommige hebben heel groot kinderwens is idd fijn als je dat weet van mekaar

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 19:29

afstand vind ik zelf geen probleem.
ik ben namelijk best bereid te verhuizen als iemand anders het veel beter voor mekaar heeft daar waar hij woont dan dat ik het hier heb.
enige is dat ik mijn paard zo wil hebben staan zoals hij nu staat :+
maar dat moet niet de grooste issue zijn denk ik :P

kinderen vind ik inderdaad ook wel fijn,
ten eerste of iemand ze al heeft, dan heeft het geen nut voor mij om verder te daten
ik heb gewoon niks met kinderen.
en of ik ze zelf wil, ik zeg al jaren nee. weet ook niet of dat veranderd.
en dat moet inderdaad wel geaccepteerd worden door de ander :)

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 21:06

ik heb Soepp gemaild,
ben wel benieuwd. vind het wel een super leuk idee :)
er staat wel heel netjes bij, dat ze pas contact opnemen als er een match is.
dit kan 1 maand maar ook 6 maanden duren :P

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:55

ik heb de vragenlijst van soepp ontvangen
en ik vind sommige dingen nogal wat bijzonder.
en sommige ook wat overbodig.

en wellicht kijk ik wat zwart wit naar een vragenlijst
maar op de vraag wat voor mij de ideale man is ,
denk ik meteen " die bestaat niet "
dit puur omdat ik van mening ben dat je nooit 100% zal matchen met iemand
en dat dat juist ook moet om mekaar te kunnen aanvullen.
en eventueel van mekaar te leren in andere kijken op het leven

maar he , misschien is dit wel waarom ik dus nog vrijgezel ben? _O- _O-

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 21:57

Dan moet je dat gewoon invullen. :D

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 22:04

Neverland schreef:
Dan moet je dat gewoon invullen. :D

haha nouja dat heb ik nu dus inderdaad gedaan :+

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:18

We hebben het plan toch nog compleet omgegooid. We gaan niet halverwege afspreken maar hij komt gewoon helemaal hierheen. We spreken af in een plaats 20 minuutjes bij mij vandaan, gaan dan eventjes iets lunchen om daarna glow in the dark golfen te gaan doen! Hij blijft slapen, vanwege de afstand. maar omdat ik alleen thuis ben zijn er genoeg bedden over waar ik eventueel ook nog in kan slapen mocht het het toch niet helemaal zijn.
Hier in mijn omgeving is er gewoon meer te doen dan bij hem en hij vond het geen probleem om dan hierheen te komen :)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:20

Zorg je dat mensen ervan weten? Dat je iemand kan appen of bellen als je alleen bent en denkt van hmmm.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:21

Toch wel een risicotje hoor iemand laten slapen. Ik zou sowieso zeggen dat hij apart moet slapen :j Krijg je daar iig geen gedoe over.

En idd wat Tanya zegt, zorg dat je een backup hebt.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:13

Ik zou me ook niet op mijn gemak voelen om meteen samen te slapen, moet voor mij toch wel even groeien ofzo.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:54

ik zou hem inderdaad ook in een apart bed laten slapen als je die keuze al heb.
ik zou inderdaad ook met een eerste date niet blijven slapen of laten slapen, heb het idee dat de intenties dan toch echt ergens anders gaan liggen ook :+

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 16:44

Ik zou het ook niet doen. Toen ik voor het eerste keer ging daten deed ik ook dit soort dingen. Maar ik heb het snel afgeleerd. _O- Al doende leert men. :')

Je weet niet wat zijn intenties zijn. Of stel je voor dat het gewoon echt niet klikt. Want dat kan ook nog gewoon! Dan wil je er zsm vanaf. :+

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:02

Ik zou het ook niet zo snel doen maar ja dat ben ik.

Nog twee dagen spreek ik mijn tinder vlam weer. Dan even plannen wanneer we weer afspreken :)